Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Maar Post Malone is toch gewoon in de buurt toch rond Pinkpop? Lijkt me pas een relevante discussie als ze hem niet hadden kunnen terughalen. Reken er wel op dat die dan gewoon terugkomt. Komt blijkbaar ook met een nieuw album dit jaar.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Maar Post Malone is toch gewoon in de buurt toch rond Pinkpop? Lijkt me pas een relevante discussie als ze hem niet hadden kunnen terughalen. Reken er wel op dat die dan gewoon terugkomt. Komt blijkbaar ook met een nieuw album dit jaar.

Ben er geen fan van maar hij tourt gewoon in Europa rond PP dus zie niet in waarom hij niet zou kunnen komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Beetje hetzelfde idee als The Strokes op Werchter lijkt me. Volgens de geruchten verkocht die Pinkpopzaterdag niet al te best toch? Dan zal Pinkpop waarschijnlijk liever Metallica willen hebben als die mogelijkheid er is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Timmetje wrote:
Volgens de geruchten verkocht die Pinkpopzaterdag niet al te best toch?

Nee, dat was vooral de Pinkpopzondag toch?
beide... blijkbaar liep het niet lekker met zaterdag en zondag. De vrijdag liep op uitverkoop aan.

Ben er geen fan van maar hij tourt gewoon in Europa rond PP dus zie niet in waarom hij niet zou kunnen komen.
"touren" is misschien een groot woord. Hij staat de week na Pinkpop in Lissabon op Rock in Rio, met die info moeten we het voorlopig doen. De rest van de data in 2021 staan in augustus.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
“touren” is misschien een groot woord. Hij staat de week na Pinkpop in Lissabon op Rock in Rio, met die info moeten we het voorlopig doen. De rest van de data in 2021 staan in augustus.

Hij staat ook op Lollapalooza Stockholm.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
DennisvdBr wrote:
“touren” is misschien een groot woord. Hij staat de week na Pinkpop in Lissabon op Rock in Rio, met die info moeten we het voorlopig doen. De rest van de data in 2021 staan in augustus.

Hij staat ook op Lollapalooza Stockholm.
touche
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ze zullen in eerste instantie vol voor Post Malone gaan, aangezien dat de naam is waarvoor zaterdagtickets zijn gekocht. Om die reden zullen ze ook vol voor Volbeat gaan op de zondag, omdat dat de naam is waarvoor zondagtickets zijn verkocht NA het reeds gannuleerde Guns 'n Roses. De kaartverkoop van de zaterdag en de zondag vielen echter tegen, dus beide dagen zullen ze willen aanvullen/verbeteren nu er allerlei opties bijkomen en vervallen vanwege het 1 jaar opschuiven. Op de zondag hebben ze dit reeds gedaan in een vroeg stadium door de kans meteen te grijpen toen Pearl Jam beschikbaar kwam. Pearl Jam + Volbeat is minimaal gelijkwaardig (maar eigenlijk beter) dan Guns + Volbeat, dus die dag is vooralsnog redelijk 'gerepareerd'.

Voor de zaterdag wordt er momenteel waarschijnlijk het hardst gezocht naar upgrades van het programma. Ik zou het toevoegen van Kendrick Lamar de meest logische optie vinden, want dan leg je daar qua headliner wat meer gewicht in de schaal naast de grotere acts RHCP en Pearl Jam van de andere 2 dagen. Dus niet Kendrick in plaats van Malone, maar er extra bij op. Dan stel je niemand teleur die voor Malone kwam, en je geeft het gemiddelde publiek van die dag waarschijnlijk een hele mooie naam erbij, wat de kaartverkoop een boost zal geven. Ik denk nog altijd dat Malone vorig jaar al een back-up was (wellicht zelfs voor Kendrick Lamar die toen niet kon) en dat ze nu alsnog hopen op Kendrick Lamar naast (of anders in plaats van) Post Malone.

Net gelezen dat tegen eind januari het kabinet duidelijkheid gaat geven over een mogelijk garantiefonds. Ga er dus vanuit dat er in januari weinig nieuws komt, en dat we in februari wat namen mogen verwachten MITS het kabinet met goed nieuws komt...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Zolang Malone nog niet terug aangekondigd is is het imo nog allerminst zeker.
Ik geloof trouwens niet dat Kendrick de optionele headliner was van 2020, aangezien dat al lang afgetikt was voor Woh Hah destijds.
Malone was, zo dacht ik te hebben onthouden, na afspringen van de gewenste zaterdagheadliner verschoven als vrijdag-sub naar zaterdag-head.
Daar zat een andere naam in koker...

Voor 2021 is imo ook de vraag, waren er al namen op papier voor die editie? Mijn vermoeden is dat Metallica 1 naam is die al een hele tijd op papier staat voor een 2021 tour, dus dat weeg ik wel mee.

Zolang het qua aankondigingen stil blijft, zie ik namen als Malone, Muse, Kendrick (die al aangekondigd zijn rond die periode) niet als zekerheidjes. Dus, dan is er ook optie voor een andere headliner. Nog niet aangekondigd voor Pinkpop kan ook uit de voorzichtigheid en terughoudendheid rondom de pandemie komen, uiteraard.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Mocht Pearl Jam niet komen, is Metallica wellicht passend op die dag. Dat past ook in het verhaal van Rick (waar ik het volledig mee eens ben)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
ik denk dat "passend" inmiddels niet meer opgaat...
ik denk dat er inmiddels een heel ander affiche uit gaat rollen, dat er nog veel "nog niet terug aangekondigde"-namen afvallen.

dat de lege spots op het affiche, vanaf nu volledig blanco gezien moeten worden en geheel opnieuw vorm moeten krijgen.
dat denk ik, anders waren er eind 2020 wel wat meer bij gekomen, wat niet is gedaan
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:
Een beetje offtopic… maar ik had ooit eens een winter editie van BKS in gedachten. Het BKS strand vol met sneeuw, dik gekleed, kraampjes ala een kerstmarkt met glühwein, oliebollen, warme chocomel, koffie met alcoholische versnaperingen, soep, worst, etc. etc. Ook mooi aangekleed met kerstlampen in de bomen, en echt een winter thema als podium.

En dan 3 dagen achter elkaar gewoon enkel losse concerten van bijvoorbeeld Sígur Rós, Björk of Bon Iver. Dus een soort losse concerten zeg maar… maar dan outdoor in een winterlandschap. Lijkt me machtig mooi, en tegen kou kan je je kleden ;).

Hoewel ik me ook kan vinden in “zelfs Snollebollekes is ok” zou ik voor jouw idee echt wel heel wat over hebben!
Slimste Mens ook even tussendoor gewonnen. Kan niet meer missen, laatste Pinkpop headliner is bekend!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Denk dat dit in NL ook zeker het uitgangspunt gaat zijn als de overheid besluit garant te staan.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Niek Murray, festivalmanager Pinkpop in NRC:
Verplaatsen kan een optie zijn, al kan het ook dringen worden als iedereen in het najaar gaat zitten.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/13/de-festivals-popelen-of-blijven-de-velden-toch-weer-leeg-a4027368
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Bij Pinkpop kwamen er van de 75.000 verkochte kaarten 15.000 terug. Murray vraagt zich af hoeveel bezoekers hun ticket nog een jaar willen bewaren als het festival niet kan door gaan. „En hoeveel kun je vragen van je bezoekers? Hoe dan ook willen we waar voor het geld geven en daar gaan we alles aan doen.”

En waar voor het geld, dat is eigenlijk „alleen maar met zijn allen op het grote veld met de namen die we hebben”

Ik vraag me echt af: Stel ze sturen mensen nu een enquete met de vraag:

''Je krijgt de keuze om dit jaar te gaan naar een editie met vooral Nederlandse en Belgische namen (Kensington, Jeugd van Tegenwoordig, Snelle, Triggerfinger, Krezip b.v.) of om je tickets met een jaar uit te stellen. Welke keuze maak je dan?''

Hoeveel mensen er dan voor de eerste optie zouden kiezen, puur omdat ze live festivals missen.

Wat zouden jullie doen? Ik zou als het veilig kon gewoon gaan.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Ik zou gaan, mits het veilig is en zonder al te veel coronaregeltjes.... verder heb ik totaal niets met DJVT en Snelle... i hate rapcrap ! maar oké, als het bij die 2 blijft zou ik serieus overwegen om te gaan, maar ja... op de camping worden toch alleen tentjes toegelaten ? geen caravans toch..? Dan zou ik dus weer afhaken... ga niet (meer) in een tentje kruipen.. dat gaat mijn rug niet houden... pendelen is geen optie, dus helaas...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Bij Pinkpop kwamen er van de 75.000 verkochte kaarten 15.000 terug. Murray vraagt zich af hoeveel bezoekers hun ticket nog een jaar willen bewaren als het festival niet kan door gaan. „En hoeveel kun je vragen van je bezoekers? Hoe dan ook willen we waar voor het geld geven en daar gaan we alles aan doen.”

En waar voor het geld, dat is eigenlijk „alleen maar met zijn allen op het grote veld met de namen die we hebben”

Ik vraag me echt af: Stel ze sturen mensen nu een enquete met de vraag:

”Je krijgt de keuze om dit jaar te gaan naar een editie met vooral Nederlandse en Belgische namen (Kensington, Jeugd van Tegenwoordig, Snelle, Triggerfinger, Krezip b.v.) of om je tickets met een jaar uit te stellen. Welke keuze maak je dan?”

Hoeveel mensen er dan voor de eerste optie zouden kiezen, puur omdat ze live festivals missen.

Wat zouden jullie doen? Ik zou als het veilig kon gewoon gaan.

Ik lever sowieso mijn kaartjes niet in. Ik heb nu tickets voor Graspop en Alcatraz en wil daar in 2022 ook weer heen, dus dan heb ik die alvast op zak. Ik hink heel erg op twee gedachten wat betreft de Nederlandse edities. Ik verlang enorm terug naar het festivalveld dus ook met een minder programma heb ik daar een toptijd. Aan de andere kant ben je voor een weekend met gemak 500 euro kwijt en is het me dat waard met zo'n programma dat ik ook op een gemiddeld bevrijdingsfestival zie..
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Ik hou er voor komend festivalseizoen (wat dat ook moge worden) rekening mee dat er qua programma concessies gedaan zullen moeten worden.

De behoefte aan festivalbeleving is bij mij echter inmiddels dusdanig groot dat ik het voor lief neem als de programmering tegenvalt in vergelijking met andere jaren.

Ik beschouw het ook maar als een steuntje in de rug voor de festivals om toch gewoon te gaan, ook als het programma minder is. Het is me veel waard dat dit straks in betere tijden gewoon weer kan. Hoe zonde zou het zijn als festivals ophouden te bestaan door deze crisis? Net zoals ik bijvoorbeeld mijn museumjaarkaart verleng en kaartjes blijf kopen bij mijn favoriete poppodium. Gelukkig kan ik het missen; dat zal voor iedereen anders zijn.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken