btw...
Op willekeurige volgorde neem ik aan? Of acht je de kans op ACDC of Metallica groter dan Kendrick?
Is de top2000 trouwens graadmeter voor wat de kansen betreft?
mwah, Top2000 herkenning helpt natuurlijk wel bij de doelgroep die sneller een kaart zal kopen voor Pinkpop. Het zal geen prioriteit 1 zijn, maar het helpt imo een behoorlijke slag of de act zou "werken" op Pinkpop.
en nee, niet op willekeurige volgorde, is van 1 naar 10 de verwachting zoals ik de meeste kans zie tot de mindere kans.
En ja, dan denk ik dat Kendrick minder passend is voor Pinkpop. Al zie ik Mojo de kans best pakken. Maar, zie ik een los concert dan nog minder risicovol voor Mojo bij deze artiest in deze tijd. Waar bij Muse, Metallica of AC/DC ik denk dat daar minder risico is en het veilige keuzes zijn gezien vanuit kaartverkoop.
Kendrick verkoopt makkelijk een volle Ziggo voor eigen publiek, maar of Kendrick als Pinkpop headliner meer dagkaarten verkoopt dan Muse betwijfel ik. Ik denk namelijk dat de er veel Kendrick-kaartkopers wellicht afzien doordat hij op Pinkpop zou staan, door de affiniteit met de rest van het dagprogramma.
Andere festivals doen het wel, ja... Maar ik twijfel of op een Nederlands festival dat niet geheel (of genoeg) uit dat genre put er voldoende draagvlak ontstaat. Maar, dat is mijn gedachte daarachter.
Overigens lijkt het me achteraf wel reeel als ik Kendrick nog wat naar boven zet. Zoals gezegd, ik zie Mojo de kans wel overwegen en de positie op andere grote europese festivals in gelijke pasvorm laat zien dat het niet onrealistische gedachte is. Daarnaast is het NIET terugkeren van Kendrick naar RW weer een juist een kans vergroter. Ik denk dat de Kendrick-fans het zodanig moeten bekijken, pak het affiche zoals die voor de zaterdag van
Pinkpop 2020 uitzag en stel daar zou Kendrick als headliner staan, zou dat reden zijn een dagkaart te kopen?
Daarbij heb ik met meer en meer tijd die verstrijkt ook meer en meer de neiging om de al reeds aangekondigde acts in Europa meer en meer a te schrijven, dus een aankondiging te verwachten van een act die nog geen data in EU heeft staan. Dan, ja, zie ik Metallica of AC/DC meer als voornaam headliner op de open spot.
Zag wel dat Metallica inmiddels is genoemd voor RW21. Waarmee de kans op 'ook' Pinkpop headliner weer kleiner is, imo? Of de contacten tussen Metallica en Pinkpop/Mojo voor Pinkpop2021 moeten al eerder beklonken zijn, met enkel wachten op groen licht. De vraag is volgens mij ook, welke act is wellicht al langer in gesprek voor Pinpop 2021?
Van AC/DC denk ik dat ze gaan touren, maar door uitblijven aankondiging denk ik dat dat meer richting eind 2021 indoor schuift of nog verder naar de zomer van 2022 met wel outdoor. Al verwacht ik dat er op korte termijn wel wat meer bekend gaat worden, al was het maar voor Nieuw-Zeeland en Australie.
Al met al... we zitten in 2021 en gezien de ontwikkelingen is de vraag of juni nog te vroeg is. Kan verdere aankondigingen nog wel tot de traditionele periode eind februari of begin maart ( na carnaval) waar normaal de perspresentatie zou zijn, wel pas de tijd zijn dat er voor Pinkpop meer bekend zal worden...