Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

EnvKef2W4AAqHXI

Inhaler naar Pinkpop 2021. Mooie nieuwe toevoeging maar wat overdreven om hier een aparte aankondiging voor te doen. Of hebben deze jongens een groeistuip gehad waar ik onbekend mee ben?

Ik vermoed dat Pinkpop op dit moment alleen aankondigingen doet als de band zelf bevestigingen naar buiten brengt. Net als bij die band van die gast die in jaren 90 op de tent klom.

Kan me inderdaad moeilijk voorstellen dat Inhaler een aparte aankondiging gunnen vanuit marketing oogpunt gebeurt.

dus, met Inhaler toegevoegd voor zondag, is dit de stand
(fyi, Bono-junior stond 2020 ook op zondag ingepland)

Bevestigd voor Pinkpop 2021 :

Pearl Jam headliner zondag 20 juni 2021,
Red Hot Chili Peppers headliner vrijdag 18 juni 2021,

vrijdag,
Twenty One Pilots, Kensington, Frenna Deluxe, JC Stewart, Ten Times A Million, Elle Hollis
zaterdag,
Deftones, Danny Vera, Joost, NONA,
zondag,
The KIK, Thelonious Monster, Inhaler, Ares

Tourdata rond Pinkpop 2021, vanaf affiche 2020 :
Post Malone, Anderson .Paak, Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Ellie Goulding, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Dermot Kennedy, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
Floor Jansen en Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)

Geen aankondigingen 2021 rond Pinkpop, tov affiche 2020 :
Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam / staan in Londen tijdens Pinkpop)

Muse gisteren aangekondigd op Les Eurockéennes de Belfort, Frankrijk 4 juli 2021, naast de 5 juni van NovaRock 2021...
De zaterdag van Pinkpop zit nu daar exact middenin?
Misschien vergroot dat de kans wel, ik verhoog ze in mijn verwachting.
Laatste tijd heb ik wel meer onderbuikgevoel bij Metallica voor de zomer van 2021... Daar zie ik wel een grote reeele Pinkpop kanshebber in, heb ze dus meer omhoog gezet in mijn verwachting.
Daardoor zakt AC/DC wel in mijn verwachting, al hou ik er wel rekening mee dat er mogelijk wel een tour aankondiging aan zit te komen, dan zie ik hier een behoorlijke kanshebber in....
Hoe langer het duurt, des te meer ik denk aan een tour die nog aangekondigd moet worden.

Update
Zoals ik het zie, kanshebbers Pinkpop headliner zaterdag 19 juni 2021 :

– 1 Post Malone, nog nooit op Pinkpop gestaan, stond op affiche 2020, week later op Rock in Rio Lissabon ( geen Top2000 notering)
– 2 Muse, NovaRock en Les Eurockéennes de Belfort 2021, nieuw album en laatste keer 2015. (5 x eerder geweest, 15 x Top2000).
– 3 Metallica, geruchtjes tour 2021, laatste keer 2014. (2 x geweest, 11 x Top2000)
– 4 AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan (6 x Top2000)
– 5 Dua Lipa, geruchten over 2021 zomertour, nog nooit op Pinkpop gestaan ( 3 x Top 2000 )
– 6 Arctic Monkeys, gerucht over (outdoor-)concerten zomer 2021, laatste keer 2014 headliner, (2 x geweest, 4 x Top2000)
– 7 Kendrick Lamar, al enkele zomerfestival data in 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan ( geen Top2000 notering)
– 8 Billie Eilish, eventueel 2021 eerder in europa ipv juli 2020 en niet Firefly festival inhalen in 2021. (1 x Top2000)
– 9 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen. Eerste keer Pinkpop was 2011. (enkel 2011, 28 x Top2000)
– 10 Volbeat, data rond Pinkpop, stonden op affiche 2020 en nog niet herbevestigd, geen headliner geweest op Pinkpop (2 x geweest, 2 x Top2000)
reserve getal : Springsteen, album 23-10-2020 en tour mogelijk met E Street Band in 2022 ( 2021 was tour gepland / afhankelijk van pandemie), laatste keer 2012. (2 x geweest, 23 x Top2000)

FB bericht van Pinkpop:

Pinkpop slaat samen met de evenementenbranche alarm: #theshowmustgoon. Een snelle start van testevents, extra financiële steun, perspectief en een garantiefonds voor de evenementenbranche zijn essentieel. Anders hebben we geen toekomst.
#Pinkpop #TheShowMustGoOn

Het leek mij al de beste spot voor Danny Vera op mainstage van Pinkpop.
Maar nu, nr 1 in Top2000, kunnen we eigenlijk niet meer omheen, toch?

Misschien zelfs tweede op de mainstage ipv opener van mainstage...
(maar ik ben niet geheel objectief ;) )

Zou Kendrick Lamar niet op Pinkpop kunnen staan, of is die al uitgesloten?
is niet uitgesloten... Wel inmiddels voor Woo Hah btw.
Echter, zijn data beginnen na 30 juni (na Open'er), dat spreekt nog tegen.
Kendrick staat wel nog in mijn lijstje van mogelijke headliners, fyi

uit persoonlijke noot, mij maak je er niet blij mee.
alhoewel ik wel denk dat als hij als vervanger van Malone zou komen (die ook nog niet geheel uitgesloten is, na die datum van Rock in Rio Lissabon) dat daar niet veel mensen om klagen gaan.

(daarnaast heb ik het vermoeden dat de tour van Kendrick pas laat aan de orde is gekomen, waarbij ik denk dat Pinkpop al de headliner min of meer heeft 'vast' liggen)

Dat weet ik, maar zo'n Les Ardents > Rock Werchter verhaal zou dat hier niet andersom kunnen zijn als Woo Hah > Pinkpop. Dat die niet op Woo Hah staat omdat die eigenlijk al vast lag voor Pinkpop dit jaar? Just a brainfart

Dat weet ik, maar zo’n Les Ardents > Rock Werchter verhaal zou dat hier niet andersom kunnen zijn als Woo Hah > Pinkpop. Dat die niet op Woo Hah staat omdat die eigenlijk al vast lag voor Pinkpop dit jaar? Just a brainfart

Prettige brainfart wel.

Dat weet ik, maar zo’n Les Ardents > Rock Werchter verhaal zou dat hier niet andersom kunnen zijn als Woo Hah > Pinkpop. Dat die niet op Woo Hah staat omdat die eigenlijk al vast lag voor Pinkpop dit jaar? Just a brainfart
dat is wel zo ja...
Niet op Werchter is wel een in die lijn een kans verhoging voor Pinkpop naast RHCP en PJ, dat klopt ja...
(maar, dan nog weet ik niet hoe lang Kendrick al in het 2021-headliner verhaal rond gaat, lijkt me een late beslissing)

Al ben ik ook nog heel erg benieuwd naar de invulling van Boutique of TW, daar zit misschien voor dat RW weekend nog een Pinkpop headliner bij.
In dat geval zie ik Metallica ook wel om de hoek piepen. Met Volbeat als sub, wat ook zou verklaren waarom ze nog niet aangekondigd zijn voor Pinkpop fyi...

ryN4CNK.png

Voor het derde jaar op rij organiseer ik hier op het forum de Festileaks Tijdloze top 100. We hebben natuurlijk zoveel mogelijk lijstjes nodig en je kan al meedoen door een lijst van tien nummers in te sturen, het moge er ook 20, 25, 50, 100... zijn. Stuur een lijst in en bepaal mee het beeld van de Festileaks Tijdloze top 100. Hoe meer lijsten we krijgen hoe relevanter de lijst in. Kan er dit jaar wel iemand Black van Pearl Jam van de troon stoten of blijven zij voor het derde jaar op rij het nummer bovenin?

https://forum.festileaks.com/forums/topic/festileaks-tijdloze-top-100-editie-2020/

Er is geen reactie meer gekomen omtrent de Gouden Tip?
Ongeveer deze periode zou normaal de Gouden Tip zijn btw...

Ik slinger er gewoon even 1 in, gisteren een splinternieuwe track van Damian Wilson , "Hard to Keep Faith" (kippenvel!!!)
https://youtu.be/EYUFdzTTCp4
past ook perfect in deze tijden!

Al eens gezegd dat hij imo minstens geschikt voor Garden of Love, maar zeker voor Stage 4. In een "& Friends"-setting zelfs in Brightlands.

Dat brengt me wel er op, zijn er van jullie kant nog Gouden Tips?

Dat brengt me wel er op, zijn er van jullie kant nog Gouden Tips?
Geen idee meer wat ik had ingevuld, maar ik denk dat ik The Teskey Brothers en Rival Sons sowieso had ingevuld. Die derde zou ik niet meer weten. Zie dat de eerste sowieso nog ruimte heeft voor de zomer. Rival Sons is natuurlijk op tour met Aerosmith, maar ze hebben nog een gaatje op de 18e (17e in Denemarken, 19e op Hellfest )en de 20e, waarna ze pas de 23e pas weer optreden in Londen. Zou misschien dus ook wel kunnen, maar weet van beide dus niet echt hoe realistisch die kans is.

realiseer me zojuist...
13 december 2019 was de dag dat GnR aankondiging was voor Pinkpop 2020
:cry:

realiseer me zojuist…
13 december 2019 was de dag dat GnR aankondiging was voor Pinkpop 2020
1f625.svg

Bizar jaar is daarop gevolgd zeg. Een jaar geleden was mijn grootste zorg nog bashen op Axl Rose.
Ik zou nu heel wat over hebben voor een festival waar hij, voor mijn part, drie keer afsluit.

Users who are viewing this thread