Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

wenteldave wrote:
Maar dat betekent dus dat ze we; bezig zijn met dat alternatief. Denk wel dat je dan met sommige artiesten in de knoei komt qua programmering.

dat is idd wel een ding… komen de VS artiesten wel in 2021 of gaan er heel veel uitstellen naar 2022.

Stel Pinkpop gaat verplaatsen, dan gok ik dat dat NA het Lowlands-weekend zit.
Misschien zelfs de week later, per toeval zaten de laatste Pinkpop Classics in 2012 en 2013 ook eind augustus.
Toeval is wel, stel Pearl Jam komt niet (maar pas 2022), dat na 19 augustus wel weer GnR beschikbaar is volgens hun tourschema ? LOL
RHCP heeft niet al te veel tourdata staan, maar denk dat ze relatief makkelijk willen meeschuiven met de festivals waar ze nu geboekt zijn.

Maar goed, misschien weten we begin februari iets meer, dat garantiefonds gaat wel iets teweeg brengen.
Dan zal ook / daarbij zal het vaccineren ook zijn effect moeten gaan opleveren tegen die tijd.
Dus ik denk niet dat er eerder dan maart, iets bekend is, per toeval de periode rond de traditionele perspresentatie.
Wellicht rond die tijd bericht over een nieuwe cancel of hopenlijk een positief bericht met misschien wel de aankondiging van de “derde” headliner, ja ik denk dat er een act is die de ontwikkelingen in Europa op de voet volgt om als het kan die tour te gaan inzetten… Festivals en concerten 2021, So close, no matter how far…

Guns n Roses hadden in dit weekend ook kunnen komen spelen. 20 juni was voor hun nog vrij geweest.

Nu Glasto down is… en Primavera (al minstens) verplaatst…
Het kleine beetje positieve over festivals 2021, vergaat me steeds meer.

Het plat gaan van Glastonbury is denk ik de start van meer:

Dennis wat doe je?! Als jij stopt met hopen, boycot ik dit jaar nu al hoor.

Ze worden sowieso verplicht om het te verplaatsen aangezien ze alleen in aanmerking komen voor het garantiefonds als het evenement na 1 juli plaats vind.

Ze worden sowieso verplicht om het te verplaatsen aangezien ze alleen in aanmerking komen voor het garantiefonds als het evenement na 1 juli plaats vind.

Er is niemand die Pinkpop dat verplicht. Maar (zie ook dat artikel in Volkskrant) als Pinkpop vasthoudt aan juni is het waarschijnlijk wel voor eigen risico.

davy02 wrote:

Er is niemand die Pinkpop dat verplicht. Maar (zie ook dat artikel in Volkskrant) als Pinkpop vasthoudt aan juni is het waarschijnlijk wel voor eigen risico.

Ik bedoelde ook niet letterlijk verplicht, maar meer dat ze eigenlijk geen keus hebben, want voor geen goud dat zij zonder dat garantiefonds gaan organiseren en daarom hebben ze eigenlijk geen keuze dan verplaatsen

tja?
Gooit Pinkpop nu de handdoek in de ring, in navolging van Glastonbury.
Of gaan ze snel met een nieuwe datum komen in Q3, om in aanmerking te komen voor het Garantiefonds.

Pinkpop is aan zet nu...

Guns n Roses hadden in dit weekend ook kunnen komen spelen. 20 juni was voor hun nog vrij geweest.
Dat is een verkeerde aanname.
Ze "staan" 18 en 19 juni in Londen, zouden sowieso de 20e geen gig spelen omdat ze geen 2 locaties één dag na elkaar spelen. De 2 dagen achter elkaar in het Tottenham stadion is al een uitzondering. Ik denk dat ze voor die London show sowieso die zaterdag geboekt waren, dat kwam voor Pinkpop niet goed uit dat moment van die London gigs.

DennisvdBr wrote:
tja?
Of gaan ze snel met een nieuwe datum komen in Q3, om in aanmerking te komen voor het Garantiefonds.

Pinkpop is aan zet nu…

Ziet er naar uit, dat de stekker er uit gaat
1f625.svg

https://www.1limburg.nl/doorgaan-pinkpop-2021-zeer-onwaarschijnlijk
wordt hier behoorlijk triest van inmiddels!

Je kan wel verplaatsen naar augustus of september maar hoe ga dat doen met artiesten??

DennisvdBr wrote:

DennisvdBr wrote:
tja?

Pinkpop is aan zet nu…

Ziet er naar uit, dat de stekker er uit gaat
1f625.svg

https://www.1limburg.nl/doorgaan-pinkpop-2021-zeer-onwaarschijnlijk
wordt hier behoorlijk triest van inmiddels!

Je kan wel verplaatsen naar augustus of september maar hoe ga dat doen met artiesten??
Zal vast wel een optie B aanwezig zijn en i.c.m. het garantiefonds zou het misschien nog een aantrekkelijkere optie zijn ook.

via 1Limburg : https://www.1limburg.nl/landgraaf-gaat-lobbyen-voor-garantie-pinkpop
Als het aan de gemeente Landgraaf ligt, gaat Pinkpop deze zomer gewoon door.

De gemeente gaat in Den Haag lobbyen zodat Pinkpop ook kan rekenen op het garantiefonds voor evenementen. Daarnaast staat Landgraaf open voor een alternatieve festivaldatum.

Fonds
Dat fonds is door de Rijksoverheid in het leven geroepen zodat de organisatie van evenementen al kan beginnen, zonder risico te lopen op een grote verliespost als het evenement op het laatste moment moet worden afgeblazen. Het garantiefonds geldt voor evenementen die na 1 juli op de agenda staan. Pinkpop 2021 staat gepland voor 18, 19 en 20 juni.

300 miljoen euro
"We hopen dat het festival door kan gaan als Pinkpop van het garantiefonds gebruik kan maken", zegt wethouder Freed Janssen van Landgraaf. Voor het garantiefonds heeft het kabinet 300 miljoen euro uitgetrokken.

Geen inkomsten
Als het festival dit jaar wordt afgelast heeft dat volgens de gemeente grote financiële gevolgen voor de regio Parkstad. Uit eerdere berekeningen is gebleken dat de regio zo'n 12 miljoen euro verdient aan het festival. Nu dat Pinkpop mogelijk van de lijst wordt geschrapt loopt Parkstad grote inkomsten mis.

Meewerken
De organisatie heeft nog de optie om het popfestival te verplaatsen. Hier is volgens de gemeente nog geen vergunning voor aangevraagd. Mocht dat aan de orde komen dan is de gemeente bereid om mee te werken.

De tegenstrijdige berichten blijven elkaar maar opvolgen, we zullen toch echt maart moeten afwachten

https://3voor12.vpro.nl/update~aaade02a-2d40-445c-858d-b69ad22412d7~pinkpop-houdt-hoop-datum-garantiefonds-is-niet-doorslaggevend~.html

https://www.1limburg.nl/nog-geen-toezegging-over-financiele-garantie-pinkpop

Nog geen toezegging over financiële garantie Pinkpop

Minister Bas van 't Wout van Economische Zaken (VVD) wil op dit moment niet toezeggen dat Pinkpop ook onder de garantieregeling gaat vallen voor festivals en evenementen die uiteindelijk toch niet door kunnen gaan in verband met corona.

Het kabinet heeft een garantiefonds van 300 miljoen in het leven geroepen voor evenementen in juli, augustus en september. Dat zou betekenen dat Pinkpop eventueel buiten de boot valt, omdat het festival van 18 tot en met 20 juni plaatsvindt.

Debat
Tweede Kamerlid Mustafa Amhaouch (CDA) uit Panningen kaartte de kwestie van Pinkpop aan tijdens een debat met de minister over de uitbreiding van het coronasteunpakket voor bedrijven.

Amhaouch wilde weten of er 'flexibele ruimte' is om per festival of evenement te bekijken wat mogelijk is of dat de minister gewoon vasthoudt aan de strikte regels.

Uitwerking
Maar minister Van 't Wout ging daar niet direct op in. Hij stelde wel dat de garantieregeling niet in beton gegoten is. "We werken nu aan de uitwerking van de regeling. Ik kan echter niet nu al toezeggen dat de ingangsdatum naar voren wordt gehaald", aldus Van 't Wout.

Tegelijkertijd vroeg hij zich af hoe reëel het is dat eind juni al festivals of evenementen kunnen worden gehouden.

Motie
VVD en SP dienden samen een motie in om bij de uitwerking van de garantieregeling stil te staan bij festivals en evenementen met minder dan 300 bezoekers en bij evenementen die voor juli plaatsvinden, waaronder Pinkpop dus.

Minister Van 't Wout verzette zich niet tegen die motie waardoor de kans bestaat dat die ook wordt aangenomen. Dinsdag stemt de Tweede Kamer over de motie.

Wat denken jullie, hoelang gaat pinkpop nog wachten met een eventuele aankondiging. Hoe langer ze wachten des te groter de kans dan andere festivals (best kept, dtrh) ook naar september verplaatsen. En met paaspop voor nu in het eerste weekend van september. In hoeverre wil pinkpop wachten of maakt het voor pinkpop niet uit om een weekend te delen?
Hopelijk snel meer duidelijkheid.

hoop wel dat Pinkpop snel met een besluit zal komen.
zijn toch ook al wat mensen die naar de zomervakantie/bouwvak planning kijken.
Bouwvak 2021 - Nederland
Regio Noord 24 jul 2021 t/m 14 aug 2021 Week 30 t/m 32
Regio Midden 31 jul 2021 t/m 21 aug 2021 Week 31 t/m 33
Regio Zuid 7 aug 2021 t/m 28 aug 2021 Week 32 t/m 34

zouden ze in die periode gaan zitten in augustus, of juist er achter in september?
uitgaande van de laatste Pinkpop Classics zou ik uit gaan van het weekend 26,27,28 augustus, maar dat is dan ook het enige wat ik als uitgangspunt heb.

ik kan me niet voorstellen dat ze in juni gaan doorzetten en ook geen afgeslankte vorm.
daarom verwacht ik nog altijd alles of niets, weer niets in 2021 of in "originele vorm" in augustus/september?
al is die garantieregeling nu wel een pain in the as, voor Pinkpop!

hoop wel dat Pinkpop snel met een besluit zal komen.
zijn toch ook al wat mensen die naar de zomervakantie/bouwvak planning kijken.

Bouwvak 2021 – Nederland
Regio Noord 24 jul 2021 t/m 14 aug 2021 Week 30 t/m 32
Regio Midden 31 jul 2021 t/m 21 aug 2021 Week 31 t/m 33
Regio Zuid 7 aug 2021 t/m 28 aug 2021 Week 32 t/m 34

zouden ze in die periode gaan zitten in augustus, of juist er achter in september?
uitgaande van de laatste Pinkpop Classics zou ik uit gaan van het weekend 26,27,28 augustus, maar dat is dan ook het enige wat ik als uitgangspunt heb.

ik kan me niet voorstellen dat ze in juni gaan doorzetten en ook geen afgeslankte vorm.
daarom verwacht ik nog altijd alles of niets, weer niets in 2021 of in “originele vorm” in augustus/september?
al is die garantieregeling nu wel een pain in the as, voor Pinkpop!

Help me even maar hoe zie je dat voor je mbt headliners?
Die gaan toch geen hele tour aanpassen aan mogelijk nieuwe datums van festivals. Nog maar los van het feit dat het ene festival wel wil verzetten en het andere niet en weer 1 jaar overslaat. Natuurlijk kunnen ze wel een programma in elja asr draaien als ze verzetten naar eind augustus of september naar ik vraag me af hoe dat er dan uit gaat zien...

Zou zelf zeggen dat Pinkpop het gewoon lekker moet laten varen en zich moet gaan focussen op 2022. Zoals PJ zegt, ik zie geen enkele artiest zich specifiek aan Pinkpop aanpassen om eind augustus/begin september alsnog te komen. Voor Paaspop is zoiets makkelijker geregeld dan Pinkpop, lijkt me.

Artiesten zullen zich niet aan enkel Pinkpop aanpassen.
Er zullen meer festivals verplaatsen moeten.
Daarbij zullen ook tours van artiesten moeten verschuiven om binnen die festivals te passen.
Als artiesten al een hele tour mee schuiven van juni/juli naar augustus/september en met hun concerten binnen de festivals vallen. Dan is er mogelijkheid.
Kijk, Post Malone staat eind augustus al op Reading/Leeds en Superbloom Berlijn begin september.
Daar zit al een mogelijkheid in, bijvoorbeeld...

Daarbij, wellicht (en dat sluit ik niet uit) staan er acts te popelen om op tour te gaan zo snel als het kan. Als je die kan strikken, kan ook voor Pinkpop veel uitmaken.

Ik laat het maar gewoon rustig op me af komen wat ze gaan doen denk ik. Onlangs hoorden we het mooie bericht dat een van de vrienden uit ons Pinkpop cluppie weer vader gaat worden. Zijn vriendin is echter wel uitgerekend op 18 juni. Verplaatsen zou ons dus niet eens zo slecht uitkomen, want in juni hebben we sowieso 1 afvaller...

Artiesten zullen zich niet aan enkel Pinkpop aanpassen.
Er zullen meer festivals verplaatsen moeten.
Daarbij zullen ook tours van artiesten moeten verschuiven om binnen die festivals te passen.
Als artiesten al een hele tour mee schuiven van juni/juli naar augustus/september en met hun concerten binnen de festivals vallen. Dan is er mogelijkheid.
Kijk, Post Malone staat eind augustus al op Reading/Leeds en Superbloom Berlijn begin september.
Daar zit al een mogelijkheid in, bijvoorbeeld…

Daarbij, wellicht (en dat sluit ik niet uit) staan er acts te popelen om op tour te gaan zo snel als het kan. Als je die kan strikken, kan ook voor Pinkpop veel uitmaken.

Oké, ik ga voor een gedeelte met je mee maar er zijn meer acts die hun tourschema heel nauwkeurig in elkaar draaien. Rekening houdend met zo min mogelijk reistijd tussen concerten, hotels ed. Wat ik bedoel, die vliegen niet van Nederland naar Zweden om vervolgens weer naar Italië te gaan. Dan mogen ze nog zo graag optreden. De meest grote acts doen dit al 25 jaar en plannen dan wel een nieuwe tour in 2021 geheel afgestemd op hun eigen wensen.....

Users who are viewing this thread