Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
tja, het zal vast niet zonder slag of stoot gedaan worden.

maar... ik verwacht niet dat er veel tours in juni / juli overeind blijven staan, dat er sowieso veel verschuift naar het najaar of naar 2022.
Pinkpop in juni, daar heb ik persoonlijk al een dikke streep door gezet...
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.227
741
ik denk
pinkpop 2021 schuift door naar 2022
en pinkpop kan eventueel een kleine versie organiseren in aug/sep , gericht op acts uit de buurt , Ned. Bel, Dui, Fra, misschien Eng
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.456
Misschien toch weer eens Pinkpop Classic dan. Die artiesten zijn inmiddels ook wel gevaccineerd.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
Misschien toch weer eens Pinkpop Classic dan. Die artiesten zijn inmiddels ook wel gevaccineerd.

Dat zal dan zonder de Golden Earring zijn. Dat nieuws hakt er ook wel in zeg........
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Oasiss wrote:
Misschien toch weer eens Pinkpop Classic dan. Die artiesten zijn inmiddels ook wel gevaccineerd.

Dat zal dan zonder de Golden Earring zijn. Dat nieuws hakt er ook wel in zeg……..

inderdaad ja,.. was ff schrikken vanochtend.. 8-O :-?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
via NRC : https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/08/even-testen-snel-de-uitslag-en-dan-naar-pinkpop-a4031033

Quote:
...
Festivals

Drie dagen een virusvrij Pinkpop: een test aan de ingang kan dit mogelijk maken. Maar een ‘sneltest’ die een kwartier of een halve dag duurt, biedt dan nog steeds geen uitkomst – dan ontstaat er een opstopping bij de ingang „Het liefst zou je een test willen die iemand screent, en als de uitslag negatief is, je direct door kan lopen”, zegt Hofstra.

De ademtest komt nu het meest in de buurt: een paar keer in en uitademen, de test duurt maar vijf minuten. Ook is het de eerste test waarvoor je geen watjes achterin je keel of neus krijgt. „Een belangrijke mijlpaal” noemt Hugo de Jonge dat in zijn brief aan de Kamer van 2 februari.
...




 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
onderwijl het een oer saai carnaval weekend is, komt bij mij toch het gevoel boven dat volgende week woensdag de dag zou zijn van de traditionele Pinkpop perspresentatie (welke sinds vorig jaar niet meer gehouden wordt)...

Was een mooi moment voor iets van nieuws.
Blijkbaar, moeten we daarvoor nog wachten tot in maart?
Zo geeft Niek Murray aan in Parool:

....verplaatsen is niet zo eenvoudig, zeker niet voor een festival als Pinkpop, dat draait op grote internationale headliners als Red Hot Chili Peppers en Pearl Jam. “Wij moeten uiterlijk in de tweede week van maart wel een besluit nemen over het doorgaan van Pinkpop,” zegt Niek Murray namens de organisatie. “Wij hebben ook te maken met de agenda’s van onze acts. Die hangen samen met festivals in andere landen.”

Pinkpop kan alleen doorgaan in de gebruikelijke vorm. “Wij hebben 50.000 mensen per dag nodig, anders kunnen we het niet organiseren,” zegt Murray. Zijn hoop is gevestigd op coulance van de overheid, vaccinaties en dalende coronacijfers. “Ik ben optimistisch, maar ook realistisch,” zegt Murray. “De overheid plakt 1 juli op het garantiefonds, misschien betekent dat wel dat voor die datum sowieso niets mag. Die duidelijkheid hebben we nog niet.”
...
https://www.parool.nl/kunst-media/het-wordt-dringen-voor-festivals-deze-herfst~bed826ff/

Is er verplaatsing, dan vallen er al 2 weekenden af, het weekend van 1 augustus en van 14 augustus.
Dat kan ik concluderen omdat tijdens Pinkpop het terrein rond Roda Stadion gebruikt wordt als "distributie locatie" voor Pinkpop.
Die dagen zijn er evenementen op Roda Boulevard, 1 augustus Festival R&B Sunday Outdoor en op 14 augustus Vastelaovend Festival.
Daarbij is er ook nog 20-22 augustus Lowlands in Biddinghuizen en lijkt me niet dat Mojo dan Lowlands en Pinkpop gelijktijdig laat plaatsvinden.
Zou Pinkpop verplaatsen naar augustus, vallen imo deze weekenden al af.
Als Pinkpop in augustus is in 2021, dan zou het weekend van 6-8 augustus op zijn vroegst worden of 27-29 augustus, die laatste lijkt mij momenteel meer waarschijnlijk.
Met Reading/Leeds dat weekend, zou Post Malone zelfs beschikbaar zijn 27 augustus.
Althans, voor zo ver bij nogmaals verplaatsen überhaupt nog naar zelfde internationale namen gekeken kan worden?

We zouden dus over 4 weken iets meer duidelijkheid moeten zien...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
eens even in de gaten houden of er reactie komt vanuit Pinkpop.

de Regeling ‘Bewaar je ticket, geniet later’ is verlengd met (minstens) 1 jaar.
Hierdoor blijven gekochte tickets voor verplaatste evenementen langer geldig, namelijk 26 maanden in plaats van 13. Ook hebben consumenten langer de tijd hun vouchertegoeden om te zetten in tickets voor events die wél doorgaan, te weten 24 maanden. Geld terugvragen is ook altijd mogelijk. Deze verlenging is tot stand gekomen na overleg tussen de evenementen- en de cultuursector en de betrokken overheden. De regeling wordt ondersteund door het ministerie van OC&W en EZK en volgt de regels van de Autoriteit Consument en Markt.
zie en praat mee in oa topic Corona Virus en concerten/festivals of kijk op https://www.bewaarjeticket.nl/persbericht/

edit:
dit zou wel eens een verplaatsing naar later in 2021 of zelfs wel een verschuiving naar 2022 in de hand werken!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
Laatste geruchten op de Pearl Jam forums.
Tour word wederom 1 jaar verzet naar juni juli 2022.
Voor wat het waard is natuurlijk...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Ik denk overigens wel, dat er een "wil" is bij mensen om weer naar festivals te gaan.
Gezien ook de interesse voor de proeffestivals.
Maar, ik zie internationale acts in 2021 nog steeds somberder in. Ook augustus, laat staan juni...

Wat ik denk, dat Pinkpop beter kan verzetten naar 2022 (het reguliere Pinkpop, met behoud ticket).
Maar dat het in augustus dan een "nieuwe" Pinkpop Classic editie kan doen. Bijvoorbeeld een Pinkpop NL Classic, met enkel Nederlandse acts. Zoals we ook zien in de lineup van Paaspop bijvoorbeeld.
Ik denk dat er van bezoekers uit amino is, dat er van artiesten animo is en dat er qua organisatie ook wel een wil en animo is.
Wellicht een Pinkpop NL XL Classic, over 3 dagen? Dag afsluiten met een grote NL DJ (bijvoorbeeld Tiësto) met een NL Rock band (bijvoorbeeld Within Temptation) en een NL Pop act (bijvoorbeeld Borsato) Ik denk dat daar voor wel iets in elkaar te draaien valt. Wellicht over 2 podia, of zelfs met de Brightlands tent er bij.

Maar goed, het is maar een gedachte kronkel. Omdat ik denk dat het "reguliere" Pinkpop weinig kans meer heeft in 2021 en omdat ik denk dat er vanuit publiek animo is zelfs met enkel NL acts...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Ik denk overigens wel, dat er een “wil” is bij mensen om weer naar festivals te gaan.
Gezien ook de interesse voor de proeffestivals.
Maar, ik zie internationale acts in 2021 nog steeds somberder in. Ook augustus, laat staan juni…

Wat ik denk, dat Pinkpop beter kan verzetten naar 2022 (het reguliere Pinkpop, met behoud ticket).
Maar dat het in augustus dan een “nieuwe” Pinkpop Classic editie kan doen. Bijvoorbeeld een Pinkpop NL Classic, met enkel Nederlandse acts. Zoals we ook zien in de lineup van Paaspop bijvoorbeeld.
Ik denk dat er van bezoekers uit amino is, dat er van artiesten animo is en dat er qua organisatie ook wel een wil en animo is.
Wellicht een Pinkpop NL XL Classic, over 3 dagen? Dag afsluiten met een grote NL DJ (bijvoorbeeld Tiësto) met een NL Rock band (bijvoorbeeld Within Temptation) en een NL Pop act (bijvoorbeeld Borsato) Ik denk dat daar voor wel iets in elkaar te draaien valt. Wellicht over 2 podia, of zelfs met de Brightlands tent er bij.

Maar goed, het is maar een gedachte kronkel. Omdat ik denk dat het “reguliere” Pinkpop weinig kans meer heeft in 2021 en omdat ik denk dat er vanuit publiek animo is zelfs met enkel NL acts…

Mee eens Dennis. Paaspop heeft vandaag laten zien wat een Pinkpop met alleen NL acts is. Daar krijg je Megaland niet vol mee nee. Zeker niet voor Pinkpop prijzen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.532
10.950
DennisvdBr wrote:
Ik denk overigens wel, dat er een “wil” is bij mensen om weer naar festivals te gaan.
Gezien ook de interesse voor de proeffestivals.
Maar, ik zie internationale acts in 2021 nog steeds somberder in. Ook augustus, laat staan juni…

Wat ik denk, dat Pinkpop beter kan verzetten naar 2022 (het reguliere Pinkpop, met behoud ticket).
Maar dat het in augustus dan een “nieuwe” Pinkpop Classic editie kan doen. Bijvoorbeeld een Pinkpop NL Classic, met enkel Nederlandse acts. Zoals we ook zien in de lineup van Paaspop bijvoorbeeld.
Ik denk dat er van bezoekers uit amino is, dat er van artiesten animo is en dat er qua organisatie ook wel een wil en animo is.
Wellicht een Pinkpop NL XL Classic, over 3 dagen? Dag afsluiten met een grote NL DJ (bijvoorbeeld Tiësto) met een NL Rock band (bijvoorbeeld Within Temptation) en een NL Pop act (bijvoorbeeld Borsato) Ik denk dat daar voor wel iets in elkaar te draaien valt. Wellicht over 2 podia, of zelfs met de Brightlands tent er bij.

Maar goed, het is maar een gedachte kronkel. Omdat ik denk dat het “reguliere” Pinkpop weinig kans meer heeft in 2021 en omdat ik denk dat er vanuit publiek animo is zelfs met enkel NL acts…

Mee eens Dennis. Paaspop heeft vandaag laten zien wat een Pinkpop met alleen NL acts is. Daar krijg je Megaland niet vol mee nee. Zeker niet voor Pinkpop prijzen.
Dus we krijgen Bospop, Paaspop, Pinkpop met allerlei Nederlandse namen naast de al kleinere festivals in die periode die sowieso altijd al teren op het clichérijtje van Nederlandse artiesten? Tactisch zeer sterk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Dus we krijgen Bospop, Paaspop, Pinkpop met allerlei Nederlandse namen naast de al kleinere festivals in die periode die sowieso altijd al teren op het clichérijtje van Nederlandse artiesten? Tactisch zeer sterk.
Dat is dan wel het punt ja...

Maar, ik zeg dan, als dat het verschil maakt tussen helemaal niets organiseren in 2021 of wel iets organiseren in 2021, lijkt me dat ook wel een dingetje waar organisatie en toeleveranciers, etc naar kunnen kijken.

Het verschil over festivals zal met name zitten in de "grote" van de acts. Pinkpop zou dus meer bij de NL acts kijken die een stadion vullen of meermaals een Ziggo. (Weet niet zo het animo of mogelijkheden van de acts, maar denk vooral aan de Nederlandse DJ's, Doe Maar, Kensington, Marco Borsato, Anouk, De Staat, Di-rect, Blof als first to mind voorbeelden) Daarbij zal de kosten van het ticket ook wel gerelateerd moeten worden aan het aanbod.
Ik denk dan ook dat een dagkaart rond 75,- respectabel kan zijn en 3 dagen kaart (incl camping) rond 150,-.
Dat je daarmee, met het überhaupt organiseren van 'iets' en met een aantal sterke NL acts, nog best een goede verkoop kan verwachten. Zeker als je kijkt hoe andere festivals hun ticket hebben laten behouden. Zou je hiermee een 'nieuwe' ticket impuls creëeren, ik denk dat je wel rond de >50k bezoekers per dag kan komen, puur uitgaande op de welwillendheid van bezoekers...

edit: maar, het is slechts maar een voorstel van mijn kant hé...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
voor de lol even een soort voorzetje van NL Pinkpop Classics
Met een lineup voor 3 dagen en voor 3 podia, vergelijkbaar met het "gewoonlijke" tijdschema van Pinkpop

(het is maar een voorzetje he, voor de lol...)

:wink: " Pinkpop NL XL Classic " - 27 tm 29 augustus 2021
[SIZE= xx-large]Within Temptation - De Staat - Tiesto[/SIZE]
[SIZE= x-large]Martin Garrix - Armin van Buuren - Kensington[/SIZE]
[SIZE= large]Epica - Guus Meeuwis - Di-rect[/SIZE]
Chef'Special - Racoon - Danny Vera
Floor Jansen - Eefje de Visser - Maan
Douwe Bob - De Dijk - The Kik
Jett Rebel - Miss Montreal - Rowwen Hèze
Blaudzun - The Charm The Fury - DeWolff
Don Diablo - Oliver Heldens - Davina Michelle
Son Mieux - My Baby - Sven Hammond
Nona - Sevn Alias - Donnie
Ares - Ten Times A Million - Joost
Blackbird - The Overslept - The Vices
Elle Hollis - Janse Bagge Bend - Massada
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
vraag me echt af wanneer we iets gaan vernemen? Ik verwacht toch binnenkort een soort collectief besluit van de "afwachtende" festivals in juni 2021?
Vraag me af of ze weer wachten op een overheidsbesluit, of op artiesten die gaan doorschuiven naar 2022?

ik heb sterk de neiging om Pinkpop 2022 al aan te strepen in de agenda, wat zal dat worden, ik gok 17 tm 19 juni 2022.
Weekje eerder kan eigenlijk ook 10 - 12 juni 2022 (maar deze verwacht ik niet), maar met specifiek Pinksteren weten we al dat dat komende jaren niet zal gebeuren (dat is 5 - 6 juni btw).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.532
10.950
vraag me echt af wanneer we iets gaan vernemen? Ik verwacht toch binnenkort een soort collectief besluit van de “afwachtende” festivals in juni 2021?
Vraag me af of ze weer wachten op een overheidsbesluit, of op artiesten die gaan doorschuiven naar 2022?

ik heb sterk de neiging om Pinkpop 2022 al aan te strepen in de agenda, wat zal dat worden, ik gok 17 tm 19 juni 2022.
Weekje eerder kan eigenlijk ook 10 – 12 juni 2022 (maar deze verwacht ik niet), maar met specifiek Pinksteren weten we al dat dat komende jaren niet zal gebeuren (dat is 5 – 6 juni btw).
Niet nog een keer tijdens Graspop, verdomme. Ik wil ook eens een keer genieten van RHCP en Pearl Jam zonder me zorgen te maken dat de festivals overlappen...
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
DennisvdBr wrote:
vraag me echt af wanneer we iets gaan vernemen? Ik verwacht toch binnenkort een soort collectief besluit van de “afwachtende” festivals in juni 2021?
Vraag me af of ze weer wachten op een overheidsbesluit, of op artiesten die gaan doorschuiven naar 2022?

ik heb sterk de neiging om Pinkpop 2022 al aan te strepen in de agenda, wat zal dat worden, ik gok 17 tm 19 juni 2022.
Weekje eerder kan eigenlijk ook 10 – 12 juni 2022 (maar deze verwacht ik niet), maar met specifiek Pinksteren weten we al dat dat komende jaren niet zal gebeuren (dat is 5 – 6 juni btw).

Niet nog een keer tijdens Graspop, verdomme. Ik wil ook eens een keer genieten van RHCP en Pearl Jam zonder me zorgen te maken dat de festivals overlappen…

Het graspop op nog op mijn lijstje staan waar ik graag heen wil, maar ga wel eerder na Pinkpop. Hopen dat het dus andere datums zijn inderdaad
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken