onderwijl het een oer saai carnaval weekend is, komt bij mij toch het gevoel boven dat volgende week woensdag de dag zou zijn van de traditionele Pinkpop perspresentatie (welke sinds vorig jaar niet meer gehouden wordt)...
Was een mooi moment voor iets van nieuws.
Blijkbaar, moeten we daarvoor nog wachten tot in maart?
Zo geeft Niek Murray aan in Parool:
....verplaatsen is niet zo eenvoudig, zeker niet voor een festival als Pinkpop, dat draait op grote internationale headliners als Red Hot Chili Peppers en Pearl Jam.
“Wij moeten uiterlijk in de tweede week van maart wel een besluit nemen over het doorgaan van Pinkpop,” zegt Niek Murray namens de organisatie. “Wij hebben ook te maken met de agenda’s van onze acts. Die hangen samen met festivals in andere landen.”
Pinkpop kan alleen doorgaan in de gebruikelijke vorm. “Wij hebben 50.000 mensen per dag nodig, anders kunnen we het niet organiseren,” zegt Murray. Zijn hoop is gevestigd op coulance van de overheid, vaccinaties en dalende coronacijfers. “Ik ben optimistisch, maar ook realistisch,” zegt Murray. “De overheid plakt 1 juli op het garantiefonds, misschien betekent dat wel dat voor die datum sowieso niets mag. Die duidelijkheid hebben we nog niet.”
...
https://www.parool.nl/kunst-media/het-wordt-dringen-voor-festivals-deze-herfst~bed826ff/
Is er verplaatsing, dan vallen er al 2 weekenden af, het weekend van 1 augustus en van 14 augustus.
Dat kan ik concluderen omdat tijdens Pinkpop het terrein rond Roda Stadion gebruikt wordt als "distributie locatie" voor Pinkpop.
Die dagen zijn er evenementen op Roda Boulevard, 1 augustus Festival R&B Sunday Outdoor en op 14 augustus Vastelaovend Festival.
Daarbij is er ook nog 20-22 augustus Lowlands in Biddinghuizen en lijkt me niet dat Mojo dan Lowlands en Pinkpop gelijktijdig laat plaatsvinden.
Zou Pinkpop verplaatsen naar augustus, vallen imo deze weekenden al af.
Als Pinkpop in augustus is in 2021, dan zou het weekend van 6-8 augustus op zijn vroegst worden of 27-29 augustus, die laatste lijkt mij momenteel meer waarschijnlijk.
Met Reading/Leeds dat weekend, zou Post Malone zelfs beschikbaar zijn 27 augustus.
Althans, voor zo ver bij nogmaals verplaatsen überhaupt nog naar zelfde internationale namen gekeken kan worden?
We zouden dus over 4 weken iets meer duidelijkheid moeten zien...