Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge laat de Tweede Kamer per brief weten dat het nog wel een jaar of langer kan duren voordat grootschalige evenementen weer zijn toegestaan. Het weer toestaan van evenementen is gekoppeld aan het vinden van een vaccin tegen het coronavirus.
,,Voor de laatste stap, de massale evenementen met een landelijke uitstraling, kunnen we nog geen datum noemen. Dat kan eigenlijk pas weer als er een vaccin is en niemand weet hoe lang dat gaat duren”, schrijft De Jonge. ,,We hopen natuurlijk op snel, maar een jaar of langer is heel reëel.
Zoals k al zei.
Sorry maar dit zijn de harde feiten.
Je kan het niet laten he? De meesten hier zijn zich terdege ervan bewust dat het allemaal nog wel even kan duren. Wat wil je bereiken door die realiteit er telkens tegenaan te mikken? Er is wat mij betreft niks mis met in ieder geval weer vooruit kijken en je ergens op verheugen. Als ik voor mezelf spreek, de lichtpuntjes die gisteren bekend zijn geworden, maakten dat mijn humeur beter was dan het in tijden was.
Er zijn ook topics waar je de Coronasituatie kan bespreken. Volstaat het voor jou dat we gewoon met zijn allen accepteren dat we niet weten wanneer een vaccin er is, wat verzekeringskwesties betekenen voor evenementen en dat we erkennen dat het misschien nog anderhalf jaar kan duren, maar er ook plekken zijn waar we een klein beetje onze ogen daarvoor willen sluiten? Laten we hier in ieder geval hopen dat het over een jaar rooskleuriger is en we weer in grote groepen biertjes mogen doen in de zon met live muziek.