Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Dan denk ik (ook kijkend naar andere festivals) dat veel proberen de line up van dit jaar grotendeels meenemen naar volgend jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Dan denk ik (ook kijkend naar andere festivals) dat veel proberen de line up van dit jaar grotendeels meenemen naar volgend jaar.
TRNSMT (UK) heeft al een behoorlijke worp gedaan.
Gisteren een groot deel van de lineup gepresenteerd met de acts die 2020 opstonden.
Het is weliswaar in juli, maar wel noemenswaardig om te zeggen dat voor Pinkpop 2021 wellicht interessant is dat er een paar acts bij staan van de Pinkpop 2020 lineup:
Inhaler, Keane, Sea Girls en Saint PHNX.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.695
Er is hier geen enkele twijfel over de festivalzomer voor volgend jaar? Ik snap wel dat veel festivals even rustig aan doen, hoor. Dat betekent niet dat er niet gespeculeerd mag worden, maar het voelt toch raar om dat te doen. Zeker omdat er totaal geen perspectief is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.921
8.561
Er is hier geen enkele twijfel over de festivalzomer voor volgend jaar? Ik snap wel dat veel festivals even rustig aan doen, hoor. Dat betekent niet dat er niet gespeculeerd mag worden, maar het voelt toch raar om dat te doen. Zeker omdat er totaal geen perspectief is.

Hoezo rustig aan? Heb nog nooit meegemaakt dat festivals al zo vroeg met hun lineup voor het komende jaar komen. Dat biedt meer perspectief dan ooit. Ik heb in ieder geval nog nooit zoveel naar een festivalseizoen uitgekeken dan dat van 2021.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
5 Seconds of Summer gaat ook beginnen met verplaatsen tourdata.
De show in Parijs gaat zelfs vandaag in verkoop, verplaatst naar 21 april 2021.
https://www.ticketmaster.fr/fr/manifestation/5-seconds-of-summer-billet/idmanif/481911/idtier/18864121
Dat is echter wel een flinke sprong, deze gig was 16 juni 2020 (paar dagen voor Pinkpop).
Verder komt er een nieuwe datum voor Tsjechie, 5 mei 2021.

Wellicht komt er komende tijd nog meer gigs bij en is er iets zinnigs over return naar Pinkpop 2021 te zeggen voor 5SOS?
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
579
298
Inderdaad, volgens mij voldoende reden om te denken dat het volgens jaar weer kan. Heeft nu in elk geval geen zin om de voorpret al te verpesten.

Iemand een idee of er een kans is dat de Stones weer Europa doen volgend jaar? En zouden daar festivals bij zitten?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Iemand een idee of er een kans is dat de Stones weer Europa doen volgend jaar? En zouden daar festivals bij zitten?
Als de Stones de tour met een jaar uitstellen, dan zal de No Filter 2020 tour van mei tm juli 2020 verplaatsen naar mei tm juli 2021 gok ik.
Voor Pinkpop zal dat dan geen optie zijn, rond die tijd zouden ze dan zitten in Cleveland en Pittsburgh waarschijnlijk?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Edit: Achteraf was deze post van vanochtend wellicht iets te zwaarmoedig. :) Laten we het positief blijven bekijken!!!!

Haal deze comment dus maar weg! :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
dit neigt naar cancel van 5SOS, voor Pinkpop en Boutique.
statement op sociale media laat ook zien dat Stockholm, Oslo en Kopenhagen geen nieuwe datum krijgen.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Eerste bevestiging Hurricane/Southside...

Opvallende afwezige 21 Pilots, die Pinkpop deelde

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
btw bij Hu/So wel terug te vinden:
Nothing But Thieves, Dermot Kennedy en JC Stewart

edit:
ontbreken tov Pinkpop 2020 op de Hu/So 2021 lineup:
Twenty One Pilots en Of Monsters and Men
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Cool. Rise Against. Die hoop ik volgend jaar nog ergens tegen het lijf te lopen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.456
Wellicht heeft Hurricane nog niet de bevestiging van 21 Pilots. Sowieso wel vreemd affiche, Seeed staat prominenter dan Martin Garrix en The Killers en Deichkind boven the 1975 en Foals.

Ze kennen daar toch een andere manier van waardering voor acts van eigen bodem.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Wellicht heeft Hurricane nog niet de bevestiging van 21 Pilots.
hier kunnen we lastig van uit gaan.

Ze geven zelf aan:
Somit sind fast alle Head- und Co-Headliner am Start, an den weiteren Wiederholer*innen arbeiten wir weiter fleißig und sind zuversichtlich, dass auch die übrigen 2020er Acts ins 2021er Line-Up springen!
Wir arbeiten weiterhin unter Volldampf an neuen Infos für euch diesbezüglich. Leider brauchen wir dafür mindestens noch diese Woche, aber dann melden wir uns mit einem ersten Wasserstand bei euch. Macht euch keine Sorgen

Waarmee ze aangeven dat ze nog werken om andere acts van 2020 affiche ook naar 2021 editie te krijgen.

Voorlopig zie ik voor 21Pilots, Of Monsters and Men nog geen aanleiding om ze op Pinkpop 2021 te verwachten. Evenals 5SOS ook niet na die nieuwe tourdata.
Maar... misschien volgt er nog wat dat die situatie veranderen kan?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.335
5.033
Wellicht heeft Hurricane nog niet de bevestiging van 21 Pilots. Sowieso wel vreemd affiche, Seeed staat prominenter dan Martin Garrix en The Killers en Deichkind boven the 1975 en Foals.

Ze kennen daar toch een andere manier van waardering voor acts van eigen bodem.
Deichkind snap ik wel, best een toffe “show” die ze neer zetten. Seeed ooit eens op Lowlands gezien vroeg op de dag, leuk bandje, maar zag er echt geen headliner in.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.456
Mocht een headliner afvallen, dan zijn The Killers in ieder geval in de buurt. Wellicht nemen ze zelfs genoegen met de plek van 21 Pilots al kan ik me voor Hurricane bijna niet voorstellen dat Seeed een promintentere plek in het tijdschema krijgt. Martin Garrix is natuurlijk net als op Pinkpop te plaatsen, of als Armin van Buuren vorig jaar.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge laat de Tweede Kamer per brief weten dat het nog wel een jaar of langer kan duren voordat grootschalige evenementen weer zijn toegestaan. Het weer toestaan van evenementen is gekoppeld aan het vinden van een vaccin tegen het coronavirus.

,,Voor de laatste stap, de massale evenementen met een landelijke uitstraling, kunnen we nog geen datum noemen. Dat kan eigenlijk pas weer als er een vaccin is en niemand weet hoe lang dat gaat duren'', schrijft De Jonge. ,,We hopen natuurlijk op snel, maar een jaar of langer is heel reëel.

Zoals k al zei.
Sorry maar dit zijn de harde feiten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken