Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.706
1.865
Met alle respect, maar ik snap de discussie echt niet zo goed.

Volgens mij weet iedereen hier hoe de situatie zit. De kans dat festivals volgend jaar zoals we gewend zijn, of misschien helemaal, doorgaan is klein. In het coronatopic wordt er flink gesproken en gespeculeerd over het komende jaar. Het is allemaal behoorlijk deprimerend.

Dan hebben we ook dit soort topics. Het gewone Pinkpop topic, het gewone Werchter topic, etc. Topics waarin mensen, ondanks dat ze weten dat de kans klein is, toch een beetje hoop proberen te houden. Blijven speculeren. Om ervoor te zorgen dat er, in deze klotetijd, toch nog wat te dromen valt.

Het is volgens mij niet zo dat de mensen hier niet weten hoe de situatie zit en daarom is er geen reden om mensen steeds met de neus op de feiten te drukken. Vrijwel niemand heeft hier een lesje realiteit nodig. Dat weten we wel. De situatie is duidelijk. Het is volgens mij juist zo dat de mensen deze topics gebruiken om even van de werkelijkheid te ontsnappen en te blijven dromen. Soms is het prettig om even op de roze wolk te zitten. Dan ben je even uit de rotzooi weg.
1f642.svg

Mooi verwoord Tim.
Laat ik eraan toevoegen dat ik zelf het idee heb dat tegen mei volgend jaar er echt wel een vaccin zal zijn. Daar wordt met man en macht door heel veel wetenschappers uit verschillende landen aan gewerkt. En tegen die tijd zal waarschijnlijk ook al een groot gedeelte van de nederlandse bevolking getest zijn..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Precies... anders kunnen we dit forum wel sluiten. Daarnaast is het idd puur gestook van Daan, niet meer niet minder. We weten allemaal donders goed in welke situatie we zitten, maar niemand weet hoe zomer 2021 er uit zal zien. Anders kunnen we dit forum wel sluiten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.706
1.865
En ik ga tegen beter weten in voor Pearl Jam op PP 2021 :wink:
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik ben het lang niet altijd met Daantje eens, maar de manier waarop jullie nu reageren is werkelijk triest. En normaal staan de moderators maar wat graag klaar om je op je vingers te tikken als er iets onpasselijks wordt gezegd, maar nu, ho maar.

Daantje is de enige die enige vorm van realiteit in acht neemt, want er is werkelijk geen enkele reden, maar dan ook echt geen enkele, om aan te nemen dat Pinkpop volgend jaar doorgaat. Maar blijf vooral op die roze wolk zitten.

Slechte reactie. En wel hierom:

- de reacties van de diverse 'dromers' hier zijn verre van triest. Er wordt gewoon vriendelijk gevraagd om dit in het juiste topic te bespreken, zodat ze hier lekker kunnen speculeren, al dan niet tegen beter weten in. Tevens is de toon van Daantje niet al te vriendelijk, al denk ik oprecht dat hij vooral een wake-up-call wil geven en niet bewust provoceert. En daar wordt tot nu toe best netjes op gereageerd, ik zie geen brandjes om te blussen.

- klagen over moderators is erg kleinzerig, heb je dat echt nodig om erbij te halen? Daarnaast vind ik het vrij random gekozen. Zo van "oh, hier zie ik een mogelijkheid om daar eens over te zeuren". Stuur ze lekker een PB, dan is de kans groter dat het in ieder geval gelezen wordt.

- En de belangrijkste: er zijn meerdere redenen om wel degelijk aan te nemen dat er volgend jaar 'iets' gebeurt. Er worden line-ups gedropt, tourschema's bekend gemaakt en data gepresenteerd. De overheid zegt in haar stappenplan dat ze "voor 1 september meer duidelijkheid willen geven" over een van de laatste stappen: grootschalige evenementen. En de medische wereld is in de hoogste versnelling aan het werk om de wereld te helpen om z.s.m. weer op te starten. Alleen niemand, zelfs niet de grootste groep experts, kan een accurate termijn noemen. Het kan nog heel lang duren, maar het kan ook ineens heel snel gaan...


En wie verwacht jij in Landgraaf in 2021 eloelo?
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Eventjes iets anders; Zo juist ook door Ken vanuit eFest bevestigd dat Eminem zijn 2020 tour dus heeft gecanceld. Dit lijkt mij dan misschien weer een kans hebben voor volgend jaar (Misschien Eminem - Post Malone?). Natuurlijk is dit voornamelijk gebaseerd op mijn goede hoop dat ik hem weer live mag zien maar zoals het er nu uit ziet is het misschien een reële kanshebber.
 

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Wat zeggen jullie? In 2013 waren ze niet al te geweldig, maar ik voorzie volgend jaar een prima comebackjaar...

Opener mainstage Pinkpop 2021: The Vaccines
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Wat zeggen jullie? In 2013 waren ze niet al te geweldig, maar ik voorzie volgend jaar een prima comebackjaar…

Opener mainstage Pinkpop 2021: The Vaccines

Ik heb ze nog nooit live gezien maar hun muziek vind ik geweldig, dus wat mij betreft zeker!

Maar zijn ze inmiddels niet te groot als opening act?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Eventjes iets anders; Zo juist ook door Ken vanuit eFest bevestigd dat Eminem zijn 2020 tour dus heeft gecanceld. Dit lijkt mij dan misschien weer een kans hebben voor volgend jaar (Misschien Eminem – Post Malone?). Natuurlijk is dit voornamelijk gebaseerd op mijn goede hoop dat ik hem weer live mag zien maar zoals het er nu uit ziet is het misschien een reële kanshebber.

Oeh ja! Malone en Eminem op een dagje.... Paak erbij en het dagticket is zsm binnen!!!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
Aaran wrote:
Eventjes iets anders; Zo juist ook door Ken vanuit eFest bevestigd dat Eminem zijn 2020 tour dus heeft gecanceld. Dit lijkt mij dan misschien weer een kans hebben voor volgend jaar (Misschien Eminem – Post Malone?). Natuurlijk is dit voornamelijk gebaseerd op mijn goede hoop dat ik hem weer live mag zien maar zoals het er nu uit ziet is het misschien een reële kanshebber.

Oeh ja! Malone en Eminem op een dagje…. Paak erbij en het dagticket is zsm binnen!!!!
huh, dus jij gelooft ineens wel in een tour die gecanceld is maar nog niet was aangekondigd ;) ???
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
In dit geval had dat best gekund (al was het meer een reactie in de zin van oeh jah, Eminem, tof!!!!)

Dat Coldplay verhaal van 2019 en 2020 blijft idd nog klinkklare onzin imo. :p :wink:
 

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Roell24 wrote:
Wat zeggen jullie? In 2013 waren ze niet al te geweldig, maar ik voorzie volgend jaar een prima comebackjaar…

Opener mainstage Pinkpop 2021: The Vaccines

Ik heb ze nog nooit live gezien maar hun muziek vind ik geweldig, dus wat mij betreft zeker!

Maar zijn ze inmiddels niet te groot als opening act?


Je snapt toch wel dat mijn opmerking als grap bedoeld was hoop ik.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Dat bedoel ik.
En dat is een ramp.
Niet voor ons maar voor de hele sector.
Banen en bedrijven.
Pinkpop komt wel weer.!! En dan trakteert Daantje.!
Maar laten we nu mr ff beetje meer wakker blijven en voorzichtiger naar pinkpop 2021 kijken.
Verwacht er nou niet te veel van, dan valt t altijd mee.
Ik hou mijn hart vast voor poppodia enz. Die kunnen niet bestaan van 100 man op 1.5 meter afstand.
Concerten & evenementen is het luxe van mijn leven, en dat staat bij velen effe langdurig op “ on hold”.

Ik denk dat we niet zo serieus aan moeten tillen wat @Daantje allemaal schrijft (hij heeft in zeker opzicht wel degelijk gelijk; 2021 blijft nog ff koffiedik kijken)

Dat trakteren staat genoteerd. Kaartje voor 2021(of 2022) heb ik al, maar wil best een biertje (of wat dan ook) met je drinken :wink: . Camping A bij de catering doen?

En dan nu weer lekker (dag)dromen over de line-up voor 2021. Mag van mij blijven als 2020, maar RATM, Eminem, Cypress Hill zijn wel dingetjes die ik best (nog) een keer wil zien. Ik vraag me overigens af of ze nog het hele programma van 2020 bekend zullen maken. Waren nog best een aantal plekjes vrij en ben toch wel benieuwd wat ze daar voor in gedachten hadden...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
De bekendmaking van Iron Maiden maakt voor mij vooral duidelijk dat hetnog niet zo simpel ligt om de grote der aarde nogmaals te boeken voor volgend jaar. Blijkbaar was die stadiontour in 2021 al zo ver in de planning dat men geen festivals meer kon toevoegen, alleen nog andere stadia. We moeten er daarom niet te gemakkelijk vanuit gaan dat de headliners gekopieerd gaan worden naar 2021. Undercard zal minder een probleem zijn vermoed ik.
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
De bekendmaking van Iron Maiden maakt voor mij vooral duidelijk dat hetnog niet zo simpel ligt om de grote der aarde nogmaals te boeken voor volgend jaar. Blijkbaar was die stadiontour in 2021 al zo ver in de planning dat men geen festivals meer kon toevoegen, alleen nog andere stadia. We moeten er daarom niet te gemakkelijk vanuit gaan dat de headliners gekopieerd gaan worden naar 2021. Undercard zal minder een probleem zijn vermoed ik.

Ik denk dat dat ook is wat Lars Ulrich van Metallica in een interview zei, we weten al een jaar van te voren hoe onze agenda eruit ziet maar nu kunnen we tot eind 2020 nog geen planning maken omdat zaken dagelijks veranderen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
Het is ook afwachten wat festivals kunnen doen.
Kan me voorstellen dat ze zo veel mogelijk van affiche in tact willen laten, maar of dat realistisch is is ook maar afwachten.
Voorlopig is het zo veel mogelijk kijken naar wat de acts met hun tour doen.
Aan de ene kant zie je dat Maiden en McCartney heel anders beslissen.
Maar aan andere kant, geven Foo Fighters, Pearl Jam of My Chemical Romance wel aan in 2021 er weer bij te zijn op enkele festivals al.

Kwestie van afwachten en in de gaten houden of het festivals lukt om grote deel affiche mee te nemen?
Dat ze het willen is 1, dat het lukt is 2. Of het realisme is festivals in 2021 dat is 3.

Voor de Pinkpop headliners is het nog vrij onduidelijk voorlopig.
De Nederlandse acts zal wel lukken, verwacht ik.
Voor de rest, momenteel denk ik dat de namen die kunnen komen naar Pinkpop 2021 (vanaf 2020):
Hoogst waarschijnlijk:
Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Dermot Kennedy, JC Stewart, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX

Waarschijnlijk afvallers:
Twenty One Pilots, Of Monsters and Men, 5 Seconds of Summer
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
via Guns N Roses...

GN’R Fam: Sadly, the upcoming European tour will not be happening. Things are changing daily and we want to keep our fans, crew members and band safe. We are working hard with our promoters, venues and cities/countries on next steps and will make further announcements as soon as we can. Thank you for your patience, we will get through this together and look forward to seeing you all very soon…

nu afwachten of de data naar 2021 schuiven en rond / met Pinkpop is...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken