Met alle respect, maar ik snap de discussie echt niet zo goed.
Volgens mij weet iedereen hier hoe de situatie zit. De kans dat festivals volgend jaar zoals we gewend zijn, of misschien helemaal, doorgaan is klein. In het coronatopic wordt er flink gesproken en gespeculeerd over het komende jaar. Het is allemaal behoorlijk deprimerend.
Dan hebben we ook dit soort topics. Het gewone Pinkpop topic, het gewone Werchter topic, etc. Topics waarin mensen, ondanks dat ze weten dat de kans klein is, toch een beetje hoop proberen te houden. Blijven speculeren. Om ervoor te zorgen dat er, in deze klotetijd, toch nog wat te dromen valt.
Het is volgens mij niet zo dat de mensen hier niet weten hoe de situatie zit en daarom is er geen reden om mensen steeds met de neus op de feiten te drukken. Vrijwel niemand heeft hier een lesje realiteit nodig. Dat weten we wel. De situatie is duidelijk. Het is volgens mij juist zo dat de mensen deze topics gebruiken om even van de werkelijkheid te ontsnappen en te blijven dromen. Soms is het prettig om even op de roze wolk te zitten. Dan ben je even uit de rotzooi weg.