Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Pinkpop heeft de omslagfoto bijgewerkt op Facebook met de datum van de volgende editie. Zouden we wellicht vandaag ook alvast een naam krijgen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.072
ook het evenement op Facebook is aangepast naar 2021, dat was ook nog niet

ik denk dat er vandaag wat info komt, onderbuikgevoel...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.072
mail is binnen...

afteller op de site is ook aangepast.
en informatie over de tickets 2020

https://www.pinkpop.nl/2020/informatie-rondom-tickets-51e-editie-pinkpop/
Informatie rondom tickets 51e editie Pinkpop

De overheid heeft besloten dat alle evenementen tot en met 31 augustus niet kunnen plaatsvinden om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Vanwege deze uitzonderlijke situatie, die een grote financiële impact heeft op de gehele culturele sector, is samen met het ministerie van OC&W en in overleg met consumentenorganisaties een ticketregeling opgesteld. Meer informatie hierover vind je op www.bewaarjeticket.nl.

We hebben alle informatie over wat deze ticketregeling specifiek voor Pinkpop inhoudt hier op een rijtje gezet. Daar vind je ook antwoorden op de meest gestelde vragen.

Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen dan kun je hier contact met ons opnemen.


alle info hier:
https://www.pinkpop.nl/2020/tickets/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.072
alright? zo zo...
De 51e editie van Pinkpop is verplaatst naar 18-19-20 juni 2021

Voor Pinkpop blijven de reeds gekochte tickets geldig voor de nieuwe datum in 2021. Wij raden je dus aan je ticket(s) te bewaren en volgend jaar van Pinkpop te genieten. Je hoeft hiervoor niets te doen, het ticket blijft gewoon geldig. Door je ticket te bewaren, help je tevens de economische impact van de maatregelen rondom het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Als je je ticket houdt kunnen we er samen voor zorgen dat de 51e editie van Pinkpop alsnog een fantastische editie wordt. Hier bovenop krijg je, als je je ticket houdt, voorrang bij de start van de ticketverkoop van Pinkpop in de jaren 2022, 2023 én 2024. Zo willen we je extra bedanken voor je steun!
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
alright? zo zo…

De 51e editie van Pinkpop is verplaatst naar 18-19-20 juni 2021

Voor Pinkpop blijven de reeds gekochte tickets geldig voor de nieuwe datum in 2021. Wij raden je dus aan je ticket(s) te bewaren en volgend jaar van Pinkpop te genieten. Je hoeft hiervoor niets te doen, het ticket blijft gewoon geldig. Door je ticket te bewaren, help je tevens de economische impact van de maatregelen rondom het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Als je je ticket houdt kunnen we er samen voor zorgen dat de 51e editie van Pinkpop alsnog een fantastische editie wordt. Hier bovenop krijg je, als je je ticket houdt, voorrang bij de start van de ticketverkoop van Pinkpop in de jaren 2022, 2023 én 2024. Zo willen we je extra bedanken voor je steun!
Had het gelezen en dat vind ik wel weer netjes. In ieder geval de komende 3 jaar op rij rustig pp kaarten kopen ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.072
andere punten:

Ik weet nog niet of ik kan op de nieuwe datum, ik wil een tegoed

Je kunt binnen 4 weken na 15 mei een tickettegoed/voucher aanvragen ter waarde van het volledige aankoopbedrag, incl. servicekosten.

Ik kan niet op de nieuwe datum en wil mijn geld terug.
Mocht je ook geen gebruik kunnen of willen maken van het tickettegoed dan is het mogelijk om binnen 4 weken na 19 mei 2020! je geld terug te vragen via dit contactformulier. Je tickets worden dan geannuleerd en het bedrag wordt uiterlijk 20 juli 2021 teruggestort.

zie de ticket pagina
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.225
4.488
Fijn dat als je je geld terug wil, je daar maar uiterlijk 14 maanden op hoeft te wachten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.565
11.093
Fijn dat als je je geld terug wil, je daar maar uiterlijk 14 maanden op hoeft te wachten.
"Maar anders staan de culturele instellingen op het punt van omvallen..." Alsjeblieft...
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
278
Schandalig dat je tot 20 juli 2021 moet wachten als je je geld terug wil. Ik vond 3 maanden bij McCartney al lang. Dacht eerlijk gezegd ook eerst dat het een typfout was, maar het blijkt dus echt waar te zijn..
Gaat nergens over bij dit soort grote partijen, die hebben geld zat. Bij kleine concerten/festivals hoef ik mijn geld niet terug, maar hier dus wel. Het is namelijk maar weer afwachten wat er volgend jaar op de vrijdag staat (zou de vrijdag gaan dit jaar).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.565
11.093
Schandalig dat je tot 20 juli 2021 moet wachten als je je geld terug wil. Ik vond 3 maanden bij McCartney al lang. Dacht eerlijk gezegd ook eerst dat het een typfout was, maar het blijkt dus echt waar te zijn..
Gaat nergens over bij dit soort grote partijen, die hebben geld zat. Bij kleine concerten/festivals hoef ik mijn geld niet terug, maar hier dus wel. Het is namelijk maar weer afwachten wat er volgend jaar op de vrijdag staat (zou de vrijdag gaan dit jaar).
Ik weet dus niet hoe dag met dagkaarten zit. Weet iemand dat? Heb je voor volgend jaar dan een dagkaart voor dezelfde dag (als je 'm dus verzet naar volgend jaar)?
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
278
tom93 wrote:
Schandalig dat je tot 20 juli 2021 moet wachten als je je geld terug wil. Ik vond 3 maanden bij McCartney al lang. Dacht eerlijk gezegd ook eerst dat het een typfout was, maar het blijkt dus echt waar te zijn..
Gaat nergens over bij dit soort grote partijen, die hebben geld zat. Bij kleine concerten/festivals hoef ik mijn geld niet terug, maar hier dus wel. Het is namelijk maar weer afwachten wat er volgend jaar op de vrijdag staat (zou de vrijdag gaan dit jaar).

Ik weet dus niet hoe dag met dagkaarten zit. Weet iemand dat? Heb je voor volgend jaar dan een dagkaart voor dezelfde dag (als je ‘m dus verzet naar volgend jaar)?

Klopt. Als ik niet reageer, is m'n ticket geldig voor de vrijdag van Pinkpop 2021.
Heb je natuurlijk niks aan als die dag helemaal kut wordt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.565
11.093
wenteldave wrote:

tom93 wrote:
Schandalig dat je tot 20 juli 2021 moet wachten als je je geld terug wil. Ik vond 3 maanden bij McCartney al lang. Dacht eerlijk gezegd ook eerst dat het een typfout was, maar het blijkt dus echt waar te zijn..
Gaat nergens over bij dit soort grote partijen, die hebben geld zat. Bij kleine concerten/festivals hoef ik mijn geld niet terug, maar hier dus wel. Het is namelijk maar weer afwachten wat er volgend jaar op de vrijdag staat (zou de vrijdag gaan dit jaar).


Ik weet dus niet hoe dag met dagkaarten zit. Weet iemand dat? Heb je voor volgend jaar dan een dagkaart voor dezelfde dag (als je ‘m dus verzet naar volgend jaar)?

Klopt. Als ik niet reageer, is m’n ticket geldig voor de vrijdag van Pinkpop 2021.
Heb je natuurlijk niks aan als die dag helemaal kut wordt.
Haha. Dat slaat inderdaad helemaal nergens op. Lijkt me logischer dat als je 'm over zet, je een keuze zou moeten hebben, al bestaat dan het gevaar dat er veel mensen op de zondag komen, bijvoorbeeld, en weinig op de vrijdag. Je hebt toch specifiek een kaartje gekocht voor het programma op een specifieke dag zelf? Als die verandert, zou je een keuze voorgelegd moeten krijgen. Vind ik dan, hè.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.072
tja, als je een ticket zou hebben voor Lowlands, moet je nog langer wachten, uitbetaling van teruggave is daar ook uitgesteld tot een maand na de 2021 datum. Eind september 2021.

Ik ga er van uit dat er bepaalde regelingen bedacht zijn in deze uitzonderlijke situatie. UItzonderlijke situatie vraagt om uitzonderlijke maatregelen.
Als het festival niet was gecanceld, was er ook geen geldteruggave mogelijk.
Ik denk dat alle opties wel aardig goed geregeld worden op deze manier.

Wat betreft dagtickets, volgens mij is vrijdag 2020 nu vrijdag 2021 etc etc...
Zoals ik het zie, kan je wel vragen om een voucher en deze dan gebruiken voor de voorverkoop van Pinkpop 2021 om eventueel de voucher voor een ander dagticket in te zetten. Althans, zo lees ik het.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.565
11.093
tja, als je een ticket zou hebben voor Lowlands, moet je nog langer wachten, uitbetaling van teruggave is daar ook uitgesteld tot een maand na de 2021 datum. Eind september 2021.

Ik ga er van uit dat er bepaalde regelingen bedacht zijn in deze uitzonderlijke situatie. UItzonderlijke situatie vraagt om uitzonderlijke maatregelen.
Als het festival niet was gecanceld, was er ook geen geldteruggave mogelijk.
Ik denk dat alle opties wel aardig goed geregeld worden op deze manier.

Wat betreft dagtickets, volgens mij is vrijdag 2020 nu vrijdag 2021 etc etc…
Zoals ik het zie, kan je wel vragen om een voucher en deze dan gebruiken voor de voorverkoop van Pinkpop 2021 om eventueel de voucher voor een ander dagticket in te zetten. Althans, zo lees ik het.
Snap best dat het het een uitzonderlijke situatie is, maar het mag allemaal wel iets duidelijker.
Dat vrijdag 2020 --> vrijdag 2021-verhaal zou logisch zijn, maar dat betekent nog niet dat het per se gaat gebeuren. Van die voucher is wel handig, ja. Zo had ik er nog niet bij stilgestaan, maar daar moet je dus ook maar aan denken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.072
Dat vrijdag 2020 –> vrijdag 2021-verhaal zou logisch zijn, maar dat betekent nog niet dat het per se gaat gebeuren.
zo linkt(linkte) ticketmaster wel door, dus ga daar wel van uit.
dagticket vrijdag blijft vrijdag, dagticket zaterdag blijft zaterdag en dagticket zondag blijft zondag.

edit: dus let vooral op, 19 juni 2020 is niet een ticket voor 19 juni 2021 of 20 juni 2020 is niet 20 juni 2021. waar blijven 21 juni 2020 of 18 juni 2021 dan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.565
11.093
wenteldave wrote:
Dat vrijdag 2020 –> vrijdag 2021-verhaal zou logisch zijn, maar dat betekent nog niet dat het per se gaat gebeuren.

zo linkt(linkte) ticketmaster wel door, dus ga daar wel van uit.
dagticket vrijdag blijft vrijdag, dagticket zaterdag blijft zaterdag en dagticket zondag blijft zondag.
Dan dus inderdaad maar een voucher aanvragen, Tom. Kan je altijd nog een kaartje kopen voor die vrijdag, als 't programma niet tegenvalt.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
278
DennisvdBr wrote:

wenteldave wrote:
Dat vrijdag 2020 –> vrijdag 2021-verhaal zou logisch zijn, maar dat betekent nog niet dat het per se gaat gebeuren.


zo linkt(linkte) ticketmaster wel door, dus ga daar wel van uit.
dagticket vrijdag blijft vrijdag, dagticket zaterdag blijft zaterdag en dagticket zondag blijft zondag.

Dan dus inderdaad maar een voucher aanvragen, Tom. Kan je altijd nog een kaartje kopen voor die vrijdag, als ’t programma niet tegenvalt.

Lijkt me inderdaad de beste optie. Ga dat wel doen.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Dit staat onder andere in de mail van ticketmaster:

De locatie en aanvangstijd blijven hetzelfde. Gekochte kaarten blijven geldig voor de vervangende data. Vrijdagkaarten zijn dus geldig voor vrijdag 18 juni 2021, zaterdagkaarten voor zaterdag 19 juni 2021 en zondagkaarten voor zondag 20 juni 2021. Je hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. Als je je ticket(s) houdt, kunnen we er samen voor zorgen dat de 51e editie van Pinkpop alsnog een fantastische editie wordt. Hier bovenop krijg je, als je je ticket(s) houdt, voorrang bij de start van de ticketverkoop van Pinkpop in de jaren 2022, 2023 én 2024. Zo willen we je extra bedanken voor je steun!

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.304
Schandalig dat je tot 20 juli 2021 moet wachten als je je geld terug wil. Ik vond 3 maanden bij McCartney al lang. Dacht eerlijk gezegd ook eerst dat het een typfout was, maar het blijkt dus echt waar te zijn..
Gaat nergens over bij dit soort grote partijen, die hebben geld zat. Bij kleine concerten/festivals hoef ik mijn geld niet terug, maar hier dus wel. Het is namelijk maar weer afwachten wat er volgend jaar op de vrijdag staat (zou de vrijdag gaan dit jaar).

“Die hebben geld zat.”
Mojo organiseert ca 200 concerten paar in Nederland en een flink aantal evenementen en festivals. Dan heb je het al snel over meer dan 100 miljoen euro, terwijl andere kosten voor Mojo gewoon doorlopen (en inkomsten zijn weggevallen). Als ze alle tickets meteen terug moeten betalen, dan zijn ze failliet. Hoe groot ze ook zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken