Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Verwacht wel dat als er veel kaartenkopers hun geld terug vragen dat de prijs van drank/eet Bonnen fors omhoog gaan. Zo kunnen ze natuurlijk beter kijken hoeveel man hun geld terug willen en daar de prijs op aanpassen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Firenze Italie nu ook uitgesteld naar 2021.
Was de laatste datum van RHCP in 2020 die nog niet gecanceld was.

Inmiddels heeft ook Eject Griekenland RHCP alvast bevestigd voor de 2021 editie, 26 juni 2021.
Die komt bij de 23 juni van Funkyard die ze ook al bevestigd hebben.

Voor GnR was dit het laatste festival in 2020 wat nog niet gecanceld was.
Nu zijn Sweden Rock, Firenze en Pinkpop alle 3 naar 2021 geschoven.
Het is vanuit GnR kamp dus wachten of daar iets te zeggen is over eerste nieuwe data?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.112
Hier bovenop krijg je, als je je ticket(s) houdt, voorrang bij de start van de ticketverkoop van Pinkpop in de jaren 2022, 2023 én 2024. Zo willen we je extra bedanken voor je steun!
Dit vind ik wel ontzettend netjes. Had ik nu maar een kaartje gekocht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
helaas is de lineup pagina nu van de site gehaald...
https://www.pinkpop.nl/2020/lineup/

brengt me wel weer bij de update:
Hoogst waarschijnlijk wel:
Red Hot Chili Peppers, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Dermot Kennedy, JC Stewart, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX
( NL-acts : Kensington, Frenna Deluxe, Ten Times A Million, Elle Hollis, Chef’Special, Floor Jansen, Joost, Danny Vera, NONA, The KIK, Ares )

Waarschijnlijk afvallers:
Twenty One Pilots, Of Monsters and Men, 5 Seconds of Summer
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.148
Uiterlijk juli 2021 is een typfoutje neem ik aan? 8-O
Dat kunnen ze niet maken.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Uiterlijk juli 2021 is een typfoutje neem ik aan?!
1f62f.svg

Dat kunnen ze niet maken.

Jawel hoor.. een maand ná PP 2021 gaan ze je terugbetalen van de winst van het festival nadat ze de consumptieprijs omhoog hebben geschroefd... ze zijn niet gek daar...
denk dat elk festival zo te werk zal gaan... het zal ergens vandaan moeten komen... als ze je dit jaar gaan terug betalen gaat 2/3e van de festivals failliet.. ze hebben niet allemaal genoeg vlees op de botten....
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.226
4.493
Ik vraag me af, als iemand hier echt stappen tegen onderneemt, hoe houdbaar dit is. Ik kan me voorstellen dat je in ieder geval dan ook recht hebt op een vertragingsvergoeding.
Ik word een beetje moe van het beroep op solidariteit (niet alleen van Pinkpop hoor). Er zijn genoeg mensen die nu in heel zwaar weer verkeren en voor wie 200 euro nu heel welkom is. En het is echt niet zo dat we door kaartjes te bewaren de flexkrachten met nulurencontracten het hoofd boven water laten houden. Als je er zelf achterstaat je geld niet terug te vragen, prima, iedereen mag zijn geld besteden zoals die wil, maar ik ben die zieiligheidkaart wel beu.

Plus, en het is niet minder simpel dan dat; je hebt gewoon recht op je geld als je niet krijgt waar je voor hebt betaald.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.148
Ik vraag me af, als iemand hier echt stappen tegen onderneemt, hoe houdbaar dit is. Ik kan me voorstellen dat je in ieder geval dan ook recht hebt op een vertragingsvergoeding.
Ik word een beetje moe van het beroep op solidariteit (niet alleen van Pinkpop hoor). Er zijn genoeg mensen die nu in heel zwaar weer verkeren en voor wie 200 euro nu heel welkom is. En het is echt niet zo dat we door kaartjes te bewaren de flexkrachten met nulurencontracten het hoofd boven water laten houden. Als je er zelf achterstaat je geld niet terug te vragen, prima, iedereen mag zijn geld besteden zoals die wil, maar ik ben die zieiligheidkaart wel beu.

Plus, en het is niet minder simpel dan dat; je hebt gewoon recht op je geld als je niet krijgt waar je voor hebt betaald.

Helemaal eens. Voor veel mensen zal er nu behoorlijk wat in de financiële situatie verandert zijn. Er zullen zat gezinnen zijn die nu pakweg €800 a €1000 kwijt zijn, meer dan een jaar op hun geld kunnen wachten en het geld goed kunnen gebruiken. Dan kun je het niet maken meer dan een jaar te wachten met uitbetalen.

Moet zeggen dat ik die 3 jaar recht op eerdere voorverkoop daarom ook wel een beetje bizar vind. Had er dan een jaartje van gemaakt. Op die manier straf je je vaste bezoeker die het nu ineens niet meer kan opbrengen driedubbel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.602
Er zijn genoeg mensen die nu in heel zwaar weer verkeren en voor wie 200 euro nu heel welkom is.

Nuja, ik ga ervan uit: die 200 euro ben ik toch al kwijt, maar in plaats van voor een festival in 2020 is het voor eentje in 2021.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Hierover is wel eea al geschreven...
...

Wie nu probeert zijn geld terug te krijgen voor festivals van bijvoorbeeld de grootste organisator Mojo, krijgt de boodschap dat restitutie kan plaatsvinden ‘uiterlijk één maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement’. In het voorbeeld van Lowlands, dat eind augustus zou worden gehouden, betekent dit dat terugbetaling kan worden uitgesteld tot eind september 2021.

...

De Mojo-woordvoerder: ‘Nogmaals: we begrijpen dat dit heel vervelend is, maar wij hebben dit ­beleid met de hele branche afge­sproken en houden ons aan die afspraak. De meeste reacties zijn ­trouwens positief.’

Volgens de tekst op bewaarjeticket.nl heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) ook mee­gekeken bij het opstellen van de regeling. Een woordvoerder van deze onafhankelijke toezichthouder benadrukt dat de regeling niet door de ACM is goedgekeurd, die heeft alleen uitgangspunten gepubliceerd voor organisaties die vouchers willen uit­geven.

‘Als een consument de voucher niet accepteert maar zijn geld terug wil, dan moet hij dit binnen een redelijke termijn kunnen terugkrijgen’, zegt de woordvoerder.

Wat is een redelijke termijn? Daarover valt volgens haar geen uitspraak te doen. ‘In juridische procedures moet worden bepaald wat een redelijke termijn is. Dat hangt sterk van de omstandigheden af. En die zijn momenteel nogal bijzonder en zonder precedent.’

Mojo is, net als veel andere organisatoren, niet bij een geschillencommissie aangesloten. Dit betekent dat een tickethouder die zijn geld na overleg niet terugkrijgt, alleen nog naar de rechter kan stappen.

...
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/teruggave-geld-festivalticket-kan-langer-dan-een-jaar-duren~b0edccf5/
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.148
Als een consument de voucher niet accepteert maar zijn geld terug wil, dan moet hij dit binnen een redelijke termijn kunnen terugkrijgen’, zegt de woordvoerder.

Wat is een redelijke termijn? Daarover valt volgens haar geen uitspraak te doen. ‘In juridische procedures moet worden bepaald wat een redelijke termijn is. Dat hangt sterk van de omstandigheden af. En die zijn momenteel nogal bijzonder en zonder precedent.’

Een jaar en twee maanden is dat imo iig niet. :)
Maar dat zal idd voor ieder weer anders zijn.

Vind wel dat de branche er iets meer rekening mee mag houden dat zij niet de enigen zij die getroffen worden.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.226
4.493
Oasiss wrote:
Er zijn genoeg mensen die nu in heel zwaar weer verkeren en voor wie 200 euro nu heel welkom is.

Nuja, ik ga ervan uit: die 200 euro ben ik toch al kwijt, maar in plaats van voor een festival in 2020 is het voor eentje in 2021.

Dat is prima, mag je helemaal zelf weten. Ik heb mijn BKS ticket ook gewoon bewaard, maar dat is omdat ik volgend jaar toch wel weer wil gaan en (en dat is mijn belangrijkste punt) ik ben niet getroffen door de coronacrisis in die zin dat ik het geld nu niet nodig heb. Als jij of ik onze baan kwijt was geraakt, had ik wel dat bedrag terug gewild en dan binnen een redelijke termijn en dat is volgend jaar juli natuurlijk in geen enkel opzicht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.602
mattman wrote:

Oasiss wrote:
Er zijn genoeg mensen die nu in heel zwaar weer verkeren en voor wie 200 euro nu heel welkom is.


Nuja, ik ga ervan uit: die 200 euro ben ik toch al kwijt, maar in plaats van voor een festival in 2020 is het voor eentje in 2021.

Dat is prima, mag je helemaal zelf weten. Ik heb mijn BKS ticket ook gewoon bewaard, maar dat is omdat ik volgend jaar toch wel weer wil gaan en (en dat is mijn belangrijkste punt) ik ben niet getroffen door de coronacrisis in die zin dat ik het geld nu niet nodig heb. Als jij of ik onze baan kwijt was geraakt, had ik wel dat bedrag terug gewild en dan binnen een redelijke termijn en dat is volgend jaar juli natuurlijk in geen enkel opzicht.

Ik kan zeker geloven dat er zulke gevallen zijn. Maar de stap van 'geld genoeg hebben om 200+ euro te spenderen op een festival' naar 'zodanig krap bij kas zitten dat het geld van zo'n ticket je hoofd boven water houdt', is wel groot. Maar nog een keer: ik kan me voorstellen dat er een paar van die gevallen zijn. En zelfs in dat geval kan je alsnog een refund aanvragen. Tuurlijk, het is lang wachten, maar je krijgt je centjes wel netjes terug als dat echt nodig is.

Ik denk niet dat Pinkpop dit zou doen als het niet nodig zou zijn om het festival ook volgend jaar op een degelijke manier te laten doorgaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.148
Oasiss wrote:

mattman wrote:

Oasiss wrote:
Er zijn genoeg mensen die nu in heel zwaar weer verkeren en voor wie 200 euro nu heel welkom is.


Nuja, ik ga ervan uit: die 200 euro ben ik toch al kwijt, maar in plaats van voor een festival in 2020 is het voor eentje in 2021.


Dat is prima, mag je helemaal zelf weten. Ik heb mijn BKS ticket ook gewoon bewaard, maar dat is omdat ik volgend jaar toch wel weer wil gaan en (en dat is mijn belangrijkste punt) ik ben niet getroffen door de coronacrisis in die zin dat ik het geld nu niet nodig heb. Als jij of ik onze baan kwijt was geraakt, had ik wel dat bedrag terug gewild en dan binnen een redelijke termijn en dat is volgend jaar juli natuurlijk in geen enkel opzicht.

Ik kan zeker geloven dat er zulke gevallen zijn. Maar de stap van ‘geld genoeg hebben om 200+ euro te spenderen op een festival’ naar ‘zodanig krap bij kas zitten dat het geld van zo’n ticket je hoofd boven water houdt’, is wel groot. Maar nog een keer: ik kan me voorstellen dat er een paar van die gevallen zijn. En zelfs in dat geval kan je alsnog een refund aanvragen. Tuurlijk, het is lang wachten, maar je krijgt je centjes wel netjes terug als dat echt nodig is.

Ik denk niet dat Pinkpop dit zou doen als het niet nodig zou zijn om het festival ook volgend jaar op een degelijke manier te laten doorgaan.

€200,- per event, of €200,- per persoon in het geval van een gezinsituatie, kan behoorlijk oplopen...
En het is voor velen denk ik ook meer een geval van alle beetjes helpen.

Ik vraag me wel af wat de uiteindelijke kosten voor Pinkpop zijn geweest. De overheid was op tijd met annuleren dus ze konden op de verzekering terugspringen toch?

Al is dit meer iets voor het corona-topic denk ik. :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.226
4.493
Oasiss wrote:

mattman wrote:

Oasiss wrote:
Er zijn genoeg mensen die nu in heel zwaar weer verkeren en voor wie 200 euro nu heel welkom is.


Nuja, ik ga ervan uit: die 200 euro ben ik toch al kwijt, maar in plaats van voor een festival in 2020 is het voor eentje in 2021.


Dat is prima, mag je helemaal zelf weten. Ik heb mijn BKS ticket ook gewoon bewaard, maar dat is omdat ik volgend jaar toch wel weer wil gaan en (en dat is mijn belangrijkste punt) ik ben niet getroffen door de coronacrisis in die zin dat ik het geld nu niet nodig heb. Als jij of ik onze baan kwijt was geraakt, had ik wel dat bedrag terug gewild en dan binnen een redelijke termijn en dat is volgend jaar juli natuurlijk in geen enkel opzicht.

Ik kan zeker geloven dat er zulke gevallen zijn. Maar de stap van ‘geld genoeg hebben om 200+ euro te spenderen op een festival’ naar ‘zodanig krap bij kas zitten dat het geld van zo’n ticket je hoofd boven water houdt’, is wel groot. Maar nog een keer: ik kan me voorstellen dat er een paar van die gevallen zijn. En zelfs in dat geval kan je alsnog een refund aanvragen. Tuurlijk, het is lang wachten, maar je krijgt je centjes wel netjes terug als dat echt nodig is.

Ik denk niet dat Pinkpop dit zou doen als het niet nodig zou zijn om het festival ook volgend jaar op een degelijke manier te laten doorgaan.

Ik vraag me af wat de crediteuren zeggen als die persoon zijn rekeningen niet meer kan betalen. Mag hij dan ook veertien maanden wachten? Of tot een maand na zijn financiële situatie weer wat gezonder is? Ik snap dat dit misschien een flauwe vergelijking is, maar waarom zou het een semiverplichting moeten zijn om gigantische organisaties als Pinkpop of welk festival dan ook te steunen. Als je dat wil, prima, lekker doen, en ongetwijfeld willen velen dat ook wel. Maar in iedere andere vergelijking waarbij je iets koopt, het bedrag daarvoor betaalt en dan geen levering plaatsvindt, is het van de zotte dat je meer dan een jaar op je refund moet wachten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Ik vraag me wel af wat de uiteindelijke kosten voor Pinkpop zijn geweest.
De totale begroting voor Pinkpop is 16 à 17 miljoen euro, circa 9 miljoen gaat naar de kosten van acts

wat de kosten tot nu zijn die gemaakt zijn, tja... Nog niets opgebouwd en wellicht al aanbetalingen gedaan?|
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.602
mattman wrote:

Oasiss wrote:

mattman wrote:

Oasiss wrote:
Er zijn genoeg mensen die nu in heel zwaar weer verkeren en voor wie 200 euro nu heel welkom is.


Nuja, ik ga ervan uit: die 200 euro ben ik toch al kwijt, maar in plaats van voor een festival in 2020 is het voor eentje in 2021.


Dat is prima, mag je helemaal zelf weten. Ik heb mijn BKS ticket ook gewoon bewaard, maar dat is omdat ik volgend jaar toch wel weer wil gaan en (en dat is mijn belangrijkste punt) ik ben niet getroffen door de coronacrisis in die zin dat ik het geld nu niet nodig heb. Als jij of ik onze baan kwijt was geraakt, had ik wel dat bedrag terug gewild en dan binnen een redelijke termijn en dat is volgend jaar juli natuurlijk in geen enkel opzicht.


Ik kan zeker geloven dat er zulke gevallen zijn. Maar de stap van ‘geld genoeg hebben om 200+ euro te spenderen op een festival’ naar ‘zodanig krap bij kas zitten dat het geld van zo’n ticket je hoofd boven water houdt’, is wel groot. Maar nog een keer: ik kan me voorstellen dat er een paar van die gevallen zijn. En zelfs in dat geval kan je alsnog een refund aanvragen. Tuurlijk, het is lang wachten, maar je krijgt je centjes wel netjes terug als dat echt nodig is.

Ik denk niet dat Pinkpop dit zou doen als het niet nodig zou zijn om het festival ook volgend jaar op een degelijke manier te laten doorgaan.

Ik vraag me af wat de crediteuren zeggen als die persoon zijn rekeningen niet meer kan betalen. Mag hij dan ook veertien maanden wachten? Of tot een maand na zijn financiële situatie weer wat gezonder is? Ik snap dat dit misschien een flauwe vergelijking is, maar waarom zou het een semiverplichting moeten zijn om gigantische organisaties als Pinkpop of welk festival dan ook te steunen. Als je dat wil, prima, lekker doen, en ongetwijfeld willen velen dat ook wel. Maar in iedere andere vergelijking waarbij je iets koopt, het bedrag daarvoor betaalt en dan geen levering plaatsvindt, is het van de zotte dat je meer dan een jaar op je refund moet wachten.

Maar dat is het 'm net. Ze annuleren niets. Jij hebt een ticket gekocht voor een weekend Pinkpop, en een weekend Pinkpop kan je ervoor krijgen. Maar dan ietsje later.

Dat is toch heel kort door de bocht waarom festivals worden uitgesteld en niet geannuleerd. Ik heb een ticket voor Nick Cave in het Sportpaleis. Dat die nu niet in april 2020, maar in april 2021 doorgaat, maakt weinig verschil over de waarde van dat ticket. Uiteraard kan het dat je die dag niet meer kan, en dan kan je een refund aanvragen. Klote dat het dan zo lang moet wachten, maar dat is een stuk water bij de wijn denk ik dan, een situatie als deze hebben we nog nooit meegemaakt natuurlijk.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.226
4.493
Dus als jij een tv koopt, die vooraf betaalt, afspreekt dat ie in juni 2020 wordt geleverd, vind je het dan ok als die 13 maanden later pas wordt geleverd?

Maar laten we het maar houden op agree to disagree, we komen hier toch niet uit :).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Ik snap het Punt niet zo.

Dat dit de regeling zou worden van Mojo komt niet geheel als een verrassing volgens mij.
Ook voor bijvoorbeeld Zwarte Cross of Lowlands is eerder al dezelfde regeling bekend gemaakt, met ook pas terugbetaling een maand na het festival in 2021.

Goed, dat je het niet mee eens bent, snap ik. 230 euro is best een paar keer boodschappen doen.
Ik weet niet of je er veel mee uithaalt om enorm stampei te maken bij Ticketmaster? Misschien als veel mensen het doen dat ze de regeling herzien?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.148
Mensen kochten een ticket voor een weekend Pinkpop 2020. Je krijgt in 2021 geen weekend Pinkpop 2020. De editie van 2020 gaat niet door.
De editie van 2021 is waarschijnlijk qua programma anders dan de editie van 2021.

Ze kunnen het uitstel noemen maar dat is onzin natuurlijk. Het event is gewoon afgelast en je krijgt een ticket voor de editie voor volgend jaar.

Del vergelijking van een een los concert van een solo artiest of band met een festival gaat imo mank. Twee totaal verschillende dingen natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken