Dit vind ik wel ontzettend netjes. Had ik nu maar een kaartje gekocht.Hier bovenop krijg je, als je je ticket(s) houdt, voorrang bij de start van de ticketverkoop van Pinkpop in de jaren 2022, 2023 én 2024. Zo willen we je extra bedanken voor je steun!
Uiterlijk juli 2021 is een typfoutje neem ik aan?!
Dat kunnen ze niet maken.
Ik vraag me af, als iemand hier echt stappen tegen onderneemt, hoe houdbaar dit is. Ik kan me voorstellen dat je in ieder geval dan ook recht hebt op een vertragingsvergoeding.
Ik word een beetje moe van het beroep op solidariteit (niet alleen van Pinkpop hoor). Er zijn genoeg mensen die nu in heel zwaar weer verkeren en voor wie 200 euro nu heel welkom is. En het is echt niet zo dat we door kaartjes te bewaren de flexkrachten met nulurencontracten het hoofd boven water laten houden. Als je er zelf achterstaat je geld niet terug te vragen, prima, iedereen mag zijn geld besteden zoals die wil, maar ik ben die zieiligheidkaart wel beu.
Plus, en het is niet minder simpel dan dat; je hebt gewoon recht op je geld als je niet krijgt waar je voor hebt betaald.
Er zijn genoeg mensen die nu in heel zwaar weer verkeren en voor wie 200 euro nu heel welkom is.
Oasiss wrote:
Er zijn genoeg mensen die nu in heel zwaar weer verkeren en voor wie 200 euro nu heel welkom is.
Nuja, ik ga ervan uit: die 200 euro ben ik toch al kwijt, maar in plaats van voor een festival in 2020 is het voor eentje in 2021.
mattman wrote:
Oasiss wrote:
Nuja, ik ga ervan uit: die 200 euro ben ik toch al kwijt, maar in plaats van voor een festival in 2020 is het voor eentje in 2021.
Dat is prima, mag je helemaal zelf weten. Ik heb mijn BKS ticket ook gewoon bewaard, maar dat is omdat ik volgend jaar toch wel weer wil gaan en (en dat is mijn belangrijkste punt) ik ben niet getroffen door de coronacrisis in die zin dat ik het geld nu niet nodig heb. Als jij of ik onze baan kwijt was geraakt, had ik wel dat bedrag terug gewild en dan binnen een redelijke termijn en dat is volgend jaar juli natuurlijk in geen enkel opzicht.
Oasiss wrote:
mattman wrote:
Oasiss wrote:
Dat is prima, mag je helemaal zelf weten. Ik heb mijn BKS ticket ook gewoon bewaard, maar dat is omdat ik volgend jaar toch wel weer wil gaan en (en dat is mijn belangrijkste punt) ik ben niet getroffen door de coronacrisis in die zin dat ik het geld nu niet nodig heb. Als jij of ik onze baan kwijt was geraakt, had ik wel dat bedrag terug gewild en dan binnen een redelijke termijn en dat is volgend jaar juli natuurlijk in geen enkel opzicht.
Ik kan zeker geloven dat er zulke gevallen zijn. Maar de stap van ‘geld genoeg hebben om 200+ euro te spenderen op een festival’ naar ‘zodanig krap bij kas zitten dat het geld van zo’n ticket je hoofd boven water houdt’, is wel groot. Maar nog een keer: ik kan me voorstellen dat er een paar van die gevallen zijn. En zelfs in dat geval kan je alsnog een refund aanvragen. Tuurlijk, het is lang wachten, maar je krijgt je centjes wel netjes terug als dat echt nodig is.
Ik denk niet dat Pinkpop dit zou doen als het niet nodig zou zijn om het festival ook volgend jaar op een degelijke manier te laten doorgaan.
Oasiss wrote:
mattman wrote:
Oasiss wrote:
Ik kan zeker geloven dat er zulke gevallen zijn. Maar de stap van ‘geld genoeg hebben om 200+ euro te spenderen op een festival’ naar ‘zodanig krap bij kas zitten dat het geld van zo’n ticket je hoofd boven water houdt’, is wel groot. Maar nog een keer: ik kan me voorstellen dat er een paar van die gevallen zijn. En zelfs in dat geval kan je alsnog een refund aanvragen. Tuurlijk, het is lang wachten, maar je krijgt je centjes wel netjes terug als dat echt nodig is.
Ik denk niet dat Pinkpop dit zou doen als het niet nodig zou zijn om het festival ook volgend jaar op een degelijke manier te laten doorgaan.
De totale begroting voor Pinkpop is 16 à 17 miljoen euro, circa 9 miljoen gaat naar de kosten van actsIk vraag me wel af wat de uiteindelijke kosten voor Pinkpop zijn geweest.
mattman wrote:
Oasiss wrote:
mattman wrote:
Oasiss wrote:
Ik vraag me af wat de crediteuren zeggen als die persoon zijn rekeningen niet meer kan betalen. Mag hij dan ook veertien maanden wachten? Of tot een maand na zijn financiële situatie weer wat gezonder is? Ik snap dat dit misschien een flauwe vergelijking is, maar waarom zou het een semiverplichting moeten zijn om gigantische organisaties als Pinkpop of welk festival dan ook te steunen. Als je dat wil, prima, lekker doen, en ongetwijfeld willen velen dat ook wel. Maar in iedere andere vergelijking waarbij je iets koopt, het bedrag daarvoor betaalt en dan geen levering plaatsvindt, is het van de zotte dat je meer dan een jaar op je refund moet wachten.