Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Dus als jij een tv koopt, die vooraf betaalt, afspreekt dat ie in juni 2020 wordt geleverd, vind je het dan ok als die 13 maanden later pas wordt geleverd?

Maar laten we het maar houden op agree to disagree, we komen hier toch niet uit :).

Zeker niet, maar als een pandemie daar een stokje tussen steekt, ga ik na een jaar wel blij zijn als ik alsnog die tv heb. Want die wou ik in de eerste plaats.

Ok, begint raar te worden vind ik van mezelf haha.

Oasiss wrote:
Dus als jij een tv koopt, die vooraf betaalt, afspreekt dat ie in juni 2020 wordt geleverd, vind je het dan ok als die 13 maanden later pas wordt geleverd?

Maar laten we het maar houden op agree to disagree, we komen hier toch niet uit :).

Zeker niet, maar als een pandemie daar een stokje tussen steekt, ga ik na een jaar wel blij zijn als ik alsnog die tv heb. Want die wou ik in de eerste plaats.

Ok, begint raar te worden vind ik van mezelf haha.

Laten we het maar over muziek hebben, daar gaat het hier immers om. En op dat punt kan ik me doorgaans heel goed in jouw voorkeuren vinden ;).

Ik zie het zo: ik koop een ticket voor het geboden programma: men kan/mag mij dit programma niet presenteren dus vraag ik mijn geld terug, aan een voucher voor volgend jaar heb ik niets, tenzij ze mij garanderen dat het programma hetzelfde is... dat kunnen ze niet, dus poen terug!
Als ik met mijn zaak niet lever wat de klant heeft besteld én betaald, zal ik het betaalde bedrag ook moeten terug storten of het product in goede staat moeten leveren... kwestie is alleen dat dit te lang op zich laat wachten.. meer als een jaar vind ik niet reëel, er kan van alles met je gebeuren in die tijd... Gewoon met z'n allen bellen of mailen naar kassa, laat het maar eens goed onder de aandacht komen... ze spelen de baas over jou poen, en hebben er niets voor geleverd. punt! Wedden dat je volgend jaar 3 euro mag aftikken voor een biertje op zowat elk festival ?! Verder is PP en Bospop gecanceld. en niet uitgesteld... uitstel is dat het later in het zelfde kalenderjaar alsnog plaatsvind... dat gebeurd dus niet... kortom: gecanceld - afgelast - geannuleerd ! Poen terug!

Ze kunnen het uitstel noemen maar dat is onzin natuurlijk. Het event is gewoon afgelast en je krijgt een ticket voor de editie voor volgend jaar.
juist dit...

En zo als elk evenement momenteel liggen er maar enkele opties.
Ticket bewaren, een voucher of je geld terug.
Al zitten aan dat geld terug krijgen wat haken en ogen, geef als bedrijf als Ticketmaster maar eens even alle tickets geld terug retour.
Als je deze onzekere tijd aanbied om je centen al terug te krijgen, is maar de vraag of mensen uberhaupt het ticket bewaren. Zeker rekenhoudend met dat 2021 ook nog geen vaccin is tegen die tijd en het niet eens zeker is dat 2021 door gaat. Dan maak je het als bedrijf toch alleen maar moeilijk voor jezelf.

Als je de opties ziet die Pinkpop / Mojo aanbiedt binnen deze crisissituatie is het nog goed geregeld.

Timmetje wrote:
Ze kunnen het uitstel noemen maar dat is onzin natuurlijk. Het event is gewoon afgelast en je krijgt een ticket voor de editie voor volgend jaar.

juist dit…

En zo als elk evenement momenteel liggen er maar enkele opties.
Ticket bewaren, een voucher of je geld terug.
Al zitten aan dat geld terug krijgen wat haken en ogen, geef als bedrijf als Ticketmaster maar eens even alle tickets geld terug retour.
Als je deze onzekere tijd aanbied om je centen al terug te krijgen, is maar de vraag of mensen uberhaupt het ticket bewaren. Zeker rekenhoudend met dat 2021 ook nog geen vaccin is tegen die tijd en het niet eens zeker is dat 2021 door gaat. Dan maak je het als bedrijf toch alleen maar moeilijk voor jezelf.

Als je de opties ziet die Pinkpop / Mojo aanbiedt binnen deze crisissituatie is het nog goed geregeld.

Als ze de keuze hadden om een refund aan te bieden hadden ze dat nooit gedaan. Dat is het hele punt, het is gewoon een plicht!
Als iedereen zijn verbintenissen nakomt op een moment dat het hem/haar schikt (zonder dat de wederpartij daarmee akkoord gaat) zou het een fijne boel worden.

Als je deze onzekere tijd aanbied om je centen al terug te krijgen, is maar de vraag of mensen uberhaupt het ticket bewaren. Zeker rekenhoudend met dat 2021 ook nog geen vaccin is tegen die tijd en het niet eens zeker is dat 2021 door gaat.

Dan maken ze het zichzelf toch alleen maar moeilijker op deze manier?
Stel dat 2021 niet doorgaat. Dan mogen ze volgend jaar iedereen die zijn geld terugvroeg over 2020 terugbetalen, iedereen die zijn geld terugvraagt over 2021 terugbetalen en gezien de verzekeringen zich nu ook gaan indekken hebben ze op dat gebied ook een probleem....

In die zin ga je je bijna afvragen waarom de festivals niet nu al besluiten 2021 gewoon over te slaan. Vrij risicovol allemaal.
(Zou me ook niets verbazen als Werchter om deze reden nog geen data naar buiten heeft gebracht)

ja, je kan hier natuurlijk een ton zuur over Pinkpop over uitstorten.

Er is een regeling opgesteld waar deze regels onder gewaarborgd zijn, via bewaarjeticket
daarbinnen vallen enkele opgestelde regelementen
https://www.bewaarjeticket.nl/regeling/

Verplaatste evenementen
1 Tickets voor evenementen die moeten worden verplaatst als gevolg van het Coronavirus blijven geldig voor het verplaatste evenement, mits die verplaatsing geschiedt binnen een termijn van 13 maanden na het oorspronkelijke evenement.
4 Eventuele geldelijke restitutie vindt plaats uiterlijk 1 maand na
de nieuwe datum van het verplaatste evenement.

Toelichting
Artikel 1:
1 De termijn van 13 maanden is gekozen omdat veel evenementen jaarlijks en seizoensgebonden zijn. Verplaatsing zal dan veelal moeten plaatsvinden naar dezelfde periode in 2021.

lijkt me toch al behoorlijk dichtgetimmerd en doordacht door een behoorlijke groep organisaties en ministeries

Pinkpop 2020 is alleen geen verplaatst evenement. Pinkpop wordt ieder jaar georganiseerd, dus in 2021 ook weer. Dat is een nieuwe editie. Met waarschijnlijk een line-up die afwijkt van Pinkpop 2020. Naar mijn mening valt Pinkpop en ook andere festivals dus niet onder dat artikel. Het wordt immers niet verplaatst, maar gecanceld.

Dat artikel ziet meer op concerten, want die worden wel in grote mate verplaatst.

ja, je kan hier natuurlijk een ton zuur over Pinkpop over uitstorten.

Er is een regeling opgesteld waar deze regels onder gewaarborgd zijn, via bewaarjeticket
daarbinnen vallen enkele opgestelde regelementen
https://www.bewaarjeticket.nl/regeling/

Verplaatste evenementen
1 Tickets voor evenementen die moeten worden verplaatst als gevolg van het Coronavirus blijven geldig voor het verplaatste evenement, mits die verplaatsing geschiedt binnen een termijn van 13 maanden na het oorspronkelijke evenement.
4 Eventuele geldelijke restitutie vindt plaats uiterlijk 1 maand na
de nieuwe datum van het verplaatste evenement.

Toelichting
Artikel 1:
1 De termijn van 13 maanden is gekozen omdat veel evenementen jaarlijks en seizoensgebonden zijn. Verplaatsing zal dan veelal moeten plaatsvinden naar dezelfde periode in 2021.

lijkt me toch al behoorlijk dichtgetimmerd en doordacht door een behoorlijke groep organisaties en ministeries

Joh, ik heb duidelijk aangegeven dat dit niet enkel voor Pinkpop geldt, maar voor alle grote spelers. Dit geldt voor Lowlands, Zwarte Cross en weet ik welk groot festival net zo goed. Ik vind de drie maanden die in acht worden genomen voor ik mijn geld van Paul McCartney terugkrijg eigenlijk al exorbitant.

En dat ze een regeling of algemene voorwaarden hebben opgesteld, maakt niet dat deze niet onredelijk kunnen zijn.

Volgens Smeets is Pinkpop niet al te zwaar gedupeerd door het afgelasten van de editie 2020 vanwege het coronavirus. "Gelukkig zijn de zaken goed afgedekt. Alle 50 bedrijven die mee zouden doen, hebben beloofd volgend jaar opnieuw mee te doen. En er zijn veel kaarten verkocht, dat is ook verheugend."

Bron: 1Limburg. Schade voor Pinkpop valt dus wel wat mee

Joh, ik heb duidelijk aangegeven dat dit niet enkel voor Pinkpop geldt, maar voor alle grote spelers. Dit geldt voor Lowlands, Zwarte Cross en weet ik welk groot festival net zo goed. Ik vind de drie maanden die in acht worden genomen voor ik mijn geld van Paul McCartney terugkrijg eigenlijk al exorbitant.

En dat ze een regeling of algemene voorwaarden hebben opgesteld, maakt niet dat deze niet onredelijk kunnen zijn.

Jup. Het is niet een ton zuur richting Pinkpop, meer een ton zuur richting alle festivals / bedrijven die op deze klantontvriendelijke onredelijke manier te werk gaan.

Ja, je kan daar veel van vinden natuurlijk.

Ik snap ook wel dat je het er niet mee eens kan zijn.
Maar het is nu niet zo dat deze regeling zo maar ineens uit het niets komt.

Zoals gezegd binnen de situatie waar we allemaal in verkeren, denk ik dat alles goed overdacht is. Ook om de toekomst van heel veel bedrijven en culturele organisaties te waarborgen. Pinkpop sluit zich met Ticketmaster/Mojo aan bij die regeling. Kan je klote vinden, ik denk dat qua geld terug krijgen ook andere belangen mee spelen.

Overigens denk ik dat best veel mensen onder de weekend bezoekers hun ticket op zak houden.
Even snelle rekensom... Er waren bijna 75 a 80 duizend kaarten verkocht. Circa 26 duizend dagkaarten voor vrijdag. Misschien zo'n 25 a 30 duizend weekend kaarten. Stel dat zo'n 20 duizend weekend kaarten sowieso op zak gehouden worden.
Dat zou betekenen dat ongeveer zo'n 5 duizend keer 230 euro en ongeveer zo'n 60 duizend keer 110 euro terug betaalt moet worden door Pinkpop. Dan zo er al zo'n >7,75 miljoen terugbetaald moeten worden, omdat het festival niet kan doorgaan ivm corona crisis.

Lijkt me dat je dan probeert je eigen lijf te redden door mensen juist zo veel mogelijk aan te sporen het ticket te behouden. Situatie is klote, dat het zo geregeld is kan je het niet mee eens zijn. Maar toekomst gericht lijkt mij dit de beste regeling voor alle partijen.

Deze ticketregeling is verre van sympathiek, voelt voor mij als eenrichtingsverkeer. Organisaties doen wel een beroep op sympathie en medeleven maar blijven vervolgens op het geld van de consument zitten. Je hebt slechts 4 weken om te beslissen of je een voucher of restitutie wil, of dat je het ticket doorschuift. Dat is kort dag en een erg schril contrast met de 14 maanden die het kan duren voordat je een terugbetaling krijgt. Headliners en dagindeling mogen binnen die 4 weken wel bekend worden, anders is het helemaal een middelvinger naar de kaartkoper.

Dat is nog allerminst een zekerheid of er komende tijd iets over de Lineup bekend is in 4 weken.
Zeker nu er niet eens bekend is wanneer de verkoop van Pinkpop 2021 gaat starten. Kunnen ze daar nog tot oktober of november mee wachten.

Ik hoop natuurlijk wel op nieuws. Het zal ook zeker voor mensen die kaarten hebben gekocht voor specifieke headliners de keuze vele malen vergemakkelijken. Dat is wel heel duidelijk en geen understatement.

Dat het niet sympathiek is dat je je geld pas terug krijgt na 14 maanden, ja... begrijpelijk.
Het is ook niet een situatie en tijdgeest momenteel waar de sympathieke oplossingen de beste oplossingen zijn voor iedereen en iedereen tevreden houdt.
Waar ik naar kijk, is dat deze regelingen hoogstwaarschijnlijk wel er voor zorgen dat bedrijven die de concerten en festivals voor ons mogelijk maken dat komende jaren nog wel kunnen doen. Cambuur was ook graag gepromoveerd, KNVB beslist anders. Welke keuzes deze tijd gemaakt worden, er worden sowieso keuzes gemaakt die niet iedereen waarderen kan.
Deze regels gelden nu, laten we vooral hopen dat we ze na dit jaar niet meer nodig hebben en festivals "gewoon" doorgaan...

Het zou me niets verbazen als door dit soort acties de consument iig ook langer gaat wachten tot ze kaartjes kopen. Die trappen hier geen tweede keer in. Gaat PP 21 niet door kun je tot juli 22 op je geld wachten. Nee bedankt.

Waar ik naar kijk, is dat deze regelingen hoogstwaarschijnlijk wel er voor zorgen dat bedrijven die de concerten en festivals voor ons mogelijk maken dat komende jaren nog wel kunnen doen.

Misschien hadden die bedrijven, in plaats van hun probleem doorschuiven naar de consument, er voor moeten zorgen dat ze die miljoenen euro's die ze al die tijd via Seatwave verdienden (over de rug van diezelfde consument) in een fonds hadden gestopt voor zware tijden.
Ticketmaster is net Italië: jarenlang alle morele en ethische keuzes aan de kant schuiven voor eigen gewin, maar als het even moeilijk wordt zich beroepen op 'denk ook eens aan ons' en dat soort sentimenten.

Las net een comment op Efest en die zet wel wat tot denken. Opmerkelijk dat ze niet meteen vandaag de RHCP hebben bevestigd.... dat was als ze die in 2021 weer hebben een wijze zet geweest. Had een hoop vertrouwen gegeven en was goed nieuws geweest voor de mensen met dagkaarten.

Volgens Ken op Efest konden ze door terugkeer Frusciante nu meer vragen dus misschien is dat wel afgeketst.

Of zouden ze nog aan het onderhandelen zijn?

Las net een comment op Efest en die zet wel wat tot denken. Opmerkelijk dat ze niet meteen vandaag de RHCP hebben bevestigd…. dat was als ze die in 2021 weer hebben een wijze zet geweest. Had een hoop vertrouwen gegeven en was goed nieuws geweest voor de mensen met dagkaarten.

Volgens Ken op Efest konden ze door terugkeer Frusciante nu meer vragen dus misschien is dat wel afgeketst.

Of zouden ze nog aan het onderhandelen zijn?
Dat ze opeens meer willen. Zou een grote naaistreek van RHCP zijn...

Waar Pinkpop de mazzel had ze dit jaar voor de terugkeer van Frusciante te boeken hebben ze wellicht nu inderdaad de pech dat die boeking ineens een stuk duurder wordt....

ik denk dat ze nog wachten met eerste namen.
Dat zal op zijn vroegst eind deze maand zijn.
Maar kan ook zomaar lang wachten zijn, oktober of november...

Er beginnen wel al acts die tours aankondiging doen voor 2021 of festivals, die al namen met Pinkpop in 2020 deelde, met aankondiging van deel van affiche voor 2021 komen.
Op gegeven moment komt zo'n aankondiging van Pinkpop dan wel, verwacht ik.
Zo'n eerste 2 festival data van RHCP vlak na Pinkpop, maakt het wel waarschijnlijk dat het heel goed kan.

ik denk dat ze nog wachten met eerste namen.
Dat zal op zijn vroegst eind deze maand zijn.
Maar kan ook zomaar lang wachten zijn, oktober of november…

Oktober of november zou imo absoluut belachelijk zijn gezien de huidige situatie....

Als de Peppers niet voor eind juni (op zn laatst) bevestigd zijn lijkt de kans me groot dat ze niet meer komen.... helemaal gezien die andere festivals ze wel al hebben aangekondigd

Users who are viewing this thread