Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.293
Vind het heel netjes dat vrijdagkaarten 2020 op de zondag 2021 verzilverd kunnen worden! Houden ze rekening met de filosofie dat mensen voor de headliner kaarten kopen! Ze hadden ook de vrijdag naar de vrijdag kunnen verplaatsen natuurlijk ..
Waar lees je dat? Dit is wat de site van Pinkpop zegt.
Ik heb een dagticket, maar ik wil (misschien) een andere dag gaan.
In dit geval kun je het beste gebruik maken van de voucher regeling. Hiermee krijg je een tegoed/voucher ter waarde van het door jou gekochte bedrag aan ticket(s), inclusief servicekosten. Het tegoed kan tot 24 maanden na ontvangst worden gebruikt voor een nieuw ticket voor Pinkpop in 2021 en/of 2022. Je bent vrij om te kiezen voor een ticket voor een andere festivaldag of met bijbetaling voor het gehele weekend. Het tegoed dat na 24 maanden niet gebruikt is, wordt alsnog teruggestort.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Kijk, RHCP op de vrijdag volgend jaar is goed nieuws voor mij.

@Dennis, Waarom hoort 21 Pilots bij de waarschijnlijke afvallers? Dat zou wel jammer zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
@Dennis, Waarom hoort 21 Pilots bij de waarschijnlijke afvallers? Dat zou wel jammer zijn.
Aangezien Pinkpop weer gelijk is met Hurricane/Southside, bij de aankondigingen van Hu/So zijn alle headliners weer aangekondigd behalve Twenty One Pilots.
Hierdoor is er voorlopig geen aanleiding ze te verwachten.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Handen jeuken toch wel om een vrijdagticket te kopen als de kaartverkoop herstart.
Valt niet meer samen met Eric Clapton dus zou erheen kunnen, én Frusciante erbij, 1 en 1 = 2..
Ik ga hier denk ik toch echt wel bij zijn, ondanks ik het vrijdagprogramma zoals die was niet geweldig vond/de meeste acts die ik wel leuk vond al eens gezien heb.
Hopen dat er nog iets bij komt, wat ik ook leuk vind.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Firenze Rocks geeft aan:
Stiamo lavorando per poter annunciare quanto prima l’edizione del 2021, siamo fiduciosi di poter confermare la stessa line-up del 2020 e vicini ad una comunicazione ufficiale.
Dat wil zeggen dat ze de al aangekondigde namen van 2020 al spoedig willen aankondigen voor 2021.
Dat is dus oa Hella Mega Tour met Green Day wat goed nieuws is voor Groningen, RHCP die we bij Pinkpop al bevestigd zagen. Maar ook Guns N Roses...
Fingers crosser! Hopelijk snel nieuws vanuit GnR kamp.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.293
Firenze Rocks geeft aan:

Stiamo lavorando per poter annunciare quanto prima l’edizione del 2021, siamo fiduciosi di poter confermare la stessa line-up del 2020 e vicini ad una comunicazione ufficiale.

Dat wil zeggen dat ze de al aangekondigde namen van 2020 al spoedig willen aankondigen voor 2021.
Dat is dus oa Hella Mega Tour met Green Day wat goed nieuws is voor Groningen, RHCP die we bij Pinkpop al bevestigd zagen. Maar ook Guns N Roses…
Fingers crosser! Hopelijk snel nieuws vanuit GnR kamp.
"Dus" ? En hoezo ben je daar zo zeker van dan, als ik mag vragen?
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Waarom blijft iedereen zeggen dat Post Malone volgend jaar een headliner blijft. Volgensmij hebben we op het forum voor 2020 nog aangegeven dat Post Malone is doorgeschoven als afvaller na een andere headliner.

Ik zie erg graag Eminem als headliner verschijnen, die had PP voor 2019 al beet maar cancelde hij in December 2018 ineens de tour. Is dat ook niet wat afgelopen jaar gebeurd zou kunnen zijn? En wellicht zien we de 'rap god' nu na het opwarmertje Malone.

Overigens is dit geen disrespect naar Post Malone want volgensmij is dat ook een klasbak. Echter overstijgf Eminem natuurlijk veel jongens in zijn categorie.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.293
Dat gaan ze echt niet doen, twee soortgelijke acts achter elkaar. Denk dat dat iets teveel op elkaar lijkt (en ja, ik weet dat Malone niet een (volledige) rapper is), maar voor de buitenwacht komt dat wel zo over.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Waarom blijft iedereen zeggen dat Post Malone volgend jaar een headliner blijft. Volgensmij hebben we op het forum voor 2020 nog aangegeven dat Post Malone is doorgeschoven als afvaller na een andere headliner.

Ik zie erg graag Eminem als headliner verschijnen, die had PP voor 2019 al beet maar cancelde hij in December 2018 ineens de tour. Is dat ook niet wat afgelopen jaar gebeurd zou kunnen zijn? En wellicht zien we de ‘rap god’ nu na het opwarmertje Malone.

Overigens is dit geen disrespect naar Post Malone want volgensmij is dat ook een klasbak. Echter overstijgf Eminem natuurlijk veel jongens in zijn categorie.

Ook dit jaar heeft Eminem + zijn crew de tour van 2020 gecancelled natuurlijk ook in combinatie met Covid-19. Dit geeft natuurlijk wel kansen voor volgend jaar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Dat gaan ze echt niet doen, twee soortgelijke acts achter elkaar. Denk dat dat iets teveel op elkaar lijkt (en ja, ik weet dat Malone niet een (volledige) rapper is), maar voor de buitenwacht komt dat wel zo over.

Volbeat en GnR en de Peppers en Kensington stonden (staan?) toch ook achter elkaar? Ook (ietwat) dezelfde genres.
Dan zou Malone en Eminem ook moeten kunnen toch?

Al verwacht ik dat Malone, als ie komt, gewoon (terecht imo) headliner blijft.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Al snap ik je punt trouwens wel, nu ik mijn eigen post zo teruglees. 2x rock achter elkaar op Pinkpop is ergens toch logischer dan 2x (soort van, bij Malone) hiphop.

Zou persoonlijk de combo Malone / Eminem echt te gek vinden maar dan blijft er weinig ruimte over voor Marshmellow (als die weer komt).

Anders Malone maar gewoon voor RHCP zetten met Eminem op de zaterdag. Kan Malone ook mooi wat nummers met de Peppers meespelen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.293
Al snap ik je punt trouwens wel, nu ik mijn eigen post zo teruglees. 2x rock achter elkaar op Pinkpop is ergens toch logischer dan 2x (soort van, bij Malone) hiphop.

Zou persoonlijk de combo Malone / Eminem echt te gek vinden maar dan blijft er weinig ruimte over voor Marshmellow (als die weer komt).

Anders Malone maar gewoon voor RHCP zetten met Eminem op de zaterdag. Kan Malone ook mooi wat nummers met de Peppers meespelen.
Dat bedoelde ik inderdaad meer. Kwam niet goed uit mijn woorden. Het is inderdaad logischer om twee keer rock te hebben dan twee keer hiphop (al is het maar voor mijn eigen plezier). Dat had ik inderdaad logischer gevonden. Post Malone op de dag van RHCP, al had ik dat dan weer minder toegejuicht, maar toch.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Ik zie dat we Post Malone hier weer geen headliner vinden. Als die komt, dan is het echt als headliner. Blijft gewoon een van de grootste namen in muziek anno 2020, los van wat je ervan vindt. En zijn ster lijkt niet bepaald te tanen.

En hij heeft sowieso nog een headlineshow tegoed op Pinkpop, net als RHCP en GnR.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.293
Ik zie dat we Post Malone hier weer geen headliner vinden. Als die komt, dan is het echt als headliner. Blijft gewoon een van de grootste namen in muziek anno 2020, los van wat je ervan vindt. En zijn ster lijkt niet bepaald te tanen.

En hij heeft sowieso nog een headlineshow tegoed op Pinkpop, net als RHCP en GnR.
Of het is de hoop dat er gewoon nog een grote naam bij komt, wat gebeurt als je Post Malone dus een plekje naar beneden verplaatst.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Hahaha, begint de discussie alweer opnieuw wie wel headliner status mag je ben en wie niet.
Van mij mag de lineup gewoon 1 op 1 doorgeschoven worden, ondanks dat ik de zaterdag erg matig vind persoonlijk. Daar was nog een plekje over, waar de gedachte heel erg naar Placebo zou gaan, wat ik zelf helemaal geweldig zou vinden, of net zo prima Biffy Clyro.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Inmiddels heeft Of Monsters and Men al 1 festivalshow doorgeschoven naar 2021, Festival Cruilla in Spanje.
Gezien het vermoeden dat ze meer gaan doorschuiven naar 2021, zie ik ze niet meer als afvallers.

Gezien Tons of Rock al grotendeels de namen van 2020 heeft bekendgemaakt voor 2021, daar ook iets opvallends.
Was al bekend dat Iron Maiden de hele tour buiten de festivals heeft geschoven, ontbreken van die dag in 2020 ook Gojira en Disturbed op het aangekondigde 2021 affiche.
Voorlopig zet ik ze dus bij de catagorie afvallers...

update:

Bevestigd :
Red Hot Chili Peppers

Hoogst waarschijnlijk wel :
Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Of Monsters and Men, Dermot Kennedy, JC Stewart, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX
( NL-acts : Kensington, Frenna Deluxe, Ten Times A Million, Elle Hollis, Chef’Special, Floor Jansen, Joost, Danny Vera, NONA, The KIK, Ares )

Waarschijnlijk afvallers :
Twenty One Pilots, 5 Seconds of Summer, Disturbed, Gojira,
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Assomusica Italie heeft een lijst met verplaatste concerten en festivals in Italie, van 2020 naar 2021 in overzicht.
In de lijst de concerten van Anderson .Paak en Volbeat die voor Pinkpop 2021 uit Pinkpop 2020 affiche wel intressant zijn.
daarnaast zijn er "ontwikkelingen" te verwachten rond GnR, met betrekking tot verplaatsing van concerten naar 2021.

nieuwe update:
Bevestigd :
Red Hot Chili Peppers

Hoogst waarschijnlijk wel :
Guns N Roses, Volbeat, Anderson . Paak, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Of Monsters and Men, Dermot Kennedy, JC Stewart, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX
( NL-acts : Kensington, Frenna Deluxe, Ten Times A Million, Elle Hollis, Chef’Special, Floor Jansen, Joost, Danny Vera, NONA, The KIK, Ares )

Waarschijnlijk afvallers :
Twenty One Pilots, 5 Seconds of Summer, Disturbed, Gojira,
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
@DennisvdBr nog een opvallende bij Cruïlla Barcelona. Daar stond dit jaar Rag'n'Bone Man op het affiche. Staat er voor 2021 (nog) niet tussen.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Mabel bevestigd voor Primavera Sound 2021, 2-6 juni. Stond daar ook op de line-up voor 2020.
Wie weet dus ook doorschuiven voor Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Vraag me af wanneer de andere headliners volgen. Zou eigenlijk wel voor die beslissingdeadline in juni moeten zijn. En anders moeten ze die imo opschuiven. Mensen moeten genoeg info hebben om een goeie keuze te maken imo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken