Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.087
6.170
Maurice van de M wrote:
Hoor ik Jan nou zeggen dat de 3 headliners vastliggen en dezelfde zijn als dit jaar?

Volgens mij liggen de drie headliners vast. Hij heeft wat moeten schuiven en veranderen dacht ik.
Maar Eric Corton mocht er weer niet op ingaan
Vond het wel opvallend ja. De drie liggen vast, er is iets veranderd en geschoven.

Lijkt me dat er nog op iets van groen licht gewacht wordt. Want hij zei ook iets als, als er een band komt die nog nooit geweest is, schuiven we die er tussen.
Vandaar dat ik denk dat er van een van de potentiële headliners nog aan de tourschema gepuzzeld wordt momenteel. Dat dat misschien dat groen licht is, zo gauw dat tourschema bekend gemaakt zal worden?
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Nothing but thieves is ook maar zo'n halve bevestiging. Ik zie ze graag volgend jaar komen.
 

slydigs

Nieuw lid
20 jun 2020
1
0
Laats heeft er op festileaks gestaan dat volgend jaar The Arctic Monkeys wat zalen hebben afgehuurd in sheffield in begin juni. Ik denk dat zei wel een goede headliner zouden zijn.
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Als ik Jan Smeets zo hoor met geschoven en veranderd denk ik dat Post Malone een plaatsje is gezakt. Ook opvallen was wat Niles van Kensington zei, ze zouden spelen voor 21 Pilots en de Peppers. Dus 21 pilots op main stage. NBT dus afsluiter Noord?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Laats heeft er op festileaks gestaan dat volgend jaar The Arctic Monkeys wat zalen hebben afgehuurd in sheffield in begin juni. Ik denk dat zei wel een goede headliner zouden zijn.

Dat denk ik.ook. Gorrilaz, Tame Impale of Arctic Monkeys erbij op zaterdag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.087
6.170
Als ik Jan Smeets zo hoor met geschoven en veranderd denk ik dat Post Malone een plaatsje is gezakt. Ook opvallen was wat Niles van Kensington zei, ze zouden spelen voor 21 Pilots en de Peppers. Dus 21 pilots op main stage. NBT dus afsluiter Noord?
Zo had ik de volgorde ook in mijn hoofd. ;)

Bij verschuiving denk ik aan zondag.
Misschien is GnR nog onzeker.
Misschien is voorlopig Volbeat een spot omhoog geschoven. Of SoaD kan een verschuiving zijn. Of een band die nog de tour moet aankondigen, Metallica of zo.

Arctic Monkeys, hmm, heb ik dan zelf zowat niets mee. Als die Malone vervangen is het mij om het even. Gorillaz, geen idee of ik dat live iets vind. Tame Impala, mwah, lijkt me dan wel weer wel aardig. Maar headliner Pinkpop, moet ik aan wennen.

Denk ook nog aan, hoop op Royal Blood ergens er tussen geschoven. Placebo is imo altijd welkom.

Ben wel benieuwd op welke termijn we iets te weten komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Jongens, Volbeat is toch geen headliner voor Pinkpop....

( :lol: op naar pagina 224!!!! )

Gorillaz of de Artic Monkeys met daarna Post Malone zou imo fantastisch zijn. Benieuwd wat ze uit de hoge hoed halen en hoe lang het duurt voordat er namen op tafel liggen.
Zouden ze de headliners pas bekend gaan maken wanneer de verkoop weer start om die een boost te geven?

Maf dat Chef Special niet meer lijkt te spelen iig.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
484
194
Als je ziet dat andere festivals hun line up al weer (voor een groot gedeelte) hebben aangekondigd. Moeten we haast toch wel denken dat er bij pinkpop een x aantal andere acts bij gaan komen. In de zin van vervangen of verschoven naar een andere spot. Dat zou dan ook nog enigzins verklaren waarom de bekendmaking van het programma op zich laat wachten. Want het zou nog al raar zijn als we over 2/3 maanden pas het programma krijgen en dat er niets veranderd is qua namen.

Namen schuiven kun je natuurlijk ook als het programma al bekend is, maar nieuwe namen er tussen plaatsen of acts vervangen zal wat langer duren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.095
8.746
Vind de stilte rond zowel Post Malone als Guns 'n Roses wel opvallend.

Blijf m'n geld zetten op System Of a Down na Volbeat, in plaats van GnR. En dat dat die 'verschuiving' is. (Of band die zich ineens aandient zoals Smeets het noemdt)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.260
4.535
Hahah, fijn dat we weer dezelfde oneliners als ieder jaar kunnen gaan gebruiken in de Pinkpopsectie!
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik denk juist dat ze vooral met de zaterdag aan het puzzelen zijn. Post Malone is imo een geweldige headliner maar verkocht misschien toch minder dan ze hoopte.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Zou me nog steeds niet verbazen als uiteindelijk die zondag het minst verkocht gezien GnR voor de derde maal met dezelfde tour zou komen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.679
11.580
Zou me nog steeds niet verbazen als uiteindelijk die zondag het minst verkocht gezien GnR voor de derde maal met dezelfde tour zou komen.
Mwa, denk het niet. Guns 'n Roses blijft gewoon een mateloos populaire band, ongeacht hoe vaak ze al zijn geweest. Die verkopen iedere keer weer zat kaarten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.095
8.746
Timmetje wrote:
Zou me nog steeds niet verbazen als uiteindelijk die zondag het minst verkocht gezien GnR voor de derde maal met dezelfde tour zou komen.

Mwa, denk het niet. Guns ’n Roses blijft gewoon een mateloos populaire band, ongeacht hoe vaak ze al zijn geweest. Die verkopen iedere keer weer zat kaarten.

Hier zou ik niet zo zeker van zijn.
En in denk dan weer dat die zaterdag en vrijdag het prima deden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.679
11.580
wenteldave wrote:

Timmetje wrote:
Zou me nog steeds niet verbazen als uiteindelijk die zondag het minst verkocht gezien GnR voor de derde maal met dezelfde tour zou komen.


Mwa, denk het niet. Guns ’n Roses blijft gewoon een mateloos populaire band, ongeacht hoe vaak ze al zijn geweest. Die verkopen iedere keer weer zat kaarten.

Hier zou ik niet zo zeker van zijn.
En in denk dan weer dat die zaterdag en vrijdag het prima deden.
Niet zeker, is alleen mijn gedachte, net zoals jullie die hebben. Dacht zelf juist dat zie zaterdag het slecht deed en vrijdag en zondag iets beter. En toch, we baseren het allemaal alleen op gevoel natuurlijk, aangezien er geen bewijs voor is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Laatste passage GnR met dezelfde tour in het Goffertpark was naar mijn weten niet eens uitverkocht....
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Je kunt de gouden tip weer doorgeven tot 12 juli
https://www.pinkpop.nl/2020/stem-op-jouw-gouden-tip-voor-pinkpop-2021/
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Ergens opvallend dat het nog niet benoemd is;

JC Steward is wel weer aanwezig volgend jaar.
Zeker niet de grootste naam maar in ieder geval 1 naam erbij dit weekend. Overigens inderdaad opvallend dat er dit weekend geen namen bij gekomen zijn. Had inderdaad in de Q&A wat verwacht en anders bij de afsluitende speech van Jan van 22u j.l.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.087
6.170
Je kunt de gouden tip weer doorgeven tot 12 juli
Deelnemen kan t/m 12 juli ?
Zouden ze rond die tijd al weer met extra nieuws over de lineup komen?
Was Chef'Special niet officieel de Gouden Tip van 2020, tenminste dat staat me bij van de aankondiging.

Ik ga wel even nadenken over mijn Gouden Tip.
Voor 2020 was het,
1. Damian Wilson
2. The Teskey Brothers
3. Laurence Jones

Denk dat ik misschien Laurence Jones vervang door Black Pumas?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.679
11.580
Maurice van de M wrote:
Je kunt de gouden tip weer doorgeven tot 12 juli


Deelnemen kan t/m 12 juli ?
Zouden ze rond die tijd al weer met extra nieuws over de lineup komen?
Was Chef’Special niet officieel de Gouden Tip van 2020, tenminste dat staat me bij van de aankondiging.

Ik ga wel even nadenken over mijn Gouden Tip.
Voor 2020 was het,
1. Damian Wilson
2. The Teskey Brothers
3. Laurence Jones

Denk dat ik misschien Laurence Jones vervang door Black Pumas?
Chef'Special als gouden tip zou ik persoonlijk bijzonder triest vinden, maar goed. The Teskey Brothers gaan bij mij ook sowieso terugkomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken