Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Krijg as we speak nu een mail van Pinkpop:

PINKPOP OP TV, RADIO EN ONLINE IN HET WEEKEND VAN 19, 20 EN 21 JUNI 2020
Aankomend weekend zou de 51e editie van Pinkpop plaatsvinden, op Megaland Landgraaf. Zoals bekend is het festival verplaatst naar volgend jaar, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er op 19, 20 en 21 juni niets te doen is voor jullie! Hieronder hebben we op een rijtje gezet hoe je dit weekend toch de benodigde dosis 'Pinkpop' tot je kan nemen, zowel online als via televisie en radio. Ondertussen zijn de eerste namen voor Pinkpop 2021 alweer aangekondigd, waaronder Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots en Kensington! Alle informatie omtrent Pinkpop 2021 en het programma van aankomend weekend vind je op www.pinkpop.nl.

VRIJDAG 19 JUNI: ONLINE PINKPOP QUIZ
Allereerst is daar op vrijdagavond 19 juni de enige echte online Pinkpop Quiz, welke live wordt gepresenteerd vanuit Poppodium Nieuwe Nor in Heerlen. De quiz wordt gehost door Pinkpop-presentator Sander Ruijters en behelst gedurende tien rondes zo'n beetje alles rondom 50 jaar Pinkpop. Teams (van maximaal 4 personen) spelen mee vanuit huis en ook maar liefst 21 Nederlandse poppodia openen die avond hun deuren als quizhonk. In totaal doen er 950 teams mee en er zijn mooie prijzen te winnen, dus het belooft een spannende avond te worden! Na de quiz vindt de KINK Afterparty plaats, waarbij Michiel Veenstra vanuit Poppodium Nieuwe Nor de beste festival-klassiekers laat schallen in menig huiskamer. De Online Pinkpop Quiz is vrijdagavond vanaf 19.45 live te volgen via www.pinkpop.nl en wordt mede mogelijk gemaakt door Brand Bier en Coca-Cola.

ZATERDAG 20 EN ZONDAG 21 JUNI: PINKPOP ONLINE EN RTV
Op zaterdag 20 en zondag 21 juni worden er vervolgens door de NTR, VPRO, BNNVARA en NPO 3FM i.s.m. Paradiso en Festivals Limburg diverse initiatieven ontplooid en uitgezonden, zowel op televisie als radio als online. Hieronder vind je een overzicht hiervan. Daarnaast streamen we op zaterdagavond 20 juni om 21.00 uur een unieke Q&A uit met Jan Smeets. Host Eric Corton heeft hierbij een openhartig gesprek met Mr. Pinkpop vanuit Poppodium Nieuwe Nor. De Q&A wordt uitgezonden via het facebook- en youtube kanaal van Pinkpop.

PINKPOP OP TV
Op zaterdag 20 juni om 22.35 uur wordt het programma "Pinkpop 2020" uitgezonden op NPO3. In het programma zie je live-optredens vanuit poptempel Paradiso en komen zoveel mogelijk acts aan bod die in 2020 op Pinkpop zouden spelen. Een muziekprogramma vol mooie gesprekken en Pinkpop-anekdotes, met de Nederlandse artiesten van nu, gepresenteerd door Eric Corton.

In "Pinkpop 2020" treden Nederlandse artiesten als Chef'Special, The Kik, Nona en Ten Times A Million op met een oude hit of een nieuwe track en ze praten met Eric over hoe het nu gaat, over hun plannen en ze kiezen hun eigen hoogtepunten uit het rijke Pinkpoparchief. Ook spreekt Eric leden van Kensington en krijgt hij videoboodschappen van buitenlandse acts die dit jaar op Pinkpop zouden staan.

PINKPOP OP DE RADIO EN ONLINE
Ook NPO 3FM staat aankomende zaterdag en zondag in het teken van Pinkpop, op beide dagen van 16.00 tot 22.00 uur. De radioshows worden rijkelijk gevuld met live tracks en ander materiaal uit het enorme Pinkpoparchief van NPO 3FM. Verder zendt het radiostation op beide dagen om 20.00 uur een volledig concert uit: op zaterdag die van Twenty One Pilots op Pinkpop 2014 en op zondag het concert van Kensington uit 2017.

Ook worden er via NPO3FM.nl diverse items gestreamd, waaronder een Pinkpop-highlight video. Ook komen er persoonlijke festivalfoto's van DJ's online, alsmede een album met de mooiste Pinkpop-foto's van NPO 3FM-luisteraars. Via social media komen er stories voorbij met oude festivalcontent en presenteert NPO 3FM op Instagram een bijzondere festival story filter.

Ook VPRO 3voor12 duikt deze week in zijn grote Pinkpop-archief en haalt daar live-opnamen en diverse hoogtepunten van oude optredens vandaan. Deze worden tijdelijk opnieuw gestreamd op 3voor12.vpro.nl. Daarnaast wordt in 3voor12 Radio (van maandag tot en met donderdag, 21.00 – 00.00 uur op NPO 3FM) en zaterdagavond in Club Carter (22.00 - 00.00 uur, ook op NPO 3FM) veel relevante muziek gedraaid van artiesten die op Pinkpop 2020 zouden optreden. Tot slot deelt de 3voor12-redactie legendarische Pinkpop- momenten en video’s over artiesten, het terrein, Jan Smeets en natuurlijk het Pinkpop-publiek.

Uiteraard wordt het digitale festivalweekend afgesloten met de welbekende eindspeech door Mr. Pinkpop, ditmaal via de facebook-pagina van het festival.

PINKPOP 2021
Bevestigd tot nu toe:
Vrijdag 18 juni:
Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots, Kensington, Frenna Deluxe, Ten Times A Million, Elle Hollis
Zaterdag 19 juni:
Danny Vera, Joost, Nona
Zondag 20 juni:
The Kik met orkest, Ares

Tickets:
Reeds gekochte tickets blijven geldig, waarbij tickets voor vrijdag 19 juni 2020 geldig zijn voor vrijdag 18 juni 2021, zaterdag 20 juni 2020 = zaterdag 19 juni 2021 en zondag 19 juni 2020 = zondag 20 juni 2021. Ook combi-tickets blijven gewoon geldig. Wanneer de doorstart van de reguliere ticketverkoop voor de 51e editie van Pinkpop begint, is momenteel nog niet bekend. Alle informatie omtrent de bewaarjeticket-regeling en kaartverkoop voor de 51e editie van Pinkpop vind je op www.pinkpop.nl/tickets.


Dat lijkt het dan te zijn voor vandaag.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Apart detail: Chef' Special treedt zaterdag wel op vanuit een leeg Paradiso maar staat niet als bevestigd voor Pinkpop 21.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Nog iets, voor de mensen die twijfelen:

Je kunt binnen 4 weken na 15 mei een tickettegoed/voucher aanvragen ter waarde van het volledige aankoopbedrag, incl. servicekosten.

Die deadline voor de vouchers is dus dan al sinds 12 juni verlopen? (of lees ik dat verkeerd)

Mocht je ook geen gebruik kunnen of willen maken van het tickettegoed dan is het mogelijk om binnen 4 weken na 19 mei 2020 je geld terug te vragen

En die deadline voor geld terug loopt dan tot/met uiterlijk morgen?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Maar heb ik nu iets gemist of is alleen bij het bekend maken dat het geen doorgang kon vinden vertelt dat de deadline over 4 weken was? Anders toch slordig dat ze dat geen duidelijke data hebben gezegd.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
Maar heb ik nu iets gemist of is alleen bij het bekend maken dat het geen doorgang kon vinden vertelt dat de deadline over 4 weken was? Anders toch slordig dat ze dat geen duidelijke data hebben gezegd.
Ja precies dit!! Je verwacht toch enkele social berichten en een mail dat de deadline eraan komt?
 

RS80

Playlistbediener
3 dec 2016
19
4
rhcp wrote:
Maar heb ik nu iets gemist of is alleen bij het bekend maken dat het geen doorgang kon vinden vertelt dat de deadline over 4 weken was? Anders toch slordig dat ze dat geen duidelijke data hebben gezegd.

Ja precies dit!! Je verwacht toch enkele social berichten en een mail dat de deadline eraan komt?
In de mail die ik 19 mei heb ontvangen stond vermeld dat er vanaf toen TOT 17 juni de vouchers konden worden aangevraagd alsmede ook het terugvragen van je geld. Dus morgen is de laatste dag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.269
6.361
Maar heb ik nu iets gemist of is alleen bij het bekend maken dat het geen doorgang kon vinden vertelt dat de deadline over 4 weken was? Anders toch slordig dat ze dat geen duidelijke data hebben gezegd.
Bij de aankondiging van de NLacts hadden ze het specifiek in het bericht over "tot en met dinsdag 16 juni" voor de voucher deadline. Morgen dus nog.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Op https://www.pinkpop.nl/2020/tickets/

Staat onder het kopje "Ik weet nog niet of ik kan op de nieuwe datum, ik wil een tegoed” binnen vier weken na vijftien mei en bij "Ik kan niet op de nieuwe datum en wil mijn geld terug.” binnen vier weken na 19 mei....

Lekkere communicatie zo....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Op de Engelse versie van de site staat bij beiden dan weer wel allebei 19 mei trouwens.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.269
6.361
nou, zelfs al 19:00 geweest.
en dan geef je de mensen de keuze een (dag)ticket te behouden of een voucher aan te vragen of zelfs risico om geld terug te vragen, wat je pas terugkrijgt na Pinkpop 2021 dus er geen ticket mee kan kopen voor Pinkpop 2021... met enkel deze namen?
Zaterdag 19 juni:
Danny Vera, Joost, Nona
Zondag 20 juni:
The Kik met orkest, Ares
dat de Die Hard weekenders hun kaart houden, dat snap ik. De Pinkpop-gekkies houden hun kaarten wel stevig vast.
Maar voor elke andere bezoeker, mag er wel een beetje info vanaf.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
dat de Die Hard weekenders hun kaart houden, dat snap ik. De Pinkpop-gekkies houden hun kaarten wel stevig vast.
Maar voor elke andere bezoeker, mag er wel een beetje info vanaf.

Daarom zou ik het niet gek vinden dat er heel veel nog hun tickets omruilen voor een voucher of geld terug
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
387
393
Ik heb enkele weken geleden een voucher aangevraagd voor een zaterdag ticket, welke voor mijn zoon was. Geen bevestiging ontvangen, niks.. Geen idee of dit dan nu verwerkt is of überhaupt bij hun is aangekomen.
De weekendtickets houd ik gewoon, maar de communicatie is weer eens ouderwets dramatisch en kan echt niet!

Zoals al meermalen eerder aangegeven, je vraagt solidair te zijn naar het festival en dan krijg je voor de zaterdag en zondag vooralsnog alleen wat NL opvulmateriaal.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Geen deadline alert.
Geen verschuiving van de deadline.
Enkel de grote namen van vrijdag bekend.
Geen enkele communicatie.

Slechte zaak.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.269
6.361
inmiddels wel (nieuwe) 2021 bevestiging voor StGallen en Roskilde. De grote jongens melden zich blijkbaar wel...

 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.122
372
inmiddels wel (nieuwe) 2021 bevestiging voor StGallen en Roskilde. De grote jongens melden zich blijkbaar wel…

Opvallend dat StGallen niet meer op de komst van 21 Pilots als headliner kan rekenen. Edit: waarschijnlijk omdat het festival een weekend later zit in 2021.

Ik heb enkele weken geleden een voucher aangevraagd voor een zaterdag ticket, welke voor mijn zoon was. Geen bevestiging ontvangen, niks.. Geen idee of dit dan nu verwerkt is of überhaupt bij hun is aangekomen.

Dit verloopt voor Pinkpop via ticketmaster toch?? Heb voor een concert een voucher aangevraagd en ook helemaal niets geen bevestiging of reactie ontvangen. Vreemde situatie inderdaad, maar ga er van uit dat dit nog goed komt.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
387
393
Fornax wrote:
Ik heb enkele weken geleden een voucher aangevraagd voor een zaterdag ticket, welke voor mijn zoon was. Geen bevestiging ontvangen, niks.. Geen idee of dit dan nu verwerkt is of überhaupt bij hun is aangekomen.

Dit verloopt voor Pinkpop via ticketmaster toch?? Heb voor een concert een voucher aangevraagd en ook helemaal niets geen bevestiging of reactie ontvangen. Vreemde situatie inderdaad, maar ga er van uit dat dit nog goed komt.

Klopt, zal ook wel goed komen, maar een bevestigingsmail was toch wel het minste..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Het is wel vrij bizar dat ze die deadline zo geruisloos voorbij laten gaan. Geen nieuwe namen, de data onjuist op de website en geen deadlineverschuiving is al vrij klantontvriendelijk maar geen alert op social media, hun website etc vandaag is helemaal niet netjes.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.269
6.361
vreemd dat ze dat zo voorbij laten gaan zonder reminder, zonder iets te zeggen over onderhandelingen gaan goed of slecht, of druk bezig met dit of dat...

zouden ze zelf vinden, we zijn toch al gecanceld?
Enige wat ik me kan bedenken is dat ze ergens op een groen licht van iets wachten vanuit Mojo of zo.
Wrange is wel dat Pinkpop hier weinig aan kan doen, want het voucher en geld terug gave verhaal is een Mojo ding. Maar Pinkpop had op zijn minst een bericht er aan kunnen spenderen, zoals bijvoorbeeld Bospop wel gedaan heeft. Weliswaar met een "we hebben gesprekken" en een rectificatie op een foute mail van Mojo, maar het is wel een beetje info naar je bezoekers toe...

edit, ik voeg er nog aan toe, een beetje info naar je bezoekers toe die helpt in de keuze om een kaart te bewaren, een voucher te vragen of om geld terug te vragen!!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.399
2.516
vreemd dat ze dat zo voorbij laten gaan zonder reminder, zonder iets te zeggen over onderhandelingen gaan goed of slecht, of druk bezig met dit of dat…

zouden ze zelf vinden, we zijn toch al gecanceld?
Enige wat ik me kan bedenken is dat ze ergens op een groen licht van iets wachten vanuit Mojo of zo.
Wrange is wel dat Pinkpop hier weinig aan kan doen, want het voucher en geld terug gave verhaal is een Mojo ding. Maar Pinkpop had op zijn minst een bericht er aan kunnen spenderen, zoals bijvoorbeeld Bospop wel gedaan heeft. Weliswaar met een “we hebben gesprekken” en een rectificatie op een foute mail van Mojo, maar het is wel een beetje info naar je bezoekers toe…

Het valt mij sowieso op dat Mojo zich erg stil houdt met sociale media-berichten rondom deze regeling en het doorschuiven van festivals. Rondom DTRH is het nog een stuk stiller en bij de concerten vooral heel zakelijk. Het verschil met een BKS (laat staan een LGW?, maar die bieden wel de mogelijkheid van directe restitutie - waar overigens niemand van gebruik maakt...), is best groot.
Dit betekent wel wat voor de gunfactor dat er voor festivals bestaat bij bezoekers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken