Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.515
Timmetje wrote:
Maandag zou echt randje zijn ivm die deadline. Nu is het al laat.

Het is al laat veel te laat
Omdat het ons om het zelfde gaat
Hoeven wij niets meer te zeggen…

Da's vrij makkelijk gezegd als je zelfs met de 3J's ieder solo op één dag als headliner nog een kaartje zou kopen. :p

Nee maar zonder dollen: Voor veel mensen is het affiche wel belangrijk en zo'n kaartje is niet goedkoop.
Als je mensen zo'n vroege deadline geeft om te bepalen dan moet je ook gewoon de grootste acts op je affiche voor die deadline aanleveren.
Ze vragen nu wel heel veel solidariteit van hun ticketkopers. Iets teveel als je het mij vraagt. Helemaal met juli 2021 terugbetaling in het achterhoofd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Nee maar zonder dollen: Voor veel mensen is het affiche wel belangrijk en zo’n kaartje is niet goedkoop.
Als je mensen zo’n vroege deadline geeft om te bepalen dan moet je ook gewoon de grootste acts op je affiche voor die deadline aanleveren.
Ze vragen nu wel heel veel solidariteit van hun ticketkopers. Iets teveel als je het mij vraagt. Helemaal met juli 2021 terugbetaling in het achterhoofd.
Natuurlijk moeten ze zekerheid geven, al is het zeker minstens over de headliners.
Daarover helemaal niets, niets van "we zijn er mee bezig" niets van "het zijn goede gesprekken" maar ook niet " helaas moeten we melden..."
Ze snappen natuurlijk zelf ook wel dat mensen daar veelal door laten bepalen of ze een kaartje behouden of een voucher of geld terug vragen.
Maar zo was het met RaR/RiP ook, daar hadden ze vlak voor de aankondiging de ticketwissel periode verlengd.
Ik kan me wel voorstellen dat ze kort op dat moment blijven zitten: een bericht over de headliners / de deadline
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Volbeat 8 juni naar Noorwegen
“ Volbeat are performing at Bergenhus Festning – Koengen on 8 June 2021”

Dat is wel een hele andere datum dan dit jaar: 22 juli.
Staan ze daar twee dagen voor het Bergenfest gepland.
Maar rond 20 juni nog netjes leeg de agenda. Ga er van uit dat die wel naar Pinkpop gaan komen. Verwacht een snelle aankondiging, maar die laten ze aan Pinkpop over.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Maurice van de M wrote:
Volbeat 8 juni naar Noorwegen
“ Volbeat are performing at Bergenhus Festning – Koengen on 8 June 2021”

Dat is wel een hele andere datum dan dit jaar: 22 juli.
Staan ze daar twee dagen voor het Bergenfest gepland.
Maar rond 20 juni nog netjes leeg de agenda. Ga er van uit dat die wel naar Pinkpop gaan komen. Verwacht een snelle aankondiging, maar die laten ze aan Pinkpop over.
Geen idee, misschien moet Pinkpop ergens op wachten. Anders zou ik zeggen gooi alvast nog een paar er in vanmiddag.
Vanmorgen zullen ze lucht geven aan BKS, verwacht ik, en dan kan later vanmiddag makkelijk, toch?
Als het aan mij ligt, gooi de eerst volgende er maar in hoor.

Overigens zou vandaag GnR op Firenze zijn, kan me voorstellen dat er in komende dagen vanaf kamp Guns ook iets bekend gaat worden.
Daar zal pas iets over bekend worden als GnR de tour aankondigd, is ook Pinkpop hoe dan ook van afhankelijk. Ongeacht of GnR wel of niet terugkomen, zal een embargo op berichten rond die aankondiging zijn.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Supergrass en James Arthur bevestigd voor isle of wight op 17-20 juni
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Supergrass en James Arthur bevestigd voor isle of wight op 17-20 juni
aha, James Arthur had ik nog nergens terug gezien... Die zet ik bij de plus-jes

edit, ik zie Maisie Peters ook terug op IOW
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Pinkpop 50 jaar! Goed Smeren, Veel Drinken!

Geen festival dit jaar, maar genoeg te beleven! L1 neemt je mee naar Pinkpop. Met op zondag 21 juni de hele middag Goed Smeren, Veel Drinken op L1 TV én L1 Radio!
L1 TV: 12:00 - 17:30 https://l1.nl/live-l1-tv/
L1 Radio: 13:00 - 18:00 https://l1.nl/live-l1-radio/

https://l1.nl/de-l1-pinkpop-zondagmiddag-op-l1-radio-157684/?fbclid=IwAR2tbs_oZod29iycCJjlf42PC0V6KM248TZPCAN1smYo4-Qh2dQy9Ys9uEc

Het had zo mooi kunnen zijn: een roze hoedje op je bol, een pilsje in je hand en tot het donker meezingen met je favoriete artiesten. Om de pijn te verzachten, zendt L1 Radio op zondag 21 juni van 13:00 tot 18:00 uur een alternatieve Pinkpopuitzending uit in festivalsferen. Je hoort live opnames van Pinkpop door de jaren heen, gesprekken met artiesten die eerder het podium beklommen en anekdotes van de mensen die het festival ieder jaar weer mogelijk maken. Hoe brengen zij dit weekend door?

Daarnaast zijn er in de 'Liefde voor Limburg tuin' bij de L1-Studio in Maastricht live concerten van zowel nationale als internationale artiesten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.515
Zou mooi zijn als ze dan of morgen of maandag dan nog even een hele rits aan namen droppen of gewoon die deadline opschuiven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
De deadline is in principe al iets verschoven. Het was nl 4 weken na 15 mei. Dat zou dus vandaag zijn geweest. Maar dat is vlgs het laatste bericht verschoven naar tm dinsdag 16 juni.
Wat eigenlijk op een paar dagen na bijna 5 weken is na 15 mei.
Rare dag ook, 1 maand en 1 dag na 15 mei, anders zou ik maandag 15 juni doen of maak er 5 weken van?
Eigenlijk vind ik die dinsdag zo random gekozen overkomen. Dat ik me niet kan voorstellen dat daar niet specifiek iets achter schuil gaat.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.515
Ja je zou niet anders denken dan dat er dan morgen gewoon wat namen volgen toch?
 

RS80

Playlistbediener
3 dec 2016
19
4
Verwachten jullie nog dat een lading namen word gedropt voor de deadline ivm aanvraag voucher of teruggave geld. Mag toch wel verwachten dat in ieder geval de headliners dan bekend zijn...je ziet de laatste tijd steeds meer festivals de headliners bekend maken en zelfs een groot deel van het affiche. Vooralsnog blijft het akelig stil bij Pinkpop op de vrijdag na...de Nederlandse artiesten daargelaten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Vaag vermoeden dat maandag "iets" komt.
Ik heb een onderbuikgevoel dat Chef'Special er ook nog (toch weer) bij komt, binnen enkele dagen.

Ik hoop in ieder geval op "een bericht" maandag... Althans, laat ik zo zeggen, daar reken ik op!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
ivm James Arthur en Maisie Peters bij IOW UK..

update:

Bevestigd :
Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots
Kensington, Frenna Deluxe, Ten Times A Million, Elle Hollis, Joost, Danny Vera, NONA, The KIK, Ares

Waarschijnlijk wel :
Chef'Special, Volbeat, Anderson . Paak, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Dermot Kennedy, JC Stewart, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,
Guns N Roses? ( - GnR data worden nieuw ingepland, binnenkort bericht te verwachten )

Waarschijnlijk afvallers :
5 Seconds of Summer, Disturbed, Gojira, Rag N Bone Man
NL-acts : Floor Jansen

Waarschijnlijk Nieuw tov 2020:
System of a Down?



...en ik heb wat "geen opbouw foto's" toegevoegd in het Pinkpop 2020 topic
https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2020-nieuws-en-geruchten/page/336/#post-408572
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Ik heb gisteren van een vriend gehoord dat Pinkpop er financieel slecht voor staat, het zou er zelf overgaan om de boel te laten klappen. Dit had hij van een insider gehoord. Ik weet ook niet meer dan dit. Hoop uiteraard dat het allemaal zal meevallen. Jan was een paar weken nog positief vond ik. Dus ik weet niet waar dit ineens vandaan komt.
Dit blijkt reuze mee te vallen, aldus Jan Smeets aan Telegraaf.
- Er zijn geen grote financiële problemen,
- Pinkpop heeft een buffer om zo'n rampjaar op te vangen,
- Aanbetalingen van Buro Pinkpop aan artiesten zijn allemaal al netjes teruggestort,
- Jan verwacht wel kritisch te kijken naar mogelijke bezuinigingen.


Artikel 1Limburg ook in Pinkpop 2020-topic
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Lijkt mij ook dat Pinkpop wel wat achter de hand heeft.. neem dat bericht niet al te serieus.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken