Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
RHCP zijn al bevestigd.
SOAD doet Ziggo Dome niet meer maar gaat wel touren dua de kans is aannemelijk dat ze Pinkpop aandoen.
SOAD is een logischere vervanging van GnR dan Malone.

Grote aanleiding om aan te nemen dat GnR afvalt tenzij ( ;-) )

SOAD elders staat
SOAD Noord afsluit
SOAD Malone vervangt
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
RHCP zijn al bevestigd.
SOAD doet Ziggo Dome niet meer maar gaat wel touren dua de kans is aannemelijk dat ze Pinkpop aandoen.
SOAD is een logischere vervanging van GnR dan Malone.

Grote aanleiding om aan te nemen dat GnR afvalt mits

SOAD elders staat
SOAD noord afsluit
SOAD Malone vervangt

Nee, sorry Tim. Dit is een slechte redeneringsstructuur. Immers, zoals Dennis zegt, is er geen enkele reden om te verwachten dat GnR niet terugkomt. Daarom zijn je laatste drie zinnen wel aannemelijk.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
RHCP zijn al bevestigd.
SOAD doet Ziggo Dome niet meer maar gaat wel touren dua de kans is aannemelijk dat ze Pinkpop aandoen.
SOAD is een logischere vervanging van GnR dan Malone.

Grote aanleiding om aan te nemen dat GnR afvalt mits

SOAD elders staat
SOAD noord afsluit
SOAD Malone vervangt
Mits is tenzij, neem ik aan? ;-)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ja klopt, aangepast.

Goeiemorgen. :p

Ruben, Jos, waar zien jullie SOAD belanden volgend jaar? Of verwachten jullie dat die uiteindelijk NL niet aandoen in 2021?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Waren er al verkoop cijfers bekend van vorige editie?

Ben wel benieuwd hoe goed de Post Malone dag wist te verkopen vorig jaar? Kan natuurlijk ook een reden zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
Ja klopt, aangepast.

Goeiemorgen.
1f61b.svg


Ruben, Jos, waar zien jullie SOAD belanden volgend jaar? Of verwachten jullie dat die uiteindelijk NL niet aandoen in 2021?
Dat is de vraag niet?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Timmetje wrote:
Ja klopt, aangepast.

Goeiemorgen.
1f61b.svg


Ruben, Jos, waar zien jullie SOAD belanden volgend jaar? Of verwachten jullie dat die uiteindelijk NL niet aandoen in 2021?

Dat is de vraag niet?

Ik denk maar twee realistische opties. De meest realistische is inderdaad Pinkpop. Ze hebben al bewezen genoegen te nemen met een plek als afsluiter Noord podium, dus dat zou kunnen. Mijn grootste hoop is een glorieuze terugkeer van Fortarock met SOAD als headliner. Dat kan prima in het weekend van NovaRock, het eerste weekend van juni. Voorlopig staat dan nog maar 1 show van hen.

EDIT: ik sluit niet uit dat België met een Benelux exclusief optreden aan de haal gaat. Als ze hun tour hebben moeten inkorten, wat blijkbaar het geval is, is het niet gek dat ze hiervoor kiezen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Waren er al verkoop cijfers bekend van vorige editie?

Ben wel benieuwd hoe goed de Post Malone dag wist te verkopen vorig jaar? Kan natuurlijk ook een reden zijn.

ongeveer:
Voor 2020 :
Er waren dus tussen 75.000 en 80.000 kaarten verkocht?
87% voor de vrijdag was 19 februari de stand, dat is circa 26.100 van 30.000.
Blijft rest > 48.900 over (uitgaande van 75.000)
Gok is zo’n circa 25.000 weekend kaarten, met circa 12.000 voor zaterdag en circa 12.000 voor zondag.
Was vrijdag circa 51 duizend bezoekers en zaterdag en zondag circa 37 duizend bezoekers.

Enige wat ik gezien heb is dat een aantal concerten van Malone bestempeld zijn als gecanceld.
Dat de concerten van GnR bestempeld zijn als postponed, ze zelf aangeven nieuwe data te plannen en dat Firenze aangaf de headliner te willen handhaven.

Dat is verder allemaal nog momentopname natuurlijk, maar imo heeft Malone eerder de schijn tegen dan GnR. Al is het voor de kaartkopers beter dat affiches zo veel mogelijk gehandhaafd blijven, wat je grotendeels door europa wel terug ziet nu.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ok dan maakt dat niet veel uit nee.. Maar goed, de band moet ook zelf willen. Post Malone heeft misschien zijn schema voor 2021 al lang vol staan. Denk ook niet dat die enige urgentie heeft om op Pinkpop te staan (carrière technisch gezien).
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Ok dan maakt dat niet veel uit nee.. Maar goed, de band moet ook zelf willen. Post Malone heeft misschien zijn schema voor 2021 al lang vol staan. Denk ook niet dat die enige urgentie heeft om op Pinkpop te staan (carrière technisch gezien).

En GnR hoeft alleen portemonnee technisch te redeneren, dus tenzij ze ergens een grotere zak geld kunnen ophalen, zullen ze wel weer gewoon op Pinkpop staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Indiaantje89 wrote:
Ok dan maakt dat niet veel uit nee.. Maar goed, de band moet ook zelf willen. Post Malone heeft misschien zijn schema voor 2021 al lang vol staan. Denk ook niet dat die enige urgentie heeft om op Pinkpop te staan (carrière technisch gezien).

En GnR hoeft alleen portemonnee technisch te redeneren, dus tenzij ze ergens een grotere zak geld kunnen ophalen, zullen ze wel weer gewoon op Pinkpop staan.
aan de andere kant is er kostentechnisch voor Pinkpop veel aangelegen dat GnR terugkomt

maar duidelijk uit dit soort drogreden dat specifiek "jij" GnR niet perse terug hoeft te zien op het affiche.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
aan de andere kant is er kostentechnisch voor Pinkpop veel aangelegen dat GnR terugkomt

?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Waren er al verkoop cijfers bekend van vorige editie?

Ben wel benieuwd hoe goed de Post Malone dag wist te verkopen vorig jaar? Kan natuurlijk ook een reden zijn.

Zou me niets verbazen als de GnR dag net het minste verkocht.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Oasiss wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ok dan maakt dat niet veel uit nee.. Maar goed, de band moet ook zelf willen. Post Malone heeft misschien zijn schema voor 2021 al lang vol staan. Denk ook niet dat die enige urgentie heeft om op Pinkpop te staan (carrière technisch gezien).


En GnR hoeft alleen portemonnee technisch te redeneren, dus tenzij ze ergens een grotere zak geld kunnen ophalen, zullen ze wel weer gewoon op Pinkpop staan.

aan de andere kant is er kostentechnisch voor Pinkpop veel aangelegen dat GnR terugkomt

maar duidelijk uit dit soort drogreden dat specifiek “jij” GnR niet perse terug hoeft te zien op het affiche.

Volgens mij in de 20 pagina's van dit topic, is dit de eerste keer dat ik mij semi-negatief uitlaat over GnR (toegegeven, mijn mening is waarschijnlijk duidelijk). Plus het is een reactie op Indiaan die aangeeft dat het voor Post Malone carrière technisch niet heel noodzakelijk is om Pinkpop aan te doen. Daar zullen zijn (al duizelingwekkende) streams geen boost van krijgen en zijn fanbase wordt niet veel groter door Pinkpop.

Dan heb je GnR, die eigenlijk voor de derde keer in drie jaar tijd met precies hetzelfde riedeltje Nederland aandeden. Het is niet zo dat ze in die tijd ook maar een nieuwe zin muziek hebben geschreven. Volgens mij zijn het ook niet de allerbeste maatjes. Als ze al een gigantische compassie met hun fanbase hebben, zou je kunnen zeggen dat ze die ook de twee jaar ervoor al tevreden hebben gesteld. Het is ook niet zo dat de kwaliteit en frisheid er nog vanaf spat (was er niet bij, maar gelet op de recensies).

Ik kan moeilijk tot een andere conclusie komen dan dat ze hun zakken komen vullen. Dat mag, maar dat mag ook gezegd worden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Waren er al verkoop cijfers bekend van vorige editie?

Ben wel benieuwd hoe goed de Post Malone dag wist te verkopen vorig jaar? Kan natuurlijk ook een reden zijn.

Zou me niets verbazen als de GnR dag net het minste verkocht.
We zitten nog wel in het Pinkpop topic hè ;).

Maar eens... het is gewoon "te laat". Ik heb ze 2x gezien, en 2x vond ik het maar saai, terwijl ik hun werk best wel kan waarderen. Maar het is gewoon niet al te scherp meer. Maar hadden ze de reünie te pakken gehad, dan had het best een toffe boeking geweest. Persoonlijk vond ik die zondag slappe hap, maar Volbeat en GNR combi is ook weer geen schande.

In de breedte vond ik de vrijdag ver uit de beste dag. Maar zo'n Post Malone met Marshmello combi vind ik verder prima. Maar op Deftones en Crowded House na (zal je zien dat ze gelijkertijd spelen) vond ik de zaterdag in de breedte best flauw.

Die vrijdag bied gewoon de meeste bandjes die ik leuk vind, of waar ik wel benieuwd naar ben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
..maar Volbeat en GNR combi is ook weer geen schande.
dit dus...

en zolang er geen aanleiding is te denken dat acts niet op retour komen, is er ook geen reden om daarvan uit te gaan imo.
voor de ene act is er meer reden om aan te nemen dat er wel vervolg komt en voor de andere minder.

wat je vooral door europa heen terug ziet is slechts op een enkele uitzondering na vooral veel zelfde namen terug komen op affiches
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Timmetje wrote:
aan de andere kant is er kostentechnisch voor Pinkpop veel aangelegen dat GnR terugkomt


?

Deze kan ik ook niet helemaal plaatsen.

Ben nog wel benieuwd hoe je die precies bedoelde Dennis.

In ander nieuws: Verwachten we vandaag om 12u een SOAD aankondiging (Pinkpop of Fortarock) of gaat dat nog even duren?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
ondertussen Volbeat, SOAD en Green Day terug voor RaR/RiP

maar ook Green Day terug voor Firenze.
Echter, op 17 juni.
Dat wil zeggen dat enkel 19 juni open is voor GnR hier.
Zou krap zijn, 19 juni Firenze en 20 juni Pinkpop voor GnR???
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
557
258
Ik lees dat mensen denken dat SOAD wel eens malone zou kunnen vervangen, Maar zou het niet kunnen dat SOAD wordt toegevoegd aan de line up aangezien post malone in eerste instantie geen headliner zou zijn?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken