Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.564
Vandaag, 6 jaar geleden was de grote Pinkpop storm.

Hebben jullie toen ook zo genoten van Arcade Fire destijds? Bijzondere Pinkpop editie was dat.
stond aan het dranghek bij Metallica, bizar beeld hoe dat vak vooraan leeggeveegd moest worden.
Maar wel mega fijne gig van Metallica daarna, een hoogtepunt van het weekend
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Indiaantje89 wrote:
Vandaag, 6 jaar geleden was de grote Pinkpop storm.

Hebben jullie toen ook zo genoten van Arcade Fire destijds? Bijzondere Pinkpop editie was dat.

Het meest geweldige, memorabele, festivalmoment ooit voor mij persoonlijk. Wat een optreden was dat.
Idd, bij mij denk ik gewoon op 1. Zeiknat gergend, en toen die confetti kanon bij Here Comes The Night Time.... ik heb maanden lang nog confetti in mijn auto terug gevonden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.564
https://www.pinkpop.nl/2020/nederlandse-acts-blijven-op-51e-editie/

Nadat we onlangs aankondigden dat zowel Red Hot Chili Peppers als Twenty One Pilots meeverhuizen naar Pinkpop 2021, kunnen we daar nu met trots een mooi rijtje Nederlandse acts aan toevoegen. Op vrijdag 18 juni 2021 vinden we niemand minder dan Kensington, Frenna Deluxe, Ten Times A Million en ook Nu of Nooit winnaar Elle Hollis terug op de line-up, terwijl op zaterdag 19 juni Danny Vera, Joost en Nona gewoon naar Landgraaf komen. Op de afsluitende zondag staan The Kik met orkest en Ares alsnog op Pinkpop. Reeds gekochte tickets blijven geldig voor Pinkpop in 2021. Wanneer de doorstart van de reguliere ticketverkoop voor de 51e editie van Pinkpop begint, is momenteel nog niet bekend. Alle informatie omtrent de bewaarjeticket-regeling en kaartverkoop voor de 51e editie van Pinkpop vind je op www.pinkpop.nl/tickets. Let op: het is nog tot en met volgende week dinsdag 16 juni mogelijk om gebruik te maken van de voucher- en teruggave regeling.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.406
4.774
Dit is natuurlijk eigenlijk geen nieuws, vind het vrij vanzelfsprekend dat de nationale acts "gewoon" op herhaling komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.564
Dit is natuurlijk eigenlijk geen nieuws, vind het vrij vanzelfsprekend dat de nationale acts “gewoon” op herhaling komen.
wel nieuws...
" Let op: het is nog tot en met volgende week dinsdag 16 juni mogelijk om gebruik te maken van de voucher- en teruggave regeling. "
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
De Nederlandse "meuk" zitten we niet op te wachten.. althans, ik niet....
Een week voordat de "voucher deadline" afloopt, weten we alleen RHCP, 21P en wat NL opvulling.. Kan toch niet anders dan dat daar de komende dagen nog flink wat bij moet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Floor Jansen niet?! ?

Inderdaad de sterkste Nederlandse naam komt niet terug. Ik vermoed dat Nightwish al haar tijd en aandacht zal opslokken dat weekend. Hellfest en Graspop zijn dat weekend. Dus reken maar uit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
De Nederlandse “meuk” zitten we niet op te wachten.. althans, ik niet….
Een week voordat de “voucher deadline” afloopt, weten we alleen RHCP, 21P en wat NL opvulling.. Kan toch niet anders dan dat daar de komende dagen nog flink wat bij moet.
Toch vele mensen wel vrees ik...

Floor Janssen solo lijkt me ook niet echt super boeiend overigens.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
En nog een stukje over de Pinkpop storm: https://kink.nl/nieuws/eric-corton-zes-jaar-na-het-pinkpop-onweer-ik-kon-niet-meer
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.406
4.774
Zoals Jos hiervoor aangaf is Pinkpop vrij helder erin dat het draait om de bovenkant van het affiche. Dan lijkt mij dat een beroep op solidariteit gepaard dient te gaan met duidelijkheid omtrent die bovenkant (zoals voor de vrijdag dus keurig is gebeurd).

Het zou m.i. daarom wel aardig zijn als voor 16 juni helder is wat met Post Malone, GnR, Marshmello en Volbeat gebeurd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.564
update:

Bevestigd :
Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots
Kensington, Frenna Deluxe, Ten Times A Million, Elle Hollis, Joost, Danny Vera, NONA, The KIK, Ares

Hoogst waarschijnlijk wel :
Guns N Roses, Volbeat, Anderson . Paak, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Dermot Kennedy, JC Stewart, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Pretty Reckless, Mabel

Waarschijnlijk afvallers :
5 Seconds of Summer, Disturbed, Gojira, Rag N Bone Man, Querbeat
NL-acts : Chef’Special, Floor Jansen

Waarschijnlijk Nieuw tov 2020:
System of a Down
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.819
6.555
Zoals Jos hiervoor aangaf is Pinkpop vrij helder erin dat het draait om de bovenkant van het affiche. Dan lijkt mij dat een beroep op solidariteit gepaard dient te gaan met duidelijkheid omtrent die bovenkant (zoals voor de vrijdag dus keurig is gebeurd).

Het zou m.i. daarom wel aardig zijn als voor 16 juni helder is wat met Post Malone, GnR, Marshmello en Volbeat gebeurd.

Eens. En als ze dat niet voor elkaar kunnen krijgen moeten ze die deadline gewoon opschuiven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.564
is inderdaad wel apart en opvallend, geen Floor Jansen en geen Chef Special?

de deadline lijkt ook verschoven, dat was 4 weken na (vrijdag) 15 mei, dus zou dus aanstaande vrijdag 12 juni moeten zijn, toch?
Het is nu dus 1 maand en 1 dag later, tm dinsdag 16 juni.
Misschien lees ik het verkeerd of te letterlijk? Maar valt wel op dat er nu wel ruimte is om rond aankomend weekend nog aankondigingen te doen, lijkt me.

Ben zelf wel heel blij met Danny Vera nu officieel bevestigd en The Kik heb ik stiekem ook wel zin in. Mocht het uitkomen, ik geef toe, deze keer Kensington wel weer eens mee pakken, was oorspronkelijk ook wel mijn bedoeling.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Indiaantje89 wrote:
Vandaag, 6 jaar geleden was de grote Pinkpop storm.

Hebben jullie toen ook zo genoten van Arcade Fire destijds? Bijzondere Pinkpop editie was dat.

Het meest geweldige, memorabele, festivalmoment ooit voor mij persoonlijk. Wat een optreden was dat.

Omdat mijn zoontje van (toen 7 jaar oud) die dag mee was, zijn we toen de pleuris echt begon los te barsten midden op het veld gaan zitten met onze groep (op enkelen na), met de 7 jarige broekemans in het midden. 2 mensen op de uitkijk, om te kijken of er geen paniek uit brak en iedereen over ons heen zou rennen.
Iedereen bleef super kalm en rustig, de storm uitgezeten, met een zeer fraaie lichtshow van moeder natuur erbij.

Na de storm sloten de anderen zich weer aan bij ons en hebben we een onvergetelijke avond en een waaaaanzinnig concert van Metallica mogen meemaken.

Wat een dag was dat zeg!

Mooiste was nog dat mijn vrouw er eigenlijk klaar mee was en na de storm naar huis wilde, waarop mijn zoontje ijskoud reageerde: ga jij maar, ik blijf hier, ik ga Metallica zien. :cool:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.564
RaR/RiP geeft morgen een update over headliners van volgend jaar, een daarvan was Volbeat, de andere 2 Green Day en SOAD.
Misschien dat we dan al iets kunnen zeggen over Volbeat voor 2021?

Affiche van Pinkpop deelde in 2020 met RaR/RiP 5 namen :
Volbeat, Disturbed, Deftones, Gojira en The Pretty Reckless
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.564
Deze 5 en Green Day, ja graag!
Green Day stond in Groningen (of ja, zou in Groningen staan), verwacht eigenlijk dat ze dat ook weer zouden kunnen doen in 2021 met Hella Mega Tour.

Maar ook als ze in 2021 terug gaan naar Firenze Rocks, zal dat naar verwachting de 19e juni zijn (zaterdag van Pinkpop).
Vandaar dat ik Green Day niet verwacht op Pinkpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken