Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Ellie Goulding, heefg op haar fb pagina bij evementen pinkpop 2021 er ook bij staan. Dus ook zij zal naar alle waarschijnlijkheid terug keren.

Ellie Goulding, heefg op haar fb pagina bij evementen pinkpop 2021 er ook bij staan. Dus ook zij zal naar alle waarschijnlijkheid terug keren.
dat is het Facebook event van Pinkpop 2020 welke is omgenoemd naar Pinkpop 2021, dat zien we laatste tijd meer.
Zegt voorlopig vrij weinig.
Er is ook een fan account de zich nu "Ellie Goulding 2021" heeft genoemd en met die omgeturnde data strooit.

Ook hier maar even plaatsen. System Of A Down canceld show in de Ziggo Dome maar komt in juni wel terug voor enkele festivals. Ik heb al twijfels over Guns n roses in 2021, dan zou SOAD en Volbeat ook niet verkeerd zijn imo.

SOAD cancelt de uitverkochte Ziggo show.
Daarbij geven ze aan in juni 2021 festivals te doen in Europa.
RaR/RiP, NovaRock (komen fyi deze dagen met 2de lineup aankondiging), iDays en Hellfest lijken sowieso de juni festivals van 2021 voor SOAD.
Zie ze met Hellfest (stonden fyi op zondag) erbij geen Pinkpop doen ipv de Ziggo show.
Wel apart... Zouden ze NL overslaan, Pinkpop er tussen knijpen of een ander NL festival (Fortarock comeback?)

Ook hier maar even plaatsen. System Of A Down canceld show in de Ziggo Dome maar komt in juni wel terug voor enkele festivals. Ik heb al twijfels over Guns n roses in 2021, dan zou SOAD en Volbeat ook niet verkeerd zijn imo.
we hebben elkaar gekruist... het probleem met de zondag is, dat ze oorspronkelijk opstonden voor de Hellfest zondag.
Zaterdag zou eventueel wel kunnen, ik ga eerder uit van een andere locatie in Nederland.
Maar wel heel opvallend om een uitverkochte zaal show te cancelen als je die hele maand in Europa bent... imo

edit: en ik heb totaal geen twijfels over GnR in 2021 ;)

categorie "Waarschijnlijk Nieuw tov 2020" toegevoegd...

update:

Bevestigd :
Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots

Hoogst waarschijnlijk wel :
Guns N Roses, Volbeat, Anderson . Paak, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Dermot Kennedy, JC Stewart, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Pretty Reckless, Mabel
( NL-acts : Kensington, Frenna Deluxe, Ten Times A Million, Elle Hollis (incl bevestiging L1 radiointerview) , Chef’Special, Floor Jansen, Joost, Danny Vera (incl zelfbevestiging Op1 tv-interview) , NONA, The KIK, Ares )

Waarschijnlijk afvallers :
5 Seconds of Summer, Disturbed, Gojira, Rag N Bone Man, Querbeat

Waarschijnlijk Nieuw tov 2020:
System of a Down

al heb ik mijn twijfels bij komst op zondag van SOAD ivm Hellfest waar zondags zouden staan en de vrijdag zie ik zie niet RHCP en TOP aanvullen. Wel zouden ze de zaterdag Noord afsluiting kunnen zijn imo. Als headliner, moet ik aan dat idee wennen voor Pinkpop...
Of Fortarock moet ze sowieso al gestrikt hebben voor 2021, al op voorhand, wat ik niet heel onwaarschijnlijk vind overigens.

Ik zet ook mijn geld op een glorieuze comeback voor Fortarock! Vanwege hun vroege cancel totaal geen kosten gemaakt dit jaar en in 2021 een extra grote vijver. Soad zou een topnaam zijn voor het affiche daar.

categorie “Waarschijnlijk Nieuw tov 2020” toegevoegd…

update:

Bevestigd :

Guns N Roses, Volbeat, Anderson . Paak, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Dermot Kennedy, JC Stewart, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Pretty Reckless, Mabel
( NL-acts : Kensington, Frenna Deluxe, Ten Times A Million, Elle Hollis (incl bevestiging L1 radiointerview) , Chef’Special, Floor Jansen, Joost, Danny Vera (incl zelfbevestiging Op1 tv-interview) , NONA, The KIK, Ares )

System of a Down

al heb ik mijn twijfels bij komst op zondag van SOAD ivm Hellfest waar zondags zouden staan en de vrijdag zie ik zie niet RHCP en TOP aanvullen. Wel zouden ze de zaterdag Noord afsluiting kunnen zijn imo. Als headliner, moet ik aan dat idee wennen voor Pinkpop…
Of Fortarock moet ze sowieso al gestrikt hebben voor 2021, al op voorhand, wat ik niet heel onwaarschijnlijk vind overigens.

Zeg je nou dat SOAD Noord afsluiter zou kunnen zijn op PP of lees ik dat verkeerd? Die gaan toch niet voor minder dan headliner komen?

DennisvdBr wrote:
categorie “Waarschijnlijk Nieuw tov 2020” toegevoegd…

update:

Bevestigd :

System of a Down

al heb ik mijn twijfels bij komst op zondag van SOAD ivm Hellfest waar zondags zouden staan en de vrijdag zie ik zie niet RHCP en TOP aanvullen. Wel zouden ze de zaterdag Noord afsluiting kunnen zijn imo. Als headliner, moet ik aan dat idee wennen voor Pinkpop…

Zeg je nou dat SOAD Noord afsluiter zou kunnen zijn op PP of lees ik dat verkeerd? Die gaan toch niet voor minder dan headliner komen?

Waren ze paar jaar geleden verbazingwekkend genoeg ook. Dus ja, het kan wel..

kan...
Maar als Post Malone niet komt (wat ik een moeilijke inschatting vind momenteel), zouden SOAD nog best die spot kunnen innemen. Dan zou dat niet in conflict komen met de Hellfest zondag voor SOAD. Ook verwacht ik GnR terug in 2021, met donderdag op Firenze en zondag op Pinkpop voor GnR. Daar wringt de schoen...

ik denk voor SOAD:
02 juni Nova Rock Festival (aankondiging morgen?)
06 juni Download Festival
08 juni Zürich (bevestigd)
10 juni I-Days Milano (andere dagen al Aerosmith, Foo Fighters, Vasco Rossi)
11-13 juni Rock am Ring / Rock im Park
17 juni Graspop Festival (vervang Iron Maiden en ipv Rock Werchter)
19 juni Pinkpop (vervanging Post Malone of afsluiter Noord)
20 juni Hellfest
30 juni Resurectionfest

Als SOAD Malone vervangt en Malone niet meer komt dan moet Pinkpop dat zsm naar mensen met een zaterdagticket communiceren. Dat is een vervanger in echt een totaal ander genre. Kan me voorstellen dat veel mensen dan balen dat ze hun zaterdagticket gehouden hebben. Dat kunnen ze imo eigenlijk niet maken.

Als SOAD Malone vervangt en Malone niet meer komt dan moet Pinkpop dat zsm naar mensen met een zaterdagticket communiceren. Dat is een vervanger in echt een totaal ander genre. Kan me voorstellen dat veel mensen dan balen dat ze hun zaterdagticket gehouden hebben. Dat kunnen ze imo eigenlijk niet maken.
ho ho...
Als we de optie Fortarock in 2021 meenemen, dan is zaterdag 5 juni mogelijk fyi !!
ik zou die optie zeker afwachten.

Maar, ik verwacht dat we in komende dagen (misschien wel uren) veel meer weten...

Als Malone niet komt (wat ik eigenijk niet verwacht hoor); dan gaan ze inderdaad afgaan op zijn profiel voor een vervanger. Althans, dat is wel de logische optie. Voor de doelgroep kunnen Malone en SOAD bijna niet verder uit elkaar liggen.

Zien SOAD best nog de plek van GnR innemen eigenlijk.

Timmetje wrote:

Als Malone niet komt (wat ik eigenijk niet verwacht hoor); dan gaan ze inderdaad afgaan op zijn profiel voor een vervanger. Althans, dat is wel de logische optie. Voor de doelgroep kunnen Malone en SOAD bijna niet verder uit elkaar liggen.

Zien SOAD best nog de plek van GnR innemen eigenlijk.
En dat zouden ze dan ook zo snel mogelijk moeten laten weten. Dat is ook gewoon een ander genre. Een kleiner verschil weliswaar, maar alsnog een wezenlijk verschil.

Hoe dan ook... er moeten meer namen bekend worden voordat de voucher periode eindigt eind deze week.
Het minste wat (dag)kaartkopers kunnen verwachten, toch?
Of in ieder geval een bericht of er nieuwe headliners gezocht gaan worden, of eventueel er meer tijd tijd nodig is voor onderhandelingen en de voucher aanvraag periode verlengd kan worden.

Al heb ik wel het vermoeden dat er deze week meer namen bekend worden gemaakt. Dus fingers crossed.

Hoe dan ook… er moeten meer namen bekend worden voordat de voucher periode eindigt eind deze week.
Het minste wat (dag)kaartkopers kunnen verwachten, toch?
Of in ieder geval een bericht of er nieuwe headliners gezocht gaan worden, of eventueel er meer tijd tijd nodig is voor onderhandelingen en de voucher aanvraag periode verlengd kan worden.

Al heb ik wel het vermoeden dat er deze week meer namen bekend worden gemaakt. Dus fingers crossed.

Ja minimaal. Ik zou me echt hard genaaid voelen als ik zo snel gedwongen wordt mijn keuze te maken zonder de informatie die daarvoor relevant is. Zeker bij Pinkpop! Al jaren zegt de organisatie dat de kern van Pinkpop de headliners is, daarna volgt de rest. Ergo, een aanzienlijk deel van de aanwezigen komt voor de headliner en niet vanwege de fantastische sfeer. Je kunt de bezoekers daarom niet een keuze laten maken zonder bekend te maken wat de headliners zijn (of inderdaad aankondigen dat er eentje niet terugkomt en later een nieuwe aankondigen). Bij een festival als DTRH vind ik dat anders liggen omdat het festival zelf voor veel mensen al een reden is om te gaan en de acts mooi meegenomen zijn.

De zaterdag was toch behoorlijk mager. Daar kan een sterke naam als SOAD qua formaat prima een groot deel van het gat vullen. Qua genre (van o.a. de headliner) lijkt het de minst logische dag, Aan de andere kant, Deftones zou toch niet de enige stevige gitaaract zijn die dag, dat is dan ook een beetje een vreemde eend...

Vandaag, 6 jaar geleden was de grote Pinkpop storm.

Hebben jullie toen ook zo genoten van Arcade Fire destijds? Bijzondere Pinkpop editie was dat.

Vandaag, 6 jaar geleden was de grote Pinkpop storm.

Hebben jullie toen ook zo genoten van Arcade Fire destijds? Bijzondere Pinkpop editie was dat.

Het meest geweldige, memorabele, festivalmoment ooit voor mij persoonlijk. Wat een optreden was dat.

Users who are viewing this thread