Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Nieuwe namen voor de zusjes Rock Am Ring en Rock Im Park. Ook hierbij weer wat nieuwe kanshebbers voor Pinkpop. Billy Talent zou leuk zijn! ?

Nach der Absage der Jubiläumsausgaben von Rock am Ring und Rock im Park in diesem Jahr, wurden mit System Of A Down, Green Day und Volbeat jüngst die Headliner aus 2020 für die 2021er Editionen der Zwillingsfestivals bestätigt. Die aktuelle Bandwelle präsentiert den Fans nunmehr zahlreiche weitere Top-Acts die vom 11. bis 13. Juni 2021 am Nürburgring und in Nürnberg auftreten werden.

Neu dabei sind:
Billy Talent, Broilers, Korn, Fall Out Boy, Deftones, The Offspring, Rea Garvey, Airbourne, Weezer, Bilderbuch, NF, Alan Walker, Powerwolf, Trettmann, Royal Republic, The Distillers und SSIO.

Billy Talent zou leuk zijn, maar Korn, Fall Out Boy, The Offspring, Airborne, Weezer en oh ja SOAD, zijn ook zeer, zeer welkom! En de herbevestiging van Volbeat zit ik ook op te wachten...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Fall Out Boy en Weezer zijn met Green Day op pad.
Staan 20 juni in Parijs en met de speeldag de 21e in Antwerpen denk ik dat de 19e een vrije dag voor ze is.
De 18e verwacht ik ze niet er bij.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Nothing But Thieves heeft een nieuwe singel uit, mooi moment om alvast er in te gooien imo…

edit: deze https://t.co/V6LELTIBzU?amp=1

Snap sowieso niet waarom NBT nog niet bekend gemaakt mag worden. Afgelopen weekend spraken ze voor tv ook iets in voor Pinkpop. Ze geven zelf aan volgend jaar te willen komen. Lijkt me dan toch al rond...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik heb de opties visueel verdeeld aan de hand van affiche 2020
- normale tekst de waarschijnlijk catagorie
- dikgedrukt de bevestigingen
- [COLOR= red]rood[/COLOR] de nog onzekere namen
- doorgestreept de mogelijke affvallers

Vrijdag 18 Juni 2021
Red Hot Chilli Peppers
Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Ellie Goulding // [COLOR= red]Lost Frequencies – live[/COLOR] // Supergrass // Frenna Deluxe // Balthazar // [COLOR= red]Bishop Briggs[/COLOR] // JC Stewart // Querbeat // Maisie Peters // Saint PHNX // Ten Times A Million // Elle Hollis

Zaterdag 19 Juni 2021
[COLOR= red]Post Malone[/COLOR] // Marshmello
[COLOR= red]Ragn’n’Bone Man[/COLOR] // Crowded House // Chef’Special // Deftones // James Arthur // Floor Jansen // [COLOR= red]Liam Payne[/COLOR] // Mabel // Danny Vera // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes // Sea Girls // NONA // [COLOR= red]The Big Moon[/COLOR]

Zondag 20 Juni 2021

[COLOR= red]Guns n’ Roses[/COLOR]
Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // [COLOR= red]Disturbed[/COLOR] // [COLOR= red]Zara Larsson[/COLOR] // [COLOR= red]Gojira[/COLOR] // Dermot Kennedy // The Pretty Reckless // Of Monsters and Men // [COLOR= red]The Marcus King Band[/COLOR] // Inhaler // The KIK // The Last Internationale // Ares // [COLOR= red]Velvet Volume[/COLOR]

De indruk momenteel is imo gematigd positief.
Met in het achterhoofd dat de Gouden Tip loopt tm 12 juli is voor mij een aanleiding om aankondigingen komende weken goed in de gaten te houden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Voor The Marcus King Band moet dat dan ook eindelijk driemaal is scheepsrecht worden, toch? Konden in 2019 toch niet (wegens ziekte meen ik), 2020 door het virus natuurlijk en dan eindelijk in 2021 wel. Zou zonde zijn als ze afvallen, daar ik denk dat veel mensen ze graag zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Ik weet niet of je in deze tijden met een Crowded House wil zitten!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Disturbed heeft inmiddels de VS tour verplaatst naar 2021, 7 juli tm 31 augustus.
De tourstart in VS was 15 juli 2020, een week eerder geplaatst dus in 2021.
More details here: https://t.co/pGs9u7jhL7?amp=1

Maar voor de EU data is er dus nog hoop.

 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Keane bij The Wyldes verschoven van 13 juni 2020 naar 13 juni 2021. Die tour lijkt gewoon ingehaald te worden
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
5SOS valt definitief af. Hebben net een show aangekondigd voor april 2021 in de AFAS Live. Hun Europese tour is nu inderdaad april/mei 2021 en de hele maand juni zitten ze in Amerika.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Crowded House misschien volgend jaar naar Concert at Sea....

De line-up van Concert at Sea voor volgend jaar is bekend. Onder meer The Script, André Hazes en Snelle komen naar de Brouwersdam.

Die artiesten stonden ook voor dit jaar op het affiche, maar het festival kon vanwege de coronacrisis niet doorgaan. Verder wordt nog geprobeerd om Crowded House naar Zeeland te halen, vertelde Bløf-zanger Paskal Jakobsen in radioprogramma Muziekcafe XL.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Crowded House misschien volgend jaar naar Concert at Sea….

De line-up van Concert at Sea voor volgend jaar is bekend. Onder meer The Script, André Hazes en Snelle komen naar de Brouwersdam.

Die artiesten stonden ook voor dit jaar op het affiche, maar het festival kon vanwege de coronacrisis niet doorgaan. Verder wordt nog geprobeerd om Crowded House naar Zeeland te halen, vertelde Bløf-zanger Paskal Jakobsen in radioprogramma Muziekcafe XL.
daar stonden ze oorspronkelijk ook voor 2020, de zaterdag voor The Script.
overigens hebben ze voor zowel Pinkpop alsmede ook voor CaS nog ruimte in het tourschema in 2021.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
zou Pinkpop de (min of meer) reeks van dinsdag-aankondigen morgen voortzetten?

Bijvoorbeeld Nothing But Thieves, Crowded House, Ellie Goulding, Dermot Kennedy, Keane, The Last Internationale, The Pretty Reckless en Volbeat lijken me op het randje van bekendmaking... Een beste worp internationale aanvulling en wat meer namen voor ook zaterdag en zondag, zou wel fijn zijn.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
481
194
Ik denk dat we voorlopig geen nieuwe aankondigingen krijgen. De datum voor vouchers/refunds is verstreken. Dus ze hebben nu alle tijd. Het zou mij ook niet verbazen als ze eerst eens afwachten wat er met het hele corona verhaal gaat gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ja, blijkbaar...

Wellicht? Dan toch maar afwachten of er acts zijn die zelf met aankondigingen komen, waardoor Pinkpop wel moet.
Maar dan nog, de namen die rondom Pinkpop bekend gemaakt worden en inmiddels wel dik er bovenop liggen, zou niet weten waarom daarmee te wachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken