Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Dat kan. Smaken verschillen. Reviews waren wel lovend iig.
Top 2000 is niets meer dan een Kerstig nostalgieding imo. Zou me benieuwen hoe de lijst eruit zou zien als ze hem in de zomer zoude samenstellen.

rickhuissen wrote:
Ik denk dat het precentage van die eerste groep echt een stuk hoger ligt. Nogmaals: populariteit is een lastig te definiëren begrip…

Precies…

Je moet proberen je eigen mening aan de kant te schuiven en te kijken naar wat je verwacht dat andere vergelijkbare majors gaan doen.

Dan nog lastig door mijn persoonlijke mening dat imo 21Pilots niet anders is dan Bastille of The Script die op Pinkpop ook maar sub stonden.
Volbeat vergelijk ik inmiddels met Foo Fighters of Green Day en met de positites die ze laatste jaren gehad hebben, verwacht ik van Volbeat headline spots op veel festivals.
Maar dat is mijn persoonlijke kijk.

Over Neil Young, ja ik snap dat Timmetje zegt niet populair bij jongeren… Maar er komen meer mensen op Pinkpop af dan alleen jongeren. Neil Young is sowieso next level en uiterst eindbaas als het op festivalweides aan komt. Daar kan je als organisatie niet meer omheen in 2020, als die komt is dat van ongeveer 21:30 tot 00:00 mainstage. Misschien kan je in die tijd naar 21Pilots luisteren in de silent disco in stage 4.

Young wist de Ziggo niet eens uit te verkopen.
Die zet je als Mojo dan niet als main op Pinkpop neer.
Helemaal niet na de tegenvallende kaartverkoop in een jaar met 2 classics als headliners.

Young wist de Ziggo niet eens uit te verkopen.
Die zet je als Mojo dan niet als main op Pinkpop neer.
Helemaal niet na de tegenvallende kaartverkoop in een jaar met 2 classics als headliners.
klopt, dat blijf jij herhalen...

Maar de kaarten voor volgend jaar en voor een festivalweide liggen echt anders voor een eindbaas als Godfather of Grunge, Uncle Neil.

Waarom?

Lijkt me sterk dat Mojo een classic act die helaas geen publiekstrekker meer is als main zet na een tegenvallend jaar qua kaartverkoop. Daar zit geen logica in. Kun je beter een act neerzetten waar wel volk op afkomt.

Je weet het niet Timmetje, zal zeker geen publiekstrekker zijn zoals Ed Sheeran of Coldplay dat is. Ik zelf zou juist eerder een kaartje kopen als er zo'n classic act als Neil Young of The Who of Aerosmith staat. Heb zelf minder met Fleetwood Mac maar als The Who er had gestaan, had ik er bij geweest. En wat maakt zo'n classic act nou uit? Als de andere 2 headliners nou Muse en Ed Sheedan zouden zijn, zouden er dan veel mensen zijn die zeggen "Oeh Muse, en Ed Sheeran wow, oow.. en Neil Young.. nee laat maar zitten". Hebben natuurlijk dat aspect van "nog even 1 keer zien, want die touren niet eeuwig", dus ik denk dat zulke classic acts juist iets toevoegen en niet van doorslaggevende reden zijn om géén weekendkaart te kopen. Als ik Muse en Pearl Jam kan zien, maar 1 dag staat Taylor Swift haar ding te doen, ja jammer van die avond.. maar reken maar dat ik er sta.

Als ik Muse en Pearl Jam kan zien, maar 1 dag staat Taylor Swift haar ding te doen, ja jammer van die avond.. maar reken maar dat ik er sta.
jij bent voorbereid op volgend jaar... Dat zijn idd ook 3 mainstream headliners die ik verwacht.

Al verwacht ik Muse niet op Pinkpop in 2020, PJ op RW en Swift op Glasto, alle 3 niet op Pinkpop, is mijn gok.
Ik denk idd dat het classic gehalte van Young komt en de grote pop naam van Coldplay.
Dan ligt enkel nog mijn hoop bij een stevige rock headliner.

Zijn geen aanwijzingen dat Coldplay met een nieuw album komt of gaat touren....

Ik gok op The Killers - 21 Pilots - Muse

Zijn geen aanwijzingen dat Coldplay met een nieuw album komt of gaat touren….

Ik gok op The Killers – 21 Pilots – Muse

Ik denk niet EN The Killers EN 21 Pilots beiden als headliner. Dan heb je met alle respect twee 'kleinere' headliners. Dat beiden er staan zou best kunnen, maar dan verwacht ik ze niet beiden helemaal bovenaan het affiche, of ze moeten het samen doen op één dag...

Nou vind ik The Killers echt helemaal niks aan, dus dan liever het geweldige idee van Ruben om 21 Pilots en Volbeat samen één dag te laten dragen. Dan mag Dennis de tweede headliner kiezen en Timmetje de derde. Iedereen redelijk tevreden!

Timmetje wrote:
Zijn geen aanwijzingen dat Coldplay met een nieuw album komt of gaat touren….

Ik gok op The Killers – 21 Pilots – Muse

Ik denk niet EN The Killers EN 21 Pilots beiden als headliner. Dan heb je met alle respect twee ‘kleinere’ headliners. Dat beiden er staan zou best kunnen, maar dan verwacht ik ze niet beiden helemaal bovenaan het affiche, of ze moeten het samen doen op één dag…

Nou vind ik The Killers echt helemaal niks aan, dus dan liever het geweldige idee van Ruben om 21 Pilots en Volbeat samen één dag te laten dragen. Dan mag Dennis de tweede headliner kiezen en Timmetje de derde. Iedereen redelijk tevreden!
Haha hebben we inderdaad al 3 mensen tevreden ja. Al zou ik persoonlijk 21Pilots en Volbeat meteen inleveren voor Pearl Jam/RHCP/Depeche Mode.

Haha hebben we inderdaad al 3 mensen tevreden ja. Al zou ik persoonlijk 21Pilots en Volbeat meteen inleveren voor Pearl Jam/RHCP/Depeche Mode.

Ideale vraag aan jou: Doet John Frusciante nog wat tegenwoordig? Die zou ik dus wel op een van de kleinere podia willen gaan bekijken...

Als Dennis belooft dat hij niet voor Neil Young kiest dan maak ik het hem makkelijk en kies ik voor Coldplay.

Anders had Radiohead, Kendrick of Nick Cave and the Bad Seeds mogen headlinen.

Dat gezegd.... en dromende....

Cave - Radiohead - Kendrick
Volbeat - Nightwish - 21 Pilots

Dan haal zelfs ik een early bird kaartje. :wink:

Als Dennis belooft dat hij niet voor Neil Young kiest dan maak ik het hem makkelijk en kies ik voor Coldplay.

Dat gezegd…. en dromende….

Cave – Radiohead – Kendrick
Volbeat – Nightwish – 21 Pilots

Dan haal zelfs ik een early bird kaartje.
1f609.svg

Tim ik ben aangenaam verrast. Na 34 pagina's zijn daar ineens Nick Cave, Radiohead en Nightwish, en opper je ook nog eens Volbeat. Dan doe ik ook niet moeilijk en is Kendrick je van harte gegund. Wel vroeg in de middag natuurlijk :-P

RubenFrusciante wrote:

Ideale vraag aan jou: Doet John Frusciante nog wat tegenwoordig? Die zou ik dus wel op een van de kleinere podia willen gaan bekijken…
Helaas doet hij niks meer nee.. Heeft wel albums (Shadows collide with people) uitgebracht 15 jaar geleden, waar ook echt wel leuke liedjes op staan, maar Frusciante zegt zelf "I have no audience" en wil geen muziek meer maken om geconsumeerd te worden. Op setlist.fm ook geen optreden meer sinds 2008.. Erg jammer voor ons, maar voor hem het beste want hij heeft eindelijk rust. Is iets van een jaar geleden ook voor het eerst weer met Flea gesignaleerd bij een NBA-game en zag er toen wel gelukkig en veel beter uit. Achja, we hebben de albums en het magische "Live at Slane Castle".

Steeds dezelfde discussie, toch een keer mijn mening. Ik kan me Volbeat niet als headliner voorstellen. Ik zie mezelf zeker niet als doorsnee pinkpopganger, maar ondanks dat ik veel radio luister en van de gitaren ben ken ik echt niks van ze. 21pilots is zeker groot genoeg voor headliner, maar ik vind ze niet zo passen bij Pinkpop (net zoals bv The Gorillaz).

Qua nieuwe headliner zet ik mijn geld op de Imagine Dragons. Mateloos populair en hier komen rock en pop bij elkaar. En ik ben geen fan, maar kan het hebben.

Mateloos populair en hier komen rock en pop bij elkaar. En ik ben geen fan, maar kan het hebben.

Ik zie in de verste verte niet wat Imagine Dragons met rock te maken kan hebben. Pure popband.

Dat gezegd…. en dromende….

Cave – Radiohead – Kendrick
Volbeat – Nightwish – 21 Pilots

Dan haal zelfs ik een early bird kaartje. ?
Niks over kwaliteit want dat zit wel goed in deze line up natuurlijk, maar wel erg grappig hoe jij altijd zo hamert op dat Pinkpop moet uitverkopen en dan met Nightwish als sub en Cave als headliner aankomt voor een festival als Pinkpop. Maar denk dat dit niet zou verkopen, wel een leuke fantasy line up, hier de mijne:
Radiohead - Aerosmith - Pearl Jam
Depeche Mode - The Strokes - The Who

Users who are viewing this thread