Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

nou, inmiddels overtuigd hoor...
21Pilots is verre van headliner optie voor Pinkpop!?!
Zelfs sub is nog te hoog gegrepen! :lol:

As we het toch over 2 man hebben, drums met (bas)gitaar, het wordt verdorie tijd dat Royal Blood naar Pinkpop komt. Lekker bandje is dat zeg, moet toch volgend jaar eens lukken Mojo/Jan

nou, inmiddels overtuigd hoor…
Zelfs sub is nog te hoog gegrepen!
1f606.svg

Wat een onzin Dennis. Prima dat je er persoonlijk niks aan vindt maar 21 Pilots zijn absoluut Pinkpop headlinerwaardig.

1f606.svg

Huh? Ijzersterke show op Lowlands weer hoor, als je daar op doelt. Publiek ging ook lekker los wat ik kon zien op stream en het was erg druk.

DennisvdBr wrote:
1f606.svg

Wat een onzin Dennis. Prima dat je er persoonlijk niks aan vindt maar 21 Pilots zijn absoluut Pinkpop headlinerwaardig.

In deze ga ik toch mee met Timmetje hoor. Ze zijn zeker niet de gedroomde headliner (voor mij iig) maar die m a mannen kunnen dit inmiddels aan hoor. Wel als kleine headliner maar toch, de show is er inmiddels groot genoeg voor en de catalogus ook.

Yup. Helemaal eens. Ijzersterke Lowlands show.

Billie Eilish heeft daarnaast ook bewezen dat ook zij een hoge spot op Pinkpop verdient.

Yup. Helemaal eens. Ijzersterke Lowlands show.

Billie Eilish heeft daarnaast ook bewezen dat ook zij een hoge spot op Pinkpop verdient.

Ik ben niet op Lowlands maar een vriendin van me die er zit, vond die 21P show niet goed. ‘Belachelijk over the top.’

Deze recensie is ook niet echt heel positief: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/Lowlands-2019/Twenty-One-Pilots.html

Totaal mee oneens (maar 3v12 is sowieso vaak wat zuur). Meegekeken op de stream en het was absoluut geweldig.

Op geen enkele manier over de top ook imo. Juist net niet. Gewoon een fantastisch festivaloptreden.

Totaal mee oneens (maar 3v12 is sowieso vaak wat zuur). Meegekeken op de stream en het was absoluut geweldig.

Op geen enkele manier over de top ook imo. Juist net niet. Gewoon een fantastisch festivaloptreden.

Dit was echt wel over de top hoor. Elk nummer was er een moment voor totaal geen spontane publiek interactie. Snollebollekes werden nog gecoverd met dat links rechts gedoe. Drum solo op het publiek van 1 minuutje met eigenlijk alleen maar 7 nation army zodat iedereen mee kon schreeuwen. Daarnaast viel de drukte best mee. Ik kon halverwege makkelijk de Alpha in een uit. Bij de staat en vooral Billie eilish was het veel drukker. Daarnaast was er op het voorval na ook geen uitgelaten sfeer die je juist bij deze act zou verwachten.

Nee op basis van deze show zou ik zeggen, totaal geen headliner voor Pinkpop.

Vond het allemaal wel meevallen. Maar misschien kwam het op stream anders over dan de tent.

nou, et waren meerdere delen van de livestream die ik heb gekeken.
ik vind het een leuke act verder, prima, kan ik wel waarderen.
Maar zelfs met moeite kan ik hier totaal geen headliner aan herkennen.

nou ligt de lat voor Pinkpop headliner weldegelijk een stukje hoger.
Deze gig is imo sub maximaal en dat zet ik vanuit mijn point of view nog hoog in om de liefhebbers iets tegemoet te komen, omdat ik ze meer vergelijk vind met Bastille of The Script of Major Lazer qua act en show...

Pilots zijn toch wel een stuk groter en imo absoluut niet te vergelijken met Bastille en The Script. Totaal andere muziek, populariteit en liveshows.

Ik zeg: Headliner 2020!!!!

Pilots zijn toch wel een stuk groter en imo absoluut niet te vergelijken met Bastille en The Script. Totaal andere muziek, populariteit en liveshows.

Ik zeg: Headliner 2020!!!!

Dat is nu wel duidelijk...

3voor12 vindt alleen bandjes die ze zelf flink hebben gehyped of erg obscuur zijn leuk. Als het in hun ogen iets te mainstream wordt, dan kan er meteen niets goed meer worden gedaan.

'Ondertussen speelt het depressieve twenty one pilots-circus door, en zodra de goede nummers op zijn? Dan is er nog een stijve reggae-versie van ‘Jump Around’, een stukje Dimitri Vegas & Like Mike waarop iedereen van links naar rechts en rechts naar links moet hossen, en een crowdsurfend drumstel met een stukje ‘Seven Nation Army’

Ik ben het er wel mee eens dat twenty one pilots dit niet nodig zou hebben. Ze hebben namelijk nog genoeg goede nummers liggen die gister niet werden gespeeld, bijvoorbeeld Nico and the Niners, Bandito, Levitate en Neon Gravestones van het nieuwste album Trench, maar ook oudere nummers als Truce, Tear in My Heart, Heavydirtysoul en Holding on to You.

3voor12 vindt alleen bandjes die ze zelf flink hebben gehyped of erg obscuur zijn leuk. Als het in hun ogen iets te mainstream wordt, dan kan er meteen niets goed meer worden gedaan.

‘Ondertussen speelt het depressieve twenty one pilots-circus door, en zodra de goede nummers op zijn? Dan is er nog een stijve reggae-versie van ‘Jump Around’, een stukje Dimitri Vegas & Like Mike waarop iedereen van links naar rechts en rechts naar links moet hossen, en een crowdsurfend drumstel met een stukje ‘Seven Nation Army’

Ik ben het er wel mee eens dat twenty one pilots dit niet nodig zou hebben. Ze hebben namelijk nog genoeg goede nummers liggen die gister niet werden gespeeld, bijvoorbeeld Nico and the Niners, Bandito, Levitate en Neon Gravestones van het nieuwste album Trench, maar ook oudere nummers als Truce, Tear in My Heart, Heavydirtysoul en Holding on to You.

Dat laatste kan ik me goed in vinden ja. Ze hebben de muziek ervoor om zich niet te hoeven verlagen tot deze goedkope trucs. Dit werkt goed voor het jonge festival publiek maar schrikt de wat oudere garde af (herken dat ook bij mezelf, heb dit bijvoorbeeld ook bij Greenday). En dat is zonde, want ik ken veel mensen van mijn leeftijdscategorie (mid 30) of ouder die hun muziek wel kunnen waarderen. Als ze iets meer op hun muziek gaan vertrouwen en minder op de uitbundige show, dan zijn ze denk ik echt klaar voor de grote headlineposities.

Ja, ook wel mee eens eigenlijk. Al blijf ik het crowdsurfende drumstel wel vet vinden. Past goed bij ze. Maar liever nog een paar sterke nummers idd. Geen Levititate, Nico en Bandito op de setlist is altijd jammer.

(Ja ik ben fan :-P )

Komende tijd komt nieuw werk van Uncle Neil uit.
Young met Crazy Horse nieuw nummer "Rainbow of Colors" deze maand nog en in oktober een splinter nieuw album 'Colorado'.
Ben benieuwd of daar pupliciteit omheen gaat komen en of die een beetje aanslaat.

Ik zie wel gebeuren dat Radio2 dit kan oppikken, wie weet wat verder?

Het zal DTRH worden maar: Tame Impala zou Pinkpop volgend jaar gewoon kunnen (co) headlinen. In combinatie met een andere grote act die ervoor speelt, zoals bijv een volbeat, Billie Eilish (ja die gaat zo hoog op een bill staan) of Royal Blood. Die show staat als een huis en bied visueel ook voldoende om 1,5 uur lang te kunnen boeien, ook op Pinkpop.

Tame Impala zou perfect zijn als afsluiter Noord. Tijdens zonsondergang zou dat magisch overkomen.
Hoe laat zal de zon onder zijn rond Pinkpop rond 22 uur? De tijd van Elbow bijvoorbeeld 21:15 - 22:15 lijkt me prima geschikt hoor.
Persoonlijk vind ik ze geen Pinkpop headliner, DTRH zouden ze idd perfect staan als headliner.

Billie Eilish echt zo hoog op affiche. Kan het me niet voorstellen eigenlijk? Maar verwacht wel voor de subs hoor, Noord of Mainstage makkelijk.
Royal Blood is eigenlijk belachelijk dat die nog niet op Pinkpop gestaan hebben. Maar zie ik ook niet zo hoog op het schema terugkomen hoor.
Zie ik ook voor de subs.

edit: al is de spot mainstage voor de sub meestal een nl act, althans als de sub geen nl act is dan... Ik zie Borsato of Within Temptation hier best een spot pakken op mainstage voor de sub (als Krezip bijvoorbeeld dit jaar) of als mainstage sub als NL act (zoals Kenington in 2017 of Doe Maar in 2016) . De Staat is ook al 2016 laatste keer geweest, die zullen ook wel mainstage kunnen terugkomen.

Tame Impala zou perfect zijn als afsluiter Noord. Tijdens zonsondergang zou dat magisch overkomen.
Hoe laat zal de zon onder zijn rond Pinkpop rond 22 uur? De tijd van Elbow bijvoorbeeld 21:15 – 22:15 lijkt me prima geschikt hoor.
Persoonlijk vind ik ze geen Pinkpop headliner, DTRH zouden ze idd perfect staan als headliner.

Billie Eilish echt zo hoog op affiche. Kan het me niet voorstellen eigenlijk? Maar verwacht wel voor de subs hoor, Noord of Mainstage makkelijk.
Royal Blood is eigenlijk belachelijk dat die nog niet op Pinkpop gestaan hebben. Maar zie ik ook niet zo hoog op het schema terugkomen hoor.
Zie ik ook voor de subs.
Ben het hier wel mee eens. Alleen zou dat tijdslot voor Tame Impala wel zonde zijn van de visuals. Die gaan inderdaad 'gewoon' DTRH afsluiten, lijkt me.
En Royal Blood, dat lijkt me ook echt een uitstekende match met Pinkpop, dat die er nog niet gestaan hebben is inderdaad verbazingwekkend.

‘Ondertussen speelt het depressieve twenty one pilots-circus door, en zodra de goede nummers op zijn? Dan is er nog een stijve reggae-versie van ‘Jump Around’, een stukje Dimitri Vegas & Like Mike waarop iedereen van links naar rechts en rechts naar links moet hossen, en een crowdsurfend drumstel met een stukje ‘Seven Nation Army’

Alleen deze alinea lezen doet me al huiveren. Neppe zooi.

Users who are viewing this thread