Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Billie als sub te hoog?
Nee. Absoluut niet.

Juist minstens als Sub.

Idd met Sheeran erbij heb je 1 dag uitverkocht.

ik heb niet zo gemerkt dat ze aan het playbacken was, ik stond dan ook van grote afstand en zag alleen hoeveel blije mensen Billie op de Main Stage heeft gekregen. Dat ze nu nog te weinig nummers heeft, is overigens wel een sterk argument om aan te nemen dat de headliner nog te vroeg is. Ik denk alleen wel dat ze te groot is voor elke andere spot op het Pinkpop-affiche.

Als we het trouwens over materiaal hebben: Rammstein en System of a Down grossieren nou ook niet in het beschikbare materiaal, maar toch zijn ze binnen het rock- en metalsegment geliefde headliners. Als ze enigszins 1:15 - 1:30 zou kunnen vullen zou het wel kunnen gaan werken op Pinkpop. Eventueel in een constructie met nog een dance-act erna ofzo.

Ik denk alleen wel dat ze te groot is voor elke andere spot op het Pinkpop-affiche.
Nee, echt??
Belachelijk!
Dat zie ik echt niet gebeuren. Er zijn acts die al jaren steevast headliners zijn en jaren opbouwen naar de hoogste spots op grote podia, ZiggoDome, Goffertpark, Gelredome, Hydepark, Sportpaleis, Boutique, TW, noem maar op festivals als Mad Cool, Glastonbury, Firenze, Rock in Roma.. en dan ineens zomaar out of the blue headliner, echt totaal in mijn gedachten geen enkel argument dat dat voor Eilish ondersteuning geeft in 2020 (of voorlopig de jaren er na).

Never nooit op Pinkpop 2020 dat die spot weggegeven gaat worden aan dat grietje!?!
Er zijn opties genoeg, die die spot ook meer verdienen en zeker qua bezoekersaantallen/positie/gage een headliner spot meer verdienen!

kom op zeg, we hebben het over Pinkpop he? Grootste festival in Nederland met de duurste lineup en headliners waar een paar miljoen voor neergeteld wordt.

Dat "grietje"?

We hebben het hier over Billie Eilish, de popsensatie van dit moment. Die als je haar boekt meer volk naar die weide trekt dan bijvoorbeeld Neil Young, die wel steevast als headliner geoppert blijft.

Eilish is geen eendagsvlieg, trekt een hoop volk en zet een geniaal strakke show van anderhalfuur neer. Die is minimaal sub.

Al hebben we het idd wel over Pinkpop. Dat festival dat vrij risicoloos zijn headliners en subs boekt. Dus grote kans dat je gelijk hebt en ze niet op Pinkpop staat.

Zou wel een gemiste kans zijn imo.

Ik volg Dennis wel in het feit dat Eilish niet het allerbeste plan lijkt voor een headlineplek op PP. Puur alleen al omdat ze volgens mij gewoon geen 1.5uur of langer vol krijgt denk ik. Daar heeft ze het repertoire niet voor.

Puur op papier, als je naar de cijfertjes krijgt, zou het wel kunnen. Maar headliner betekent vaak meer dan dat. Een goede headliner heeft best volgens mij wat kilometers en een paar sterke albums op de teller.

Maar ze heeft alles in zich om snel op die plek te geraken.

Die als je haar boekt meer volk naar die weide trekt dan bijvoorbeeld Neil Young, die wel steevast als headliner geoppert blijft.
ja, en dat blijf ik zeggen!

Neil Young op een festivalweide is nog altijd van meer legendarische status en andere klasse!
Misschien realiseren sommige hier op het forum dat niet.
Maar iemand van die statuur moet ooit die spot op Pinkpop krijgen, volgend jaar is het moment nog groter dan afgelopen jaar. Je zal zien, waar Uncle Neil staat is dat enkel op de headliner spot. Het risico van mindere kaartverkoop, tja... Kan je niet voorspellen, maar de achterban van Neil Young gaat imo sneller naar een weide dan naar een zaal. Dit jaar was hij headliner op Tinderbox en deed oa Hydepark. Hell yeah dat hij headliner kan zijn op Pinkpop of andere festivals in 2020.

Dus zo'n vergelijk tussen Godfather of Grunge en dat grietje, is verre van een vergelijking!?!

Billie Eilish trok volgens de organisatie 47.000 (van de 66.000) mensen naar de mainstage. Om 15u. In miserabel weer.

Dat gezegd zijnde is ze natuurlijk geen headliner, kaarten verkopen/volk trekken doet ze zeker wél.

Billie Eilish trok volgens de organisatie 47.000 (van de 66.000) mensen naar de mainstage. Om 15u. In miserabel weer.

Precies.

Neil Young trok de Ziggo niet eens vol en zijn publiek gaat sneller naar een zaal dan een weide.

Eilish is een logischere headliner dan Neil. Legende of niet. Fleetwood heeft bewezen dat dat niks uitmaakt.

nou, knap hoor, Chapeau Chapeau!

Nou, en?!

zegt misschien ook meer over de doelgroep op PkP/LL en over de rest van het programma dat moment.
Ik ben niet overtuigd!

Yannick wrote:

nou, knap hoor, Chapeau Chapeau!

Nou, en?!

zegt misschien ook meer over de doelgroep op PkP/LL en over de rest van het programma dat moment.
Ik ben niet overtuigd!

Maar Young die de Ziggo geeneens uitverkocht kan wel headlinen?

Je bent echt Eilish aan het downplayen nu Dennis.
Perfecte sub en later headliner voor Pinkpop

Haha Denny, Pinkpop heeft een minder muziekliefhebbende doelgroep dan Lowlands hoor, wel een oudere, dat klopt. Het gaat ook niet gebeuren hoor, maar theoretisch kan het inderdaad wel. Maar je hebt geluk, Pinkpop houdt wel vast aan de door jouw zo geliefde conservatieve kutheadliners.

ja, Neil Young kan imo headliner zijn op Pinkpop 2020 (al is het een extra dag, kans is imo zeer groot, geen lagere spot is acceptabel en geen andere spot in juni in NL is te verantwoorden door Mojo aan Pinkpop)

Ben niet aan het 'downplayen' of whatever dat is... De discussie is of Eilish headliner is op Pinkpop 2020, nee imo niet. Sub Max, zoals ik aleen paar keer aangaf, daar ga ik in mee... Maar gevoelsmatig vind ik dat nog te hoog! Zoals ik ook zei, over tig jaar headliner, dat geloof ik misschien wel. Maar 2020 op Pinkpop headliner, weiger ik in mee te gaan!

En trouwens, je doet nu net alsof er nog nooit een act op Pinkpop subheadliner is geweest die geen klote heeft bewezen. James Bay stond er, The Script al 10x, Ben Howard toen hij 1 album uit had.. enzovoort. Je brabbelt echt onzin nu, en dat weet je zelf ook wel. Het blijft lastig om verandering toe te laten voor sommige mensen, want als je zelfs al niet meer in ziet dat Tame Impala of Nick Cave acts zijn die gewoon Majors afsluiten (waarom wel RW, Roskilde, PKP of Sziget, maar geen Pinkpop?) dan verlies je toch alle realiteit uit het oog. Zelfs conservatieve festivals zullen vroeg of laat moeten innoveren, en nee dat begint niet bij een middelmatige band als Volbeat.

ja, Neil Young kan imo headliner zijn op Pinkpop 2020 (al is het een extra dag, kans is imo zeer groot, geen lagere spot is acceptabel en geen andere spot in juni in NL is te verantwoorden door Mojo aan Pinkpop)

Ben niet aan het ‘downplayen’ of whatever dat is… De discussie is of Eilish headliner is op Pinkpop 2020, nee imo niet. Sub Max, zoals ik aleen paar keer aangaf, daar ga ik in mee… Maar gevoelsmatig vind ik dat nog te hoog! Zoals ik ook zei, over tig jaar headliner, dat geloof ik misschien wel. Maar 2020 op Pinkpop headliner, weiger ik in mee te gaan!

In Afas Live is vast wel een goede juni spot voor Young.
Of misschien op Hello Festival.

dat zeg ik toch net, sub maximaal, punt!

subs James Bay, The Script, Ben Howard? Voorbeelden uit persoonlijke optiek?
Hadden die niet al Ziggo gestaan toen ze sub waren, timmerde al langer aan de weg ook.

ga ik ff opzoeken...

Het is bewezen hoeveel volk Eilish trekt maar dat wuif je weg.
Terwijl dat uiteindelijk wel het belangrijkst is.

Eilish als headliner met een goede DJ erna of in co constructie met de Pilots en je hebt de hele weide vol.

Nou, eloelo...

James Bay 2016 op Pinkpop, met zijn debuut album uit 2015 waarvan 4 nummers in top 40 stonden. Verkocht net zo goed zijn zaaltjes als Eilish idd. Misschien net zo'n vergelijkbare kutact die geen klote had bewezen.

The Script op Pinkpop 2009, 2011, 2013, 2015, 2018. 2009 in de tent, 2011 voorlaatste op Noord. In 2013 voor de eerste keer sub. Geen goede vergelijking dus.

Ben Howard op Pinkpop 2012 en 2013. In 2012 in de tent. 2013 stond hij pas sub, imo ook te snel...

Zoals gezegd, sub voor Eilish maximaal kan ik met moeite in mee...

Ik kan me geen 2 acts voor de geest halen die verder uit elkaar liggen dan Eilish en Young. Beide zouden een verschillende redenen wel en niet kunnen headlinen op Pinkpop. Maar vind het wel beide even verrassende, frisse en onverwachte keuzes mochten ze het doen. Ook Young ja.

Maar dat wordt vast gewoon weer Muse ofzo.

overigens lullen jullie langs me af...
De discussie deze pagina naar aanleiding van post Rockbeer gaat over een headliner spot voor Eilish, waar ik op reageerde.
Jullie hebben het vooral over een sub-headliner spot in jullie posts eloelo en Timmetje? Denk dat we daar beetje doordraaien?

Users who are viewing this thread