Timmetje wrote:
Als Pinkpop Ariane Grande, Post Malone, Billie Eilish, Beyoncé, Kensington boekt, verkoopt het sowieso uit ja. Het publiek wordt alleen gemiddeld 20 jaar jonger
Ik zie daarin het probleem niet echt….
Nee nouja, maar dat is omdat jij die namen leuk vindt. Als ze andersom AC/DC, Iron Maiden, Neil Young, Guns n Roses, Metallica, Tool, Rammstein neerzetten, zouden ze waarschijnlijk ook uitverkopen, maar dat is ook weer een uiterste en dat is ook niet ‘Pinkpop’, alleen dat soort namen. Maar Tim, dan kan er toch beter een nieuw evenement komen dat zich richt op popmuziek en al die namen boeken? Dat heeft toch niks meer met de geschiedenis en het wezen van Pinkpop te maken? Ik zou die line up die ik hierboven noem ook graag zien, maar ja dat stel ik ook niet voor, want dat is geen Pinkpop zoals het al 50 edities bestaat.
dat is het...
Pinkpop is te gevarieerd om zo om te gooien.
Pinkpop kan zelfs mainstage Eilish voor Borsato zetten met Neil Young als headliner.
Dag uitverkocht!
één pop headliner zal er wel staan, Coldplay, Ed Sheeran of Taylor Swift noem maar wat.
Er zal vast een act staan van Boutique of TW, de kans dat dat er een classic act komt is groot, AC/DC, Iron Maiden, Guns N Roses, Neil Young gaan onderweg.
Ga je nou maar niet druk maken om de headliners, die zijn waarschijnlijk behoorlijk verschillend.
Als je 1 dag Neil Young hebt en een andere dag bijvoorbeeld Coldplay heb je je weekend kaarten al grotendeels verkocht. De dagkaarten dat zal wel loslopen, zekerals de voorverkoop echt eerder begint. Het grote geheel zal bij gespreide voorverkoop zwaarder wegen. Maar dan nog, wil je als bezoeker een uitverkochte Pinkpop. Eerlijk gezegd, ik niet... Vind 50 a 55 duizenden mensen op de weide meer dan voldoende, 60 duizend max.
Daarnaast, ik blijf bij mijn verwachtingen van Young voor de aankomende zomer.
Met het wegvallen van Rammstein en Metallica (waar veel om gevraagd wordt) is Iron Maiden zeker geen slecht alternatief. Kans is volgend jaar aanwezig, touren rond Pinkpop, wordt normaliter geboekt door Rob Trommelen en deze tour/show/productie is uitermate geschikt voor Pinkpop. 2020 liggen de kaarten perfect imo...
Nou, dan laten we Coldplay, Eminem of Ed Sheeran lukken als derde headliner.
Kan Eilish daar makkelijk ergens voor, geen probleem mee (allicht kan ik bij een ander podium kijken)...
Maar niet heel Pinkpop wordt geheel Pop en DJ over 3 dagen met een DJ na middernacht. Pinkpop is diversiteit, veelzijdig... Andere hier noemen het ongestructureerd of geen richting, ik noem het veelzijdig...