Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Misschien net zo’n vergelijkbare kutact die geen klote had bewezen.

Eilish verkoopt moeiteloos zalen en festivals uit, zet sterk en alom geprezen debuutalbum neer en zet fantastische liveacts neer. Je doet haar hier echt tekort. Sub of headliner in co constructie kan mijn inziens prima.

Liever dat dan weer zo'n band die al 1000x dezelfde nummers op Pinkpop heeft gespeeld.

Haha Denny, Pinkpop heeft een minder muziekliefhebbende doelgroep dan Lowlands hoor, wel een oudere, dat klopt. Het gaat ook niet gebeuren hoor, maar theoretisch kan het inderdaad wel. Maar je hebt geluk, Pinkpop houdt wel vast aan de door jouw zo geliefde conservatieve kutheadliners.
overigens, vriend!
Dit vind ik een onder de gordel opmerking en zeer oneerbiedig naar het Pinkpop-publiek.
Tevens, "conservatieve kutheadliners" neem ik aan als jouw persoonlijke mening en zal ik verder van mijn schouder borstelen...

Vind het niet zo'n rare opmerking van Eloelo. Het lijkt mij ook dat Lowlands inderdaad publiek met een bredere muzieksmaak en een meer open mind trekt dan Pinkpop doet. Afgaande op veel reacties zit de vaste Pinkpopbezoeker vooral op the same old the same old te wachten dan op drie nieuwe frisse headliners.

Althans, dat is volgens mij wat hij bedoelt.

Dat Eilish op Lowlands zoveel volk trekt, wil niet zeggen dat dat op Pinkpop ook is, want het publiek verschilt enorm, daarom zijn het ook 2 aparte festivals. Billie is zeker talentvol en razendpopulair, en in een co-constructie met een grote naam als Ed Sheeran of Colplay zal het vast kunnen maar ze is nog niet klaar voor afsluiter. En ja ze verkoopt (met een redelijke headliner op dezelfde dag ernaast/bij) gegarandeerd meer kaarten dan Neil Young, maar is dat dan beter?.. Als Pinkpop Ariane Grande, Post Malone, Billie Eilish, Beyoncé, Kensington boekt, verkoopt het sowieso uit ja. Het publiek wordt alleen gemiddeld 20 jaar jonger en het is nauwelijks nog 'Pinkpop' te noemen. En als je die conservatieve kutheadliners zo kut vind, waarom ga je dan naar Pinkpop, niemand verplicht jullie om een kaartje te kopen. Ik zeg boek Billie en zet haar sub voor een grote popnaam en je verkoopt geweldig.

Liever dat dan weer zo’n band die al 1000x dezelfde nummers op Pinkpop heeft gespeeld.
oh, maar dat ben ik met je eens...

Er zijn genoeg act met status "headliner" die nog nooit op Pinkpop gestaan hebben en volgend jaar touren. Daarom pleit ik ook voor bijvoorbeeld Neil Young of Iron Maiden. Eminem, Ac/Dc, The Who... Noem maar op.
Of Guns N Roses, al speelde Slash in de eerdere passages al GnR nummers. Of U2, dat is al lang geleden dat die er stonden, dus mag wel meetellen als niet 1000x hetzelfde...

Beter dan nogmaals Muse, RHCP, Kings of Leon, Green Day... Leuke headliners, maar er zijn andere alternatieven die ingezet kunnen worden. Daar zit veel meer waarde aan.
Daarbij ben ik ook overtuigd dat eerder opstarten voorverkoop meespeelt. We zullen het nooit weten, maar wellicht had dan ook de verkoop voor Pinkpop 2019 geheel anders uitgezien als de vvk al na bekendmaking Fleetwood Mac was gestart in november 2018...

Vind het niet zo’n rare opmerking van Eloelo. Het lijkt mij ook dat Lowlands inderdaad publiek met een bredere muzieksmaak en een meer open mind trekt dan Pinkpop doet. Afgaande op veel reacties zit de vaste Pinkpopbezoeker vooral op the same old the same old te wachten dan op drie nieuwe frisse headliners.

Althans, dat is volgens mij wat hij bedoelt.
Waarschijnlink hebben jullie daar gelijk in, al moet ik het nog zien, aangezien ik op Lowlands fora ook mensen zie met "5 acts gezien want was zo gezellig op de camping", waar ook niks mis mee is als diegene dat top vindt, maar om het hele LL publiek muziekliefhebbender te noemen?.. Er staan daar ook genoeg pillenpoppers van rond de 20 die alleen snachts gaan. Maar a fin, waarschijnlijk hebben jullie wel gelijk dat Lowlands gemiddeld muziekliefhebbender is, maar als dat zo is.. waarom ga je daar dan niet heen? Dan is dat voor jullie toch ook gewoon leuker?

Als Pinkpop Ariane Grande, Post Malone, Billie Eilish, Beyoncé, Kensington boekt, verkoopt het sowieso uit ja. Het publiek wordt alleen gemiddeld 20 jaar jonger

Ik zie daarin het probleem niet echt....

maar als dat zo is.. waarom ga je daar dan niet heen? Dan is dat voor jullie toch ook gewoon leuker

Ga het liefst naar allebei mits goed programma. Er is een reden waarom we hier posten. We dragen allen Pinkpop een warm hart toe.

Als Pinkpop Ariane Grande, Post Malone, Billie Eilish, Beyoncé, Kensington boekt, verkoopt het sowieso uit ja. Het publiek wordt alleen gemiddeld 20 jaar jonger

Ik zie daarin het probleem niet echt….
Nee nouja, maar dat is omdat jij die namen leuk vindt. Als ze andersom AC/DC, Iron Maiden, Neil Young, Guns n Roses, Metallica, Tool, Rammstein neerzetten, zouden ze waarschijnlijk ook uitverkopen, maar dat is ook weer een uiterste en dat is ook niet 'Pinkpop', alleen dat soort namen. Maar Tim, dan kan er toch beter een nieuw evenement komen dat zich richt op popmuziek en al die namen boeken? Dat heeft toch niks meer met de geschiedenis en het wezen van Pinkpop te maken? Ik zou die line up die ik hierboven noem ook graag zien, maar ja dat stel ik ook niet voor, want dat is geen Pinkpop zoals het al 50 edities bestaat.

dat is het probleem :) LOL
(geintje)

Ariana Grande, daar nu je nu eens een naam die a la Billie Eilish veel bekijks heeft en die wel perfect Pinkpop zou kunnen headlinen.

Ja zou ook een perfecte pop headliner zijn, net als Billie als ze nog een album of 2 erbij heeft. Niks mis mee, maar als de andere dagen dan ook nog Beyoncé en Ed Sheeran er staan, ja schaf Pinkpop dan af en noem het PopPopPop. Mij lijkt de combi "2 zelfde soorten genres headliners + 1 totaal andere headliner" het best. Dus het ene jaar Kendrick + Ed Sheeran + Rammstein en het andere jaar Muse + Neil Young + Ariane Grande, zo creeër je veel dagkaartverkoop en veel weekendverkoop, denk ik. En als Pinkpop "dan niet een vaste formule of richtlijn heeft", dan doe je standaard "2 pop headliners en 1 gitaar/rock act" (leuk voor fans zoals Tim) of "2 gitaar/rock en 1 pop headliner", en dat jaar op jaar dan creeër je ook een redelijk vaste "Pinkpop doelgroep".

Timmetje wrote:

Nee nouja, maar dat is omdat jij die namen leuk vindt. Als ze andersom AC/DC, Iron Maiden, Neil Young, Guns n Roses, Metallica, Tool, Rammstein neerzetten, zouden ze waarschijnlijk ook uitverkopen, maar dat is ook weer een uiterste en dat is ook niet ‘Pinkpop’, alleen dat soort namen. Maar Tim, dan kan er toch beter een nieuw evenement komen dat zich richt op popmuziek en al die namen boeken? Dat heeft toch niks meer met de geschiedenis en het wezen van Pinkpop te maken? Ik zou die line up die ik hierboven noem ook graag zien, maar ja dat stel ik ook niet voor, want dat is geen Pinkpop zoals het al 50 edities bestaat.
dat is het...
Pinkpop is te gevarieerd om zo om te gooien.
Pinkpop kan zelfs mainstage Eilish voor Borsato zetten met Neil Young als headliner.
Dag uitverkocht!

één pop headliner zal er wel staan, Coldplay, Ed Sheeran of Taylor Swift noem maar wat.
Er zal vast een act staan van Boutique of TW, de kans dat dat er een classic act komt is groot, AC/DC, Iron Maiden, Guns N Roses, Neil Young gaan onderweg.
Ga je nou maar niet druk maken om de headliners, die zijn waarschijnlijk behoorlijk verschillend.
Als je 1 dag Neil Young hebt en een andere dag bijvoorbeeld Coldplay heb je je weekend kaarten al grotendeels verkocht. De dagkaarten dat zal wel loslopen, zekerals de voorverkoop echt eerder begint. Het grote geheel zal bij gespreide voorverkoop zwaarder wegen. Maar dan nog, wil je als bezoeker een uitverkochte Pinkpop. Eerlijk gezegd, ik niet... Vind 50 a 55 duizenden mensen op de weide meer dan voldoende, 60 duizend max.

Daarnaast, ik blijf bij mijn verwachtingen van Young voor de aankomende zomer.
Met het wegvallen van Rammstein en Metallica (waar veel om gevraagd wordt) is Iron Maiden zeker geen slecht alternatief. Kans is volgend jaar aanwezig, touren rond Pinkpop, wordt normaliter geboekt door Rob Trommelen en deze tour/show/productie is uitermate geschikt voor Pinkpop. 2020 liggen de kaarten perfect imo...
Nou, dan laten we Coldplay, Eminem of Ed Sheeran lukken als derde headliner.
Kan Eilish daar makkelijk ergens voor, geen probleem mee (allicht kan ik bij een ander podium kijken)...

Maar niet heel Pinkpop wordt geheel Pop en DJ over 3 dagen met een DJ na middernacht. Pinkpop is diversiteit, veelzijdig... Andere hier noemen het ongestructureerd of geen richting, ik noem het veelzijdig...

Pinkpop kan zelfs mainstage Eilish voor Borsato zetten met Neil Young als headliner.

:-|

Borsato na Eilish?
Nee. Echt nee.

Als je 1 dag Neil Young hebt en een andere dag bijvoorbeeld Coldplay heb je je weekend kaarten al grotendeels verkocht.

Maar dan blijven de dagkaarten op de Young dag liggen. En Dat wil Mojo ook niet.

Ja, Borsato verkoopt in Nederland beter dan Eilish.
Young verkoopt wel genoeg dagkaarten.

Jij beschuldigd mij van downplayen, maar je moet nu niet bij jezelf blijven voorhouden dat Neil Young een nobody is!
Kwestie van verdiepen. Echt onderschatten van de Legendarische status...

Ik zeg nergens dat Young een nobody is. Alles behalve. Ik zeg alleen dat je een act die de Ziggo niet kan uitverkopen niet Pinkpop laat headlinen. Legende of niet.

Borsato als sub.... dieper kan je als festival niet zinken

Ik zeg nergens dat Young een nobody is. Alles behalve. Ik zeg alleen dat je een act die de Ziggo niet kan uitverkopen niet Pinkpop laat headlinen. Legende of niet.

Borsato als sub…. dieper kan je als festival niet zinken

1f610.svg

Borsato na Eilish?
Nee. Echt nee.

Als je 1 dag Neil Young hebt en een andere dag bijvoorbeeld Coldplay heb je je weekend kaarten al grotendeels verkocht.

Maar dan blijven de dagkaarten op de Young dag liggen. En Dat wil Mojo ook niet.

Billie Eilish staat op Lowlands, een veel alternatiever festival dan Pinkpop, van 15:30 tot 16:30 uur geprogrammeerd. Natuurlijk zou Borsato na Eilish spelen.

Timmetje wrote:

1f610.svg

Borsato na Eilish?
Nee. Echt nee.

Billie Eilish staat op Lowlands, een veel alternatiever festival dan Pinkpop, van 15:30 tot 16:30 uur geprogrammeerd. Natuurlijk zou Borsato na Eilish spelen.

Geboekt voor de grote hype en bekendheid. Na een tijdje hebben ze geprobeerd met haar te overleggen dat ze op een later tijdstip wou optreden, maar dat wou ze zelf niet.

Billie Eilish is zonder meer enorm populair maar niemand ziet in haar toch echt serieus een Pinkpop headliner volgend jaar? Ze heeft 1 album en net 17 jaar, als je zo act gelijk over de kling wil jagen moet je dat doen. Een sub snap ik wel als je die massaverschuiving op Lowlands en Pukkelpop zag. Daarnaast is ze nu de hype van het moment, maar zoals met alle hypes moet ze je eerst maar eens de hype bestendigen. Misschien loopt iedereen volgend jaar alweer achter een nieuwe hype aan.

Waarom ikhaar vooral niet als headliner op Pinkpop zie is omdat headliners daar een soort generatie overschrijdend karakter moeten hebben. Het moet een breed publiek aanspreken want er is tijdens de headliner niets anders te doen. Dit in tegenstelling tot andere festivals waar nog genoeg keuze is, daarom zie ik haar volgend jaar eerder Lowlands headlinen met een dikke alternatieve act er tegenover. Billie spreekt naar mijn idee nu alleen jong publiek aan, dit is te beperkt om een goede headliner voor Pinkpop te zijn.

Ik denk dat Neil Young wel degelijk kan headlinen op Pinkpop. Zoek op Youtube maar eens het fimpje van zijn optreden op Glastonbury van een aantal jaar geleden. Echt heel het publiek doet mee met Rockin' in the free world. Waarom zou dat op Pinkpop dan niet kunnen????

Users who are viewing this thread