Meer pop, zal vast...
Zal ook wel een grote dj op een hoge spot komen.
Sowieso een headliner met uit de poppie hoek, Coldplay, Taylor Swift, The Weeknd of Ed Sheeran??
Maar de popacts zijn vaak lastig te voorspellen, kan je pas een beetje zien als er tourdata komen.
Om even terug te komen op de reactie van Benjamin dat Neil Young een grote wens is, dat valt voor mij best mee hoor.
Als ik in de lijn van de classic acts AC/DC, Guns N Roses, The Who, Neil Young en Bob Dylan kijk.
Is dit ook de volgorde, het allerliefste zie ik AC/DC op Pinkpop komen in 2020.
Maar, wie verwacht AC/DC, Guns N Roses of The Who op festivals volgend jaar zomer? Voorlopig nog weinig hints toe. Dan te bedenken dat misschien Rolling Stones en McCartney weer kunnen touren volgende zomer. Er touren zo veel classic acts, die gaan niet allemaal naar naar 1 plek. Die acts gaan verdeeld worden, Gelredome of ArenA, Malieveld, Goffertpark, Pinkpop en ZiggoDome. Vast en zeker...
Daar liggen mogelijkheden. Daarbij denk ik dat Mojo op Pinkpop er in veel gevallen voor kiest om gevestigde headliners te zetten ipv een net opkomende. Maar dat is puur gedachtegang vanuit op WOW-effect, uit mijn point of view.
Zo zie ik ook meer in gevestigde headliners die nog nooit op Pinkpop stonden, aangezien die kansen in mijn ogen heel goed mogelijk zijn in 2020 zie ik daar grote kansen.
Als ik dan als voorbeeld mijn persoonlijke favoriet, Iron Maiden bekijk. Dan is er een tour rond Pinkpop, stonden er nog nooit, zijn al jaren steevast headliners. Maar dat is meer een rock categorie als Metallica of Rammstein.
Foals is misschien wel een goeie shout hoor. Maar BKS kan ook misschien.
Als ik momenteel zou voorspellen, kom ik ongeveer nu al op deze namen:
Iron Maiden, Neil Young, Coldplay /
Volbeat, Within Temptation, The Weeknd, Marco Borsato, Royal Blood, Liam Gallagher /
Billie Eilish, Keane, Danny Vera, Alter Bridge, Charlie XCX, Black Keys /
Anderson .Paak, Korn, Lewis Capaldi, Nielson, Lucas Nelson, Dermot Kennedy /
Raven Age, Joe Buck, Mamma's Gun, Blackwave, Alfa Mist, Tyler Childers /
maar dat is pas een hele vroege gok op een set namen... Deze gok kan over een maand al anders zijn