Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

tom93 wrote:
‘Ondertussen speelt het depressieve twenty one pilots-circus door, en zodra de goede nummers op zijn? Dan is er nog een stijve reggae-versie van ‘Jump Around’, een stukje Dimitri Vegas & Like Mike waarop iedereen van links naar rechts en rechts naar links moet hossen, en een crowdsurfend drumstel met een stukje ‘Seven Nation Army’

Alleen deze alinea lezen doet me al huiveren. Neppe zooi.

Moet je eens voorstellen er midden tussen te staan terwijl je net the National op de eerste rij hebt gezien en nog diep onder de indruk bent. Brrrr

Jan Smeets (plus 5 beveiligers) afgelopen zondag gespot bij Anderson .Paak op Pukkelpop mainstage.
Zekerheidje voor PP volgend jaar? ;)

Jan Smeets (plus 5 beveiligers) afgelopen zondag gespot bij Anderson .Paak op Pukkelpop mainstage.
Zekerheidje voor PP volgend jaar?
1f609.svg
meestal telt dat niet...

Volgens mij is Jan zowat elk jaar wel op Pukkelpop te vinden. en ziet best veel festivals en optreden.
Al is .Paak voor volgend jaar natuurlijk weer een ander verhaal he.
Na de route die hij dit jaar gemaakt heeft (tijdens Pinkpop in VS), is natuurlijk niet gek in 2020.

mattman wrote:

tom93 wrote:
‘Ondertussen speelt het depressieve twenty one pilots-circus door, en zodra de goede nummers op zijn? Dan is er nog een stijve reggae-versie van ‘Jump Around’, een stukje Dimitri Vegas & Like Mike waarop iedereen van links naar rechts en rechts naar links moet hossen, en een crowdsurfend drumstel met een stukje ‘Seven Nation Army’

Alleen deze alinea lezen doet me al huiveren. Neppe zooi.

Moet je eens voorstellen er midden tussen te staan terwijl je net the National op de eerste rij hebt gezien en nog diep onder de indruk bent. Brrrr

Het is ook maar net hoe je het interpreteert he. Ik vond aan 21 pilots niks depressief of stijf, dat was een retestrakke show! The national daarintegen... Ik ben na een kwartier weggelopen omdat het me maar niet kon pakken. Muzikaal en zangtechnisch goed hoor, maar ik voelde hem gewoon niet.

draaien ze nu gewoon Run to the Hills van Iron Maiden op Radio2?

nou... er word al lekker ingespeelt ;)
( wink wink )

draaien ze nu gewoon Run to the Hills van Iron Maiden op Radio2?

nou… er word al lekker ingespeelt
1f609.svg

( wink wink )

Iron Maiden komt geregeld voorbij bij Rob en Karolien, die houden wel van het stevigere werk ?

Ik snap trouwens de hype die Billie Eilish heet niet... kan aan m'n leeftijd liggen... ?... miss kan/wil iemand mij dat uitleggen?
(Ik vind haar helemaal niet slecht hoor, maar wat maakt haar nu zo bijzonder?)

Na een wat drukkere periode heb ik weer tijd om het forum te bekijken. Er zijn al heel wat pagina's voorbijgegaan over de discussie Volbeat vs Twenty One Pilots. Ik denk dat deze qua status vergelijkbaar zijn. Allebei groot genoeg om Pinkpop te headlinen, maar het is dan wel de zwakste headliner van de jaargang. Trouwens, Twenty One Pilots speelde maar 1 uur 15 minuten op Pukkelpop. en Lowlands zal ook wel zoiets zijn geweest. Een kwartiertje kan er nog wel bovenop, maar dan houdt het ook wel op. Maar anderhalf uur is geen ongebruikelijke tijd voor een Pinkpop-headliner.

Billie Eilish, ik ben totaal geen fan en ik stond op Pukkelpop dan ook met open mond te kijken naar wat er gebeurde toen Airbourne ermee ophield. Ik wilde gewoon rustig weglopen, maar kwam amper door de aanstormende mensen heen. Op het moment de show begon, besloten tientallen jonge vrouwen/pubermeisjes het op een sprinten te zetten. De Main Stage was denk ik even goed gevuld als bij de gemiddelde headliner of misschien nog beter. En dat om 15u.

Als Billie Eilish ooit op Pinkpop staat, is dat alleen als absolute headliner. Ik zou haar nochtans een betere popheadliner vinden dan Ed Sheeran, Justin Bieber, Martin Garrix, Katy Perry, Rihanna en weet ik wat er allemaal voorbijkomt. Ze maakt er gewoon echt een topshow van. Nogmaals, ik ben dus allesbehalve fan.

ik kan Billie Eilish populair noemen, maar daar houdt het bij mij een beetje op.
Dat ze mainstage kan oké, kan ik in mee, maar headliner op Pinkpop?
Dat zie ik echt niet gebeuren.
Er moet wel heel veel mis gaan met boekingen wil je haar op Pinkpop headlinen laten imo...
Dan is wel elke vorm van creativiteit bij boekers verdwenen als je zo'n act zo voor de leeuwen gooit ook. Populair ja, maar daar trek ik een dikke streep.

Maar zeker geen naam gemaakt nog als Ed Sheeran, Justin Bieber, Martin Garrix, Katy Perry, Rihanna... Kom op zeg?? Kan je niet menen? Populaire act nu, ja, en misschien op PkP of Lowlands waar het toch echt meer op jongere doelgroep gericht is meer toeloop aan de stage. Maar op Pinkpop zie ik hier niet meer in dan een spot voor de sub, op main of Noord.

Nee, dan vind ik 21 Pilots of Tame Impala nog een "grotere" act, en dat vind ik voor Pinkpop al geen headliner! Gewoon net te matig of gevoelsmatig niet echt passend. Bij dat standpunt durf ik na beelden te hebben gezien ook wel bij te blijven.

edit: en als je met "ooit" over tig jaar bedoeld, zou kunnen. Maar 2020 sowieso, no way... Vind ik.

Na een wat drukkere periode heb ik weer tijd om het forum te bekijken. Er zijn al heel wat pagina’s voorbijgegaan over de discussie Volbeat vs Twenty One Pilots. Ik denk dat deze qua status vergelijkbaar zijn. Allebei groot genoeg om Pinkpop te headlinen, maar het is dan wel de zwakste headliner van de jaargang. Trouwens, Twenty One Pilots speelde maar 1 uur 15 minuten op Pukkelpop. en Lowlands zal ook wel zoiets zijn geweest. Een kwartiertje kan er nog wel bovenop, maar dan houdt het ook wel op. Maar anderhalf uur is geen ongebruikelijke tijd voor een Pinkpop-headliner.

Billie Eilish, ik ben totaal geen fan en ik stond op Pukkelpop dan ook met open mond te kijken naar wat er gebeurde toen Airbourne ermee ophield. Ik wilde gewoon rustig weglopen, maar kwam amper door de aanstormende mensen heen. Op het moment de show begon, besloten tientallen jonge vrouwen/pubermeisjes het op een sprinten te zetten. De Main Stage was denk ik even goed gevuld als bij de gemiddelde headliner of misschien nog beter. En dat om 15u.

Als Billie Eilish ooit op Pinkpop staat, is dat alleen als absolute headliner. Ik zou haar nochtans een betere popheadliner vinden dan Ed Sheeran, Justin Bieber, Martin Garrix, Katy Perry, Rihanna en weet ik wat er allemaal voorbijkomt. Ze maakt er gewoon echt een topshow van. Nogmaals, ik ben dus allesbehalve fan.

Toch apart. Op het Lowlands- en Pukkelpop-topic hebben ze het erover dat ze op beide festivals een potje heeft staan te playbacken.
Tja, dan sta je bij mij toch al zeker met 2-0 achter. In ieder geval, hoe komt het dat je haar dan een van de betere popheadlines zou vinden?

Unieke act. Te gekke muziek. Trekt een hoop volk. Helemaal met Rockbeer eens.

Billie Eilish voor sub of headliner 2020 zou imo geweldig zijn.
Hopelijk heeft Jan dat dit weekend ook gezien. Dagje Eilish / 21 Pilots zou supervet zijn. Lees je mee Mojo? :wink:

Zouden inderdaad gek zijn als ze Billie (als ze tourt natuurlijk) niet boeken, maar headliner of sub...
Misschien eerder afsluiter Noord of eventueel sub voor een stadion act als Ed Sheeran of Coldplay, of in een co-constructie met Kendrick maar geen headliner, heeft ze toch ook nog niet genoeg werk voor?

Billie Eilish sowieso boeken, maar wel met nog een solide naam erachteraan. Je kunt nou eenmaal geen headlineshow maken van een artiest met nog geen 15 nummers in haar gehele ouvre. Al verkoopt ze 100.000 dagkaarten...

En laten we hopen dat ze een blijvertje is en naar wereldniveau stijgt. We kunnen een vrouwelijke headliner in haar genre goed gebruiken!

Ik heb zelf de show van Billie overgeslagen op Lowlands, maar van wat ik van meerdere gehoord heb was het 1 van de drukste shows in de Alpha.
Als je ziet dat Pinkpop dan toch wel een tikkie commerciëler is als een Pukkelpop of Lowlands en dat ze (Red:Billie) op dit moment één van de (of miscchien wel DE) grootste fanbase heeft. Denk ik dat Pinkpop deze niet moet laten lopen.
Ik denk een perfecte Sub Headliner met erachteraan een Ed Sheeran, geheid dat deze dag dan uitverkoopt.

Ik weet trouwens niet of ze playbackt, ik heb wel het één en ander terug gekeken, maar viel me niet direct op. Daarnaast zijn de recensies over het optreden bijna overal lovend.

Dan is wel elke vorm van creativiteit bij boekers verdwenen als je zo’n act zo voor de leeuwen gooit ook.

Ik zou het juist meer vinden getuigen van creativiteit dan wederom putten uit de gebruikelijke poel headliners.

Maar ik kan me niet voorstellen dat ze er in 2020 klaar voor is. Optreden op lowlands was prima, maar ze heeft gewoon nog vrij weinig materiaal. Een rij hits die iedereen jent is als headliner op een toegankelijk festival als Pinkpop wel handig.

Sub voor Ed Sheeran zoals hierboven werd geopperd: die dag verkoopt in een vloek en zucht uit. 100% zeker.

Billie Eilish zou ook van meer creativiteit getuigen dan het kadaver Neill Young het podium ophijsen ;-).

Verder heeft Tame Impala deze zomer wel bewezen absoluut een headliner te zijn! Ik denk niet dat beide acts volgend jaar weer in de buurt zijn, maar met Billie als sub en Tame Impala als headliner moet de organisatie heel erg hun best doen om er geen topdag van te maken. Bovendien zou het sowieso uitverkocht zijn.

Billie Eilish zou ook van meer creativiteit getuigen dan het kadaver Neill Young het podium ophijsen ;-).

Snap je punt wel, maar vind Neil Young niet echt het beste voorbeeld. Hem als headliner neerzetten zou ook wel getuigen van ballen hebben. Ik zou het wel stoer vinden, in ieder geval, en niet de meest evidente optie.

Een dag met Billie Eillish - Ed Sheeran vind ik niet eens zo’n gek idee. Maar ik zou het ook snappen als Pinkpop Billie Eillish als Sub gebruikt voor 21 Pilots, (verschrikkelijk optreden op PKP) relatief goedkoop en verkoopt ook zo uit imo. Mijn voorkeur blijft Tame Impala met een andere middelgrote act, maar Tame Impala moét in het donker spelen.

Een dag met Billie Eillish – Ed Sheeran vind ik niet eens zo’n gek idee. Maar ik zou het ook snappen als Pinkpop Billie Eillish als Sub gebruikt voor 21 Pilots, (verschrikkelijk optreden op PKP) relatief goedkoop en verkoopt ook zo uit imo. Mijn voorkeur blijft Tame Impala met een andere middelgrote act, maar Tame Impala moét in het donker spelen.

Ik denk dat je Tame Impala voor Pinkpop kan vergeten. Als die in deze periode in Europa touren dan zet Mojo ze als headliner neer op het eigen DTRH; niet als sub op Pinkpop. Organisatie DTRH heeft ook al een paar keer aangegeven dat dit hun gedroomde headliner is.

Ik denk dat een grote indie act als sub (zoals Arcade Fire in 2014) niet zo snel meer gaat gebeuren. Het is voor bands als Tame Impala, the National, Bon Iver, Strokes veel aantrekkelijker om voor een meer dedicated publiek als headliner op een van de middelgrote festivals te staan dan als sub op Pinkpop. En ook voor het publiek is het mooier om een volledige show in een mooie setting in Beuningen of Hilvarenbeek te zien.

Tame Impala op Pinkpop lijkt me een gevalletje parels voor de zwijnen. Billie als headliner op Pinkpop zie ik gebeuren, maar laat haar alsjeblieft eerst nog even een album of twee maken zodat ze ook echt als act kan groeien en zodat een repertoire heeft om uit te putten.

Tame Impala op Pinkpop lijkt me een gevalletje parels voor de zwijnen. Billie als headliner op Pinkpop zie ik gebeuren, maar laat haar alsjeblieft eerst nog even een album of twee maken zodat ze ook echt als act kan groeien en zodat een repertoire heeft om uit te putten.
Billie in 2020 als headliner zou echt to soon zijn.

Organisatie DTRH heeft ook al een paar keer aangegeven dat dit hun gedroomde headliner is.
Vind ik ook steeds meer ideale combi.
Op Pinkpop zie ik ze niet op de main staan. Op een intiemere setting komen ze veel meer tot hun recht.
DTRH hebben ze toch meer doelgroep en setting te pakken en zelfs als headliner spot.
Op Pinkpop zie ik ze niet verder als een Noord podium afsluiter.

Wat betreft Eilish... We moeten niet overdrijven! Het slaat imo echt flink door qua verwachting op hoogte op affiches? Sub is echt maximaal en waarschijnlijk nog te overdreven hoog,

het kadaver Neill Young het podium ophijsen ;-)
eigenlijk kan deze opmerking niet he, foei ;)

Nou is binnen de classic headliners Neil Young nog een bucketlist headliner hoor.
We moeten eens afwachten welke velden en weides hij te zien is in 2020 met dat nieuwe album.

Ben benieuwd hoor, in 2019 gesprekken met Neil Young, Coldplay, Eminem en Ed Sheeran.
Wat gaat daarvan nog overkomen naar 2020? Zal komende maand wel wat meer geruchten moeten opduiken, zeker als eerste headliners normaal gezien in november wel bekend zouden moeten zijn.
Neil Young nieuw album volgende maand en tour in 2020, Ed Sheeran heeft al een nieuw album en kans dat hij in 2020 gaat touren is dan wel best groot, van Eminem en Coldplay kunnen we alleen maar uitgaan van geruchten en wandelgangen?

Users who are viewing this thread