Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89 wrote:
De grammy’s zijn rigged wat algemeen bekend is. Zou voor een echte artiest ook geen waarde moeten hebben. Zelfs de Dj Mag award is meer zeggend dan een grammy.

En kom op, we gaan toch niet beweren dat Eilish meer heeft bijgedragen aan de muziek wereld dan GNR.

Je klinkt nu een beetje als Kanye
En als tig andere artiesten, of oud CEO’s van de grammy’s.

You name it.

Ze verkoopt alle concertzalen waar ze speelt uit!

Ja, maar een concertzaal is geen Pinkpop.

Ze is headliner op alle festivals waar ze speelt.

Maar dat is niet in Nederland!
En ze is maar een hype!

Ze treedt nu al drie jaar op en wordt met het jaar populairder. Kijk naar de aantallen van streams bv.

Streams zijn onbetrouwbaar!

Ze heeft deze week een recordaantal Grammys gewonnen!

De Grammys zijn rigged! Als ze over 10 jaar later nog populair is zien we wel of ze het waar heeft kunnen maken.

Tien jaar later. Eilish op Pinkpop.

Ja, maar nu is ze niet relevant meer. ?

Maar uhm…. wanneer zou ze dan wel geschikt zijn om Pinkpop te kunnen headlinen? Ik volg het niet meer.
Maar je wijst enkel naar andere. Nogmaals het sneeuwbal effect. Al je punten hier boven doen er niets aan af dat er fucking grote marketing machine die achter Eilish schuilt. En je komt erg over dat je je mening baseert op die Grammy’s, op die kut affiches in het buitenland of die Spotify Streams. Terwijl Dennis gewoon zijn oren gebruikt en zijn eigen mening geeft, ongeacht wat een ander daarvan vind.

Dat ze “ groot” genoeg is daar ging het niet eens over.

Timmetje wrote:
Grammys niet gezien?
1f609.svg

Er is een hele goede reden voor deze “hype”. Eilish is gewoon een hele bijzondere artiest, die goede popmuziek maakt, sterke liveoptredens neerzet, met haar boodschap een doelgroep bereikt en met elk nummer dat ze uitbrengt haar following uitbouwt.

In dit geval is de hype gewoon real en volledig terecht. Van Eilish gaan we nog jaren veel meer horen.

Wanneer is volgens jou een naam wel in dusdanige mate voldoende gevestigd dat ze PP kunnen headlinen?

Grappig dat je het noemt, ze heeft inmiddels twee keer zoveel Grammy’s gewonnen als GnR in hun hele bestaan nominaties heeft gehad.
Dat zegt meer over de Grammy's dan over GNR.

Timmetje wrote:
Ze verkoopt alle concertzalen waar ze speelt uit!

Ja, maar een concertzaal is geen Pinkpop.

Ze is headliner op alle festivals waar ze speelt.

Maar dat is niet in Nederland!
En ze is maar een hype!

Ze treedt nu al drie jaar op en wordt met het jaar populairder. Kijk naar de aantallen van streams bv.

Streams zijn onbetrouwbaar!

Ze heeft deze week een recordaantal Grammys gewonnen!

De Grammys zijn rigged! Als ze over 10 jaar later nog populair is zien we wel of ze het waar heeft kunnen maken.

Tien jaar later. Eilish op Pinkpop.

Ja, maar nu is ze niet relevant meer.
1f606.svg

Maar uhm…. wanneer zou ze dan wel geschikt zijn om Pinkpop te kunnen headlinen? Ik volg het niet meer.

Maar je wijst enkel naar andere. Nogmaals het sneeuwbal effect. Al je punten hier boven doen er niets aan af dat er fucking grote marketing machine die achter Eilish schuilt. En je komt erg over dat je je mening baseert op die Grammy’s, op die kut affiches in het buitenland of die Spotify Streams. Terwijl Dennis gewoon zijn oren gebruikt en zijn eigen mening geeft, ongeacht wat een ander daarvan vind.

Dat ze “ groot” genoeg is daar ging het niet eens over.

Die hele discussie ging er juist over of ze wel of niet headlinerwaardig is.

Billie Eilish betekent voor ieder festival dat de rest niet zo veel uitmaakt, je verkoopt uit.
Ratm is echter ook wel heel nice.

ik vind haar nog altijd te pril en te snel gepuched tot headliner. Sterker ver weg van headliner. Met dat ene cdtje en eptje en rete populair, zegt me vrij weinig. Zorg eerst maar dat je een gevestigde naam bent.
imo gewoon te belachelijk dat organisatoren van evenementen überhaupt meegaan in de hype.

Discussie ging er niet over of je het wel of geen goede muziek vindt (ik vind het te gek, anderen vinden er geen klap aan). Ging erover of ze wel of niet headlinerwaardig is voor Pinkpop.

Nogmaals de vraag aan jou en Dennis: Wanneer zou ze volgens jou wel headlinerwaardig zijn voor Pinkpop?

Indiaantje, daar begon de hele discussie mee….

Oasiss wrote:
Billie Eilish betekent voor ieder festival dat de rest niet zo veel uitmaakt, je verkoopt uit.
Ratm is echter ook wel heel nice.

Discussie ging er niet over of je het wel of geen goede muziek vindt (ik vind het te gek, anderen vinden er geen klap aan). Ging erover of ze wel of niet headlinerwaardig is voor Pinkpop.
Waarop Dennis zijn mening gaf, en jij met een “grammy’s niet gezien?” post. Daarna is er met het Werchter verhaal ook echt wel wat gebeurt omtrent Eilish.
Dat ze populair is zal niemand ontkennen, maar of dat tetecht is of niet in discutabeler natuurlijk.

En je GNR vs Billie Eilish opmerking was ook niet handig. Of je was aan het trollen en ik ben er in getrapt.

Die Grammy opmerking kwam nav

imo gewoon te belachelijk dat organisatoren van evenementen überhaupt meegaan in de hype.

Wat ik gewoon onzin vind. Die gaan niet mee in een hype. Die boeken een goede liveact die enorm veel kaarten verkoopt.

Dat alles wat ze wint en bereikt heeft wordt weggezet als alleen maar marketing en rigged is imo ook vrij lachwekkend. Tuurlijk heeft dat er invloed op (al zijn de grammys niet rigged) maar ze maakt imo gewoon goede muziek en verdient alles wat ze waarmaakt en krijgt. Het is een combo van goede marketing, de juiste mensen maar ook zeer zeker goede popmuziek.

Los daarvan heeft Dennis in die comment zijn mening over de muziek niet eens gegeven.

En die GnR comment kwam niet van mij. :wink:

Die Grammy opmerking kwam nav

Wat ik gewoon onzin vind. Die gaan niet mee in een hype. Die boeken een goede liveact die enorm veel kaarten verkoopt.

Dat alles wat ze wint en bereikt heeft wordt weggezet als alleen maar marketing en rigged is imo ook vrij lachwekkend. Tuurlijk heeft dat er invloed op (al zijn de grammys niet rigged) maar ze maakt imo gewoon goede muziek en verdient alles wat ze waarmaakt en krijgt. Het is een combo van goede marketing, de juiste mensen maar ook zeer zeker goede popmuziek.

Los daarvan heeft Dennis in die comment zijn mening over de muziek niet eens gegeven.

En die GnR comment kwam niet van mij. ?
Excuus wat betreft het GnR comment.

En je mag het lachwekkend vinden hoor, maar het precies wat er is gebeurt. Grammy’s zijn een slechts excuus om een discussie over te hebben of een act over de paard getild is of niet.

En de grammy’ s zijn wel degelijk rigged

https://youtu.be/5hWDYRUrYE4

Iets waar al veel vaker over gesproken is in het verleden. Serieus man, de grammys is een elite feestje van platenmaatschappijen en andere showbiZz mensjes die in de picture willen staan met hun artiesten. Het heeft vrij weinig met muziek te maken.

Ga het morgen ff bekijken. Interessant is het sowieso.

Wat gewoon opvalt is dat elk argument waarom ze PP had kunnen headlinen wordt weggewuifd. Grammys, uitverkochte zalen, aantal hits, aantal streams, headlineslots op andere grote festivals etc etc. Niks is genoeg.

Vandaar dat ik me afvraag wanneer ze voor jou of Dennis wel headlinewaardig zou zijn. :)

Ga het morgen ff bekijken. Interessant is het sowieso.

Wat gewoon opvalt is dat elk argument waarom ze PP had kunnen headlinen wordt weggewuifd. Grammys, uitverkochte zalen, aantal hits, aantal streams, headlineslots op andere grote festivals etc etc. Niks is genoeg.

Vandaar dat ik me afvraag wanneer ze voor jou of Dennis wel headlinewaardig zou zijn. ?
Van mij mag ze headlinen. Maar was het eens met Dennis dat je dan een overhypte headliner hebt. Maar ik maak me soms zorgen om het gebrek van eigen visie binnen de muziek wereld. Daarom vind ik argumenten wat ze allemaal belangrijk persoonlijk niet heel boeiend.

...
...

...
Vandaar dat ik me afvraag wanneer ze voor jou of Dennis wel headlinewaardig zou zijn.
...

Laat mij zo zeggen. Mijn mening is dat met slechts 1 album op zak en met veel populatiteit zo'n act ergens overdag op mainstage thuis hoort, zoals een James Bay of een George Ezra. Zelfs Greta van Fleet sloten Brightlands (slechts) af bij hun eerste komst. Mijn mening is dat zo'n act eerst eens kleine festivals kan en mag headlinen en moet laten zien het aan te kunnen, met voldoende materiaal om een vullende avond te geven, niet alleen voor de fans maar ook voor de neutrale kijkers. Met daarbij de vraag of de fans uberhaupt naar een festival gaan of dat de neutrale kijker een keuze voor het festival maakt waar ze headlined.
Mijn mening is dat ze nu drijvend op de hype vooruitgeduwd wordt, met haar prille 18 jaar. Dat de industrie ook de bewaking moet hebben haar niet een burnout te pushen en niet op de club van 27 afstevent.
Nu zal ze dit jaar een bak aan festivals headlinen. Zal ze volgend jaar een tweede album hebben en als haar show even pakkend is en ook intressant is voor de neutrale kijker, kan ik niet ontkennen dat ze niet een mindere headliner is als Post Malone, volgend jaar.
Maar momenteel zie ik haar niet veel groter als een popact als The Script, populair binnen de doelgroep, verkopen makkelijk 2 ZIggo's uit en zijn headliner op (kleinere) festivals door Europa, maar op Pinkpop nooit hoger gekomen dan een sub-spot. Of Volbeat die al jaren groeien naar de headline spot en in 2016 al headliner waren in Nederland en binnen het genre weinig discussie meer opleveren over die positie.
Dus mijn mening, to soon, laat haar eerst nog wat groeien. Zodat ook de neutrale kijker geboeid en geintresseerd kan raken. Ik denk NIET dat ze nu een dag Pinkpop " kan dragen" en dat het terrein een leegloop ondervind als ze haar headline optreden geeft. Natuurlijk trekken er tijdens RHCP mensen van het terrein af door desintresse, ook tijdens GnR zijn er mensen die het wel welletjes vinden. Maar ben ook al benieuwd hoeveel mensen blijven hangen op het terrein tijden Post Malone/Marshmello, want daar heb ik net zo zeer mijn twijfels over.

Los daarvan, haar muziek boeit me vrij weinig en kan ik er ook weinig van genieten, niet mijn ding... Maar blijjkbaar zijn er massa's die er anders over denken, dat verkoopt, dus ja... Volgend jaar maar zien of Mojo zich dan nog laat valkuilen in deze hype?

In dit geval is de hype gewoon real en volledig terecht. Van Eilish gaan we nog jaren veel meer horen.

Zou ze Club van 27 materiaal zijn ?

Je kunt met een briljant 1ste album komen en daarna volledig instorten. De commercie heeft al genoeg grip op haar. Zie de prijzen voor haar Ziggo conceert. Ik zou zeggen...laat ze nog een paar albums maken en dan kijken wat daar uitkomt.

Dennis, het verschil is wel dat Eilish op dit moment een al veel populairdere artiest is dan James Bay, Ezra of The Script (en dan Greta van Fleet ooit zal zijn, daar hoor je straks niets meer van.... ).

Ik ben ervan overtuigd dat ze een dag Pinkpop had kunnen dragen. Ik ben er zelfs van overtuigd dat ze een betere boeking was geweest dan de RHCP, GnR of Malone. In deze discussie het volledig met Oasis eens. Mojo laat zich niet meeslepen in een hype. Mojo plaatst een grote artiest die veel kaarten verkoopt in grote zalen en op grote festivals, waar ze thuishoort.

De toekomst zal het uitwijzen. :wink: :)

Wondere wereld waarbij een weide zou leeglopen als Billie Eilish optreedt..
Zou dan wel een unieke weide zijn, maar goed, wat mij betreft wederom een agree to disagree.

Hopelijk snel weer wat nieuwe namen.

Dennis, het verschil is wel dat Eilish op dit moment een al veel populairdere artiest is dan James Bay, Ezra of The Script (en dan Greta van Fleet ooit zal zijn, daar hoor je straks niets meer van…. ).

Ik ben ervan overtuigd dat ze een dag Pinkpop had kunnen dragen. Ik ben er zelfs van overtuigd dat ze een betere boeking was geweest dan de RHCP, GnR of Malone. In deze discussie het volledig met Oasis eens. Mojo laat zich niet meeslepen in een hype. Mojo plaatst een grote artiest die veel kaarten verkoopt in grote zalen en op grote festivals, waar ze thuishoort.

De toekomst zal het uitwijzen.
1f609.svg
1f642.svg
Maar de Werchter weide liep toch ook niet goed. Of jij dacht echt dat er een politie probleem was?

Er zit volgens mij een verschil tussen een festival dat midden in een schoolweek met bizar hoge kaartprijzen puur om 1 artiest wordt opgebouwd en een artiest dat op een "gewoon" festival dat in een weekend plaatsvindt optreedt. Sportpaleis was dan wel weer meteen binnen een paar minuten vol.

Paul McCartney en Taylor Swift zijn trouwens bizar genoeg ook nog niet uitverkocht op die losse Werchterdata. Heel apart.

Er zit een verschil tussen een festival dat midden in een schoolweek met bizar hoge kaartprijzen puur om 1 artiest wordt opgebouwd en een artiest dat op een “gewoon” festival dat in een weekend plaatsvindt optreedt.
Ok eens, maar vond het destijds wel opvallen dat ze het niet lukte (ik had verwacht dat ze het wel zou kunnen).

Maar goed ik ben ook erg benieuwd hoeveel Post Malone bijvoorbeeld gaat uiverkopen. Pinkpop is toch een lastig festival denk ik voor de boekers.

@Joe Dan begint de vakantie in Belgie eerder dan in Nederland. Dat wist ik niet. :)

@Indiaantje Het zal me niets verbazen als de Post Malone dag qua dagkaarten op dit moment harder loopt dan wij denken....
Vermoed zelfs beter dan de zondag.

Paar goede namen erbij op die dag en het verkoopt misschien wel bijna uit.

Sowieso toch idd best een nondiscussie dit trouwens, want Eilish staat er niet. :lol:

@Joe Dan begint de vakantie in Belgie eerder dan in Nederland. Dat wist ik niet. ?

@Indiaantje Het zal me niets verbazen als de Post Malone dag qua dagkaarten op dit moment harder loopt dan wij denken….
Vermoed zelfs beter dan de zondag.

Paar goede namen erbij op die dag en het verkoopt misschien wel bijna uit.

Sowieso toch idd best een nondiscussie dit trouwens, want Eilish staat er niet. ?
1juli tot en met 31 augustus.
Wanneer bij onze noorderburen misschien?

Users who are viewing this thread