Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

zou Royal Blood imo ook perfect zijn voor Malone. Met dan Placebo als afsluiter op Noord, graag.

Dat zijn volgens mij wel de 2 hoge spots die nog ingevuld moeten worden. Ik denk namelijk niet dat Rag N Bone man sub staat.

Zoals ik het momenteel van de site aflees, ongeveer zo...

RHCP / Post Malone-Marshmello / GnR -> Mainstage headliners
TOP / ??? / Volbeat -> Mainstage subs
NBT / ??? / Anderson .Paak -> IBA afsluiters
??? / Rag N Bone / ??? -> IBA
Kensington / Crowded House / Disturbed -> Mainstage
5SOS / ??? / Zara Larsson -> IBA
Keana / Deftones / ??? -> Mainstage
Lost Frequencies / ??? / Gojira -> Brightlands
??? / James Arthur / The Pretty Reckless -> Brightlands of Stage 4
??? / ??? / Of Monsters and Men -> IBA
Supergrass / ??? / ??? -> IBA
Balthazar / Mabel / Marcus King -> Brightlands of Stage 4
??? / Frank Carter / Inhaler -> IBA of Brightlands
??? / Danny Vera / ??? -> Mainstage
JC Stewart / ??? / Dermot Kennedy -> Brightlands of Stage 4
Elle Hollis / --- / --- -> Brightlands festivalopener

Royal Blood - Post Malone zou wel een mismatch zijn zeg.... maar goed na Doe Maar voor Rammstein kan alles.

Er staan imo al genoeg gitaren op het programma. Mogen nog wel wat hiphop of popacts bij. Met name op die zaterdag zijn die juist hard nodig.
Vrijwel alles wat er nu op zaterdag staat is in contrast met de zaterdagheadliner(s).

Franzzz wrote:
Royal Blood eind mei in Engeland. Mochten ze meer festivals gaan doen zie ik ze wel op Pinkpop verschijnen

hoppa…

hoop idd dat ze ze snel bekend maken!
Al een tijdje hoog op de wishlist van Jan ook.

En ook op die van mij!
Ook leuk voor stage 4: SONS

Royal Blood – Post Malone zou wel een mismatch zijn zeg…. maar goed na Doe Maar voor Rammstein kan alles.

Er staan imo al genoeg gitaren op het programma. Mogen nog wel wat hiphop of popacts bij. Met name op die zaterdag zijn die juist hard nodig.
Vrijwel alles wat er nu op zaterdag staat is in contrast met de zaterdagheadliner(s).

Door 'gitaren' toe te voegen, kom je naar mijn idee juist heel veel weekendbezoekers tegemoet die vrijdag en zondag leuke optredens tegemoet kunnen zien, maar op zaterdag nogal wat gaten te vullen hebben.
Natuurlijk kun je dit niet helemaal los zien van de al langer sluimerende discussie welke kant Pinkpop nou op moet. In mijn ogen is het momenteel zo dat het van oudsher rock-georiënteerde Pinkpop in bredere genres begint te boeken omdat de markt duidelijk laat zien dat de algemene interesse begint te verschuiven. Ze gaan daarbij wel voor veelal veilige namen, de zogenaamde 3FM/Qmusic/538/Top-40 artiesten. En alhoewel gevarieerder, voeren de 'gitaren' nog steeds de boventoon. Hoe de verhoudingen liggen weet ik niet, maar hiermee bedien je natuurlijk wel nog steeds je trouwe publiek, en naar mijn idee ook de meeste weekendgangers. Experimenten als Post Malone zijn dapper, maar je weet nooit hoe het uitpakt.

...
Experimenten als Post Malone zijn dapper, maar je weet nooit hoe het uitpakt.
dit is juist 1 van de redenen waarom ik graag iets over de verkoop tot nu hoor/lees...

waar staan we nu?
welke dag gaat het hardst nu?
hoe veel weekend kaarten zijn er ongeveer uit?

mijn gok, eerste weekend ongeveer de helft verkocht met daarbij de gedachte dat GnR normaal gezien wel het aantal dagkaarten van Pinkpop kan verkopen.
als ik moet gokken:
dagkaarten vrijdag circa > 20k verkocht?
dagkaarten zaterdag circa < 15k verkocht?
dagkaarten zondag circa > 25k verkocht?
weekend circa > 30k verkocht?

dus circa < 3/4 verkocht momenteel?? gok ik?

Ik denk dat Post Malone het meeste verkoopt, helemaal met Marsmellow. Onderschat niet hoe populair hij is voor leeftijd 14 - 20.

Helemaal eens Rick, maar aan de andere kant is het vrij lastig te concluderen of het experiment goed heeft uitgepakt als er amper andere soortgelijke acts, of iig acts binnen hetzelfde genre, op de dag zelf staan. Ik zou bijvoorbeeld Post Malone graag willen zien, maar op de zaterdag zijn er eigenlijk nog geen andere acts die mij over de streep halen om voor een dagticket te gaan en 110 euro is dan best prijzig. Kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die dan nog twijfelt.

mijn gok, eerste weekend ongeveer de helft verkocht met daarbij de gedachte dat GnR normaal gezien wel het aantal dagkaarten van Pinkpop kan verkopen.
als ik moet gokken:
dagkaarten vrijdag circa &gt; 20k verkocht?
dagkaarten zaterdag circa &lt; 15k verkocht? dagkaarten zondag circa &gt; 25k verkocht?
weekend circa &gt; 30k verkocht?

Ik denk dat de vrijdag vermoedelijk op dit moment de bestverkochte dag is, gevolgd door de zondag met op de voet gevolgd de zaterdag.
GnR verschuiven tickets, maar aan de andere kant kon je aan het tweede Goffertpark concert zien dat veel mensen ook al verzadigd waren. Gezien dit de derde keer is dat ze met dezelfde show komen vraag ik me af of ze idd zo hard aan de kar trekken als jij voorspelt.

Ben ook wel nieuwsgierig naar de cijfers. Maar die horen we vermoedelijk pas als ze nabij uitverkocht zitten en ik betwijfel of dat dit jaar gaat gebeuren.

Ik denk dat Post Malone het meeste verkoopt, helemaal met Marsmellow. Onderschat niet hoe populair hij is voor leeftijd 14 – 20.

Het zou heel goed kunnen.

Ik heb echt geen idee hoe die populariteit zich zal uiten in kaartverkoop. Ik heb geen idee hoeveel 14 tot 20 jarigen (jouw referentie) 110 euro entree + consumpties + reis uitgeven om dat duo live te komen bekijken.

Helemaal eens Rick, maar aan de andere kant is het vrij lastig te concluderen of het experiment goed heeft uitgepakt als er amper andere soortgelijke acts, of iig acts binnen hetzelfde genre, op de dag zelf staan. Ik zou bijvoorbeeld Post Malone graag willen zien, maar op de zaterdag zijn er eigenlijk nog geen andere acts die mij over de streep halen om voor een dagticket te gaan en 110 euro is dan best prijzig. Kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die dan nog twijfelt..

Edit: nou dit dus!

Ik zit persoonlijk nog steeds een beetje te hopen op the Offspring. Zie wat ruimte in hun tour, maar ook al een ander Nederlands festival 4 dagen na Pinkpop. Wat zijn dan de kansen volgens jullie, de kenners?

Ik zit persoonlijk nog steeds een beetje te hopen op the Offspring. Zie wat ruimte in hun tour, maar ook al een ander Nederlands festival 4 dagen na Pinkpop. Wat zijn dan de kansen volgens jullie, de kenners?
Ik zou mezelf geen kenner noemen (maar ik voel me wel gevleid). Denk niet dat ze komen. Zoals je al zegt, zo'n grote act (qua naam) die al op een ander Nederlands festival (Jera On Air) staat, lijkt me vrijwel uitgesloten.

Eigenlijk maar één naam waar ik rouwig om ben, maar die wisten we natuurlijk allang: Rage Against The Machine.

Dikke lineup zeg. Mogen we niet ruilen?
1f61b.svg
nee

Billie Eilish betekent voor ieder festival dat de rest niet zo veel uitmaakt, je verkoopt uit.
Ratm is echter ook wel heel nice.

Billie Eilish betekent voor ieder festival dat de rest niet zo veel uitmaakt, je verkoopt uit.
dat eerste denkt men bij Boutique Popup anders over denk ik zo...

Voor ieder festival in NL en de VS dan, al denk ik dat ze Boutique ook nog gewoon gaat uitverkopen.

Edit: zie dat die Boutique niet doorgaat, Sportpaleis is gewoon uitverkocht.

Oasiss wrote:

dat eerste denkt men bij Boutique Popup anders over denk ik zo…

Boutique was dan ook wel een gevalletje apart. Veel te hoge ticketprijzen en ook niet écht een festival te noemen. Sportpaleis en Ziggo waren idd met een paar minuten vol.

Eilish - RHCP - Rage Against the Machine
21 Pilots - Post Malone - Volbeat

Was voor mij persoonlijk absoluut een mooier lijstje geweest voor Pinkpop dan het lijstje dat we nu hebben. :)

Ben benieuwd wanneer we nieuwe namen krijgen. Die zaterdag mag nog wel wat mooier.

Ik vind iedere artiest die pas één album uitgebracht heeft k*t als headliner, hoe populair ook.
Gewoon niet genoeg materiaal voor zo'n positie, zeker op een major.. (met slots van 1,5+ uur).

Users who are viewing this thread