Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Plus zeer goed ontvangen, uniek en door meerdere doelgroepen gewaardeerd. Zijn genoeg headliners met een setlist van een klein anderhalf uur, dat zou voor Billie Eilish geen enkel probleem zijn.

Ik blijf van mening dat zij een betere headliner zou zijn dan iedere headliner die er nu staat, ruimschoots zelfs.

Eilish niet headliner noemen is lachwekkend. Ze sleept alle prijzen binnen die mogelijk zijn om te winnen als een artiest in haar genre en het lijkt haar nog steeds heel goed af te gaan op die leeftijd.

Timmetje wrote:
Eilish heeft 2 albums uitgebracht….

Eén album en een eptje.

True. Wel EPtje met 9 nummers.
Straks het Bond nr erbij en je hebt een mooie setlist voor 90 minuten.

Plus zeer goed ontvangen, uniek en door meerdere doelgroepen gewaardeerd. Zijn genoeg headliners met een setlist van een klein anderhalf uur, dat zou voor Billie Eilish geen enkel probleem zijn.

Ik blijf van mening dat zij een betere headliner zou zijn dan iedere headliner die er nu staat, ruimschoots zelfs.

100% eens. Hetzelfde geldt voor RATM.

Wel behoorlijk over het paard getild (vond er weinig aan op Lowlands). Maar nee ze is wel headliner ja, al hoewel het Werchter gebeuren me behoorlijk verbaasde.

Eilish niet headliner noemen is lachwekkend. Ze sleept alle prijzen binnen die mogelijk zijn om te winnen als een artiest in haar genre en het lijkt haar nog steeds heel goed af te gaan op die leeftijd.

Niemand ontkent toch dat ze populair genoeg is om evenveel of zelfs meer kaarten te verkopen dan menig majorheadliner?
Het enige wat ik zei is dat ik iedere artiest, dus niet enkel Billie of whatever, met pas één album k*t vind als headliner, en daar sta ik achter.
Zelfs als ze al haar muziek zou spelen komt ze misschien net aan 1,5 uur, dat is gewoon te mager; dat doet niks af aan haar populariteit.

Dan lach maar... als je dat lachwekkend vind.

ik vind haar nog altijd te pril en te snel gepuched tot headliner. Sterker ver weg van headliner. Met dat ene cdtje en eptje en rete populair, zegt me vrij weinig. Zorg eerst maar dat je een gevestigde naam bent.
imo gewoon te belachelijk dat organisatoren van evenementen überhaupt meegaan in de hype.

En ja, ik ben wel blij met een act als GnR als headliner... Ben wel enigszins content met RHCP. En ik kan dan weer vrij weinig aanvangen met Malone/Marshmello. Malone als headliner moet ik ook maar zien hoe dat uitpakt op Pinkpop, maar erger als Bieber kan dat nooit zijn, toch?

Grammys niet gezien? :wink:

Er is een hele goede reden voor deze "hype". Eilish is gewoon een hele bijzondere artiest, die goede popmuziek maakt, sterke liveoptredens neerzet, met haar boodschap een doelgroep bereikt en met elk nummer dat ze uitbrengt haar following uitbouwt.

In dit geval is de hype gewoon real en volledig terecht. Van Eilish gaan we nog jaren veel meer horen.

Wanneer is volgens jou een naam wel in dusdanige mate voldoende gevestigd dat ze PP kunnen headlinen?

Een festival in Amerika dat in hetzelfde weekend valt als pinkpop heef zijn line up bekend gemaakt met onder andere:
- Rage Against The Machine
- Billy Eillish
- The Struts
- Blink 182
- Khalid
- Maggie Rogers

mdekens wrote:

Dan lach maar… als je dat lachwekkend vind.

ik vind haar nog altijd te pril en te snel gepuched tot headliner. Sterker ver weg van headliner. Met dat ene cdtje en eptje en rete populair, zegt me vrij weinig. Zorg eerst maar dat je een gevestigde naam bent.
imo gewoon te belachelijk dat organisatoren van evenementen überhaupt meegaan in de hype

Je spreekt jezelf tegen hier. Je loopt altijd te blazen dat een festival mee moet gaan met de tijd/hype. Ze gaat inmiddels 3 jaar mee overigens, dus echt een hype kan je het ook niet meer noemen.

Maargoed. Mocht ze volgend jaar aangekondigd worden als headliner vind je het wel weer helemaal top. #subjectief

Grammys niet gezien?
1f609.svg

Er is een hele goede reden voor deze “hype”. Eilish is gewoon een hele bijzondere artiest, die goede popmuziek maakt, sterke liveoptredens neerzet, met haar boodschap een doelgroep bereikt en met elk nummer dat ze uitbrengt haar following uitbouwt.

In dit geval is de hype gewoon real en volledig terecht. Van Eilish gaan we nog jaren veel meer horen.

Wanneer is volgens jou een naam wel in dusdanige mate voldoende gevestigd dat ze PP kunnen headlinen?

Grappig dat je het noemt, ze heeft inmiddels twee keer zoveel Grammy's gewonnen als GnR in hun hele bestaan nominaties heeft gehad.

mdekens wrote:

imo gewoon te belachelijk dat organisatoren van evenementen überhaupt meegaan in de hype.

En ja, ik ben wel blij met een act als GnR als headliner… Ben wel enigszins content met RHCP. En ik kan dan weer vrij weinig aanvangen met Malone/Marshmello. Malone als headliner moet ik ook maar zien hoe dat uitpakt op Pinkpop, maar erger als Bieber kan dat nooit zijn, toch?

Ergo, het maakt niet uit of je vandaag de dag iets doet dat goed is, als je maar op genoeg vergane glorie kan teren.

DennisvdBr wrote:

mdekens wrote:

imo gewoon te belachelijk dat organisatoren van evenementen überhaupt meegaan in de hype

Je spreekt jezelf tegen hier. Je loopt altijd te blazen dat een festival mee moet gaan met de tijd/hype. Ze gaat inmiddels 3 jaar mee overigens, dus echt een hype kan je het ook niet meer noemen.

Maargoed. Mocht ze volgend jaar aangekondigd worden als headliner vind je het wel weer helemaal top. #subjectief
Mwah dat kan je pas over 10 jaar zeggen. Leuk die Grammy’s, maar dan hoef je het niet boeiend te vinden. Er zijn te veel acts in de omloop die je goed “moet” vinden om er een beetje bij te horen. Een Lizzo en ook Billie Eilish of een Carly Rae Jepsen zijn daar voorbeelden van. Nu zijn het de Grammy’s, dan zijn het de Spotify Streams, dan zijn het de muziekcritci. En uiteindelijk heb je een sneeuwbal effect waardoor ze nu groot worden. Teveel napraten, te weinig eigen meningen. Maar ze moeten het maar in stand zien te houden. Dat zie ik niet gebeuren.

“ You think I give a damn about a Grammy?
Half of you critics can't even stomach me, let alone stand me”

Timmetje wrote:
Grammys niet gezien?
1f609.svg

Er is een hele goede reden voor deze “hype”. Eilish is gewoon een hele bijzondere artiest, die goede popmuziek maakt, sterke liveoptredens neerzet, met haar boodschap een doelgroep bereikt en met elk nummer dat ze uitbrengt haar following uitbouwt.

Grappig dat je het noemt, ze heeft inmiddels twee keer zoveel Grammy’s gewonnen als GnR in hun hele bestaan nominaties heeft gehad.

Je weet dat grammy’s en rock nooit een goed huwelijk zijn geweest?

Ik vind het eigenlijk alleen Dennis zijn standpunt sterker maakt. De grammy’s zijn rigged wat algemeen bekend is. Zou voor een echte artiest ook geen waarde moeten hebben. Zelfs de Dj Mag award is meer zeggend dan een grammy.

En kom op, we gaan toch niet beweren dat Eilish meer heeft bijgedragen aan de muziek wereld dan GNR.

De grammy’s zijn rigged wat algemeen bekend is. Zou voor een echte artiest ook geen waarde moeten hebben. Zelfs de Dj Mag award is meer zeggend dan een grammy.

En kom op, we gaan toch niet beweren dat Eilish meer heeft bijgedragen aan de muziek wereld dan GNR.

Je klinkt nu een beetje als Kanye die vond dat we naar Beyoncé haar clip moesten kijken toen Taylor Swift een award won.

Kan zijn dat je het niet eens bent met de winnaar, maar om het dan gelijk als nietszeggend af te doen gaat wat ver. Zijn toch de meest prestigieuze prijzen van het jaar, en de andere genomineerden waren niet de minste.

Ze verkoopt alle concertzalen waar ze speelt uit!

Ja, maar een concertzaal is geen Pinkpop.

Ze is headliner op alle festivals waar ze speelt.

Maar dat is niet in Nederland!
En ze is maar een hype!

Ze treedt nu al drie jaar op en wordt met het jaar populairder. Kijk naar de aantallen van streams bv.

Streams zijn onbetrouwbaar!

Ze heeft deze week een recordaantal Grammys gewonnen!

De Grammys zijn rigged! Als ze over 10 jaar later nog populair is zien we wel of ze het waar heeft kunnen maken.

Tien jaar later. Eilish op Pinkpop.

Ja, maar nu is ze niet relevant meer. :lol:

Maar uhm.... wanneer zou ze dan wel geschikt zijn om Pinkpop te kunnen headlinen? Ik volg het niet meer.

Users who are viewing this thread