Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

ik blijf het gat van twee weken in de planning van Nightwish intressant vinden,
12-6 Greenfield Festival en 30-6 Festival de Nimes
en volgens mij zijn de twee shows in Ziggo al verkocht in november.
(misschien tegen beter weten in, maar toch... blijft intressant)

de paar data van Placebo zijn intressant.
ben ook wel benieuwd naar Royal Blood en Biffy Clyro.

Biffy Clyro misschien nog een aardige toevoeging als "voorprogramma" op dagje GnR.

Beide Nightwish shows in Ziggo Dome zijn inderdaad al uitverkocht. Die gaan niet voor minder dan sub/afsluiter Noord komen en vrijwel al die posities zijn bezet.
Op de zaterdag zouden ze ook niet echt passen. Schrijf die maar af. Misschien dat Floor solo wel komt.

Placebo en Biffy Clyro zouden wel mooie toevoegingen zijn.

Op de zaterdag zouden ze ook niet echt passen. Schrijf die maar af. Misschien dat Floor solo wel komt.

Waarom zou het niet passen denk je? Los van het idee dat er die dag inderdaad op de eerste plaats ook nog passende aanvulling op Post Malone en Marshmello moet komen, zoals je eerder al aangaf, kan daarnaast Nightwish toch net zo goed als Biffy Clyro en Placebo een aanvulling zijn in het rock genre? Lijkt me namelijk ook niet dat Deftones die zaterdag in zijn uppie de rock mag vertegenwoordigen. Ook daar zou nog iets bij moeten naar mijn idee...

Die vrijdag en zondag zitten al stampvol met rock. Die zaterdag heeft imo gewoon meer pop en hiphop nodig. Met nog meer rock en/of metal kom je de weekendgangers tegemoet maar ga je niet meer dagkaarten verkopen.

Nightwish lijkt me niet voor minder dan sub te komen. En op die zaterdag moet er imo een passende sub voor Malone. Dat is Nightwish niet.

Die vrijdag en zondag zitten al stampvol met rock. Die zaterdag heeft imo gewoon meer pop en hiphop nodig. Met nog meer rock en/of metal kom je de weekendgangers tegemoet maar ga je niet meer dagkaarten verkopen.

Nightwish lijkt me niet voor minder dan sub te komen. En op die zaterdag moet er imo een passende sub voor Malone. Dat is Nightwish niet.
Hebben we een lijstje subs en headliners van de afgelopen paar jaargangen? Zou wel wat vergelijkingsmateriaal willen, aangezien ik wil weten of het vaak verschillend is of niet.

Timmetje wrote:

Hebben we een lijstje subs en headliners van de afgelopen paar jaargangen? Zou wel wat vergelijkingsmateriaal willen, aangezien ik wil weten of het vaak verschillend is of niet.

Doe Maar voor Rammstein en Five Finger Death Punch voor Bieber, om maar even iets te noemen.

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:

Doe Maar voor Rammstein en Five Finger Death Punch voor Bieber, om maar even iets te noemen.

Five Finger Death Punch was wel op een ander podium. Voor Bieber stond Kensington nog..

Tim heeft wel gelijk dat er meestal geen heel groot contrast is tussen headliner en sub op het hoofdpodium. En meestal ook niet met de act daar weer voor. Denk dus dat er nog wel popacts bij komen voor het hoofdpodium zaterdag, en een paar acts voor de rockliefhebber op Noord. Placebo sloot dat podium de laatste passage (als vervanger) in 2015 af, zoiets zou weer kunnen gebeuren in 2020.

2014: John Mayer -> The Rolling Stones; Editors -> Arctic Monkeys; Avenged Sevenfold -> Metallica
2015: Elbow -> Muse; The Script -> Robbie Williams; De Jeugd van Tegenwoordig -> Pharrel Williams (was Pharrel -> Foo Fighters)
2016: James Bay -> RHCP; Doe Maar -> Rammstein; Lionel Richie -> Paul McCartney
2017: Bieber -> Garrix; Imagine Dragons -> Green Day; Live -> Kings Of Leon
2018: Snow Patrol -> Pearl Jam; The Script -> Foo Fighters; Editors -> DJ Rashida -> Bruno Mars
2019: Jamiroquai -> Mumford & Sons; Lenny Kravitz -> The Cure -> Armin van Buuren; Bastille -> Fleetwood Mac

Oasiss wrote:

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:

Five Finger Death Punch was wel op een ander podium. Voor Bieber stond Kensington nog..

Tim heeft wel gelijk dat er meestal geen heel groot contrast is tussen headliner en sub op het hoofdpodium. En meestal ook niet met de act daar weer voor. Denk dus dat er nog wel popacts bij komen voor het hoofdpodium zaterdag, en een paar acts voor de rockliefhebber op Noord. Placebo sloot dat podium de laatste passage (als vervanger) in 2015 af, zoiets zou weer kunnen gebeuren in 2020.

2014: John Mayer -> The Rolling Stones; Editors -> Arctic Monkeys; Avenged Sevenfold -> Metallica
2015: Elbow -> Muse; The Script -> Robbie Williams; De Jeugd van Tegenwoordig -> Pharrel Williams (was Pharrel -> Foo Fighters)
2016: James Bay -> RHCP; Doe Maar -> Rammstein; Lionel Richie -> Paul McCartney
2017: Bieber -> Garrix; Imagine Dragons -> Green Day; Live -> Kings Of Leon
2018: Snow Patrol -> Pearl Jam; The Script -> Foo Fighters; Editors -> DJ Rashida -> Bruno Mars
2019: Jamiroquai -> Mumford & Sons; Lenny Kravitz -> The Cure -> Armin van Buuren; Bastille -> Fleetwood Mac
Merci! En je verwoordt ook gelijk wat ik wilde zeggen, dus dat hoeft ook niet meer...

Ik denk ook dat Rag 'n Bone man (of andere zaterdagnamen die we nu al kennen) geen sub of Noord afsluiter is, en dat we beiden dus nog kunnen verwachten. En het lijkt me eveneens logisch dat de sub meer in het straatje van PM valt, en dat de Noord afsluiter daar wat verder vanaf staat. Ik heb echter het idee dat zowel Nightwish als Placebo als Biffy Clyro als Within Temptation die noordafsluiter zou kunnen zijn. Dat podium kan ca. 30.000 liefhebbers kwijt, en werd in de voorbijgaande jaren al afgesloten door o.a. Queens of the Stone Age, Placebo, System of a Down, Arcade Fire, Major Lazer, Skunk Anansie, Five Finger Death Punch en de beide heren Gallagher. Dat vind ik een lijst artiesten van min of meer hetzelfde kaliber...

Ik denk ook dat Rag ’n Bone man (of andere zaterdagnamen die we nu al kennen) geen sub of Noord afsluiter is, en dat we beiden dus nog kunnen verwachten. En het lijkt me eveneens logisch dat de sub meer in het straatje van PM valt, en dat de Noord afsluiter daar wat verder vanaf staat. Ik heb echter het idee dat zowel Nightwish als Placebo als Biffy Clyro als Within Temptation die noordafsluiter zou kunnen zijn. Dat podium kan ca. 30.000 liefhebbers kwijt, en werd in de voorbijgaande jaren al afgesloten door o.a. Queens of the Stone Age, Placebo, System of a Down, Arcade Fire, Major Lazer, Skunk Anansie, Five Finger Death Punch en de beide heren Gallagher. Dat vind ik een lijst artiesten van min of meer hetzelfde kaliber…
juist, dit dus

Jezus wat een misselijkmakend smakeloze opmerking weer.

Ik bedoel het positief...ik heb het dan niet over het maar 27 worden maar over wat voor talenten dat waren. Of zij ook zo een talent is..of zich verder zal ontwikkelen.

nou, Placebo dus naar Werchter?
Zou mooi zijn als ze Pinkpop ook meepakken.

Graspop zondag uitverkocht en de rest van de tickets gaat richting uitverkocht?
Zelfde dagen met Pinkpop en daardoor nog meer benieuwd naar de stand van verkoop van Pinkpop.
Stiekem hoop ik (dat zal de organisatie niet zo willen zien) dat Pinkpop niet uitverkoop, maar blijft steken rond 55k...
Maar dat is meer om het "comfort" op het terrein?

Met wat simpele ingrepen kan de organisatie van Pinkpop het comfort ook flink verhogen, dan kunnen er zonder problemen makkelijk meer dan 55k bezoekers komen. Denk dan vooral aan meer toiletten, meer picknickbanken / zitplekjes, meer tappunten bij de bar en populaire eettenten beter spreiden op het terrein (en die niet allemaal in de kalm-aan-laan stoppen).

Afgelopen editie voor het eerst in jaren weer naar Pinkpop geweest en ik vond het schrikbarend hoe slecht de faciliteiten op het terrein waren. Werkelijk waar onbegrijpelijk dat er op een editie die lang niet uitverkoopt continu rijvorming bij de toiletten en af en toe bij de bar is. Moet er niet aan denken hoe de situatie was als het wel was uitverkocht.

Dat doet elk ander festival in Nederland (en België) tegenwoordig beter en kost ook gewoon bezoekers, heb in die rijen een hoop geklaag gehoord.

Dat van die toiletten dat was echt een hekel punt waar ze echt goed naar moeten kijken.
Ik denk dat die groepen die er zijn groter moeten.
Terwijl ik wel het idee heb dat met die nieuwe spoelgroepen er meer toiletten zijn dan er stonden toen de Boels Dixie's er stonden?
Maar, dat moet toch wel op het hart van de organisatie gedrukt worden idd...

Rijen bij de barren, dat was idd tijden drukke momenten ja. Terwijl met een paar stappen verder telkens barren waren waar personeel zowat niets te doen had. Ik snap ook niet dat mensen dan bij elkaar in de wachtrij gaan staan. Ik denk dat het meer aan de snelheid van uitgifte achter de bar ligt ipv de hoeveelheid tappunten. Misschien dat er achter de barren iets efficienter kan tijdens drukte?

Wat betreft zitpunten denk ik dat je een probleem punt aanstipt dat niet zo makkelijk ligt. Want waar kan je zitpunten plaatsen?
De ringbaan moet vrij blijven als loopzone, de looproute van entree, over trappen, naar terrein moet vrij blijven, het hoofdveld moet grotendeels vrij blijven en op Noord moet het veld vrijd blijven en een looproute buitenom vrij blijven.
Nou heb ik al het idee dat er zitmogelijkheden weggehaald waren op Noord om meer ruimte voor looproute te creeeren.
Eventueel kan er zitruimte gecreeerd worden achter op het hoofdveld, achter de "PINKPOP"-letters?
Of linksvoor naast mainstage, als daar nog een stukje backstage afgesnoept kan worden, de toiletten daar ook nog groter getrokken naar achteren dan kan in de space die daarvoor onstaat eventueel plek zijn voor bankjes?
Maar verder zie ik geen logische spots voor zitplekken, behalve "gewoon" ouderwets in het gras...

Misschien zit er nog enige potentie tot mogelijkheid van vergroten terrein in het stukje bosgebied tussen Stage 4 en Kalm aan Laan. Al zorgt dit stukje bebossing wel voor enige avond-schaduw in de Kalm aan Laan, die ze zeker moeten laten. Ik denk alleen dat de infra behoorlijk optimaal is opgezet en goed ontwikkeld afgelopen jaren. Dus daar is men zeker mee bezig, ga ik van uit.

Ik denk daarom niet dat er veel veranderd aan de zitplekken die er nu zijn, maar ook niet aan het aantal tappunten cq dranktenten.
Maar qua toiletgroepen, zullen ze zelf toch ook wel gemerkt hebben dat dat zelfs met (maar) 45.000 bezoekers een probleem was?

Dus leest men mee ( Buro Pinkpop ), kijk er eens naar aub ;)

Het aantal barren is misschien wel afdoende en ze zijn ruim voldoende met personeel bezet, maar als dat personeel zelf regelmatig moet wachten tot een biertje getapt is staan er te weinig tappunten in elke bar. Schoot bij vlagen echt niet op en dan krijg je al snel rijvorming.

Verder is er wel meer mogelijk dan je beschrijft maar denk dat je gelijk hebt dat er niet veel gaat veranderen.

Users who are viewing this thread