Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Ik denk dat Neil Young heel goed geschikt is voor festivals.

Ook afgelopen jaren (dit jaar zelfs Tinderbox) vaker op festivals gestaan.
Roskilde, Mad Cool, Rock Werchter….

Als die festivals kunnen, waarom kan Pinkpop dan niet?
Sterker, zie Roskilde het volgend jaar wel weer doen hoor.

Op Werchter was de laatste keer in 2008, als ik het goed heb?
https://www.demorgen.be/tv-cultuur/rock-werchter-neil-young-oude-wijn-door-oude-zakken~b0bfb493/

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.655
Overigens mag young wel subben van mij, mag ie daarna nog ff meedoen met de headliner Pearl Jam.
1f44d-1f3fb.svg

Beetje pijnlijk eigenlijk. Pearl Jam is vet maar die mogen meneer Young zijn vetertjes strikken. Neil Young die subt is ook een beetje te belachelijk voor woorden. Je laat Springsteen, Macca of Dylan toch ook niet subben.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Daantje wrote:
Overigens mag young wel subben van mij, mag ie daarna nog ff meedoen met de headliner Pearl Jam.
1f44d-1f3fb.svg


Beetje pijnlijk eigenlijk. Pearl Jam is vet maar die mogen meneer Young zijn vetertjes strikken. Neil Young die subt is ook een beetje te belachelijk voor woorden. Je laat Springsteen, Macca of Dylan toch ook niet subben.

Die niet nee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Een boeker met goeie oren laat Dylan niet eens meer in de buurt van het podium.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.655
mattman wrote:

Daantje wrote:
Overigens mag young wel subben van mij, mag ie daarna nog ff meedoen met de headliner Pearl Jam.
1f44d-1f3fb.svg



Beetje pijnlijk eigenlijk. Pearl Jam is vet maar die mogen meneer Young zijn vetertjes strikken. Neil Young die subt is ook een beetje te belachelijk voor woorden. Je laat Springsteen, Macca of Dylan toch ook niet subben.

Die niet nee.

Young hoort gewoon thuis in dat rijtje natuurlijk. Veel grotere muzieklegendes heb je amper, los van kaartenverkoop. Alleen de gedachte al dat hij 'opwarmt' voor wat anders is al te gek voor woorden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Legendes zijn het zeker. Horen absoluut niet te subben. Maar imo horen ze op Springsteen na ook niet meer op de main op festivals. Liever gewoon in de concertzalen. En Dylan misschien niet meer op het podium. Groot fan maar live echt niet goed meer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Legendes zijn het zeker. Horen absoluut niet te subben. Maar imo horen ze op Springsteen na ook niet meer op de main op festivals. Liever gewoon in de concertzalen. En Dylan misschien niet meer op het podium. Groot fan maar live echt niet goed meer.
Dit zijn legendarische acts. Artiesten met de pure rock in hart en ziel in de bloedbaan.
Deze acts horen net zo zeer op een festival, historisch gezien Neil Young nog meer dan Springsteen.
Springsteen was nooit zo'n festival act, Neil Young heeft in zijn loopbaan heel wat festivals vanaf het podium gezien.

Bekijk deze casus eens anders?
Ik verwacht namelijk dat Neil Young volgende zomer terug is in Europa en op een groot aantal grote festivals te zien is als headliner, met name de periode eind juni en juli.
Als er een moment is dat het moet kunnen, na het mislopen in 2019, dan is het voor Pinkpop 2020.
Dan moet Mojo hem niet op Bospop zetten of een ander retro festival. Dan moet Mojo evenals andere grote festivals die periode dat momentum meenemen en de deal sluiten, Pinkpop is dan de spot.
Heb je sowieso al 1 grote classic headliner binnen, moet er enkel nog een stevige rock headliner bij en een Pop headliner.
Dan heb je net zo zeer een Pinkpop-waardige set headliners hoor.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
Pinkpop is dan de spot.

Niet volgens de mensen die het programma van Pinkpop samenstellen. Die zeggen toch vrij expliciet dat het niet gaat gebeuren: Neil Young als headliner Pinkpop. Dan kunnen we wel de zaak vanuit een ander perspectief gaan bekijken, maar waarom?

Tenzij Neil Young zijn wensen naar beneden aanpast (lager op het affiche en minder gage) zodat hij kan subben.

En laten we ook niet vergeten dat de Ziggodome niet eens was uitverkocht deze week. Een headliner die ruim 15.000 mensen trekt, dat is toch gewoon te weinig?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ook afgelopen editie verzorgde Arons muziekale ondersteuning backstage.
Ook de 3D geprinte Pinkpop-gitaar van Brightlands die Mt Atlas gebruikte is bij Arons voorzien van de benodigde onderdelen.
Muziekwinkel Arons in Heerlen sluit de deuren.

Reden is volgens eigenaar Jeroen Arons dat er tegenwoordig te weinig muziek wordt gemaakt.

...

Pinkpop
De zaak bestond ruim 35 jaar. Arons handelde niet alleen in instrumenten, maar zorgde ook voor reparaties en ondersteuning op evenementen zoals Pinkpop, Pop on Top en ParkCity Live. Ook daaraan komt nu een einde.
https://www.1limburg.nl/muziekwinkel-arons-heerlen-gaat-dicht
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
DennisvdBr wrote:
Pinkpop is dan de spot.

Niet volgens de mensen die het programma van Pinkpop samenstellen. Die zeggen toch vrij expliciet dat het niet gaat gebeuren: Neil Young als headliner Pinkpop. Dan kunnen we wel de zaak vanuit een ander perspectief gaan bekijken, maar waarom?

Tenzij Neil Young zijn wensen naar beneden aanpast (lager op het affiche en minder gage) zodat hij kan subben.

En laten we ook niet vergeten dat de Ziggodome niet eens was uitverkocht deze week. Een headliner die ruim 15.000 mensen trekt, dat is toch gewoon te weinig?

Hier ben ik het helemaal mee eens, ik denk daarnaast ook niet dat het huidige gemiddelde Pinkpop publiek erg warm loopt van een Neil young.
Persoonlijk zou ik het prachtig vinden als een Neil young (welk festival dan ook in NL) headlined, zou voor mij een reden zijn om te gaan.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Zie young eerder hello festival headlinen dan pinkpop.?
Die willen en gaan doorgroeien met bezoekers aantallen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zie young eerder hello festival headlinen dan pinkpop.
1f609.svg

Die willen en gaan doorgroeien met bezoekers aantallen.
Hello is evenals Bospop max 30.000 bezoekers, toch?

30.000 dat is wat Pinkpop alleen al aan losse dagkaarten beschikbaar heeft per dag.
Als Mojo dan Young op een festival zet, dan moeten ze zich wel zeer serieus afvragen of Pinkpop dan niet toch de optie is.
Jan vond het al zachtsgezegd vervelend dat Mojo al Sting niet naar Pinkpop geschoven kreeg, hoe reageert hij als Young aan zijn neus voorbij gaat, denk je?
Al helemaal als een aantal 'Champions League' festivals hem wel zouden hebben en al helemaal als het 2019 bijna (wie weet hoe close) gelukt was voor Pinkpop.

Voor mij is het één van volgende scenario's, hij staat eindelijk op Pinkpop, of een los concert, of hij slaat Nederland geheel over...
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Alleen omdat Jan anders wil?

Neil Young is eigenlijk de droomheadliner voor Bospop en enkele andere festivals die zich oriënteren op wat gedateerde rockacts. Denk dan aan Holland International Bluesfestival, Stadspark Live en Hello. En gezien de hoeveelheid kaarten de grootheid verkoopt is het meer vanzelfsprekend hem op een van deze festivals te verwachten.

Kan me trouwens wel vinden in die recensie van Werchter 2008 - aan die show leek maar geen eind te komen. Voor de fans fantastisch, voor de jongere bezoeker was het geen feest.

 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Metallica tourt al 3 jaar met Hardwired die hebben al meerdere keren aangegeven met een break te gaan en zich te concentreren op nieuwe muziek, die komen dus niet

AC/DC heeft nog nooit op festival gestaan. Gaan ze ook nooit doen hebben ze meerdere malen in interviews gezegd. kunnen ook veel en veel meer verdienen met losse concerten

Iron Maiden heeft bij monde van hun zanger meerdere malen gezegd alleen op metal/hardrock festivals te willen spelen en niet op popfestivals, gezien de sfeer mn publiek, als voorbeeld werd Werchter genoemd wat ze niet tof vonden

ik denk voor 202 editie meer pop/rock muziek met als headliners Springsteen/Muse/RHCP en als subs acts van nu, zoals Bilie Elish/Kensington/imagine dragons/post Malone. Voor verder programma denk ik aan Counting crows, Train, Borsato, Ben Harper een verdwaalde rockband Biffy Clyro of Royal Blood
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Een act die de Ziggo niet eens kan uitverkopen hoort imo de main niet af te sluiten. Legende of niet. Dan is er blijkbaar gewoon niet voldoende animo voor. Zonde als dat ten koste gaat van een main act die wel veel mensen willen zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Een act die de Ziggo niet eens kan uitverkopen hoort imo de main niet af te sluiten. Legende of niet. Dan is er blijkbaar gewoon niet voldoende animo voor. Zonde als dat ten koste gaat van een main act die wel veel mensen willen zien.
Al eens er aan gedacht of de animo rond Ziggo misschien ook anders kan zijn dan animo rond Pinkpop.
Zo'n kaartverkoop kan behoorlijk verschillen.

Maar goed, blijkbaar ben ik één van de weinige die Pinkpop wel als optie ziet... Dat is wél heel duidelijk.

we zullen zien
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Iron Maiden heeft bij monde van hun zanger meerdere malen gezegd alleen op metal/hardrock festivals te willen spelen en niet op popfestivals, gezien de sfeer mn publiek, als voorbeeld werd Werchter genoemd wat ze niet tof vonden
Hij is idd vaak behoorlijk pissed geweest. Vooral een akkefietje met laserpennen. Maar ook het publiek dat er stond te wachten op een DJ (A-track) en Black Eyed Peas stonden ze behoorlijk te kakken.
Dat is op Pinkpop natuurlijk anders, daar sta je als headliner met een volle settijd en vooraan zal sowieso je 'eigen' publiek staan. Plus het gage is natuurlijk niet verkeerd, of je een zaal nu uitverkoopt of niet, op een festival vang je je gage.
Daarbij is deze tour uitermate geschikt imo voor een festival als Pinkpop... Ik denk dat als ze met deze tour volgend jaar een nieuwe Europese leg er aan plakken Pinkpop zeer zeker kans maakt.
Maar idd... Al zou ik het jammer vinden als ze alweer voor een zaal kiezen of zelfs Nederland overslaan. Want ik zie ze niet Fortarock doen en echt veel andere NL festivals die periode zie ik ze niet echt bij passen.
Maar inderdaad, ook over Glastonbury is Dickinson vaak behoorlijk uitgesproken.
Ach, wie weet, na dik 10 jaar kan er veel gebeuren en veranderen. Ook heeft de band laatste tours vaak het idee om naar plekken te gaan waar ze nog niet geweest zijn, imo ook goed om meer en ander publiek te bereiken.
Ik denk dat als het een mogelijkheid is voor Mojo ze het zeker moeten doen. Al is het alleen al dat deze LOTB show 100% aan te raden is en een perfecte headliner is. Daarbij imo minder stug in onderhandeling voor boekers dan een Metallica schat ik zo in bijvoorbeeld...

Maar ach, we zullen zien...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken