Iron Maiden heeft bij monde van hun zanger meerdere malen gezegd alleen op metal/hardrock festivals te willen spelen en niet op popfestivals, gezien de sfeer mn publiek, als voorbeeld werd Werchter genoemd wat ze niet tof vonden
Hij is idd vaak behoorlijk pissed geweest. Vooral een akkefietje met laserpennen. Maar ook het publiek dat er stond te wachten op een DJ (A-track) en Black Eyed Peas stonden ze behoorlijk te kakken.
Dat is op Pinkpop natuurlijk anders, daar sta je als headliner met een volle settijd en vooraan zal sowieso je 'eigen' publiek staan. Plus het gage is natuurlijk niet verkeerd, of je een zaal nu uitverkoopt of niet, op een festival vang je je gage.
Daarbij is deze tour uitermate geschikt imo voor een festival als Pinkpop... Ik denk dat als ze met deze tour volgend jaar een nieuwe Europese leg er aan plakken Pinkpop zeer zeker kans maakt.
Maar idd... Al zou ik het jammer vinden als ze alweer voor een zaal kiezen of zelfs Nederland overslaan. Want ik zie ze niet Fortarock doen en echt veel andere NL festivals die periode zie ik ze niet echt bij passen.
Maar inderdaad, ook over Glastonbury is Dickinson vaak behoorlijk uitgesproken.
Ach, wie weet, na dik 10 jaar kan er veel gebeuren en veranderen. Ook heeft de band laatste tours vaak het idee om naar plekken te gaan waar ze nog niet geweest zijn, imo ook goed om meer en ander publiek te bereiken.
Ik denk dat als het een mogelijkheid is voor Mojo ze het zeker moeten doen. Al is het alleen al dat deze LOTB show 100% aan te raden is en een perfecte headliner is. Daarbij imo minder stug in onderhandeling voor boekers dan een Metallica schat ik zo in bijvoorbeeld...
Maar ach, we zullen zien...