Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.169
Blijf erbij: Leuk voor in de zaaltjes maar niet voor op de festivals.

Zeker wel leuk voor op de festivals, alleen niet geschikt voor Pinkpop. Op Bospop en North Sea Jazz zou hij bijvoorbeeld prima kunnen staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Timmetje wrote:
Blijf erbij: Leuk voor in de zaaltjes maar niet voor op de festivals.

Zeker wel leuk voor op de festivals, alleen niet geschikt voor Pinkpop. Op Bospop en North Sea Jazz zou hij bijvoorbeeld prima kunnen staan.

Alleen: Neil Young is blijkbaar echt heel duur. Bospop kan dat nooit betalen denk ik.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.169
wenteldave wrote:

Timmetje wrote:
Blijf erbij: Leuk voor in de zaaltjes maar niet voor op de festivals.


Zeker wel leuk voor op de festivals, alleen niet geschikt voor Pinkpop. Op Bospop en North Sea Jazz zou hij bijvoorbeeld prima kunnen staan.

Alleen: Neil Young is blijkbaar echt heel duur. Bospop kan dat nooit betalen denk ik.

Die kans zit er dik in, ja. Maar, ik zeg dan ook alleen maar dat hij geschikt zou zijn voor een festival à la Bospop. Toch wel jammer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik denk dat Neil Young heel goed geschikt is voor festivals.

Ook afgelopen jaren (dit jaar zelfs Tinderbox) vaker op festivals gestaan.
Roskilde, Mad Cool, Rock Werchter....

Als die festivals kunnen, waarom kan Pinkpop dan niet?
Sterker, zie Roskilde het volgend jaar wel weer doen hoor.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.807
Ik denk ook dat Neil Young prima op festivals past. Heeft er vaak genoeg gestaan.

De vraag is meer: gaat Pinkpop hem boeken als headliner (wat hij volgens Mojo perse wil en waar zijn gage ook naar is)? Dat gaat dan niet gebeuren. Want dat levert te weinig op. Hij verkoopt die dag niet uit.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Omdat hij geen 60.000 man trekt.
Pinkpop moet ook geen acts neerzetten die in een paar uur alleen al 60.000 / 70.000 kaarten verkoopt.

Overigens hoeft Neil Young an sich maar 30 duizend dagkaarten te verkopen en dan krijgt hij nog hulp van een sub-act ook.
Hij hoeft sowieso niet 60.000 man te trekken hé.
Met een beetje programma kan zo'n dag makkelijk minstens 20.000 dagkaarten verkopen.
Zet er een bijvoorbeeld al een Borsato of Kensington voor en de dag is uitverkocht.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Klinkt als een Pinkpop dag from hell.
Liever niet zeg.

Laat acts als Young of GnR of de Foos of RHCP of MUSE of Green Day maar eens lekker links liggen en kom maar eens met wat nieuwe headliners in combo met een goed uitgekiend logisch en strak dagprogramma. Tijd voor iets nieuws!!!!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.921
6.151
Heel het Pinkpop-model is gebasseerd op één grote stadiumact die per een dag draagt, als die headliner niet genoeg verkoopt dan hebben ze een probleem met die specifieke dag en daar zijn genoeg voorbeelden van vanuit het verleden om dat te bevestigen. Hulp van een sub-act die dan hopelijk aansluit bij de headliner, neem ik aan en niet Snow Patrol into Pearl Jam, The Script into Foo Fighters, Bastille into Fleetwood Mac of Jamiroquai into Mumford & Sons om maar enkele voorbeelden te noemen..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
DennisvdBr wrote:
Laten we het Neil Young gerucht voor 2020 maar serieus nemen hoor.
Grote kanshebber als 1 mogelijke classic headliner.
Reacties tot nu (onder andere uit NL Ziggo en BE Sportpaleis) zijn zeer goed.

mooie reactie in OOR van gisteren avond
https://oor.nl/concerten/neil-young-laat-de-gitaar-spreken-in-amsterdam/

Mooie recensie inderdaad. Een Neil Young in deze vorm met zoveel klassiekers op de setlist is in mijn optiek voor elk festival met zijn roots in de rock een headliner. Met een Kensington ervoor voor de huismoeders en Neil van 22.00 uur tot 0.00 uur heb je een prachtige avond.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Een Neil Young in deze vorm met zoveel klassiekers op de setlist is in mijn optiek voor elk festival met zijn roots in de rock een headliner. Met een Kensington ervoor voor de huismoeders en Neil van 22.00 uur tot 0.00 uur heb je een prachtige avond.
precies, dat bedoel ik... (al is Kensington maar een voorbeeld ;) )

Laat acts als Young of GnR of de Foos of RHCP of MUSE of Green Day maar eens lekker links liggen en kom maar eens met wat nieuwe headliners in combo met een goed uitgekiend logisch en strak dagprogramma. Tijd voor iets nieuws!!!!
Ben maar niet bang dat Pinkpop zich niet gaat misleiden tot een nieuwe headliner hoor. Er zijn 3 dagen te vullen. Maar gezien het aanbod volgend jaar weet ik niet of volgend jaar het jaar gaat zijn.

Heel het Pinkpop-model is gebasseerd op één grote stadiumact die per een dag draagt, als die headliner niet genoeg verkoopt dan hebben ze een probleem
Dat klopt, maar we moeten nu niet Neil Young ontzettend onderschatten. Ik ben er van overtuigd dat hij een dag Pinkpop perfect kan dragen en ook zo'n dag genoeg en voldoende kaarten verkoopt.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Je hebt slechts 2 van de 3 dagen een echt dragende naam nodig. Dat zorgt voor 2 dagen die heel goed verkopen, en boost tevens de weekendkaarten voldoende. Drie dragende headliners lijkt me minder haalbaar, want dat staat ook gelijk aan 3x de jackpot betalen, en dat gaat financieel minder goed passen...

Overigens is ook in dit model Neil Young dan geen optie, want ook ik denk dat hij geen dragende naam is, maar hij vraagt wel de hoofdprijs. Dat wordt dus eerder een goedkoper alternatief. Of ze moeten echt nog meer gaan schaven aan het budget voor de dagprogrammering...
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Young, maiden enz gaat niet gebeuren.
Kan maar zo dat pinkpop een nieuwe weg inslaat.
Daarbij zal de succesvolle stadion Tour van bands, o.a Rammstein, pink etc ook zorgen geven.
Al tourt er nog zoveel volgend jaar, veel gaan niet voor festivals ben ik bang.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Overigens mag young wel subben van mij, mag ie daarna nog ff meedoen met de headliner Pearl Jam.??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken