Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
btw, met de extra show van Rammstein in Belfast 17 juni lijkt Pinkpop toch echt niet meer mogelijk, voor wie dat nog dacht...

hoop toch wel op wat stevige rock hoor, al ben ik bang dat we alweer Metallica kunnen gaan zien.
( of ja, bang,... jammer als het "alweer" Metallica is, maar zou het wel een perfecte rock headliner vinden )
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Metallica eindigt zijn tour in het voorjaar dus kleine kans.

Denk dan eerder Green Day.
'
Met als headliners:
Green Day - Marco Borsato - Eminem.
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
784
498
btw, met de extra show van Rammstein in Belfast 17 juni lijkt Pinkpop toch echt niet meer mogelijk, voor wie dat nog dacht…

hoop toch wel op wat stevige rock hoor, al ben ik bang dat we alweer Metallica kunnen gaan zien.
( of ja, bang,… jammer als het “alweer” Metallica is, maar zou het wel een perfecte rock headliner vinden )

Dit zijn de extra shows:
20 June 2020: Coventry (UK)
10 July 2020: Lyon (FR)
1 August 2020: Gothenburg (SE)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Metallica eindigt zijn tour in het voorjaar dus kleine kans.

Denk dan eerder Green Day.

Met als headliners:
Green Day – Marco Borsato – Eminem.

Gast. Marco Borsato is geen headliner. Komaan. Of is dit een soort ironische grap? ALS Borsato al op PP zou staan, dan een plekje voor de sub ofzo (de Guus spot), maar Smeets wil 'm 'hypotetisch' alleen als headliner. Waaruit je eigenlijk kan halen dat Borsato er nooit zal staan. Green Day stond er trouwens nog maar 2 jaar geleden, dus de kans dat die komen lijkt me ook vrij klein.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Rob Trommelen wil hem alleen als headliner. Aldus Trommelen in een interview in juni.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Rob Trommelen wil hem alleen als headliner. Aldus Trommelen in een interview in juni.

Waaruit je kan halen dat Borsato niet komt. Want hem als headliner neerzetten gaan ze natuurlijk nooit doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Rob Trommelen wil hem alleen als headliner. Aldus Trommelen in een interview in juni.

nee, was Jan
Voor de zanger is het zijn debuut op het festival in Landgraaf. Directeur Smeets heeft vaker de wens uitgesproken om Marco op het festival te hebben. "Maar ik wil hem dan alleen als headliner", zei Smeets.
https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/music/artikel/4740251/marco-borsato-inderdaad-op-pinkpop

Maar, kans dat hij komt is vrij groot hoor.
Plekje Guus of plekje Doe Maar, sub of voor sub op Mainstage is voor deze grote Nederpop artiest meer dan uitstekend en terecht.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Metallica eindigt zijn tour in het voorjaar dus kleine kans.

Denk dan eerder Green Day.

Met als headliners:
Green Day – Marco Borsato – Eminem.

Alhoewel ik Green Day prima kan pruimen, zou dit wel erg ruk zijn hoor. Ook totaal niet realistisch in mijn optiek. Green Day pas nog geweest, Borsato verre van headliner waardig, en Eminem nu al op herkansing? Ik verwacht geen van deze 3...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Timmetje wrote:
Metallica eindigt zijn tour in het voorjaar dus kleine kans.

Denk dan eerder Green Day.

Met als headliners:
Green Day – Marco Borsato – Eminem.

Alhoewel ik Green Day prima kan pruimen, zou dit wel erg ruk zijn hoor. Ook totaal niet realistisch in mijn optiek. Green Day pas nog geweest, Borsato verre van headliner waardig, en Eminem nu al op herkansing? Ik verwacht geen van deze 3…
Green Day zou echt te snel op de laatste passage zijn wat Pinkpop betreft.
Voor Borsato blijf ik bij mijn argument dat NL-acts niet hoger moeten dan de sub spot.
Eminem, evenals Coldplay, is niet ondenkbaar dat hier een binnenhaal herkansing in zit hoor.
Vond de geruchten vrij serieus, dus een tour die een jaar vertraging heeft is niet echt ondenkbaar...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Laten we het Neil Young gerucht voor 2020 maar serieus nemen hoor.
Grote kanshebber als 1 mogelijke classic headliner.
Reacties tot nu (onder andere uit NL Ziggo en BE Sportpaleis) zijn zeer goed.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Trommelen / Mojo heeft gezegd dat hij Neil Young echt niet wil. Gaat niet gebeuren. Gelukkig. Dat is geen festivalact anno 2019.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Echt Dennis ga toch heen met Neil Young. het Pinkpop publiek wil dat niet. Mojo wil dat niet. Jan wil dat maar dat gaat niet gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Trommelen / Mojo heeft gezegd dat hij Neil Young echt niet wil. Gaat niet gebeuren. Gelukkig. Dat is geen festivalact anno 2019.
Nee nee...

Rob Trommelen heeft aangegeven voor 2019 met Neil Young bezig te zijn geweest.

Dat was een reactie van Leon Ramakers.
Die temperde de gemoederen door te zeggen, na de mislukte boeking, dat Neil Young geen optie is omdat hij Ziggo niet eens uitverkoopt maar ook nog alleen als headliner wilde komen.
Maar, van zo'n doorgewinterde en zeer geslepen boekers-eindbaas, is dat een heel tactische weerlegging geweest.
Voor 2020 liggen de kaarten weer heel anders.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.047
Nee ik denk ook niet dat Neil Young optie is als headliner voor Pinkpop. Niet omdat het kwalitatief niet goed is (integendeel!), maar het is niet de publiekstrekker waar Mojo op hoopt.

Dat in combinatie met de uitspraak van Rob Trommelen (dat Neil Young alleen als headliner wil en dat Mojo dat weer niet wil) lijkt me voldoende reden om streep door de combi Neil Young en Pinkpop te zetten.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Laten we hopen dat Ramakers gewoon de waarheid spreekt.

Neil Young moet je niet als Pinkpop headliner willen. Leuk voor Bospop.

Laten ze eindelijk eens echt nieuwe headliners boeken ipv steeds weer die oldies.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.047
Voor 2020 liggen de kaarten weer heel anders.

Wie weet, ik heb uiteraard geen glazen bol. Maar afgaande op die reactie van Mojo verwacht ik niet dat het komend jaar anders zal lopen. Zeker niet met de verwachting dat het aanbod aan potentiële headliners komend jaar groter is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
DennisvdBr wrote:
Voor 2020 liggen de kaarten weer heel anders.

Wie weet, ik heb uiteraard geen glazen bol. Maar afgaande op die reactie van Mojo verwacht ik niet dat het komend jaar anders zal lopen. Zeker niet met de verwachting dat het aanbod aan potentiële headliners komend jaar groter is.
precies.... als we het zouden weten was de lol hier ook er af hé

alsof ik nu zou zeggen dat Metallica, Neil Young en Coldplay al vastliggen voor 2020 hebben we niets meer te doen hier
:p :-o :wink: :lol:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken