Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Je vergeet nog wat punten:

De komst van de Jack Daniels Truck, het speciaalbier assortiment, de (ik meen Duitse) stand met kleine calzone pizza's, de kleur van de shirts van de crew, de podiumhosts (Eric Corton plus drie anderen die er niet toe doen), het programma in Jan's Feesttent op camping B, het programma op vrijdagavond op de camping, het design van de polsbandjes, de meuk in het PinkPopUpMuseum, het programmaboekje, het scherm+speakers buiten de (nieuwe) tent zodat je daar toch het optreden mee krijgt, de regels omtrent partytenten, rugzakken en biologisch afbreekbare poncho's...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
Paar heb ik wel, rickhuissen

Jack Daniels truck komt niet terug.
Presentatie door Eric Corton, Eva Cleven, Sander Hoogendoorn en Sander Ruijters.
Het PopUpMuseum is met expositie van Police gitarist Andy Summers.
De regels over tenten en rugzakken staan al online.
 

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
Timmetje wrote:
Jullie ook een hoop Pinkpop Facebook ads?

Ja, ik krijg zo’n slideshow-ad waarbij ik altijd als eerste Armin van Buren zie, waarschijnlijk denkt Pinkpop dat ik vanwege mijn leeftijd geïnteresseerd ben in de dance en ‘jongeren-acts’.

Bij mij ook echt super veel reclame op insta.
Dat kan geen goed teken zijn voor de vvk.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.411
1.914
Meeste online reclames hebben wel te maken met dingen die je vaak opzoekt, die veel in je belangenveld vallen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
Ik verwacht wel dat er na volgende week serieus afgeteld gaat worden.
Vandaag 56 dagen tot de 50ste Pinkpop.
Als het volgende week 50 dagen tot de 50ste is, zal er wel meer nieuwtjes gedeeld worden gok ik.

btw, ook op tv. Op NPO Extra zijn 50 dagen lang 50 concerten van Pinkpop-live-registraties te zien bijvoorbeeld.

Dus ik verwacht nog wel het een en ander aan berichtjes...
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Ff tekenen muziekvrienden: Fans want black hole named after Chris Cornell https://www.loudersound.com/news/fans-want-black-hole-named-after-chris-cornell
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
Dranktip : afgelopen jaar Pinkpopdag 1 werd ik bij ingang festivalterrein getipt door 'n beveiliger dat ik wel mijn plastic flesje mocht meenemen op het terrein zonder dop, terwijl ik mijn fles net had leeggedronken en weggegooid. Yip en inderdaad de dag erna met fles eigen drank getapt. Dus ik hoop dit jaar ook weer.

In 1987 te Baarlo mocht je bijna alles meenemen en ook nog later ongemerkt gratis op het terrein komen https://www.humanpowernow.com/nieuws/2019/4/13/8-weken-voor-mijn-40ste-pinkpop-50-year-anniversary-2019
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
via Limburger.nl : Veroorzaker Pinkpopongeluk reed eerder al langs groepje

De veroorzaker van het fatale ongeluk na afloop van Pinkpop had moeten weten dat een groepje festivalgangers op de weg zat. Luttele minuten voor de aanrijding passeerde hij hen op de andere weghelft.
Hij zegt hen ook toen niet te hebben opgemerkt. Het Openbaar Ministerie (OM) verwijt hem onvoorzichtig of onoplettend rijden. Het OM wil dat pas ter zitting nader toelichten.

De bestuurder van het bestelbusje, Danny S., wordt vervolgd voor het veroorzaken van een ongeluk met een dodelijk slachtoffer én het doorrijden na het ongeluk. Zijn advocaat Raimon Maessen bevestigt dat S. over de Mensheggerweg langs de groep richting Kerkrade reed, aan het eind keerde en terugreed. S. zegt beide keren de groep niet te hebben zien zitten op een weghelft ter hoogte van camping B. Hij reed op hen in zonder te remmen of uit te wijken.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190414_00101116/veroorzaker-pinkpopongeluk-reed-tweemaal-langs-groepje
 

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
Hi guys, I need some travel-related help, especially since the website itself has hardly any info.

My Airbnb is in Maastricht. I am assuming the best way to get from there to Landgraaf is a train via Heerlen, and same trip back after the shuttle drops us to Landgraaf.
Should I buy the tickets for these train journeys online now, or is there some Pinkpop special ticket that will be coming later? (The 2018 website seems to suggest so, but there's no info updated on the 2019 site). And should I be buying tickets individually or buy an OV Chip Card? I will have no use for it before / after Pinkpop as I am getting city cards while I'm in Amsterdam.
I am assuming that the "multi-day Pinkpop return ticket" is valid for only one trip to and from Landgraaf throughout the 4 day period.

Of course, if there's anyone coming from Maastricht and wouldn't mind my tagging along that would be pretty awesome too :-D

Thanks from a confused tourist!
Chuck
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.663
Dranktip : afgelopen jaar Pinkpopdag 1 werd ik bij ingang festivalterrein getipt door ’n beveiliger dat ik wel mijn plastic flesje mocht meenemen op het terrein zonder dop, terwijl ik mijn fles net had leeggedronken en weggegooid. Yip en inderdaad de dag erna met fles eigen drank getapt. Dus ik hoop dit jaar ook weer.

In 1987 te Baarlo mocht je bijna alles meenemen en ook nog later ongemerkt gratis op het terrein komen https://www.humanpowernow.com/nieuws/2019/4/13/8-weken-voor-mijn-40ste-pinkpop-50-year-anniversary-2019

Ik denk dat weinig mensen hier blij van worden, beste Musiclover.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ff tekenen muziekvrienden: Fans want black hole named after Chris Cornell https://www.loudersound.com/news/fans-want-black-hole-named-after-chris-cornell
Nee... dit hoort benoemd te worden naar wetenschappers die het mogelijk gemaakt hebben zoiets zichtbaar te maken. Verder heeft Soundgarden veel betere platen gemaakt dan Black Hole Sun.. Muse had er ook al een campagne mee gemaakt voor Supermassive Blackhole. Straks komt Tiësto ook nog met zijn Blackhole Recordings. Nee, laten we muziek en wetenschap gescheiden houden aub.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
Ik verwacht wel dat er na volgende week serieus afgeteld gaat worden.
Vandaag 56 dagen tot de 50ste Pinkpop.
Als het volgende week 50 dagen tot de 50ste is, zal er wel meer nieuwtjes gedeeld worden gok ik.

btw, ook op tv. Op NPO Extra zijn 50 dagen lang 50 concerten van Pinkpop-live-registraties te zien bijvoorbeeld.

Dus ik verwacht nog wel het een en ander aan berichtjes…
In de 50 afleveringen tellende reeks 50 jaar Pinkpop Festival tellen we af naar de 50ste editie van het Limburgse festival op 8, 9 en 10 juni. In deze nieuw gemonteerde archiefreeks zie je - vanaf aanstaande vrijdag 19 april - de mooiste concerten uit het grote Pinkpop-archief van de publieke omroep.
Denk aan Lenny Kravitz in zijn knalroze pak in 1993, de doorbraak van The Police in 1979, de jamsessie van Doe Maar in 1983 met o.a. George Kooymans en Cesar Zuiderwijk van de Earring én die glorieuze Pinkpop-return in 2016. Of denk aan Anouk in haar rode BH in 1998, het Pinkpop-debuut van Pearl Jam in 1992 (met uiteraard die legendarische sprong in het publiek van zanger Eddie Vedder), de doorbraak van Limburgs trots Rowwen Hèze in hetzelfde jaar als Pearl Jam, Bruce Springsteen die aan het preken slaat in 2009 en de letterlijk trillingen veroorzakende show van Rage Against The Machine in 1994. Dat en véél meer zie je in 50 jaar Pinkpop. In de eerste aflevering staat Nedertrots Krezip (speciaal bij elkaar gekomen voor de 50ste editie van Pinkpop) centraal.

Vanaf 19 april elke avond op NPO 2 extra om 23:00 uur: de archiefreeks 50 jaar Pinkpop, een samenwerking van NTR/BNNVARA/VPRO (met medewerking van KRO-NCRV).

De 50 uitzendingen van 50 jaar Pinkpop op een rij:
vrijdag 19 april Krezip
zaterdag 20 april Doe Maar / The Police
zondag 21 april The Cure
Maandag 22 april Lenny Kravitz
Dinsdag 23 april De Jeugd van Tegenwoordig / Opposites
Woensdag 24 april Muse
Donderdag 25 april Ilse de Lange
Vrijdag 26 april Bruce Springsteen & The E Street Band
Zaterdag 27 april Editors
Zondag 28 april Anouk
Maandag 29 april The Script / 30 Seconds To Mars
Dinsdag 30 april De Staat / Claw Boys Claw
Woensdag 1 mei The Killers / U2
Donderdag 2 mei Faithless
Vrijdag 3 mei Red Hot Chili Peppers
Zaterdag 4 mei Alanis Morissette
Zondag 5 mei Arctic Monkeys
Maandag 6 mei The Prodigy
Dinsdag 7 mei Rowwen Hèze
Woensdag 8 mei Amy MacDonald / Paolo Nutini
Donderdag 9 mei Robbie Williams
Vrijdag 10 mei Urban Dance Squad
Zaterdag 11 mei Living Colour
Zondag 12 mei The Verve
Maandag 13 mei Lauryn Hill / Outkast
Dinsdag 14 mei Crowded House
Woensdag 15 mei Ben Howard / Simple Minds
Donderdag 16 mei Within Temptation
Vrijdag 17 mei Counting Crows / R.E.M.
Zaterdag 18 mei Broederliefde / Ronnie Flex
Zondag 19 mei Ed Sheeran
Maandag 20 mei Iggy & The Stooges
Dinsdag 21 mei Typhoon
Woensdag 22 mei Moloko
Donderdag 23 mei N*E*R*D
Vrijdag 24 mei Foo Fighters
Zaterdag 25 mei Beck
Zondag 26 mei Rage Against The Machine
Maandag 27 mei Melissa Etheridge
Dinsdag 28 mei Slash / Sepultura
Woensdag 29 mei Queens Of The Stone Age
Donderdag 30 mei The Black Crowes
Vrijdag 31 mei Triggerfinger
Zaterdag 1 juni Underworld
Zondag 2 juni Green Day
Maandag 3 juni Coldplay
Dinsdag 4 juni Mumford & Sons
Woensdag 5 juni Radiohead
Donderdag 6 juni Metallica
Vrijdag 7 juni Pearl Jam

LET OP: Nog niet alle clearances zijn binnen, dus deze lijst is onder voorbehoud.
De afleveringen zijn - tot aan de 50ste editie - terug te zien op NPO Start.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
De 50ste Pinkpop live op NPO 3 en NPO 2 extra
De NTR, BNNVARA enVPRO doen op NPO 3 live verslag van Pinkpop 2019. In deze uitzendingen zie je alle highlights, reportages en interviews. Op NPO 2 extra zal VPRO’s 3voor12 de Pinkpop-jubileumeditie drie dagen live verslaan met zoveel mogelijk complete concerten.

NPO 2 extra
Op NPO 2 extra zie je non-stop documentaires, films, drama, klassiek, kunst, literatuur, pop/jazz/world, theater en dans. NPO 2 extra is te zien op kanaal 88 (KPN/XS4all/Telfort) of kanaal 222 (Ziggo) én online:
https://www.npostart.nl/live/npo-2-extra
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
waar is dat uberhaupt in nederland te bekijken?
ik heb volgens mij deze zenders niet
ik heb KPN
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken