Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Ik ben een groot fan van Black Keys. Maar vind ze de laatste tijd geen relevante headliner. Mooie sub, dat zeker. Maar denk dat Lowlands nu eerder bezig zal zijn met ze ivm het uitvallen van The Prodigy ipv Pinkpop als voorzorg voor FM.

En ik denk inderdaad dat Tenacious D een van de grootste publiektrekkers is van dit jaar. Paar jaar niet in Nederland geweest en laatste keer dat ze er waren hadden ze 013 in seconden uitverkocht. Is een naam die binnen de metalwereld gewild is, dus ze trekken het "zwart geklede" publiek. Maar ook rock fans kunnen ervoor open staan. De teksten zijn komedisch.
En Jack Black zelf trekt ook mensen. Zoals je vorig jaar had met Hollywood Vampires op verschillende festivals. Bekende acteurs trekken veel mensen!

Timmetje wrote:
Black Keys is imo geen headlinerband voor Pinkpop.

Als FM cancelt zullen ze Armin wel eerder laten beginnen.

Armin staat op zondag na The Cure.
Fleetwood sluit maandag af.
Ik denk niet dat vervangen nodig is. Zo’n griepje duurt doorgaans een week of 3. Er is uit voorzorg een maand gecanceld. Allemaal losse concerten die verplaatst kunnen worden, alleen NOJazz is kind van de rekening geworden…

Als er een vervangend headliner nodig is, verwacht ik doorschuiven Bastille en misschien wat doorschuiven op Mainstage. Max een NL act als sub. Verbaasd me niet als dat Kensington kan zijn trouwens. Maar verwacht er op korte termijn geen rare verandering in. Verwacht ik ook geen cancel van de Europese tour van Fleetwood.

Het zijn vrij oude mensen hé. Als ze uit voorzorg een maand vtv cancelen is er best een kans dat het langer gaat duren en/of geen griepje is.
Hoop iig dat ze komen spelen.

Persoonlijk zou ik The Black Keys wel toffer vinden dan Fleetwood Mac, al is Fleetwood Mac natuurlijk wel een beetje het selling point van deze editie, zou voor de organisatie wel heel zuur zijn als zij moeten cancelen. Dat lijkt me tegelijkertijd wel erg voorbarig om nu al te stellen.

Ik kan me wel volledig vinden in de tekst van Eloelo op de vorige pagina. Ik ben bang dat 'ze' volgend jaar - indien mogelijk - weer kiezen voor drie huge namen als headliner en dat opvullen met (in mijn ogen) goedkope meuk. Als je ziet dat een dergelijke constructie meer kaarten verkoopt, kan ik het Mojo ook moeilijk kwalijk nemen eigenlijk.

Vraag me wel af hoe het staat met de voorverkoop?

Bijna een maand verder. Zou het zijn blijven hangen op de cijfers van eerste weekend voorverkoop. Of zijn er nog meer kaarten uit gegaan.
Het zou mij niet verbazen als zo'n Fleetwood Mac bericht, hoe negatief het bericht ook is, toch mensen doet overtuigen dat Fleetwood op Pinkpop staat. Waardoor de negatieve publiciteit toch nog voor kaartverkoop zorgt.
Verbaasd me ook niet als de zaterdagkaarten een na-sprint hebben getrokken. Zaterdag valt voor veel mensen natuurlijk goed te plannen en Mumford trekt al zelf volle velden. Zou me niet verbazen als de zaterdagkaarten tegen uitverkoop aan schuren?

Aan andere kant, dat er weinig meer verkocht is na het eerste voorverkoop weekend zou qua terrein bezetting niet slecht uitkomen imo...

Oprechte nieuwsgierigheid...

Heh? Het nieuws dat optredens niet doorgaat zou positief kunnen zijn voor de kaartverkoop? Die vat ik niet. Denk dat mensen dan eerder voor de zekerheid nog toch maar even wachten....

Plus daarbij natuurlijk de nieuwsgierigheid van dat nieuwe festival in Groningen die PP wellicht kan gaan overtreffen

Heh? Het nieuws dat optredens niet doorgaat zou positief kunnen zijn voor de kaartverkoop? Die vat ik niet. Denk dat mensen dan eerder voor de zekerheid nog toch maar even wachten….
nou, er zijn ook massa's mensen die het festivalnieuws niet zo strak volgen. Dan zijn er vast een flink aantal die komen er dan ineens door zo'n bericht achter "goh, Fleetwood Mac staat op Pinkpop" en die gaan eens kijken of er nog kaarten zijn. Ja echt, die mensen zijn er... Die leggen ook geen link tussen een ziekte in april en het 'feit' dat Fleetwood op Pinkpop staat, want dat is immers aangekondigd.

Plus daarbij natuurlijk de nieuwsgierigheid van dat nieuwe festival in Groningen die PP wellicht kan gaan overtreffen
vast niet ;) :P

Ik denk dat het met die VVK gewoon is blijven steken. Het gaat niet uitverkopen en het terrein is dan niet ontzettend overlopen druk. Chill.

nou, er zijn ook massa’s mensen die het festivalnieuws niet zo strak volgen. Dan zijn er vast een flink aantal die komen er dan ineens door zo’n bericht achter “goh, Fleetwood Mac staat op Pinkpop” en die gaan eens kijken of er nog kaarten zijn. Ja echt, die mensen zijn er… Die leggen ook geen link tussen een ziekte in april en het ‘feit’ dat Fleetwood op Pinkpop staat, want dat is immers aangekondigd.

Je kan natuurlijk ook alles een positieve draai geven ;-) Maar ik waardeer je liefde voor PP .

nou, er zijn ook massa’s mensen die het festivalnieuws niet zo strak volgen. Dan zijn er vast een flink aantal die komen er dan ineens door zo’n bericht achter “goh, Fleetwood Mac staat op Pinkpop” en die gaan eens kijken of er nog kaarten zijn. Ja echt, die mensen zijn er… Die leggen ook geen link tussen een ziekte in april en het ‘feit’ dat Fleetwood op Pinkpop staat, want dat is immers aangekondigd

Ja die mensen zijn er zeker. Maar ik zou ca. 7 mensen geen "massa's" noemen... :-P

Timmetje wrote:
Heh? Het nieuws dat optredens niet doorgaat zou positief kunnen zijn voor de kaartverkoop? Die vat ik niet. Denk dat mensen dan eerder voor de zekerheid nog toch maar even wachten….

nou, er zijn ook massa’s mensen die het festivalnieuws niet zo strak volgen. Dan zijn er vast een flink aantal die komen er dan ineens door zo’n bericht achter “goh, Fleetwood Mac staat op Pinkpop” en die gaan eens kijken of er nog kaarten zijn. Ja echt, die mensen zijn er… Die leggen ook geen link tussen een ziekte in april en het ‘feit’ dat Fleetwood op Pinkpop staat, want dat is immers aangekondigd.

Timmetje wrote:

vast niet ? ?

Ik vat hem nog steeds niet. Er zijn mensen die zo'n bericht lezen, er daardoor achterkomen dat FM op PP staat en kaarten halen?

Lijkt me eerder dat mensen die al kaarten hebben nu afwachtend zijn of FM nog komt en mensen die nog geen kaarten hebben het eerst ook maar even aanzien en nog geen kaarten halen.

En dat festival in Groningen kan nog weleens verrassend uit de hoek gaan komen ;-). Als kaartjes goedkoper zijn en het programma beter gooien mensen die nu al PP tickets hebben ze misschien zelfs wel op de Swap om toch maar naar Groningen te gaan....
Zelfde vaarwater.

Beetje voorbarig natuurlijk maar het kan wel. Ik wacht iig nu Groningen af.

DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:

Timmetje wrote:

vast niet
1f609.svg
1f61b.svg

Ik vat hem nog steeds niet. Er zijn mensen die zo’n bericht lezen, er daardoor achterkomen dat FM op PP staat en kaarten halen?

Lijkt me eerder dat mensen die al kaarten hebben nu afwachtend zijn of FM nog komt en mensen die nog geen kaarten hebben het eerst ook maar even aanzien en nog geen kaarten halen.

En dat festival in Groningen kan nog weleens verrassend uit de hoek gaan komen ;-). Als kaartjes goedkoper zijn en het programma beter gooien mensen die nu al PP tickets hebben ze misschien zelfs wel op de Swap om toch maar naar Groningen te gaan….
Zelfde vaarwater.

Beetje voorbarig natuurlijk maar het kan wel. Ik wacht iig nu Groningen af.

Er zit 2,5 maand tussen he. Is niet bepaald een kwestie van het ene of het andere. Natuurlijk kan niet iedereen meerdere festivals per zomer betalen maar ik verwacht een niet al te grote invloed eerlijk gezegd.

Misschien generaliseer ik het teveel of zit ik er gewoon naast maar voor mijn gevoel is de gemiddelde PP bezoeker een bezoeker die een festival per jaar wel best vindt en door gewoonte steeds bij PP uitkomt. Als er dan ineens een ander popfestival met misschien betere namen komt kan dat festival bezoekers bij PP wegtrekken.

En de prijzen van Groningen zijn nog niet bekend. Erg nieuwsgierig naar. Kan ook een hoop betekenen.

Misschien generaliseer ik het teveel of zit ik er gewoon naast maar voor mijn gevoel is de gemiddelde PP bezoeker een bezoeker die een festival per jaar wel best vindt en door gewoonte steeds bij PP uitkomt. Als er dan ineens een ander popfestival met misschien betere namen komt kan dat festival bezoekers bij PP wegtrekken.

En de prijzen van Groningen zijn nog niet bekend. Erg nieuwsgierig naar. Kan ook een hoop betekenen.

Die verwachtingen over Groningen lijken mij op dit moment te hoog. Als je inzet op 30.000 bezoekers maar pas in mei (terwijl dat eigenlijk ik februari zou zijn) met namen komt kun je niet verwachten nu een alternatief voor Pinkpop, laat staan voor Lowlands in dezelfde periode neer te zetten. Vermoed eerder iets ergens tussen concert at sea en indian summer in. Sluit ook aan op hun eigen beschrijving van hun podia.

Dit gaat echt geen invloed hebben op vvk Pinkpop.

Als die website van dat festival één ding doet, dan is het wel mijn verwachtingen heel laag leggen.

Als die website van dat festival één ding doet, dan is het wel mijn verwachtingen heel laag leggen.

Dat is goed gelukt, ja! Ik vraag me ook af of de bezoekers van dit forum de beoogde doelgroep vormen.

Ik werk pratkisch naast het stadspark, de locatie is wel geschikt voor een festival; Bevrijdingsdag wordt er ook altijd georganiseerd.

Huh, dit bedoelde ik voor het festival op Groningen.

Wat ik uit interviews heb meegekregen is dat ze een aantal internationale acts hebben die ook al op andere Nederlandse festivals staan.

The Cure heeft die data in Groningen nog niks staan....

Zie weinig verschil met bijvoorbeeld de PP website eigenlijk. Lijkt zelfs wel wat op de Glastonbury site.

Een festival aan de andere kant van het land, met nog niet de hhelft van het aantal bezoekers aan het eind van de zomer is geen concurrentie voor Pinkpop. Zeker niet als er in de programmering wat meer op de nieuwere pop, dance en hiphop wordt gericht.

Wat betreft Fleetwood Mac: zou wel echt een aderlating zijn mochten deze afzeggen. Toevallig vorige week wat filmpjes van 2018/2019 opgezocht en ik was toch wel enigszins positief verrast, gezien de verhalen (of rumours) die rondgaan over stem en kwaliteit.
Hopelijk dat het echt een griepje is en er niet een serieuzer medisch probleem ten grondslag aan ligt. In dat geval zou enkele weken rust wel voor herstel moeten zorgen.

Hullabaloo Groningen heeft momenteel alleen een naam, een locatie en een met Jimdo in elkaar gezette site van 1 pagina waar 0 praktische dingen op staan vermeld. Geen prijzen, geen artiesten, helemaal niks. Ze zitten in het laatste weekend van augustus, op 1,5 tot 2,5 keer de afstand t.o.v. Werchter, Pukkelpop, RaR/RiP, Lowlands, DtrH, BKS en weet ik wat. Die gaan dit jaar NIET EEN bezoeker van Pinkpop afsnoepen. Wellicht over enkele jaren, als ze geen eendagsvlieg blijken te zijn. Momenteel maken ze de indruk van een omhooggevallen hippie-braderie.

Dit klinkt buitengewoon onaardig, dat snap ik. Ik hoop echt oprecht dat het uit gaat groeien tot een joekel van een popfestival, dat ze in de pop-vijver van Pinkpop gaan vissen, en dat ze HET popfestival van (Noord-)Nederland worden. En dat dit dan wellicht ook wat gitaren terugbrengt in de toekomstvisie van Pinkpop. Maar eerst zien, dan geloven...

Users who are viewing this thread