Nee er zal niks uitverkopen, denk ik. Concurrentie is sowieso groot, je ziet dat veel traditionele PP gangers al tevreden zijn met braderie-festival ParkCity Live in Heerlen, en anderszijds wegtrekken naar Graspop, voor de liefhebber van hardrock en metal. De liefhebbers van alternatieve muziek, kunnen door naar DTRH, waar degen die echt nieuwe artiesten wil ontdekken en openstaat voor andere genres (in hoeverre die nog bestaan) naar BKS kan. Daarnaast heb je in augustus op 40 minuutjes rijden Pukkelpop liggen die dit jaar een ijzersterk programma (afijn, zeker voor hun doen) hebben. Dan vergeet ik gemakshalve nog even Werchter (55 minuten rijden + 99/100 keer een betere line up), Lowlands en Rock am Ring. Pinkpop heeft afgelopen jaren weten uit te verkopen door als het ware losse concerten van stadionactw + een -voor de doelgroep- geschikt voorprogramma neer te zetten. Ikzelf ben blij met deze (voor mij beste sinds 2014) line up. Conclusie is denk ik echter dat Pinkpop stadionacts nodig heeft, aangezien een lijn of koers verder ontbreekt. Wat Pinkpop wél kan doen is volledig de pop-kant opgaan, waarbij je acts als Bieber/Bruno Mars/Katy Perry, steevast zal boeken, om op deze manier een nieuwe doelgroep aan te spreken (iets waar ze al mee bezig zijn). Het is echter wel belangrijk dat je deze doelgroep dan vasthoudt, en dit jaar ontbreekt een dusdanige headliner (ik tel Armin niet mee) om deze doelgroe vast te kunnen houden. Interessant richting de toekomst, ben benieuwd.