Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

ik gok voor de nieuwe Brightlands tent: Tension Fabric Structures (TFS)
circa 60m breed, 115m lang en 19m hoog met een oppervlakte van ongeveer 7.000 m2.

ter vergelijking dat is qua bezoekersaantallen tussen 2x Afas en ZiggoDome in.
( Afas 3.000m2 / 6.000 bezoekers, ZiggoDome 17.000 bezoekers )
ik gok dus op een capaciteit bezoekers in de nieuwe Brightlands van 14.000 (makkelijk) a 15.000 (met aanschuiven) bezoekers.

Wat best een indrukwekkende stage gaat zijn als 3de podium... denk ik.

Hoeveel mensen kunnen er nu in die Brightlandstent? Ik zoek de capaciteit maar kan em niet vinden.

Ik denk rond 12.000 bezoekers.
De roze tent is/was groter dan de oude "Roskilde tent", die had al een capaciteit van 10.000 bezoekers.

Nu weer groter, zal 14.000 a 15.000 een goede gok zijn schat ik in...

Brightlands was 8.000, echt geen 12.000 hoor. The Barn heeft dr 20.000 en de tent op Pinkpop is echt meer dan de helft kleiner.

Het zal in ieder geval een vooruitgang zijn....bij populaire acts moest je echt zo vroeg van te voren zijn. Raar dat je de officiele cijfers nergens kunt zien

Brightlands was 8.000, echt geen 12.000 hoor. The Barn heeft dr 20.000 en de tent op Pinkpop is echt meer dan de helft kleiner.
Roze Brightlands was groter dan de witte Roskilde tent. De witte Roskilde tent was 10.000

ff wat recht zetten, de Roskilde tent was een groene tent nog voor de witte tent.
Deze tent was 10.000 bezoekers. Desalniettemin... De witte tent was al iets groter en de roze tent was nog groter. Zal best rond de 12.000 zijn neem ik dan aan.

Lijkt me qua grootte in lijn te liggen met de KlubC op RW. Zou me zelfs niet verbazen dat het exact hetzelfde model is.

Lijkt me qua grootte in lijn te liggen met de KlubC op RW. Zou me zelfs niet verbazen dat het exact hetzelfde model is.
KlubC is toch ook een TFS sinds 2015, met 10.000. Niet zo'n tent als de groene, witte of de roze?
ik denk dat de nieuwe roze tent een vergelijkbare TFS constructie van The Barn krijgt van 2015.
Dat is ongeveer zo'n formaat als ik hierboven omschreef. Dat is idd 14.000 bezoekers.
ik denk niet dat de nieuwe roze tent de grote krijgt van The Barn na 2018, dat is met extra stramienen en 20.000 bezoekers.
Vandaar dat ik gok op de TFS constructie met 14.000 bezoekers.

Laat me toch niet helemaal los...
Wel raar dat je niet zomaar statistieken kan vinden idd.
wat ik wel kan vinden is een oude vergelijking.
Een bericht uit 2015 waar de tent van Pukkelpop naar Rock Zottegem gaat.
Vergelijkbare tent, 60 meter breed en 80 meter lang, en biedt plaats aan ruim 10.000 personen.

Ik denk dat "ruim 10.000" dan wel meer in de richting is? Voor de oude roze tent.

mattman wrote:

KlubC is toch ook een TFS sinds 2015, met 10.000. Niet zo’n tent als de groene, witte of de roze?
ik denk dat de nieuwe roze tent een vergelijkbare TFS constructie van The Barn krijgt van 2015.
Dat is ongeveer zo’n formaat als ik hierboven omschreef. Dat is idd 14.000 bezoekers.
ik denk niet dat de nieuwe roze tent de grote krijgt van The Barn na 2018, dat is met extra stramienen en 20.000 bezoekers.
Vandaar dat ik gok op de TFS constructie met 14.000 bezoekers.

Het ziet er uit als het zelfde model als klub C (ca 10.000 personen , 50 m breed 90 meter lang).

ah ,zo... dan zal de nieuwe tent wel uitkomen tussen
een TFS 50m x 110m, met 14.000 bezoekers
en
een TFS 50m x 90m, met 10.000 bezoekers

ik verwacht wel zo'n TFS paviljoen constructie.
met 50m x 100m heb je al 12.000 bezoekers bijvoorbeeld. Langer dan 110m verwacht ik hem niet en korter dan 90m verwacht ik ook niet.

echt benieuwd wat het gaat worden....
Zal toch wel iets van een berichtje over komen binnenkort, lijkt me niet dat ze dit nieuwtje uitstellen tot de opbouw? Dat zal over een week of 6 wel beginnen de eerste opbouw, zo rond 20 mei.

Ik heb Pinkpop een mailtje gedaan over de verhoudingen tussen de oude en nieuwe tent . Antwoord wat daar op kwam

Hoi Mario,
Daar kan ik helaas nog niet te veel over zeggen.
Ik kan je wel vertellen dat deze in ieder geval wat groter is dan de tent die er in het verleden stond.

Met vriendelijke groet,
Nikkie

mijn tent gaat iig niet op als ik naar deze tentdiscussie kijk…..

Daar zijn speciale websites voor. En films, tv-kanalen, lectuur.

Veel belangrijker dan die hele tentdiscussie is natuurlijk de vraag of de Jack Daniels Truck nu eindelijk eens terugkeert. En die ene Duitse pizzatent uit 2012 die kleine calzone's verkocht voor 2 bonnen...

Ik heb n vraagje: weet iemand hoe de hardcopy tickets van tm eruit zien?
Klopt het dat er een licht-rose gitaar op staat met gele rand om 50Pinkpop?

Pinkpop 2011 een eerbetoon aan overleden Lianne via Charlie Brown https://www.humanpowernow.com/nieuws/2019/4/6/5lwpfyx6gy1xmhhcdlqmzj119yvkdx

Users who are viewing this thread