Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje wrote:
Moet wel lachen om de hoge inzet voor de headliners 2020. We zullen het hier nooit leren he.
1f61b.svg

Maar wat is daar zo vreemd aan dan?
Pinkpop zet al jaren topheadliners van de A-/buitencategorie neer (met soms een enkele goede van de B-categorie ertussen, zoals dit jaar M&S).
Waarom zouden er volgend jaar niet minstens 2 headliners van het rijtje Metallica, Rammstein, Ed Sheeran, Bruce Springsteen, Coldplay, Muse, Eminem, of dat kaliber kunnen staan? Is dat dan zoveel onrealistischer dan rijtjes als:
Pearl Jam, Foo Fighters, Bruno Mars
Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Paul McCartney
Muse, Robbie Williams, Foo Fighters (vervangen door Pharell Williams)
The Rolling Stones, Arctic Monkeys, Metallica
The Cure, Linkin Park, Bruce Springsteen & The E-Street Band
Dit was overigens geen retorische vraag, maar ik ben er echt oprecht benieuwd naar.

Yes nog 10 weken voor de 50ste Pinkpop en 25 jaar terug kon je zelfs gratis 1 Pinkpopdag bezoeken met hond https://www.humanpowernow.com/nieuws/2019/3/29/10-weken-voor-mijn-40ste-pinkpop-50-year-anniversary-2019

Hier vandaag Pinkpop jubileum munt ontvangen!
Mooie Penning en aardig collector item.

Reclame op Instagram:

'Met Mumford & Sons, Bastille, The Kooks, Cage The Elephant, Miles Kane, Elbow, George Ezra & Yungblud is de 50ste editie van Pinkpop doordrenkt met alternatieve/indie acts!'

Ik moest toch even lachen.

Behalve Fleetwood vind ik de headliners weinig spannends .. Gelukkig resulteert dit in een mooi dagprogramma! Je zou er toch niet aan moeten denken dat P!nk geboekt werd en we Rock Werchter taferelen zouden krijgen? Ben in dat opzicht erg blij dat ze The Cure hebben. Mijn voorlopige planning (afgaand op een clashfinder die pagina's terug gepost is).

Bands die ik absoluut wil zien:
Zaterdag: Golden Earring, Cage the Elephant, Halestorm, Jamiroquai, Elbow [prima verjaardag zo].
Zondag: Blood Red Shoes > The Kooks > Rowwen Hèze > Krezip > Miles Kane > Lenny Kravitz > Die Antwoord.
Maandag: The Bosshoss > Tenacious D > Slash > Dropkick Murphy's > Fleetwood Mac.

Aantal tijdslots open waar ik me ook prima zal vermaken met bijvoorbeeld: Bazart, George Ezra, Anouk, Mumford and Sons, The Cure, Armin van Buuren, Jett Rebel, The 1975 / Coely) > Bastille / The Marcus King Band, Major Lazer / Michael Kiwanuka. Ligt er een beetje aan wat de rest wil.

Ik heb er al zin in!

Reclame op Instagram:

‘Met Mumford & Sons, Bastille, The Kooks, Cage The Elephant, Miles Kane, Elbow, George Ezra & Yungblud is de 50ste editie van Pinkpop doordrenkt met alternatieve/indie acts!’

Ik moest toch even lachen.
Tja, feitelijk is daar toch ook niets gelogen aan?
Zo staat op Wikipedia bij vrijwel al deze bands als genre 'alternative rock' en/of 'indie rock/pop' vermeld.
Dat 'alternatief' en 'indie' tegenwoordig allang niet meer de oorspronkelijke betekenis heeft, en nu eerder mainstream is geworden, staat daar los van.

via De Limburger: ‘Mr. Pinkpop’ Jan Smeets: ‘Misschien ben ik wel te soft voor deze business’

Jan Smeets peinst er niet over om Pinkpop los te laten.
Afbeelding: Frank Heythuysen

Er staat een relaxfauteuil in het kantoor van ‘Mr. Pinkpop’ Jan Smeets in Geleen, maar of de beoogde eigenaar er veel gebruik van zal maken is zeer de vraag. De 74-jarige Pinkpop-baas houdt niet van stilzitten. ‘Die fauteuil wordt nog geruild voor een roze exemplaar’. Uiteraard.
geheel artikel via https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190401_00099139/mr-pinkpop-jan-smeets-misschien-ben-ik-wel-te-soft-voor-deze-business

Moest hier ff smakelijk om lachen:

Desondanks staat er een mooi programma. En mocht dit affiche minder bezoekers trekken: een uitverkocht Pinkpop is geen doel an sich.”

Yeah right. Je jubileumjaar hoor je gewoon uit te verkopen. Minder dan dat is niet goed. Staat ook raar internationaal als je voor je jubileum met tickets blijft zitten.

Wel mooi dat hij toegeeft te hoge verwachtingen te hebben gecreërd.

Moest hier ff smakelijk om lachen:

Desondanks staat er een mooi programma. En mocht dit affiche minder bezoekers trekken: een uitverkocht Pinkpop is geen doel an sich.”

Yeah right. Je jubileumjaar hoor je gewoon uit te verkopen. Minder dan dat is niet goed. Staat ook raar internationaal als je voor je jubileum met tickets blijft zitten.

Nee joh, wie wil er nou dat zijn evenement volle zalen trekt.

Mwoah, zullen ze internationaal echt weten dat Pinkpop 50 jaar bestaat? Het wordt hooguit een keer genoemd, maar ik denk niet dat het daar een hot item in de media is.

goed dat de tent vervangen wordt door een paviljoen ( zonder palen in het midden)
best benieuwd ja...
had er na de perspresentatie ook al eens over gehad.
Wel benieuwd naar dat Paviljoen voor Brightlands-stage.
Er was al bekend dat de tent vervangen zal worden door een grotere.
Dus, ben wel benieuwd naar het soort tent dan.
Als ik denk aan paviljoentent en groter, dan denk ik aan deze?

zal een mooi groot roze ding worden waar nog meer publiek in kan en betere zicht (door ontbreken van palen)

waarschijnlijk via de zelfde makers als Stage 4.
Maar dan een groot aluminium evenementen hal.

Users who are viewing this thread