Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

TIP i.v.m. duurdere drankprijzen op Pinkpop-> ga eens in de Kalm Aan Laan langs bij het "schip Zwart Goud" voor je ambachtelijke koffie, thee, warme chocolmel of verse lemondrank en meer. Je krijgt korting met de 5-strippenkaart namelijk een gratis drankje en dat bespaart weer http://www.heetbrood.nl/zwart-goud

Komen er eventueel nog namen bij (net zoals voorgaande jaren)? Marina and the Diamonds (nu bekend onder de naam MARINA) is de laatste dagen festivals aan het aankondigen, o.a. Roskilde en Ruisrock. Zou ik nog een hele mooie naam voor erbij vinden.

Nee, inderdaad.
Programma is voor het eerst geheel bekend bij de perspresentatie.
Als er géén afzegging is, gebeurt er niets meer aan.
Podium indeling is bekend.
Dit is het dus... alleen het tijdschema 'ontbreekt', alhoewel je die al behoorlijk kan inschatten.
Zoals het Clashfinder dingetje van Brian.

Even off topic...Headliner van 2020/2021 gooit teaser online

https://www.youtube.com/watch?v=q36Zon01v5k&feature=youtu.be

Tijd voor n pinkpop 2020 topic.
Headliners: Rammstein coldplay. Metallica..

Hahahahahahahha.....

via 1limburg : Mister Pinkpop slaat eerste jubileummunt

Pinkpopbaas Jan Smeets heeft woensdagmiddag met een ferme draai aan de historische slingerpers de eerste Pinkpoppenning geslagen.

De pers werd speciaal daarvoor per dieplader naar het Pinkpopterrein getransporteerd vanuit de Nederlandse Munt in Utrecht.

Pinkpopmeisje
Het Limburgse festival viert in 2019 haar 50-jarig jubileum en is daarmee het oudste jaarlijks terugkerende popfestival van Europa. Op de kop van de speciale munt staat een afbeelding van de bekende pop van Pinkpop. Aan de achterkant, de munt, is een opengewerkte gitaar met daarin het Pinkpopmeisje en jubileumgetal 50 verwerkt. Rondom op de munt staat het jubileumgetal, het jaartal van de allereerste Pinkpopeditie en de drie locaties waar het festival heeft plaatsgevonden.

Munstmeesterteken
Een klein ander Limburgs detail aan de munt is het speciale muntmeesterteken van Stephan Satijn, muntmeester van de Koninklijke Nederlandse Munt. Deze geboren Maastrichtenaar voert een kleine versie van de Maasbrug als kenmerk.

De zilveren munt, met een doorsnede van 33 millimeter, wordt in een oplage van 6000 exemplaren geslagen en kost 12,50 euro. De door Smeets zelfgeslagen munt is van goud.

https://www.1limburg.nl/mister-pinkpop-slaat-eerste-jubileummunt

Kesselman wrote:
Tijd voor n pinkpop 2020 topic.
Headliners: Rammstein coldplay. Metallica..

Kensington ontbreekt in dit lijstje. Vergissing?
Die staan er in 2020 of 2021 vast weer.
Als ik de headliners moet gokken in 2020 zou ik met de afvallers dit jaar, Young, Coldplay en Eminem, rekening houden. Springsteen en Rammstein zijn ook redelijk aannemelijk om te gokken. Springsteen is 2020/2021 wel op tour te verwachten. Rammstein plakt vast nog festivals achter de huidige tour, zeker met album. Verder staan er mooie gokjes hierboven.

"Maar"... Metallica zie ik niet meer zo snel festivals doen, wat eigenlijk een rare gedachte is realiseer ik me wel. Ook eigenlijk nog meer twijfels: Young lijkt gepasseerd station. Springsteen zou ipv 2020 best 2021 kunnen worden.

Gevoelsmatig zou ik momenteel dus zelf gokken voor 2020: Eminem, Coldplay en Rammstein

Totaal niet gebaseerd op feiten, maar: Ik denk niet dat Eminem nog tourt volgend jaar. Dit is al zijn tweede jaar op tour en ik denk dat 'ie er daarna weer een tijdje mee op houdt.

Laat ik voorop stellen dat ik niks met Rammstein heb, maar met deze smakeloze promostunt hebben ze toch werkelijk heel veel grenzen overschreden. Ik snap wel dat ze een boodschap willen uitdragen, maar de holocaust moet op geen enkele wijze worden gebruikt voor entertainment en zeker niet door acts met een dergelijk circusgehalte. M.i. een overtreffende trap van smakeloosheid.

Laat ik voorop stellen dat ik niks met Rammstein heb, maar met deze smakeloze promostunt hebben ze toch werkelijk heel veel grenzen overschreden. Ik snap wel dat ze een boodschap willen uitdragen, maar de holocaust moet op geen enkele wijze worden gebruikt voor entertainment en zeker niet door acts met een dergelijk circusgehalte. M.i. een overtreffende trap van smakeloosheid.
Ik snap wat je bedoeld.. maar het gaat over de bloederige historie over Duitsland (Germania). Dan kan je daar ook niet omheen? Ik vind het wel enige vorm van zelf bewust zijn hebben. Daarnaast als zoiets in een film gebeurt dan is het toch ook voor "vermaak"?

Door een teaser te plaatsen waarbij alleen een concentratiekamp wordt getoond? Daarbij vind ik de jongen in de gestreepte pyjama iets anders dan een band als Rammstein die alles uit de kast haalt om te choqueren, om zo te verbloemen dat ieder nummer eigenlijk precies hetzelfde is. Nee, ik vind het op een hele makkelijke en smakeloze manier marketing uitvoeren.
Uiteindelijk werkt het gezien de views wel, de vraag is over hoeveel lijken je wil gaan om views te halen.

He jammer dat er niks meer bijkomt...

Maar een andere vraag: is de OOR-actie al voorbij? Ik bezocht net de Oorwebsite en wilde een3-jaar abbo nemen met Pinkpopweekendkaart. Maar je kon alleen nog kiezen voor Dour..

Ach, Rammstein will be Rammstein.

Ik zou pas geshockeerd geweest zijn als die iets smaakvol hadden gedaan.

Door een teaser te plaatsen waarbij alleen een concentratiekamp wordt getoond? Daarbij vind ik de jongen in de gestreepte pyjama iets anders dan een band als Rammstein die alles uit de kast haalt om te choqueren, om zo te verbloemen dat ieder nummer eigenlijk precies hetzelfde is. Nee, ik vind het op een hele makkelijke en smakeloze manier marketing uitvoeren.
Uiteindelijk werkt het gezien de views wel, de vraag is over hoeveel lijken je wil gaan om views te halen.
Ja, de donkerste bladzijde van de Duitse geschiedenis. Ik vind dat je het te makkelijk neer zet als "enkel vermaak". Het is een confrontatie met hun eigen vaderland, waar ze zelf ook kritisch op zijn en zichzelf in de spiegel durven aan te kijken. Vooral het slot "Deutschland, meine Liebe kann ich dir nicht geben".. dat is meer dan shockeren.. het is ook confronteren imo.

Niet eens per se enkel als vermaak, maar als een hele goedkope promotietruc. Die kennelijk werkt!

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread