Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Jammer dit. Bad Wolves 2 dagen voor Pinkpop naar Amsterdam. Was een leuk bandje voor een van de tenten

Jammer dit. Bad Wolves 2 dagen voor Pinkpop naar Amsterdam. Was een leuk bandje voor een van de tenten

Vraag me af hoeveel berichtjes van deze vorm er inmiddels in dit topic staan. Ik gok zo dat je een waardige line up kan samenstellen met alle acts die Pinkpop in de ogen van de forumleden hier is misgelopen.

Pim wrote:

Vraag me af hoeveel berichtjes van deze vorm er inmiddels in dit forum staan. Ik gok zo dat je een waardige line up kan samenstellen met alle acts die Pinkpop in de ogen van de forumleden hier is misgelopen.

Jammer, Gebroeders Ko rond Pinkpop naar weilandfeest in de polder. Had erg leuk geweest op Pinkpop!

Pim wrote:

Vraag me af hoeveel berichtjes van deze vorm er inmiddels in dit topic staan. Ik gok zo dat je een waardige line up kan samenstellen met alle acts die Pinkpop in de ogen van de forumleden hier is misgelopen.
In een versnipperd fesivallandschap als dat van Nederland (Lowlands, Best Kept Secret, Down The Rabbit Hole, Pinkpop, Fortarock, Bospop, North Sea Jazz en mijn excuses aan de festivals die ik nu niet opnoem, ik ben jullie niet vergeten maar de post wordt te lang als ik alles van waarde moet opsommen) en dan ook nog losse concertzalen als Ziggo Dome, Afas Live, Melkweg en 013, is het niet heel gek dat er meer goede namen elders staan.

Ik blijf het wel jammer vinden dat veel acts een los concert geven midden in de festivalperiode. Zie bijvoorbeeld: P!nk, Alice In Chains, Rammstein, Bon Jovi, Metallica, Tool, etc. etc. Maar als je dan kijkt naar wat Pinkpop neerzet (Fleetwood Mac, The Cure, Mumford & Sons) en dan in de breedte nog namen als Lenny Kravitz, Armin van Buuren, Tenacious D, Bastille, Jamiroquai, Elbow, Die Antwoord en Major Lazer... Ik kan niet anders concluderen dan dat Pinkpop het dit jaar zeer goed heeft gedaan. Natuurlijk, als je liever een genre wat beter vertegenwoordigd ziet kom je bedrogen uit. Maar dit is het hele concept van Pinkpop: voor ieder wat wils.

Er is eigenlijk maar één categorie die minder goed vertegenwoordig is en dat is de hiphopscene. Maar ja, als ik de geluiden onder andere op dit forum moet geloven was Eminem heel lang de gegadigde kandidaat van Pinkpop. Ik begrijp goed dat ze het nog niet aandurven om acts als Stormzy en Post Malone te laten headlinen. Daarvoor hebben we nou eenmaal de festivals als Lowlands en dat lijkt me ook prima.

Ik blijf het wel jammer vinden dat veel acts een los concert geven midden in de festivalperiode. Zie bijvoorbeeld: P!nk, Alice In Chains, Rammstein, Bon Jovi, Metallica, Tool, etc. etc. Maar als je dan kijkt naar wat Pinkpop neerzet (Fleetwood Mac, The Cure, Mumford & Sons) en dan in de breedte nog namen als Lenny Kravitz, Armin van Buuren, Tenacious D, Bastille, Jamiroquai, Elbow, Die Antwoord en Major Lazer… Ik kan niet anders concluderen dan dat Pinkpop het dit jaar zeer goed heeft gedaan. Natuurlijk, als je liever een genre wat beter vertegenwoordigd ziet kom je bedrogen uit. Maar dit is het hele concept van Pinkpop: voor ieder wat wils.

Of dat Pinkpop het goed heeft gedaan zal blijken uit de kaartverkoop en de drukte op het terrein ;)
Was niet de bedoeling om een zure reactie te geven maar naast de ( terechte ) positiviteit is dit wel een belangrijke!

Rockbeer wrote:
Ik blijf het wel jammer vinden dat veel acts een los concert geven midden in de festivalperiode. Zie bijvoorbeeld: P!nk, Alice In Chains, Rammstein, Bon Jovi, Metallica, Tool, etc. etc. Maar als je dan kijkt naar wat Pinkpop neerzet (Fleetwood Mac, The Cure, Mumford & Sons) en dan in de breedte nog namen als Lenny Kravitz, Armin van Buuren, Tenacious D, Bastille, Jamiroquai, Elbow, Die Antwoord en Major Lazer… Ik kan niet anders concluderen dan dat Pinkpop het dit jaar zeer goed heeft gedaan. Natuurlijk, als je liever een genre wat beter vertegenwoordigd ziet kom je bedrogen uit. Maar dit is het hele concept van Pinkpop: voor ieder wat wils.

Of dat Pinkpop het goed heeft gedaan zal blijken uit de kaartverkoop en de drukte op het terrein
1f609.svg

Was niet de bedoeling om een zure reactie te geven maar naast de ( terechte ) positiviteit is dit wel een belangrijke!

Ook ik bedoelde mijn berichtje niet zuur trouwens! Gewoon een grappige observatie, zegt misschien meer over ons als forumleden dan over het festival zelf...

Wel wat sneu voor buro Pinkpop dat vrijwel ieder festival in Nederland dit jaar of uitverkoopt of bijna al hun kaarten kwijt is maar Pinkpops jubileumeditie niet. Lijkt niet te gebeuren. Toch te hoge verwachtingen geschept denk ik zo.
En dat terwijl het dagprogramma prima is.

In de programmering is dan ook niet zo veel mis gegaan. De headliners hadden ietsje groter gemogen qua naam, maar daar kunnen ze weinig aan doen. Het gebrek aan een toetje i.v.m. het jubileum zou het probleem kunnen zijn. De campings eerder open, een iets langere eerste dag, en op dag 2 een uitloop op de avondklok met Armin. That's it. Voor velen geen enkel probleem, voor die laatste 15.000 die je mist om uit te verkopen wellicht wel. Of misschien zijn die andere festivals wel sterker geworden dit jaar, ook dat kan...

Pinkpop heeft gewoon een 30/40.000 vaste bezoekers denk ik, lokale mensen, vriendengroepen, etc. Daarnaast komen de overige mensen écht voor de grote namen. En het is nu eenmaal geen geheim dat Pearl Jam en Bruno Mars meer kaarten verkopen dan Fleetwood Mac en Mumford & Sons. Daarnaast mis je in mijn ogen ook wel een TOOL, Tame Impala of zelfs Twenty One Pilots: namen die een dag doen uitverkopen , eventueel samen met The Cure, zie Werchter. Al met al heeft Pinkpop een prima dagprogramma, waar weinig mis mee is, zeker niet voor Pinkpop begrippen.

Het scheelt ook erg veel dat ze pas zo laat met de kaartverkoop beginnen, anders hadden ze misschien wel meer kaarten verkocht. Verder is het ook geen exclusief programma omdat veel artiesten dit jaar ook al in concertzalen of op andere festivals staan. Bijvoorbeeld: Mumford and Sons, Bastille, Lenny Kravitz, Krezip, Golden Earring, Rowwen Heze, George Ezra, Anouk, Slash, White Lies, Dropkick Murphys, Blood Red Shoes. En ik vergeet er ongetwijfeld nog een aantal. Dit komt de kaartverkoop natuurlijk ook niet ten goede. Ik weet trouwens niet of dat andere jaren ook zo is?

Ik verwacht dat het nog wel gezellig druk zal worden op de wei hoor. Hysterische kaartverkoop is uitgebleven vanwege echt grote publiekstrekkers maar er staat een sterk en breed dagprogramma. Daar gaan de komende weken echt nog wel mensen op happen, zeker als Pinkpop dichtbij komt en de weersvoorspellingen lekker blijken te zijn.

En het lijkt misschien van minder grote invloed, maar dit programma zal gemiddeld een iets ouder publiek naar Landgraaf trekken dan de afgelopen jaren. Er is niet zo heel veel spannends te zien voor bijvoorbeeld tienermeisjes. Wel voor 30ers tot 60ers. En die geven toch heel wat meer uit op zo'n dag/in zo'n weekend, dan dat de tienergeneratie doet. Als ik voor mezelf spreek (34 lentes jong) jaag ik er zo'n 100 euro per dag doorheen aan eten en drinken (inclusief camping). Op ca. 55.000 man kan zo'n leeftijdsverschuiving misschien nog wel wat teweeg brengen qua opbrengsten. Zo is een deel van de misgelopen inkomsten uit te weinig kaartverkoop wellicht alweer gerepareerd.

Ik verwacht dat het nog wel gezellig druk zal worden op de wei hoor. Hysterische kaartverkoop is uitgebleven vanwege echt grote publiekstrekkers maar er staat een sterk en breed dagprogramma. Daar gaan de komende weken echt nog wel mensen op happen, zeker als Pinkpop dichtbij komt en de weersvoorspellingen lekker blijken te zijn.

Maar gaan die mensen dan niet gewoon via de Swap? Je merkt nu ironisch gezien al dat er op de Swap alsnog kaarten (voor meer dan de normale ticketprijs zelfs) verkocht blijven worden.

En het lijkt misschien van minder grote invloed, maar dit programma zal gemiddeld een iets ouder publiek naar Landgraaf trekken dan de afgelopen jaren. Er is niet zo heel veel spannends te zien voor bijvoorbeeld tienermeisjes.

George Ezra, Mumford, Yungblud, Bastille, Anouk, Kraantje Pappie, Davina Michelle, Tenacious D (vindt iedereen wel grappig), First Aid Kit.... valt wel mee toch? Vind zelf op de headliners en Kravitz, Jamiro en Slash na er dan weer weinig staan voor dertigers/veertigers en ouder. Het lijkt juist een mengelmoes waarmee iedereen zich wel kan vermaken, maar waarvoor alleen de ouderen en fans van goth rock en classic rock tot het einde van de dag op het veld blijven staan.

Joslittel wrote:

Maar gaan die mensen dan niet gewoon via de Swap? Je merkt nu ironisch gezien al dat er op de Swap alsnog kaarten (voor meer dan de normale ticketprijs zelfs) verkocht blijven worden.

En het lijkt misschien van minder grote invloed, maar dit programma zal gemiddeld een iets ouder publiek naar Landgraaf trekken dan de afgelopen jaren. Er is niet zo heel veel spannends te zien voor bijvoorbeeld tienermeisjes.

George Ezra, Mumford, Yungblud, Bastille, Anouk, Kraantje Pappie, Davina Michelle, Tenacious D (vindt iedereen wel grappig), First Aid Kit…. valt wel mee toch? Vind zelf op de headliners en Kravitz, Jamiro en Slash na er dan weer weinig staan voor dertigers/veertigers en ouder. Het lijkt juist een mengelmoes waarmee iedereen zich wel kan vermaken, maar waarvoor alleen de ouderen en fans van goth rock en classic rock tot het einde van de dag op het veld blijven staan.

Invloed van Swap zal wel meevallen denk ik. Veel mensen kennen dit fenomeen nog geeneens, daarnaast is het ook alleen interessant als er kaarten goedkoper worden aangeboden.

Dat zou je denken maar vooralsnog zijn alle kaarten via de Swap voor Pinkpop voor meer dan kostprijs verkocht.

Hoe snap ik ook niet. :-P

Ik hoop dat de tegenvallende verkoop niet met zich brengt dat er volgend jaar - als er wellicht drie klappers van headliners mogelijk zijn - weer wordt volstaan met een dagprogramma vol puin. Ik vind het zelf prima dit jaar, en ik vind het ook niet erg als ik minder lang hoef te wachten voor bier en burgers, maar vanuit commercieel oogpunt is een uitverkochte dag met Ronnie Flex, Lil Kleine en Sevn Alias wellicht beter.

@Timmetje : hoe staat met je opfriscursus van The Cure ;-)?

Ben me nog goed aan het inluisteren met de Spotify lijsten van Matt. Laten we het erop houden dat ik het op dit moment nog probeer te leren waarderen, dat er zeker fijne nummers tussen zitten, maar dat het algemene plaatje voor mij helaas nog altijd weinig doet.

George Ezra, Mumford, Yungblud, Bastille, Anouk, Kraantje Pappie, Davina Michelle, Tenacious D (vindt iedereen wel grappig), First Aid Kit…. valt wel mee toch? Vind zelf op de headliners en Kravitz, Jamiro en Slash na er dan weer weinig staan voor dertigers/veertigers en ouder. Het lijkt juist een mengelmoes waarmee iedereen zich wel kan vermaken, maar waarvoor alleen de ouderen en fans van goth rock en classic rock tot het einde van de dag op het veld blijven staan.

Ik snap je punt wel. Maar ik vind het rijtje George Ezra, Mumford, Yungblud, Bastille, Anouk, Kraantje Pappie, Davina Michelle, Tenacious D en First Aid Kit toch wel van een totaal andere orde dan Justin Bieber, Ronnie Flex, Lil' Kleine, Sevn Alias, Donnie, Maan, Jessie J, Broederliefde etc.
Het is waarschijnlijk maar net welke rijtjes met namen je met elkaar vergelijkt. Mijn gevoel zegt i.i.g. dat er wel degelijk een lichte verschuiving in zit. De namen die voor de jeugd dit jaar interessant zijn, vinden de iets ouderen OOK leuk. Dat was hiervoor (zie bijvoorbeeld bij mijn rijtje namen) wel anders...

Timmetje wrote:

Ik snap je punt wel. Maar ik vind het rijtje George Ezra, Mumford, Yungblud, Bastille, Anouk, Kraantje Pappie, Davina Michelle, Tenacious D en First Aid Kit toch wel van een totaal andere orde dan Justin Bieber, Ronnie Flex, Lil’ Kleine, Sevn Alias, Donnie, Maan, Jessie J, Broederliefde etc.
Het is waarschijnlijk maar net welke rijtjes met namen je met elkaar vergelijkt. Mijn gevoel zegt i.i.g. dat er wel degelijk een lichte verschuiving in zit. De namen die voor de jeugd dit jaar interessant zijn, vinden de iets ouderen OOK leuk. Dat was hiervoor (zie bijvoorbeeld bij mijn rijtje namen) wel anders…

Ik denk dat Bring Me The Borizon misschien nog het jongste publiek trekt. Veel emo tieners vinden die band geweldig.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread