Jammer dit. Bad Wolves 2 dagen voor Pinkpop naar Amsterdam. Was een leuk bandje voor een van de tenten
Pim wrote:
Jammer dit. Bad Wolves 2 dagen voor Pinkpop naar Amsterdam. Was een leuk bandje voor een van de tenten
Vraag me af hoeveel berichtjes van deze vorm er inmiddels in dit forum staan. Ik gok zo dat je een waardige line up kan samenstellen met alle acts die Pinkpop in de ogen van de forumleden hier is misgelopen.
In een versnipperd fesivallandschap als dat van Nederland (Lowlands, Best Kept Secret, Down The Rabbit Hole, Pinkpop, Fortarock, Bospop, North Sea Jazz en mijn excuses aan de festivals die ik nu niet opnoem, ik ben jullie niet vergeten maar de post wordt te lang als ik alles van waarde moet opsommen) en dan ook nog losse concertzalen als Ziggo Dome, Afas Live, Melkweg en 013, is het niet heel gek dat er meer goede namen elders staan.Pim wrote:
Vraag me af hoeveel berichtjes van deze vorm er inmiddels in dit topic staan. Ik gok zo dat je een waardige line up kan samenstellen met alle acts die Pinkpop in de ogen van de forumleden hier is misgelopen.
Ik blijf het wel jammer vinden dat veel acts een los concert geven midden in de festivalperiode. Zie bijvoorbeeld: P!nk, Alice In Chains, Rammstein, Bon Jovi, Metallica, Tool, etc. etc. Maar als je dan kijkt naar wat Pinkpop neerzet (Fleetwood Mac, The Cure, Mumford & Sons) en dan in de breedte nog namen als Lenny Kravitz, Armin van Buuren, Tenacious D, Bastille, Jamiroquai, Elbow, Die Antwoord en Major Lazer… Ik kan niet anders concluderen dan dat Pinkpop het dit jaar zeer goed heeft gedaan. Natuurlijk, als je liever een genre wat beter vertegenwoordigd ziet kom je bedrogen uit. Maar dit is het hele concept van Pinkpop: voor ieder wat wils.
Rockbeer wrote:
Ik blijf het wel jammer vinden dat veel acts een los concert geven midden in de festivalperiode. Zie bijvoorbeeld: P!nk, Alice In Chains, Rammstein, Bon Jovi, Metallica, Tool, etc. etc. Maar als je dan kijkt naar wat Pinkpop neerzet (Fleetwood Mac, The Cure, Mumford & Sons) en dan in de breedte nog namen als Lenny Kravitz, Armin van Buuren, Tenacious D, Bastille, Jamiroquai, Elbow, Die Antwoord en Major Lazer… Ik kan niet anders concluderen dan dat Pinkpop het dit jaar zeer goed heeft gedaan. Natuurlijk, als je liever een genre wat beter vertegenwoordigd ziet kom je bedrogen uit. Maar dit is het hele concept van Pinkpop: voor ieder wat wils.
Of dat Pinkpop het goed heeft gedaan zal blijken uit de kaartverkoop en de drukte op het terrein![]()
Was niet de bedoeling om een zure reactie te geven maar naast de ( terechte ) positiviteit is dit wel een belangrijke!
Dit ja...Gewoon een grappige observatie, zegt misschien meer over ons als forumleden dan over het festival zelf…
Ik verwacht dat het nog wel gezellig druk zal worden op de wei hoor. Hysterische kaartverkoop is uitgebleven vanwege echt grote publiekstrekkers maar er staat een sterk en breed dagprogramma. Daar gaan de komende weken echt nog wel mensen op happen, zeker als Pinkpop dichtbij komt en de weersvoorspellingen lekker blijken te zijn.
Joslittel wrote:
Ik verwacht dat het nog wel gezellig druk zal worden op de wei hoor. Hysterische kaartverkoop is uitgebleven vanwege echt grote publiekstrekkers maar er staat een sterk en breed dagprogramma. Daar gaan de komende weken echt nog wel mensen op happen, zeker als Pinkpop dichtbij komt en de weersvoorspellingen lekker blijken te zijn.
Maar gaan die mensen dan niet gewoon via de Swap? Je merkt nu ironisch gezien al dat er op de Swap alsnog kaarten (voor meer dan de normale ticketprijs zelfs) verkocht blijven worden.
En het lijkt misschien van minder grote invloed, maar dit programma zal gemiddeld een iets ouder publiek naar Landgraaf trekken dan de afgelopen jaren. Er is niet zo heel veel spannends te zien voor bijvoorbeeld tienermeisjes.
George Ezra, Mumford, Yungblud, Bastille, Anouk, Kraantje Pappie, Davina Michelle, Tenacious D (vindt iedereen wel grappig), First Aid Kit…. valt wel mee toch? Vind zelf op de headliners en Kravitz, Jamiro en Slash na er dan weer weinig staan voor dertigers/veertigers en ouder. Het lijkt juist een mengelmoes waarmee iedereen zich wel kan vermaken, maar waarvoor alleen de ouderen en fans van goth rock en classic rock tot het einde van de dag op het veld blijven staan.
George Ezra, Mumford, Yungblud, Bastille, Anouk, Kraantje Pappie, Davina Michelle, Tenacious D (vindt iedereen wel grappig), First Aid Kit…. valt wel mee toch? Vind zelf op de headliners en Kravitz, Jamiro en Slash na er dan weer weinig staan voor dertigers/veertigers en ouder. Het lijkt juist een mengelmoes waarmee iedereen zich wel kan vermaken, maar waarvoor alleen de ouderen en fans van goth rock en classic rock tot het einde van de dag op het veld blijven staan.
Timmetje wrote:
Ik snap je punt wel. Maar ik vind het rijtje George Ezra, Mumford, Yungblud, Bastille, Anouk, Kraantje Pappie, Davina Michelle, Tenacious D en First Aid Kit toch wel van een totaal andere orde dan Justin Bieber, Ronnie Flex, Lil’ Kleine, Sevn Alias, Donnie, Maan, Jessie J, Broederliefde etc.
Het is waarschijnlijk maar net welke rijtjes met namen je met elkaar vergelijkt. Mijn gevoel zegt i.i.g. dat er wel degelijk een lichte verschuiving in zit. De namen die voor de jeugd dit jaar interessant zijn, vinden de iets ouderen OOK leuk. Dat was hiervoor (zie bijvoorbeeld bij mijn rijtje namen) wel anders…