Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik vind P!nk (los van haar belachelijke eisenpakket) dan weer de beste headliner die dit jaar tourt. Dat gaat dé festivalshow van dit seizoen worden.

Maar die tourt niet op de festivals. Ja, ze heeft een show op Rock Werchter, maar haar dan dé festivalheadliner van het jaar te noemen vind ik niet echt juist. Daarnaast is Pink een beetje over haar hoogtepunt heen, maar da's meer mijn mening. (Vrees ook een beetje voor die show, eerlijk gezegd. Hou me vast voor een uit de kluiten gewassen, plastieken en erg 'Amerikaans' kitschfeest, als ik haar vorige tour op YT zo bekijk.)

Timmetje wrote:
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik vind P!nk (los van haar belachelijke eisenpakket) dan weer de beste headliner die dit jaar tourt. Dat gaat dé festivalshow van dit seizoen worden.

Maar die tourt niet op de festivals. Ja, ze heeft een show op Rock Werchter, maar haar dan dé festivalheadliner van het jaar te noemen vind ik niet echt juist. Daarnaast is Pink een beetje over haar hoogtepunt heen, maar da’s meer mijn mening. (Vrees ook een beetje voor die show, eerlijk gezegd. Hou me vast voor een uit de kluiten gewassen, plastieken en erg ‘Amerikaans’ kitschfeest, als ik haar vorige tour op YT zo bekijk.)

Ze scoort tegenwoordig weer hit na hit. Dus over haar hoogtepunt heen?

Blijf het ook oprecht jammer vinden dat P!nk niet op Pinkpop staat. Twee muzikaal sterke, maar statische headliners met daartussenin het spektakel van P!nk (trouwens ook muzikaal sterk) was fantastisch geweest.

mattman wrote:

Timmetje wrote:

Maar die tourt niet op de festivals. Ja, ze heeft een show op Rock Werchter, maar haar dan dé festivalheadliner van het jaar te noemen vind ik niet echt juist. Daarnaast is Pink een beetje over haar hoogtepunt heen, maar da’s meer mijn mening. (Vrees ook een beetje voor die show, eerlijk gezegd. Hou me vast voor een uit de kluiten gewassen, plastieken en erg ‘Amerikaans’ kitschfeest, als ik haar vorige tour op YT zo bekijk.)

Ze scoort tegenwoordig weer hit na hit. Dus over haar hoogtepunt heen?

Ja je hebt gelijk, ze scoort weer hits.

<Mening modus aan.>

Maar wat een verschikkelijk ouderwetse onding ballads van een gedrochten zijn dat. Naast die nummers (met What About Us als lelijk laagtepunt) klinken ballads uit oude Disney tekenfilms nog authentiek, integer, gemeend en modern. Eikebah.

<Mening modus uit.>

What About Us een lelijk laagtepunt? Ai. Vind ik samen met Just Give Me A Reason juist twee fantastische (P!nk) ballads van de afgelopen jaren. Gecombineerd met haar oude werk als So What, Beautiful Trauma, Get The Party Started etc wordt die show voor mij iig geweldig.

Denk dat we het niet snel eens gaan worden. :-P

rickhuissen wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Ik mag niet beweren dat de gemiddelde Pinkpop bezoeker close minded is.

Diezelfde pagina wordt het hele hiphop genre afgeserveerd omdat het “niet muzikaal” zou zijn.

I rest my case.

Jij mag alles beweren hier. En ik ook. Maar jij noemt de gemiddelde Pinkpopganger closed-minded, en dit baseer je in dit specifieke geval op één forumbezoeker (die ook Pinkpopganger is) die een specifieke lijst artiesten, die als gemeenschappelijke factor hebben dat ze alternatief, out of the box en/of vernieuwend zijn, compleet als ‘meuk’ bestempeld.

Ik ben zelf ook een Pinkpopganger, maar ik zie een aantal prachtige namen in die lijst staan. Ik kan me dus totaal niet vinden in jouw comment, want ik vind dat je generaliseert en kort door de bocht gaat.

Geeft verder niet. Overkomt mij ook vaak zat. Als het over rappers gaat bijvoorbeeld…

Ik baseer het niet op die ene comment heh, baseer het op wat ik jarenlang hier voorbij zie komen.

Verder doe je nu zelf precies waar je mij van beticht: op basis van 1 voorbeeld (jij zelf) zeggen dat iets níet voor de gemiddelde bezoeker geldt.

Was mijn statement kort door de bocht? Jazeker. Zit er een kern van waarheid in? Volgens mij wel. Ga hier niet alles wat ik zeg onderbouwen met een volledig essay. Nu wel weer genoeg woorden hieraan vuilgemaakt.

Oke. Je lijkt me ook niet iemand van de loze kreten, dus als je dat vind is dat prima. Al vind ik niet dat ik hetzelfde doe als waar ik je van beticht: wanneer je iets zegt over een grote groep mensen waar ik het niet mee eens ben, heb ik natuurlijk maar 1 voorbeeld nodig om het tegendeel te maatstaven.

En sorry dat ik er inderdaad weer teveel woorden aan vuil maak. Dat is mijn kwaal...

Ik denk dat minstens 80 % van de mensen die naar pinkpop zal gaan, niet of nauwelijks met muziek bezig is.
Ze hebben de radio aanstaan( 538 of q-music) maar weten eigenlijk nooit wat er nou precies op is.

Het % nerds (want dat zijn we!) Dat ALLES over festivals muziek weet is waarschijnlijk maximaal 5 op pinkpop.

Op bks, dtrh en zelfs op LL zullen die % heel anders zijn.

Precies dit. Zonder te generaliseren denk ik ook dat dat zo is. Ik snap dus ook wat @dr. Hannibal en @Kesselman hier willen zeggen. Het is niet makkelijk uit te leggen, maar er zit zeker een kern van waarheid in.

rickhuissen wrote:
Ik ben zelf ook een Pinkpopganger

Oh echt ? Dat was me nog niet opgevallen in jou laatste 25 comments
1f609.svg

Het doet me goed dat je minstens 25 van mijn posts gelezen hebt. Dat moet taai geweest zijn ?

eloelo wrote:
The Cure is de beste headliner die dit jaar tourt, ook voor Pinkpop ja.

Tame Impala lijkt me toch een stukje relevanter…
Dat zeg ik als fan van The Cure en ik kijk zeker uit naar hun optreden, maar Kevin en co. lijken me momenteel (zeker met nieuwe muziek op komst) toch echt de mooiste en relevantste headliner van deze festivalzomer.

Absoluut, helemaal mee eens. Was ze even vergeten, aangezien ik ze misschien onbewust nog niet als échte headliner zie, terwijl ik wel een dag Pukkelpop meepak wegens hen (wát een line up trouwens). Klasse band, had ik prachtig gevonden op de Late Night Slot van Armin..

Ik denk dat je 21 pilots ook best wel in dat rijtje mag noemen. Ik heb ze nog niet gezien maar het lijkt veelbelovend en ze staan overal. Album was best priem. Alle vinkjes voor de festivalact van het jaar.

Waren in de Ziggo Dome fenomenaal. Vergeten dat die inderdaad ook festivals headlinen in 2019. Zij hebben mijn stem als dé headliner van 2019, op de voet gevolgd door P!nk.

Hoop Twenty One Pilots of het jaar erop op een hoge spot op Pinkpop te zien.

Heb die show op youtube teruggezien, en eerlijk: ik was onder de indruk. En ik was echt niet altijd positief over ToP.

app van Pinkpop is geüpdatet.
nog niet beschikbaar: "tijdschema", "plattegrond" en het menu "eten en drinken"

Hier na de bevestiging van aanmelding helemaal niks meer van OOR gehoord. Geen mail dat de actie een te groot succes was en geen mail dat ik wel/niet ben ingeloot. Prutsers.

Nja, dan maar een Swapje doen de week voor het festival. Streefbedrag €160?

Users who are viewing this thread