Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Waarom de fuck moet dit tot donderdag duren? Ik ben nu al klaar met die gasten.
Eerst het helemaal verkloten en dan niet gewoon snel je shit fixen.

Dacht dat we vandaag bericht zouden krijgen.

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/SXSW/SXSW2019-Top-50.html

Veel van deze pareltjes ook op Pinkpop. Laat de voorpret beginnen. Kan niet wachten op al die toffe nieuwe muziek die ik ga ontdekken dit jaar!

Als je je meuk wil pluggen gooi het dan op DTRH of BKS of RW.

Meuk? Wat. Beetje heel kort door de bocht he. :-) Die lijst is zo divers qua genres, er staan ongetwijfeld een tiental acts tussen die ook jij bijvoorbeeld wel leuk zal vinden, als je ze een kans geeft. Da's toch een beetje een vreemde opmerking.

bcmrmaybe wrote:
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/SXSW/SXSW2019-Top-50.html

Veel van deze pareltjes ook op Pinkpop. Laat de voorpret beginnen. Kan niet wachten op al die toffe nieuwe muziek die ik ga ontdekken dit jaar!

Als je je meuk wil pluggen gooi het dan op DTRH of BKS of RW.

Meuk? Wat. Beetje heel kort door de bocht he.
1f642.svg
Die lijst is zo divers qua genres, er staan ongetwijfeld een tiental acts tussen die ook jij bijvoorbeeld wel leuk zal vinden, als je ze een kans geeft. Da’s toch een beetje een vreemde opmerking.

Ik was ook erg geneigd hierop te reageren, maar ik ben bang dat je tegen dovemansoren praat @mattman. Dit is toch tekenend voor hoe close-minded de gemiddelde Pinkpop ganger is? Mainstream muziek is het einde en alles wat een beetje underground of alternatief is, staat gelijk aan meuk voor hipsters en aanstellers. Zucht... :roll:

nog ff terugkomen op het stukje voorverkoop.

ik denk dat er bij het bekendmaken van het tijdschema nog enige publiciteit komt.
Dat zal misschien nog een kleine tik kunnen geven in de verkoopcijfers.

Maar wat denken jullie?
A - Blijven we hangen op 45 duizend bezoekers per dag?
B - Krijgen we toch nog 50 a 55 duizend bezoekers per dag?
C - Gaat uiteindelijk 60 duizend nog gehaald worden er dag?

Roept u maar...

Ik was ook erg geneigd hierop te reageren, maar ik ben bang dat je tegen dovemansoren praat. Dit is toch tekenend voor hoe close-minded de gemiddelde Pinkpop ganger is? Mainstream muziek is het einde en alles wat een beetje underground of alternatief is, staat gelijk aan meuk voor hipsters en aanstellers. Zucht…

Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om deze mening van 1 persoon te projecteren op de gemiddelde Pinkpop ganger? Hier ga je toch flink uit de bocht hoor.

Dat het programma van Pinkpop in verhouding veel minder alternatieve, non-populistische, en 'onveilige' boekingen behelst dan BKS, DTRH of Lowlands, maakt niet dat de gemiddelde Pinkpop ganger close-minded is. Pinkpop als festival kiest er voor om in een breed spectrum aan genres te programmeren, en is dus een all-round festival. Ideaal in mijn ogen om groepen vrienden met variërende muzieksmaken samen van een festival te laten genieten. Maar dan moet je wel in al die genres een aantal aantrekkelijke artiesten hebben staan. En dus is de absolute undercard, waar je onbekende namen kan ontdekken, een stuk kleiner. Maar denk je nu echt dat mensen die dit festival bezoeken zich alleen beperken tot het luisteren naar wat Qmusic en 538 voor ze uit de speakers kotst? Want om het voorbeeld bij mezelf te houden: hier op mijn werk gaat juist op vrijdagmiddag, wanneer die vreselijke top-40 begint, de radio uit en spotify aan. En daar staat het hele kantoor achter. En daar zitten meerdere Pinkpop gangers tussen...

Dr. Hannibal wrote:
Ik was ook erg geneigd hierop te reageren, maar ik ben bang dat je tegen dovemansoren praat. Dit is toch tekenend voor hoe close-minded de gemiddelde Pinkpop ganger is? Mainstream muziek is het einde en alles wat een beetje underground of alternatief is, staat gelijk aan meuk voor hipsters en aanstellers. Zucht…

Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om deze mening van 1 persoon te projecteren op de gemiddelde Pinkpop ganger? Hier ga je toch flink uit de bocht hoor.

Dat het programma van Pinkpop in verhouding veel minder alternatieve, non-populistische, en ‘onveilige’ boekingen behelst dan BKS, DTRH of Lowlands, maakt niet dat de gemiddelde Pinkpop ganger close-minded is. Pinkpop als festival kiest er voor om in een breed spectrum aan genres te programmeren, en is dus een all-round festival. Ideaal in mijn ogen om groepen vrienden met variërende muzieksmaken samen van een festival te laten genieten. Maar dan moet je wel in al die genres een aantal aantrekkelijke artiesten hebben staan. En dus is de absolute undercard, waar je onbekende namen kan ontdekken, een stuk kleiner. Maar denk je nu echt dat mensen die dit festival bezoeken zich alleen beperken tot het luisteren naar wat Qmusic en 538 voor ze uit de speakers kotst?</strong Want om het voorbeeld bij mezelf te houden: hier op mijn werk gaat juist op vrijdagmiddag, wanneer die vreselijke top-40 begint, de radio uit en spotify aan. En daar staat het hele kantoor achter. En daar zitten meerdere Pinkpop gangers tussen…
Naar aanleiding van de vele negatieve reacties op social media over The Cure en Fleetwood Mac e.d. denk ik van wel. Ik wil niet elke Pinkpopganger over een kam scheren en het is ook helemaal niet negatief bedoeld hoor, maar ik denk eigenlijk wel dat een groot gedeelte (de helft o.i.d.) van de hedendaagse Pinkpopgangers inderdaad luistert naar een Q-Music of 538; en uiteraard 3FM, daar worden ook niet echt meer de spannende grenzen opgezocht muzikaal gezien. Nogmaals, ik bedoel het dus niet negatief he. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij luistert en om smaak valt niet te twisten. Is toch fijn dat iedereen zijn of haar eigen keuze kan maken mbt festivals.

Ik was ook erg geneigd hierop te reageren, maar ik ben bang dat je tegen dovemansoren praat @mattman. Dit is toch tekenend voor hoe close-minded de gemiddelde Pinkpop ganger is? Mainstream muziek is het einde en alles wat een beetje underground of alternatief is, staat gelijk aan meuk voor hipsters en aanstellers. Zucht…

Hoho. Daar gaat het niet om. Black-Lies gooit dit op het PP forum als een ironische/sarcastische kwinkslag. Zo kennen we onze notoire muziekliefhebber. Daarom reageer ik zo. Op het moment dat er over Pinkpop wat te zeuren is staat hij vooraan. Ik reageer op de persoon, niet op de nummers.

Zoiets hoort op het muziekforum. Het gaat er niet om of hij het plaatst. Het gaat mij er om dat ie het op het Pinkpop forum plaatst. We hebben hier in Twente een naam voor zo een persoon. een neulei.

Maar denk je nu echt dat mensen die dit festival bezoeken zich alleen beperken tot het luisteren naar wat Qmusic en 538 voor ze uit de speakers kotst? Want om het voorbeeld bij mezelf te houden: hier op mijn werk gaat juist op vrijdagmiddag, wanneer die vreselijke top-40 begint, de radio uit en spotify aan. En daar staat het hele kantoor achter. En daar zitten meerdere Pinkpop gangers tussen…
Maar dat betekent dus dat de rest van de week Qmusic aanstaat?
Grappige is dat als ik de hele week Qmusic zou moeten aanhoren ik juist blij zou worden van de Top 40, hoor je nog eens af en toe een ander nummer.

De verwachtingen vooraf van Pinkpop met hun 50jarig bestaan waren hoog. Velen vinden het een tegenvallen maar wat dachten jullie van het 50jarig jubileum van Woodstock.....

De eerste dag is zeer de moeite waard met oudgedienden van de eerste editie maar zogenaamde klappers als Coldplay, U2, Bruce enz ontbreken hier ook. Al met al kunnen wij best tevreden zijn met Pinkpop 2019. Glastonbury heeft als exclusieve act Jannet Jackson. Denk dat Fleetwood Mac een mooiere en exclusievere boeking is!!

https://www.woodstock.com

rickhuissen wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Dat het programma van Pinkpop in verhouding veel minder alternatieve, non-populistische, en ‘onveilige’ boekingen behelst dan BKS, DTRH of Lowlands, maakt niet dat de gemiddelde Pinkpop ganger close-minded is. Pinkpop als festival kiest er voor om in een breed spectrum aan genres te programmeren, en is dus een all-round festival. Ideaal in mijn ogen om groepen vrienden met variërende muzieksmaken samen van een festival te laten genieten. Maar dan moet je wel in al die genres een aantal aantrekkelijke artiesten hebben staan. En dus is de absolute undercard, waar je onbekende namen kan ontdekken, een stuk kleiner. Maar denk je nu echt dat mensen die dit festival bezoeken zich alleen beperken tot het luisteren naar wat Qmusic en 538 voor ze uit de speakers kotst?</strong Want om het voorbeeld bij mezelf te houden: hier op mijn werk gaat juist op vrijdagmiddag, wanneer die vreselijke top-40 begint, de radio uit en spotify aan. En daar staat het hele kantoor achter. En daar zitten meerdere Pinkpop gangers tussen…

Naar aanleiding van de vele negatieve reacties op social media over The Cure en Fleetwood Mac e.d. denk ik van wel. Ik wil niet elke Pinkpopganger over een kam scheren en het is ook helemaal niet negatief bedoeld hoor, maar ik denk eigenlijk wel dat een groot gedeelte (de helft o.i.d.) van de hedendaagse Pinkpopgangers inderdaad luistert naar een Q-Music of 538; en uiteraard 3FM, daar worden ook niet echt meer de spannende grenzen opgezocht muzikaal gezien. Nogmaals, ik bedoel het dus niet negatief he. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij luistert en om smaak valt niet te twisten. Is toch fijn dat iedereen zijn of haar eigen keuze kan maken mbt festivals.

Die negatieve reacties op The Cure en Fleetwood Mac lijken vooral teleurstelling dat het The Cure is ipv de beloofde klapper van Jan (het mosterd na de maaltijd gevoel) en het feit dat FM niet in originele bezetting komt.

Fleetwood Mac is imo ook niet echt muziek waarin spannende grenzen werden opgezocht. Misschien vroeger baanbrekend (geen idee) maar het klinkt voor mij een beetje oudbollig allemaal.

Ga me met Mattman's Spotify list in the Cure verdiepen. Benieuwd of mijn mening verandert.

Kanttekening in deze discussie: Opmerkelijk dat dan juist K!nk FM sponsor is.

En aangezien de zondag het best verkoopt valt het met de kritiek op the Cure iig ook wel mee. Mensen lijken over hun eerste teleurstelling dat het niet een meer verrassendere headliner is heen te zijn. (Al zijn er vast een hele hoop mensen die niet gaan omdat ze de headliners niks of teveel classic vinden)

Dat het programma gevarieerd is kan ik me dan weer niet in helemaal vinden. Er staat nergens hiphop geprogrammeerd en de headliners zijn imo alle drie vrij statische acts qua performance.

nog ff terugkomen op het stukje voorverkoop.

ik denk dat er bij het bekendmaken van het tijdschema nog enige publiciteit komt.
Dat zal misschien nog een kleine tik kunnen geven in de verkoopcijfers.

Maar wat denken jullie?
A – Blijven we hangen op 45 duizend bezoekers per dag?
B – Krijgen we toch nog 50 a 55 duizend bezoekers per dag?
C – Gaat uiteindelijk 60 duizend nog gehaald worden er dag?

Roept u maar…

Ik hoop op A. Zal het niet heel vervelend vinden als het niet al te druk is.

Na het programma nogmaals te hebben bekeken heb ik maar 2 acts waarvan ik echt iets hebt. Wat moet dat op Pinkpop. Dat zijn leafs en jacin trill. Ik vermoed dat iemand binnen de organisatie van Pinkpop er ook zo over denkt aangezien dit de enige 2 acts zijn waarbij geen introductie verhaaltje staat.

Er staat nergens hiphop geprogrammeerd.

Dit vind ik juist een goed teken. Ik kom naar een muziek festival en niet naar een playbackshow. Tot nu toe zijn er maar weinig hiphop acts die ik live ook maar iets muzikaals heb zien brengen. De meest trieste variant die voorbij komt is het mee zingen/rappen over een backing track waarbij ook de vocale hoorbaar zijn. Dan kunnen ze net zo goed gewoon een Spotify playlist afspelen en kosten besparen op de artiest.

Timmetje wrote:

Dit vind ik juist een goed teken. Ik kom naar een muziek festival en niet naar een playbackshow. Tot nu toe zijn er maar weinig hiphop acts die ik live ook maar iets muzikaals heb zien brengen. De meest trieste variant die voorbij komt is het mee zingen/rappen over een backing track waarbij ook de vocale hoorbaar zijn. Dan kunnen ze net zo goed gewoon een Spotify playlist afspelen en kosten besparen op de artiest.

Gewoon uit nieuwsgierigheid: welke hiphopartiestennheb je live zien optreden dan?

Mr-Pronk wrote:

Timmetje wrote:

Gewoon uit nieuwsgierigheid: welke hiphopartiestennheb je live zien optreden dan?

Goeie vraag. Ook wel benieuwd naar.

Wat wel opvalt is dat er hier een hoop users zijn die absoluut geen hiphop op Pinkpop willen. Dat vind ik dan wel weer jammer en ietwat closed minded.

Zingen/rappen over een track heeft ook niets te maken met een playbackact trouwens. Het is niet alsof de artiest dan niets doet he.

Ik mag niet beweren dat de gemiddelde Pinkpop bezoeker close minded is.

Diezelfde pagina wordt het hele hiphop genre afgeserveerd omdat het “niet muzikaal” zou zijn.

I rest my case.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=FhXy1kZNBpo[/video]

Hier heb je wat huiswerk.

Users who are viewing this thread