Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.752
Volgens mij kun je een stage beter een uurtje leeg laten, dan dat je deze kakkerlak er neer zet...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Volgens mij kun je een stage beter een uurtje leeg laten, dan dat je deze kakkerlak er neer zet…

Vind het vooral bizar dat Smeets weet dat hij wordt gebeld en dan niet even die naam opschrijft. Of dat ze inderdaad deWolff of een andere band met een band vervangen.
Of dat Pinkpop nu niet meteen ff op de socials meldt waar het over gaat maar wel reclameberichten plaatst. Dat Boef komt is verder zo raar niet. Kut''muziek'' maar wel populair.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Echt een bezopen idee om zo'n hufter als Boef een podium te geven. Dat er types zoals dit figuur bestaan, dat zal altijd zo blijven. Maar dat er weldenkende mensen zijn die het een goed idee vinden zo'n gast een podium te geven, daar kan ik echt niet bij. Iedereen maakt fouten maar dit figuur: met belachelijke snelheden door woonwijken rijden, vrouwen voor hoer uitmaken, dansen op politieauto's, zwaar respectloos gedrag vertonen, vechtpartijen uitlokken op YouTube en de lijst gaat maar door. Gewoon weren zulke gasten. Er zijn zat mensen met talent die wel positiviteit uitstralen. Ik ken werkelijk geen ander type dat zo door en door verrot is qua karakter.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.752
Ik mag zelf ook altijd graag de knuppel in het hoenderhok gooien, dus ik zal ook zeker hopen dat hij met van alles en nog wat het podium afgesmeten wordt.

En dan maar niet hopen dat hij zijn optreden hervat in een rode BH...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.752
Oke. Het Brabants dagblad geeft aan dat ze contact hebben gezocht, en dat Pinkpop het nieuws bevestigd, maar dat ze nog niet bekend maken wie de geannuleerde artiest /band is. Dit willen ze zelf op een later tijdstip bekend maken.

Ik maak me nu dus een beetje zorgen... :(
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Echt een bezopen idee om zo’n hufter als Boef een podium te geven. Dat er types zoals dit figuur bestaan, dat zal altijd zo blijven. Maar dat er weldenkende mensen zijn die het een goed idee vinden zo’n gast een podium te geven, daar kan ik echt niet bij. Iedereen maakt fouten maar dit figuur: met belachelijke snelheden door woonwijken rijden, vrouwen voor hoer uitmaken, dansen op politieauto’s, zwaar respectloos gedrag vertonen, vechtpartijen uitlokken op YouTube en de lijst gaat maar door. Gewoon weren zulke gasten. Er zijn zat mensen met talent die wel positiviteit uitstralen. Ik ken werkelijk geen ander type dat zo door en door verrot is qua karakter.
Ja, er zijn wel vaker foute artiesten geweest op Pinkpop. Ik noem bv.een Broederliefde.

trouwens amerikaanse bands (ook gedeeltelijke) : lenny kravitz; tenacious d; slash; cage the elephant; syml; dropkick murphys; halestorm; the pretenders; hippo campus; badflower; the marcus king band; (edit) o en fleetwood mac natuurlijk.

Daar staan me wat namen bij, als SYML zou afvallen, is dat misschien wel het minst erg.....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
trouwens amerikaanse bands (ook gedeeltelijke) : lenny kravitz; tenacious d; slash; cage the elephant; syml; dropkick murphys; halestorm; the pretenders; hippo campus; badflower; the marcus king band; (edit) o en fleetwood mac natuurlijk.

Ik ga er van uit dat Boef voor SYML komt
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Maar SYML kan je toch in de verste verte en met de beste wil van de wereld geen 'band' noemen?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
SYML is idd geen band.

Hoop niet dat Tenacious D afvallen. Dat zou echt zuur zijn.

Sowieso raar dat ze hun bezoekers nu in het ongewisse laten. Gooi dat persbericht eruit.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Echt een bezopen idee om zo’n hufter als Boef een podium te geven. Dat er types zoals dit figuur bestaan, dat zal altijd zo blijven. Maar dat er weldenkende mensen zijn die het een goed idee vinden zo’n gast een podium te geven, daar kan ik echt niet bij. Iedereen maakt fouten maar dit figuur: met belachelijke snelheden door woonwijken rijden, vrouwen voor hoer uitmaken, dansen op politieauto’s, zwaar respectloos gedrag vertonen, vechtpartijen uitlokken op YouTube en de lijst gaat maar door. Gewoon weren zulke gasten. Er zijn zat mensen met talent die wel positiviteit uitstralen. Ik ken werkelijk geen ander type dat zo door en door verrot is qua karakter.

Dezelfde man gaf een fortuin uit om met Sinterklaas een AZC te voorzien van cadeautjes en heeft behoorlijk wat geld binnengeharkt voor Giro 555. Ik zeg niet dat het een engel is en ik vind zijn muziek ook kut, maar ik denk dat er ook wel een (te) negatieve beeldvorming is. Tuurlijk, ook hier heeft hij zelf een dikke vinger in de pap, maar in Nederland wordt al gauw een negatiever beeld geschetst van iemand met een kleurtje dan over Tim Knol (geen idee trouwens of die iets verkeerds heeft gedaan, maar een lekker Hollandse naam voor mijn punt helpt ;-)). Wat vrouwvriendelijkheid betreft; is een songtekst van de alom geprezen Kendrick Lamar niet "Bitch, be humble"? Ook rocksterren zijn niet altijd lieverdjes die verstandige dingen doen en slechts liefde en blijheid uitstralen.

Overigens, niet op de naam komen van een band die heeft afgezegd is wel een nieuw dieptepunt van Jan. Hoe diep wil hij gaan?
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
SYML is idd geen band.

Hoop niet dat Tenacious D afvallen. Dat zou echt zuur zijn.

Sowieso raar dat ze hun bezoekers nu in het ongewisse laten. Gooi dat persbericht eruit.

Als Boef Tenacious D vervangt verscheur ik mijn kaartje en beloof ik dat ik nooit meer naar Pinkpop ga :p
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Is Tenacious D zo'n grote must see dan? De ene grappenact vervangt de andere.

Denk het niet trouwens, lijkt me wel dat Smeets de naam van die band wel zal onthouden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Is het niet gewoon zo dat Buro Pinkpop heeft gezegd: Jan, nog geen uitspraken doen tot het persbericht eruit is, en dat hij ala Smeets alleen heeft laten weten dat Boef vervangt, wel wist welke band Boef vervangt maar gewoon net deed alsof hij er niet op kon komen toen hij merkte dat hij zich versproken had?

Tenacious D is imo één van de grootste namen op het affiche dit jaar dus als die vervangen worden kun je de Swap zien vollopen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.752
Onibaba wrote:
Echt een bezopen idee om zo’n hufter als Boef een podium te geven. Dat er types zoals dit figuur bestaan, dat zal altijd zo blijven. Maar dat er weldenkende mensen zijn die het een goed idee vinden zo’n gast een podium te geven, daar kan ik echt niet bij. Iedereen maakt fouten maar dit figuur: met belachelijke snelheden door woonwijken rijden, vrouwen voor hoer uitmaken, dansen op politieauto’s, zwaar respectloos gedrag vertonen, vechtpartijen uitlokken op YouTube en de lijst gaat maar door. Gewoon weren zulke gasten. Er zijn zat mensen met talent die wel positiviteit uitstralen. Ik ken werkelijk geen ander type dat zo door en door verrot is qua karakter.

Dezelfde man gaf een fortuin uit om met Sinterklaas een AZC te voorzien van cadeautjes en heeft behoorlijk wat geld binnengeharkt voor Giro 555. Ik zeg niet dat het een engel is en ik vind zijn muziek ook kut, maar ik denk dat er ook wel een (te) negatieve beeldvorming is. Tuurlijk, ook hier heeft hij zelf een dikke vinger in de pap, maar in Nederland wordt al gauw een negatiever beeld geschetst van iemand met een kleurtje dan over Tim Knol (geen idee trouwens of die iets verkeerds heeft gedaan, maar een lekker Hollandse naam voor mijn punt helpt ;-)). Wat vrouwvriendelijkheid betreft; is een songtekst van de alom geprezen Kendrick Lamar niet “Bitch, be humble”? Ook rocksterren zijn niet altijd lieverdjes die verstandige dingen doen en slechts liefde en blijheid uitstralen.

Overigens, niet op de naam komen van een band die heeft afgezegd is wel een nieuw dieptepunt van Jan. Hoe diep wil hij gaan?

Goede mensen die geen rare dingen doen, geven vaak genoeg ook aan giro555 of een stichting die kansarme kindertjes een mooi cadeau of een geweldige dag schenkt. Die mensen kost dat relatief gezien waarschijnlijk meer dan het geld dat Boef kan missen. Die walgelijke rotzooi die hij maakt en die hij muziek noemt, levert hem heel veel centen op, en daarmee kan hij zijn foute imago deels afkopen, zonder dat het hem enige moeite kost, of dat hij het enigszins merkt aan zijn dagelijkse boterham. Dus nee, deze vlieger gaat wat mij betreft zeker niet op. Het is helemaal niks als mens, en het is nog minder als muzikant. Laat dit ver weg blijven van Pinkpop!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Beetje overdreven niet, Rick?
Vind dat Oasis daar best een punt heeft. Boef heeft een hoop nare dingen gedaan maar lijkt de laatste tijd zijn leven te willen beteren. Moet kunnen toch. Laatste tijd issie niet meer raar in het nieuws geweest toch?

Zo'n rare boeking vind ik het iig niet. Mijn muziek ook niet maar een hoop mensen die voor Boef wel een kaartje kopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Jan Smeets;

„Ik ben verbaasd dat het Boef is. In onze groep hebben wij het nog nooit over Boef gehad. Ik dacht dat men minstens zou komen met de jongens van DeWolff, of wat dan ook. Het is Boef geworden, ik weet ook niet waarom.”

Snap echt niet waarom Pinkpop het nog toestaat Smeets te laten interviewen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Oasiss wrote:

Onibaba wrote:
Echt een bezopen idee om zo’n hufter als Boef een podium te geven. Dat er types zoals dit figuur bestaan, dat zal altijd zo blijven. Maar dat er weldenkende mensen zijn die het een goed idee vinden zo’n gast een podium te geven, daar kan ik echt niet bij. Iedereen maakt fouten maar dit figuur: met belachelijke snelheden door woonwijken rijden, vrouwen voor hoer uitmaken, dansen op politieauto’s, zwaar respectloos gedrag vertonen, vechtpartijen uitlokken op YouTube en de lijst gaat maar door. Gewoon weren zulke gasten. Er zijn zat mensen met talent die wel positiviteit uitstralen. Ik ken werkelijk geen ander type dat zo door en door verrot is qua karakter.


Dezelfde man gaf een fortuin uit om met Sinterklaas een AZC te voorzien van cadeautjes en heeft behoorlijk wat geld binnengeharkt voor Giro 555. Ik zeg niet dat het een engel is en ik vind zijn muziek ook kut, maar ik denk dat er ook wel een (te) negatieve beeldvorming is. Tuurlijk, ook hier heeft hij zelf een dikke vinger in de pap, maar in Nederland wordt al gauw een negatiever beeld geschetst van iemand met een kleurtje dan over Tim Knol (geen idee trouwens of die iets verkeerds heeft gedaan, maar een lekker Hollandse naam voor mijn punt helpt ;-)). Wat vrouwvriendelijkheid betreft; is een songtekst van de alom geprezen Kendrick Lamar niet “Bitch, be humble”? Ook rocksterren zijn niet altijd lieverdjes die verstandige dingen doen en slechts liefde en blijheid uitstralen.

Overigens, niet op de naam komen van een band die heeft afgezegd is wel een nieuw dieptepunt van Jan. Hoe diep wil hij gaan?

Goede mensen die geen rare dingen doen, geven vaak genoeg ook aan giro555 of een stichting die kansarme kindertjes een mooi cadeau of een geweldige dag schenkt. Die mensen kost dat relatief gezien waarschijnlijk meer dan het geld dat Boef kan missen. Die walgelijke rotzooi die hij maakt en die hij muziek noemt, levert hem heel veel centen op, en daarmee kan hij zijn foute imago deels afkopen, zonder dat het hem enige moeite kost, of dat hij het enigszins merkt aan zijn dagelijkse boterham. Dus nee, deze vlieger gaat wat mij betreft zeker niet op. Het is helemaal niks als mens, en het is nog minder als muzikant. Laat dit ver weg blijven van Pinkpop!

Ik vind het knap dat je op grond van de incidenten die het nieuws haalden een beeld kunt vormen van de mens achter deze act. Wat ik met beeldvorming bedoel is dat het feit dat hij een groep meiden als kech betitelde tot maatschappelijke debatten hebben geleid van heb ik jou daar en er amper de media is gehaald met het door mij genoemde Sinterklaasverhaal.
Dat je het kut vindt qua muziek vind ik een prima argument om hem te weren ;-).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken