Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss wrote:
Ben verder wel benieuwd daar wat voor de gemiddelde bezoeker hier een grens is. En dan met name ook met bands die je wél leuk vindt qua muziek. Heel extreem voorbeeld; ik heb op mijn eerste Pinkpop ooit best genoten van Lost Prophets. Ik zal echter met de kennis van nu nooit meer een seconde naar die band luisteren.

Oud-collega van mij is op haar trouwdag nog naar een optreden geweest van Lost Prophets. Dat was voor deze shit naar buiten kwam.

Voor mij is een Phil Anselmo (oa Pantera, Down) iemand waar ik niet echt meer lekker naar kan luisteren.

Het is trouwens geen rockband, nieteens een band, en ze komen ook niet uit de VS.

Izzy Bizu is een zangeres uit Londen…

Credits naar Timmetje, die het (deze keer ? ) goed zag. Amateurisme ten top…

Vaag verhaal iig. Wellicht wijs Smeets gewoon uit de mwdia te houden. Die doet meer kwaad dan goed.

We hebben het nu toch over Boef? Ik vind het wat flauw om met het argument te komen “ja maar die en die dan…”. Ja, er zijn meer mensen in de muziekindustrie die geen lieverdjes zijn. Zo’n pedo als R Kelly bijvoorbeeld. Ook daar heb ik geen goed woord voor over. Dus als er meer idioten zijn, dan maakt het de boeking van Boef maar ok? Ik reageer nu op deze boeking. Maar ik begrijp dat er koortsachtig wordt gezocht om de boeking te verzachten? Ik snap dat niet. Hoe hij zich presenteert als hij op tv komt, zijn criminele acties, zijn slechte invloed op de jeugd. Voor mij redenen genoeg om hem finaal af te schrijven. Bij anderen ligt de morele lat blijkbaar anders. Ik vraag me dan echt af wat er nog meer moet gebeuren, willen bezoekers en boekers hem echt de rug toekeren? En dat baart me wel zorgen. Je kunt blijkbaar van alles flikken en mensen blijven je als held zien. Bizar.

Bedankt voor deze benaderbare bewoording. Ik ben het roerend met je eens namelijk...

Hahahaha. Mensen op Facebook: Pinkpop kon The Police niet krijgen. Dan maar Boef.

Niemand op FB echt positief iig.

mattman wrote:

Onibaba wrote:
Echt een bezopen idee om zo’n hufter als Boef een podium te geven. Dat er types zoals dit figuur bestaan, dat zal altijd zo blijven. Maar dat er weldenkende mensen zijn die het een goed idee vinden zo’n gast een podium te geven, daar kan ik echt niet bij. Iedereen maakt fouten maar dit figuur: met belachelijke snelheden door woonwijken rijden, vrouwen voor hoer uitmaken, dansen op politieauto’s, zwaar respectloos gedrag vertonen, vechtpartijen uitlokken op YouTube en de lijst gaat maar door. Gewoon weren zulke gasten. Er zijn zat mensen met talent die wel positiviteit uitstralen. Ik ken werkelijk geen ander type dat zo door en door verrot is qua karakter.

Tja. Ken je Axl Rose? Als je het dan toch over vrouwonvriendelijke, homofobe, irritante douchebags die domme uitspraken uitkramen wilt hebben. En grappig genoeg wordt die man wel aanvaard door veel Pinkpop gangers, gok ik. Tegenover Rose is die Boef nog een braaf lammetje.

Moeten we wel consequent blijven.

We hebben het nu toch over Boef? Ik vind het wat flauw om met het argument te komen “ja maar die en die dan…”. Ja, er zijn meer mensen in de muziekindustrie die geen lieverdjes zijn. Zo’n pedo als R Kelly bijvoorbeeld. Ook daar heb ik geen goed woord voor over. Dus als er meer idioten zijn, dan maakt het de boeking van Boef maar ok? Ik reageer nu op deze boeking. Maar ik begrijp dat er koortsachtig wordt gezocht om de boeking te verzachten? Ik snap dat niet. Hoe hij zich presenteert als hij op tv komt, zijn criminele acties, zijn slechte invloed op de jeugd. Voor mij redenen genoeg om hem finaal af te schrijven. Bij anderen ligt de morele lat blijkbaar anders. Ik vraag me dan echt af wat er nog meer moet gebeuren, willen bezoekers en boekers hem echt de rug toekeren? En dat baart me wel zorgen. Je kunt blijkbaar van alles flikken en mensen blijven je als held zien. Bizar.

Ik reageer eigenlijk op jouw uitsraak van ' Ik ken werkelijk geen ander type dat zo door en door verrot is qua karakter.' Want ze zijn er natuurlijk weldegelijk wel. En veel ergere. En vooral: die wél aanvaard worden door een groot deel het publiek. En dat is wel een relevant punt in deze discussie vind ik: het feit dat Boef (volgens mij ook terecht) uitgekotst wordt terwijl anderen die nog een pak erger zijn (Axel douchebag Rose bijvoorbeeld) wel aanvaard worden.

Hahahaha. Mensen op Facebook: Pinkpop kon The Police niet krijgen. Dan maar Boef.

Sommige mensen...*zucht* Ik snap wel dat je je gal wilt spuwen maar de ene nono vervangen door de andere maakt niet zoveel uit voor het programma imo

Eensch! Vorig jaar stond Lil' Kleine op Main Stage. Dat Boef nu iemand vervangt op stage 4 waarvan ik het bestaan niet af wist en in de toekomst ook niet zou weten, lijkt me geen reden voor (nieuwe) kritiek.

Het optreden van Jan Smeets weer daarentegen..

Sommige mensen…*zucht* Ik snap wel dat je je gal wilt spuwen maar de ene nono vervangen door de andere maakt niet zoveel uit voor het programma imo

Politie & boef.. snap je hem?

Wat vrouwvriendelijkheid betreft; is een songtekst van de alom geprezen Kendrick Lamar niet “Bitch, be humble”?

Wat is dit nou weer voor vergelijking, Kendrick en Boef? Roep geen dingen over muziek waar je geen verstand van hebt man, "bitch" is in deze context een onzijdig woord wat vooral juist mannen moet aanspreken:

While the beat is addictive, Lamar's lyrics send such a strong message. A review from OkayPlayer compared "Humble" to Beyoncé's "Formation" in the way that it's a call to African American men to come together (aka get in "Formation") in order to do something great.

According to OkayPlayer, "Humble" is "a call for black men to take an introspective look at their place and power. He [Lamar] is self-aware of the stance of humility he needs to take and is encouraging other men to do the same." This includes men remaining humble in their relationships with women. In the music video, Lamar goes to a salon which could be a way of trying to connect to women and seeing things from their perspective.

Super vrouw onvriendelijk hoor...

Ach... Lekker man!

Jan is gewoon Jan.
Komt ff niet op de act waar het om draait, zegt meer over de act dan over Jan imo. Plus hij zegt gewoon dat hij het niet weet, simpel.
Wel ontzettend grappig dat iedereen er over valt dat hij het over een Amerikaanse band had en het blijkt een Stage 4 zangeresje uit Engeland.

Boef, aan mij niet besteed. Maar dat andere was ook volledig aan me voorbij gegaan hoor...
Voor mij geen reden tot paniek in ieder geval.
Een nietszeggende stage 4 act vervangen met een andere nietszeggende stage 4 act, voor mij geen verschil...

50 dagen te gaan, hopelijk blijft het qua afvallers hierbij...

Oasiss wrote:
Wat vrouwvriendelijkheid betreft; is een songtekst van de alom geprezen Kendrick Lamar niet “Bitch, be humble”?

Wat is dit nou weer voor vergelijking, Kendrick en Boef? Roep geen dingen over muziek waar je geen verstand van hebt man, “bitch” is in deze context een onzijdig woord wat vooral juist mannen moet aanspreken:

While the beat is addictive, Lamar’s lyrics send such a strong message. A review from OkayPlayer compared “Humble” to Beyoncé’s “Formation” in the way that it’s a call to African American men to come together (aka get in “Formation”) in order to do something great.

According to OkayPlayer, “Humble” is “a call for black men to take an introspective look at their place and power. He [Lamar] is self-aware of the stance of humility he needs to take and is encouraging other men to do the same.” This includes men remaining humble in their relationships with women. In the music video, Lamar goes to a salon which could be a way of trying to connect to women and seeing things from their perspective.

Super vrouw onvriendelijk hoor…

Het was een oprechte vraag. Heb nooit ook maar een seconde gepretendeerd verstand te hebben van zijn muziek of genre. Mijn punt was meer dat er volgens mij heel wat vrouwonvriendelijke teksten zijn, ook van artiesten die wel gewaardeerd worden.

Rijdt Kendrick toevallig wel heel hard auto in een wijk waar oma's los rondlopen?

Oasiss wrote:

Ach… Lekker man!

Jan is gewoon Jan.
Komt ff niet op de act waar het om draait, zegt meer over de act dan over Jan imo. Plus hij zegt gewoon dat hij het niet weet, simpel.
Wel ontzettend grappig dat iedereen er over valt dat hij het over een Amerikaanse band had en het blijkt een Stage 4 zangeresje uit Engeland.

Nee.

Hij is gewoon een gigantisch slecht uithangbord voor Pinkpop en zet met zijn amateuristische gedoe de hele hardwerkende organisatie voor schut. Niet weten welke act vervangen wordt en on air zeggen dat je niet snapt waarom een act komt spelen. Dat kan gewoon niet. Die Jan moeten ze geen microfoon meer geven en gewoon lekker vrijkaarten geven maar hem niet meer laten bemoeien. Dit kan niet meer.

Totaal niet mee eens.
Jan is inderdaad gewoon Jan, onlosmakelijk verbonden met 'zijn' Pinkpop, als symbool en mascotte.
Tuurlijk is hij af en toe wat excentriek, naïef, verstrooid, overenthousiast, e.d., maar dat maakt hem (en Pinkpop) ook juist weer zo mooi.
Ik snap niet dat mensen zich daar zo aan kunnen storen.
Zitten we dan echt te wachten op een of andere mediagenieke, persgetrainde, übersaaie woordvoerder die alleen maar voorgekauwde interviews geeft?

Een woordvoerder die zich voorbereid, vragen kan beantwoorden en de organisatie serieus neemt zou beter zijn ja. Dit begint imo iig bijna sneu te worden en dat moet je niet willen.

Veel respect voor die man maar soms moet je stoppen op je hoogtepunt.

Als je nog zo prominent aanwezig wil zijn, moet je daar m.i. ook toe in staat zijn en dat is hij gewoon niet (meer). Als mascotte gebruiken lijkt me prima, maar geef die man gewoon geen microfoon meer.

Pinkpop genoemd als factor voor meer ervaren geluk in boek Ap Dijksterhuis "Op naar meer geluk"
Ook een begrip als verbondenheid is belangrijk. Dijksterhuis: “Jongeren die een dag naar Pinkpop gaan komen heel gelukkig thuis. Mensen worden gelukkig van het gevoel dat ze deel uitmaken van iets groters.
https://www.humanpowernow.com/nieuws/2019/4/20/7-weken-voor-mijn-40ste-pinkpop-50-year-anniversary-2019

Zou je misschien kunnen kappen met je eigen site pluggen?

Leuk dat je enthousiast over Pinkpop bent maar deze posts voegen echt niks toe.

Timmetje, maak je niet zo druk. Het gaat toch over pinkpop? Ik heb het stukje gelezen. Ik heb hier vervelendere berichten gezien.

Ik blijf het trouwens echt bijzonder vinden hoe laag The 1975 op het affiche staat, die hebben echt een heel goed album uitgebracht en zetten echt een goede show neer met mooie vosuals die subheadliner-waardig is. Daarentegen staat Bastille wel erg hoog, die hadden ze van mij mogen omdraaien.

Ik blijf het trouwens echt bijzonder vinden hoe laag The 1975 op het affiche staat, die hebben echt een heel goed album uitgebracht en zetten echt een goede show neer met mooie vosuals die subheadliner-waardig is. Daarentegen staat Bastille wel erg hoog, die hadden ze van mij mogen omdraaien.

The 1975 zijn toch maar hooguit AFAS Live grootte? Bastille deed laatst Ziggo Dome (al weet ik niet of dat was uitverkocht).

Users who are viewing this thread