mattman wrote:
Onibaba wrote:
Echt een bezopen idee om zo’n hufter als Boef een podium te geven. Dat er types zoals dit figuur bestaan, dat zal altijd zo blijven. Maar dat er weldenkende mensen zijn die het een goed idee vinden zo’n gast een podium te geven, daar kan ik echt niet bij. Iedereen maakt fouten maar dit figuur: met belachelijke snelheden door woonwijken rijden, vrouwen voor hoer uitmaken, dansen op politieauto’s, zwaar respectloos gedrag vertonen, vechtpartijen uitlokken op YouTube en de lijst gaat maar door. Gewoon weren zulke gasten. Er zijn zat mensen met talent die wel positiviteit uitstralen. Ik ken werkelijk geen ander type dat zo door en door verrot is qua karakter.
Tja. Ken je Axl Rose? Als je het dan toch over vrouwonvriendelijke, homofobe, irritante douchebags die domme uitspraken uitkramen wilt hebben. En grappig genoeg wordt die man wel aanvaard door veel Pinkpop gangers, gok ik. Tegenover Rose is die Boef nog een braaf lammetje.
Moeten we wel consequent blijven.
We hebben het nu toch over Boef? Ik vind het wat flauw om met het argument te komen “ja maar die en die dan…”. Ja, er zijn meer mensen in de muziekindustrie die geen lieverdjes zijn. Zo’n pedo als R Kelly bijvoorbeeld. Ook daar heb ik geen goed woord voor over. Dus als er meer idioten zijn, dan maakt het de boeking van Boef maar ok? Ik reageer nu op deze boeking. Maar ik begrijp dat er koortsachtig wordt gezocht om de boeking te verzachten? Ik snap dat niet. Hoe hij zich presenteert als hij op tv komt, zijn criminele acties, zijn slechte invloed op de jeugd. Voor mij redenen genoeg om hem finaal af te schrijven. Bij anderen ligt de morele lat blijkbaar anders. Ik vraag me dan echt af wat er nog meer moet gebeuren, willen bezoekers en boekers hem echt de rug toekeren? En dat baart me wel zorgen. Je kunt blijkbaar van alles flikken en mensen blijven je als held zien. Bizar.