Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.558
3.137
The 1975 is in Nederland nog niet zo groot inderdaad, dat is voor een Bastille een heel ander verhaal. Daar komt na dit jaar wel verandering in natuurlijk: de liveshows gaan ontzettend goed werken op de festivalpodia.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.044
8.684
The 1975 is in de Benelux volgens mij minder groot dan in Engeland of zelfs de VS. Weet niet hoe het gesteld is op de Nederlandse radio, maar ze worden bijvoorbeeld zelden tot nooit gedraaid op Studio Brussel.

Vandaar dat ze zo relatief laag staan op Pinkpop en rock Werchter.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
The 1975 is in de Benelux volgens mij minder groot dan in Engeland of zelfs de VS. Weet niet hoe het gesteld is op de Nederlandse radio, maar ze worden bijvoorbeeld zelden tot nooit gedraaid op Studio Brussel.

Vandaar dat ze zo relatief laag staan op Pinkpop en rock Werchter.
Stonden op de Live List van 3FM en worden voor mijn gevoel nog vrij regelmatig gedraaid, had een plekje hoger op de main stage niet gek gevonden of anders afsluiter van het noordpodium.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik blijf het trouwens echt bijzonder vinden hoe laag The 1975 op het affiche staat, die hebben echt een heel goed album uitgebracht en zetten echt een goede show neer met mooie vosuals die subheadliner-waardig is. Daarentegen staat Bastille wel erg hoog, die hadden ze van mij mogen omdraaien.
Bastille is toch een veel meer aantrekkelijke band dan 1975 momenteel.
terechte sub spot ook vind ik.
1975 had ik ook wel hoger op het affiche verwacht, al vind ik de maandag op main en IBA al heel sterk en zou elke verschuiving weer een andere gekkigheid opleveren.
ik kan me voorstellen BMTH op de 2e mainstage spot en Dropkick Murphy eerder op de dag op IBA (voor Tenacious D) en dan 1975 er na. Misschien zelfs Major Lazer nog voor 1975, en 1975 IBA laten afsluiten. Maar dat levert ook weer rare spots op denk ik.
Ik denk dat ze goed staan op mainstage. Naar mijn mening super sterke dag die geheel naar mijn smaak is ook, Main en IBA!!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Hij is gewoon een gigantisch slecht uithangbord voor Pinkpop en zet met zijn amateuristische gedoe de hele hardwerkende organisatie voor schut. Niet weten welke act vervangen wordt en on air zeggen dat je niet snapt waarom een act komt spelen. Dat kan gewoon niet. Die Jan moeten ze geen microfoon meer geven en gewoon lekker vrijkaarten geven maar hem niet meer laten bemoeien. Dit kan niet meer.
dit vind ik nou echt totale onzin!!!
Beter uithangbord kan je niet hebben, de organisator vanaf uur 1 en de draagkracht van het hele festival!!!
De man is uitgesproken in zijn mening en is niet meer 100% op de hoogte van wat Mojo allemaal uitspookt. Als hem dan onvoorbereid tussen neus en lippen door zoiets gevraagd wordt en hij komt er niet helemaal uit, tja whatever??
Beter dan een organisator die helemaal geen media interview geeft of met totale politiek correcte antwoorden van alles wegwuiven zal.
Ik ben het er ook totaal niet mee eens dat Jan aan amateuristisch gedoe doet en al zeker niet dat hij zijn organisatie voor schut zet.
Diep respect voor die man hoor!
Wat Set Abominae ook zegt: "Tuurlijk is hij af en toe wat excentriek, naïef, verstrooid, overenthousiast, e.d., maar dat maakt hem (en Pinkpop) ook juist weer zo mooi."
Daarbij vind ik Jan niet alleen een symbool en mascotte, maar eerder een fenomeen en zeker legendarische man voor wat hij in meer als 60 jaar opgebouwd heeft, nog voor de eerste Pinkpop georganiseerd werd.

Overigens best grappig hoe de man op zijn woorden afgerekend wordt, door de zelfde mensen die normaal beweren dat je Jan niet zo op zijn woorden moet geloven?
Ik heb zoiets van, laat Jan lekker zijn smeetsiaanse uitspraken doen... Het levert in ieder geval altijd gespreksstof op, mee eens of niet, er wordt altijd over gesproken.

#teamjan
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.547
6.223
Een slechter uithangbord kan je niet hebben. Hij is verstrooid, weet antwoorden op vragen niet, maakt opmerkingen die je als organisator niet kan maken en is vaak ook onverstaanbaar.

In een interview er als hoofdorganisator bij vragen niet uitkomen is amateuristisch. Vervolgens aangeven dat je niet snapt waarom iemand is geboekt is neerbuigend naar artiest en organisatie. Niet 100% op de hoogte zijn van wat Mojo doet is niet erg maar wel als woordvoerder en perspersoon. Dan moet je gewoon weten wat er speelt en wat er gebeurt.

Diep respect voor wat hij heeft opgebouwd. Maar dat doet niet af aan het feit dat elke keer als hij de microfoon krijgt hij of voor gek staat of rare opmerkingen maakt of onzin verkoopt. Sneu voor hem, sneu voor de hardwerkende organisatie en sneu voor de bezoeker die met elk interview niks wijzer wordt.

Wat ik dan weer grappig vind is dat dezelfde mensen die roepen dat Pinkpop bijvoorbeeld niet een Kensington moet boeken omdat ze aan hun internationale profiel moeten denken het wel oke vinden dat het dan weer niet erg is dat het uithangbord van Pinkpop het festival als niet serieus te nemen wegzet. Het is geen buurtfeestje het is een groot festival. Dat moet je ook willen uitstralen.

Lekker vergaderingen laten bijwonen en genieten van zijn festival maar geen microfoon meer geven lijkt mij iig het beste.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Dat komt omdat jullie beide punten hebben waar wat voor te zeggen valt. En het beide vanuit een ander oogpunt bekijken. Je hoeft het ook niet altijd met elkaar eens te zijn. Sterker nog volgens mij kan de uitkomst van een discussie ook gewoon zijn dat je het niet met elkaar eens bent.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Of het nu goed of slecht is durf ok biet te zeggen. Maar er gebeurt altijd wel wat met die man als hij aan het woord komt.

Ik vind het wel zijn charmes hebben, brengt in ieder geval altijd leven in de brouwerij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Wat ik dan weer grappig vind is dat dezelfde mensen die roepen dat Pinkpop bijvoorbeeld niet een Kensington moet boeken omdat ze aan hun internationale profiel moeten denken
Deze uitspraak moet je niet uit zijn context trekken hè. Als je een eerlijke discussie wil voeren.
Kensington niet als headliner ivm internationale uitstraling, dat was mijn oordeel in die desbetreffende discussie.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.547
6.223
Timmetje wrote:
Wat ik dan weer grappig vind is dat dezelfde mensen die roepen dat Pinkpop bijvoorbeeld niet een Kensington moet boeken omdat ze aan hun internationale profiel moeten denken

Deze uitspraak moet je niet uit zijn context trekken hè. Als je een eerlijke discussie wil voeren.
Kensington niet als headliner ivm internationale uitstraling, dat was mijn oordeel in die desbetreffende discussie.

Ja maar die snap ik dus niet. Smeets met zijn uitspraken en podiumpraatjes lijken me ook niet echt bevordelijk voor de internationale uitstraling. Waarom kan dat dan wel?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Jan zijn uitspraken staan niet bovenaan een affiche.
Jan zijn uitspraken halen buitenlandse media niet.
Valt weinig aan te snappen.

Misschien moet je ook niet proberen het te snappen. Het is geen hogere wiskunde. Het is Pinkpop maar....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.547
6.223
Jan zijn uitspraken staan niet bovenaan een affiche.
Jan zijn uitspraken halen buitenlandse media niet.
Valt weinig aan te snappen.

Misschien moet je ook niet proberen het te snappen. Het is geen hogere wiskunde. Het is Pinkpop maar….

Dus Kensington slecht voor de internationale uitstraling en Smeets slecht voor de nationale uitstraling? ;-)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.558
3.137
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een goede internationale uitstraling voor een festival als Pinkpop? Met louter Nederlanders, Duitsers, Belgen en Friezen is het festival altijd wel nagenoeg uitverkocht.

Je zult toch echt een budget als dat van Rock Werchter ertegenaan moeten gooien als je hetzelfde soort acts blijft boeken, wil je internationaal aanzien hebben. Maar dit gaat het festival niet vooruithelpen in mijn ogen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.547
6.223
Daar heb je natuurlijk ook wel een punt. Vraag me ook af hoeveel mensen vanuit het buitenland Pinkpop kennen of als groot internationaal festival zien.

Blijf er wel bij dat het beter voor alle partijen zou zijn als Jan niet meer interviews doet of op de voorgrond staat. Lekker van het festival laten genieten maar niet meer in de spotlight.

Kaarten op Ticketswap blijven stijgen. Hoe lang zal het duren voordat de prijs wat zakt?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Kaarten op Ticketswap blijven stijgen. Hoe lang zal het duren voordat de prijs wat zakt?
Laatste dagen vlak voor het festival.

Zolang Ticketmaster nog kaarten verkoopt, is kopen via swap imo ook niet echt slim. Al helemaal niet boven de prijs.
 
1 mei 2017
289
0
Daar heb je natuurlijk ook wel een punt. Vraag me ook af hoeveel mensen vanuit het buitenland Pinkpop kennen of als groot internationaal festival zien.

Blijf er wel bij dat het beter voor alle partijen zou zijn als Jan niet meer interviews doet of op de voorgrond staat. Lekker van het festival laten genieten maar niet meer in de spotlight.

Kaarten op Ticketswap blijven stijgen. Hoe lang zal het duren voordat de prijs wat zakt?

Internationaal aanzien is voor Pinkpop erg belangrijk zodat de boekers beter kunnen onderhandelen met bands.

En Smeets is idd belachelijk, maar ik vind dat ook zijn charmes hebben. Vooral wanneer hij op het podium het k-woord gebruikt: http://www.wattes.nl/forum/showthread.php?tid=4&pid=28321
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Nou nou nou wat een reakties allemaal weer. Een niets zeggende artieste wordt vervangen door andere nietszeggende artiest. Waar maakt iedereen zich nu druk over. Het is stage 4 maar en je hoeft niet naar hem toe. Heb ook niet het idee dat er veel "echte" fans op het festival van hem lopen. We moeten echter niet onderschatten dat hij bij bepaalde jonge groepen erg populair is. Al die opmerkingen over vrouwonvriendelijk zijn waar maar dachten jullie dat die gasten van Guns and Roses koorknapen waren halverwege jaren 80. Hun verblijf heette niet voor niets Hell House. Vrouwen waren daar gewoon gebruiksvoorwerpen. Zo zijn er vele voorbeelden van artiesten (Motley Cue) die tien keer erger zijn dan de opmerkingen van kleine Boefje.

Gisteren zou de verkoop beginnen van Woodstock 50 jaar in de VS. Tot nader order is dat uitgesteld en het lijkt erop dat het een groot fiasco gaat worden en dat het zelfs helemaal niet meer doorgaat. Een jubileum wil niet zeggen dat op voorhand succesvol zal zijn......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Vanavond zie ik Jan.
Bij een volgens mij zéér interessante lezing over 50 jaar Pinkpop.

Ben benieuwd...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken