Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89 wrote:
Maar goed… genoeg hier over.. Ik ben nog steeds aan het twijfel of ik een zondag kaartje moet kopen of niet.
1f610.svg

Tuurlijk niet. Volstrekt nutteloos als je een weekendkaart neemt…
Het zou Pinkpop inderdaad sieren om mij een weekendkaart op te sturen idd na mijn pleidooi. Stuur maar een DM Jan!

rickhuissen wrote:

Indiaantje89 wrote:
Maar goed… genoeg hier over.. Ik ben nog steeds aan het twijfel of ik een zondag kaartje moet kopen of niet.
1f610.svg

Tuurlijk niet. Volstrekt nutteloos als je een weekendkaart neemt…

Het zou Pinkpop inderdaad sieren om mij een weekendkaart op te sturen idd na mijn pleidooi. Stuur maar een DM Jan!

Er schijnen nog wat kaartjes over te zijn, dus wie weet ;-).

laat maar.. zoveel onwaarheden in een post. Ik stop deze discussie.

Ga maar lekker met super onvriendelijke hardcups werken mensen. Dan is het niet “mijn probleem”.Water, uitstootgassen van het vervoer, en productie desinfectie middel is natuurlijk wel super vriendelijk. Maar maiszetmeel moet ook ergens vandaan komen… Ik ga nog even verder rollen van het lachen.

Het is wel wat makkelijk om een discussie te starten, in die discussie te blijven roepen dat anderen onwaarheden roepen maar vervolgens niet de tijd en moeite willen nemen om in wat meer detail uit te leggen waar dan de denkfouten van anderen volgens jou liggen.

Zondagkaartje zou ik niet doen. Gewoon weekendticket via de Swap een paar dagen van te voren.

Heh, ik schreef net een post en die is ineens verdwenen.

Naja, kwam er op neer dat Gesp inderdaad hele goede dingen aanhaalt in de milieudiscussie en dat ik je zou aanraden op de zondag zelf een zondagkaartje te halen via de Swap. :-P

Heh, ik schreef net een post en die is ineens verdwenen.

Naja, kwam er op neer dat Gesp inderdaad hele goede dingen aanhaalt in de milieudiscussie en dat ik je zou aanraden op de zondag zelf een zondagkaartje te halen via de Swap.
1f61b.svg
ik heb slechte ervaring met ticketswap helaas. Ook de "nazorg" was erg slecht naar mijn ervaring. Dus van de goedkope ticketswap deals ben ik wel genezen. Maar goed... na een dag Paaspop, dit weekend Punk In Drublic (Köln), Alice In Chains 013, Best Kept Secret (weekend), Tool, Metallica, Graspop zondag, Electronic Family, Down The Rabbit Hole (weekend), Neil Young, Lowlands (weekend) is het misschien geen gek idee om ook een keertje over te slaan voor het eerst sinds 2011.

De drukte vorig jaar was echt killing, al verwacht ik het dit jaar minder druk.

Voor mij zijn de meest memorabele momenten toch, alvast sorry voor de lap tekst:

- John Coffey , dit is voor mij een van mijn favoriete bands, nog steeds. Ik heb hier mensen leren kennen waar ik naderhand een grote vriendengroep mee heb gemaakt, we stonden vooraan, en zagen David ineens op het publiek staan en dat biertje vangen. Dat was toch een heerlijk moment.

- Metallica en de storm: Hele dag staan wachten op een van mijn favoriete bands, terwijl ik naar andere heerlijke bands aan het kijken ben. Uit eindelijk het voorvak uitgestuurd worden. Maar ja, aangezien ik die wolken zag, wilde ik dit wel doen ja. Midden op het terrein weer met vrienden bij elkaar gekomen en we werden door een groep van stuk of 10 rockers/metalheads uitgenodigd om mee onder een groot plastic zeil te staan, hier hebben we de hele storm door Tenacious D gezongen, en doordat het een doorzichtig zeil was hebben we de hele lichtshow kunnen meegenieten. Heerlijk zicht was dat! (Ga ik komend jaar tijdens de set van Tenacious D zeker aan terug denken)

- System of a Down: Hele dag vooraan staan wachten om 2 van mijn jeugdhelden te zien op 1 podium. Sum 41 en SOAD! Dit was het zeker waard! Wat een heerlijke shows waren dit. Meerdere keren op TV gekomen tijdens SOAD en recht onder mij zaten Rag 'n Bone man en Seasick Steve. Ben zelfs nog op de FB livestream van RnBM gekomen, vol in beeld, dus dat was wel mooi. Halverwege de show nog ff de hand geschud en bedankt voor dat heerlijke optreden!

- De Staat: Ik leerde ze kennen op Pinkpop 2011, gelijk trokken ze de aandacht door de soundcheck. Want ja, hoe vaak kom je het tegen dat een band een autotoeter aan het soundchecken is? Gelijk helemaal fan geworden en ook elke keer in de buurt de show meegepakt! De eerste show van Pinkpop 2016 was een speciale! Ik stond vooraan, lekker alles mee te zingen, drummen etc zoals ik normaal doe, komt Torre (de zanger) rond 3/4e met de tamboerijn naar me toe. "Jij wilt deze zeker hebben?"
"Nee, ik weet iets beters". Hij loopt backstage en komt terug met een envelop. "Hier heb je 2 tickets voor onze show in de HMH, tot daar!" Mijn weekend kon toen echt niet meer stuk! Om ze vervolgens de laatste dag als invaller voor Ghost weer te hebben. Al had ik liever Ghost, De Staat had ik ook helemaal geen problemen mee.

De 5e had ik niet, want er was te veel om uit te kiezen, maar deze 4 namen hadden toch wel de meeste impact op me over mijn jaren Pinkpop!

Zie onder andere dat artikel wat je nota bene zelf linkt: op die recycling wordt pas vanaf dit jaar op ingezet. Die bekers (die wel degelijk recyclebaar zijn) gaan nog steeds voor een groot deel rechtstreeks naar de afvalverbranding: dat kan en moet echt veel beter. Recyclen van afbreekbaar bioplastic is altijd nog beter dan het verbranden en opnieuw maken van bioplastic, ook al komen er geen fossiele grondstoffen aan te pas. De productie van PLA is namelijk wel een vervuilend proces. En dat maiszetmeel moet ook ergens vandaan komen en kan dan niet ergens anders voor worden gebruikt.
recycling doet de afvaldienst van Pinkpop al jaren. PLA is nieuw.
en jawel, er wordt weldegelijk goed afgevoerd.
Bij goed afvoeren hoort ook gesorteerd afvoeren.
Niet zomaar alles gaat naar verbrandingsovens...
beetje kort door de bocht analyse verder.

Indiaantje89 wrote:
laat maar.. zoveel onwaarheden in een post. Ik stop deze discussie.

Ga maar lekker met super onvriendelijke hardcups werken mensen. Dan is het niet “mijn probleem”.Water, uitstootgassen van het vervoer, en productie desinfectie middel is natuurlijk wel super vriendelijk. Maar maiszetmeel moet ook ergens vandaan komen… Ik ga nog even verder rollen van het lachen.

Het is wel wat makkelijk om een discussie te starten, in die discussie te blijven roepen dat anderen onwaarheden roepen maar vervolgens niet de tijd en moeite willen nemen om in wat meer detail uit te leggen waar dan de denkfouten van anderen volgens jou liggen.

.
er zijn een aantal posts overheen gegaan waar exact instaat wat Mojo en Pinkpop doen en waar de uitleg exact staat...
Niet de moeite nemen om dat te lezen en te begrijpen is natuurlijk ook een keuze.

Denk eens na, Pinkpop heeft niet voor niets een Green ’n Clean Award te pakken en wil graag een nieuwe in de wacht slepen.
Dat doe je niet door achterover te hangen en niet met het milieu thema aan de gang te blijven!!!

Om in aanmerking te komen voor de Green ’n Clean Award moet je als festival aan bepaalde eisen voldoen op gebied van duurzaam management, transport, afvalbeheer, energieverbruik, voedsel(verspilling) en waterverbruik.

Denk eens na, Pinkpop heeft niet voor niets een Green ’n Clean Award te pakken en wil graag een nieuwe in de wacht slepen.
Dat doe je niet door achterover te hangen en niet met het milieu thema aan de gang te blijven!!!

Nee, dat doe je door die organisatie van de Green 'n Clean Award te sponsoren.

Kijk voor de grap eens bij de geldschieters van die organisatie: https://www.yourope.org/cms/

DennisvdBr wrote:

Nee, dat doe je door die organisatie van de Green ’n Clean Award te sponsoren.

Kijk voor de grap eens bij de geldschieters van die organisatie: https://www.yourope.org/cms/

Doe je alluhoedje maar weer af. De leden van Yourope zijn 90 Europese festivals. Pinkpop is daar 1 van.

gesp wrote:

DennisvdBr wrote:

Doe je alluhoedje maar weer af. De leden van Yourope zijn 90 Europese festivals. Pinkpop is daar 1 van.

Dat klopt, maar ik zie toch echt maar 2 merken naast 'internet sponsors'.

DennisvdBr wrote:

Lol. :-D
Lekker makkelijk hahaha!!!!

Ze doen sowieso hun best wel en die award is vast gedeeltelijk wel echt verdient ofzo. Maar vind gewoon die berg plastic behoorlijk aso. Snap niet dat volk gewoon hun troep op de grond flikkert en verwachten dat het voor ze wordt opgeruimd. Staan voldoende prullebakken.

Zou persoonlijk het liefst gewoon plastic voor zover mogelijk zsm zien verdwijnen.

tjonge tjonge jonge....

Onbegonnen gesprek dit...
"geldschieters" is uiterst overdreven ook.
Hier https://www.yourope.org/cms/portrait-projects/go-group/greennclean/ staan nog meer boosdoeners van dit milieu fiasco ;)

doomdenkers?
allemaal gelul om een hoop bekertjes/afval op het terrein, waar de 'discussie' begon.

Al met al, kan ik niemand laten inzien wat Pinkpop/Mojo wel goed doen. Maar ondertussen hebben jullie mij nog altijd niet overtuigd waarom de oorspronkelijke plastic bekers (in 2019 vervangen door PLA) niet als praktisch bekertjes gehandhaafd kan blijven.

De afvalberg op het terrein aan het einde van de festivaldag is een interpretatie of dat 'maar prima' is of een 'vervuiling'...

De afvalberg op het terrein aan het einde van de festivaldag is een interpretatie of dat ‘maar prima’ is of een ‘vervuiling’…

Een berg afval = vervuiling. Weinig interpretatie voor nodig.

Staan voldoende prullebakken.

Zou persoonlijk het liefst gewoon plastic voor zover mogelijk zsm zien verdwijnen.
er staan veel te weinig prullenbakken om voor zo veel mensen voldoende prullenbakken te hebben. Daarbij dient er nodig wat opvoeding aan de bezoekers meegegeven te worden. Maar te beginnen meet meer prullenbakken die ook regelmatig geledigd worden. Daarbij gescheiden inzameling.

Ik denk ook dat 'echt' plastic niet meer te vinden is op enkel de poncho na. Dus als iedereen zijn eigen regenjas mee neemt. Is het met het PLA al flink opgelost.

Een discussie over plastic is wel het laatst waaraan ik had gedacht bij het meedoen op dit forum.
Wel ontzettend vermakelijk om te lezen.

DennisvdBr wrote:
De afvalberg op het terrein aan het einde van de festivaldag is een interpretatie of dat ‘maar prima’ is of een ‘vervuiling’…

Zodra het is opgeruimd is het geen vervuiling meer!!

Dr. Hannibal wrote:

DennisvdBr wrote:

Zodra het is opgeruimd is het geen vervuiling meer!!

Tja. Heerlijk creatief maar een flinke drogreden natuurlijk.

Als je midden in de regen staat en het ophoudt met regenen dan regent het niet meer maar je blijft nat. :-P

Wat er op neer komt dat het hele punt van de hard plastic bekers en de PLA bekers niet is gesnapt

Users who are viewing this thread