Wat er op neer komt dat het hele punt van de hard plastic bekers en de PLA bekers niet is gesnapt
Ik zeg harde PLA bekers invoeren. Iedereen blij.
Wat er op neer komt dat het hele punt van de hard plastic bekers en de PLA bekers niet is gesnapt
Een beetje nat worden is niet erg. Maar jij wilt een hardcup plastic dakje boven je hoofd om droog te blijven, dat lukt prima. Maar je beide buren krijgen nu veel meer water overlast door jou hardcup plastic afdakje.DennisvdBr wrote:
Dr. Hannibal wrote:
DennisvdBr wrote:
De afvalberg op het terrein aan het einde van de festivaldag is een interpretatie of dat ‘maar prima’ is of een ‘vervuiling’…
Een berg afval = vervuiling. Weinig interpretatie voor nodig.
Zodra het is opgeruimd is het geen vervuiling meer!!
Tja. Heerlijk creatief maar een flinke drogreden natuurlijk.
Als je midden in de regen staat en het ophoudt met regenen dan regent het niet meer maar je blijft nat.
Psst...Psst. Dennis. Harde bekers met een half muntje statiegeld erop. Das pas een realistisch recycling plan. Heb je als bezoeker nog een fatsoenlijk bekertje wat je als aandenken mee kan nemen ook, in plaats van zo’n slappe hap.
Wat efficiëntie betreft: als een festival als Hellfest het kan (redelijk kleine organisatie, zelfde soort bezoekersaantallen als Pinkpop) kunnen ze dat in Landgraaf ook best regelen. En soms moet je een beetje extra moeite doen om van de wereld beter te maken. Waar een wil is, is een weg.
De vraag blijft wat dit voor Pinkpop in NL qua kosten met zich meebrengt, wat dit qua transport met zich mee brengt, wat er georganiseerd moet worden tov plastic 'wegwerp' bekers en wat zo'n invoering qua kosten met de consumptieprijzen gaan doen om het voor bezoekers rendabel te houden.Psst. Dennis. Harde bekers met een half muntje statiegeld erop. Das pas “begonnen werk”. Heb je als bezoeker nog een fatsoenlijk bekertje wat je als aandenken mee kan nemen ook, in plaats van zo’n slappe hap.
Wat efficiëntie betreft: als een festival als Hellfest het kan (redelijk kleine organisatie, zelfde soort bezoekersaantallen als Pinkpop) kunnen ze dat in Landgraaf ook best regelen. En soms moet je een beetje extra moeite doen om van de wereld beter te maken. Waar een wil is, is een weg.
Dr. Hannibal wrote:
Psst. Dennis. Harde bekers met een half muntje statiegeld erop. Das pas “begonnen werk”. Heb je als bezoeker nog een fatsoenlijk bekertje wat je als aandenken mee kan nemen ook, in plaats van zo’n slappe hap.
De vraag blijft wat dit voor Pinkpop in NL qua kosten met zich meebrengt, wat dit qua transport met zich mee brengt, wat er georganiseerd moet worden tov plastic ‘wegwerp’ bekers en wat zo’n invoering qua kosten met de consumptieprijzen gaan doen om het voor bezoekers rendabel te houden.
Daar wringt de schoen… imo
Uiteraard. Ik ben ook zeker niet heilig op dit gebied. Ik kan je zelfs verklappen dat ik ook ooit tijdens een optreden een bekertje op de grond heb gegooid.Psstt..
Maar Indiaan neemt wel zelf ook z’n BKS bekertje mee. (En terecht trouwens, mooi aandenken)
Investeren in de toekomst heet dat. Niet alleen van het festival, ook van ons leefmilieu.
Waar ben ik dan naar aan het zoeken?Je bent wel echt aan het zoeken heh Indiaantje? Komt weinig zinnigs meer uit…
eloelo wrote:
Psstt..
Maar Indiaan neemt wel zelf ook z’n BKS bekertje mee. (En terecht trouwens, mooi aandenken)
Uiteraard. Ik ben ook zeker niet heilig op dit gebied. Ik kan je zelfs verklappen dat ik ook ooit tijdens een optreden een bekertje op de grond heb gegooid.
En als ik echt in badass modus zit dan douche ik soms een langer dan een kwartier. Ik zit mooi boven de zeespiegel, dat het strand een beetje meer mijn kant opkomt vind ik niet zo erg.
(Deze post is mede mogelijk gemaakt door enige vorm van sarcasme).
Timmetje wrote:
DennisvdBr wrote:
Dr. Hannibal wrote:
DennisvdBr wrote:
De afvalberg op het terrein aan het einde van de festivaldag is een interpretatie of dat ‘maar prima’ is of een ‘vervuiling’…
Een berg afval = vervuiling. Weinig interpretatie voor nodig.
Zodra het is opgeruimd is het geen vervuiling meer!!
Tja. Heerlijk creatief maar een flinke drogreden natuurlijk.
Als je midden in de regen staat en het ophoudt met regenen dan regent het niet meer maar je blijft nat.
Een beetje nat worden is niet erg. Maar jij wilt een hardcup plastic dakje boven je hoofd om droog te blijven, dat lukt prima. Maar je beide buren krijgen nu veel meer water overlast door jou hardcup plastic afdakje.
Timmetje is droog en dus helemaal tevreden, maar je buren zitten nu met het water overlast, omdat jij geen nat pak wil.
Dr. Hannibal wrote:
Je bent wel echt aan het zoeken heh Indiaantje? Komt weinig zinnigs meer uit…
Waar ben ik dan naar aan het zoeken?
Hardcups heeft meerdere lagen plastic nodig kwa productie. Ze moeten afgevoerd worden naar externe fabrieken (vervoer is ook niet milieu vriendelijk). Dan is er erg veel water nodig om die miljoenen Mojo bekers maar te wassen. En veelvoudig water gebruik is NIET milieu vriendelijk.
Dan komt er nog desinfectie materiaal bij pakken, dat is ook troep om milieu technisch te produceren, te vervoeren en te verpakken.
Dan kan ik je adviseren on lekker thuis te blijven van een festival. Super milieu vriendelijk. Zet wel je TV uit, koop vooral niks in huis waar plastic in zit. Gebruik geen water, pak enkel de fiets. En eet je voedsel lekker uit je eigen biologische groentetuintje.Indiaantje89 wrote:
eloelo wrote:
Psstt..
Uiteraard. Ik ben ook zeker niet heilig op dit gebied. Ik kan je zelfs verklappen dat ik ook ooit tijdens een optreden een bekertje op de grond heb gegooid.
En als ik echt in badass modus zit dan douche ik soms een langer dan een kwartier. Ik zit mooi boven de zeespiegel, dat het strand een beetje meer mijn kant opkomt vind ik niet zo erg.
(Deze post is mede mogelijk gemaakt door enige vorm van sarcasme).
“Hahaha de aarde gaat kapot maar het boeit mij allemaal niks.” Leuk man.
(Deze post is mede mogelijk gemaakt door enige vorm van realisme).
Haha, dat zijn we al hele pagina’s aan het doen hoor . Deze argumenten waren al zelfs meerdere malen aangehaald, inclusief bijbehorende artikelen erover.Indiaantje89 wrote:
Dr. Hannibal wrote:
Hardcups heeft meerdere lagen plastic nodig kwa productie. Ze moeten afgevoerd worden naar externe fabrieken (vervoer is ook niet milieu vriendelijk). Dan is er erg veel water nodig om die miljoenen Mojo bekers maar te wassen. En veelvoudig water gebruik is NIET milieu vriendelijk.
Dan komt er nog desinfectie materiaal bij pakken, dat is ook troep om milieu technisch te produceren, te vervoeren en te verpakken.
Kijk zo is het al minder zoeken, dit zijn argumenten! Goeie argumenten ook.
Als je zonder verdere onderbouwing 1 opmerking uit mijn argumentatie belachelijk maakt noem ik dat zoeken.
Met deze reactie geef je goeie punten waardoor ik mijn standpunt ga heroverwegen.
Zo simpel is het, inhoudelijk discussiëren is best te doen
Dr. Hannibal wrote:
Daar ga ik helemaal niet aan voorbij. Maar bij het ander heb je EN aardolie en water nodig. Ook heb je niet meermaals desinfectiemiddel nodig. En die producten komen vanuir de hele wereld.Indiaantje89 wrote:
Dr. Hannibal wrote:
Je gaat wel voorbij aan het feit dat bij de productie van maiszetmeel (ook) veel water wordt gebruikt. En dat komt vaak ook van de andere kant van de wereld.