Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Sorry maar het Coachella publiek lijkt eerder op het Lowlands publiek.

Ik denk dat Eloelo doelt op het feit dat ze op beide festivals niet (zouden) participeren en enthousiast zijn tijdens de show. Niet op het type muzieksmaak.

Op videos komt het Lowlands publiek in ieder geval een pak (en ik bedoel: een PAK) enthousiaster over dan het kartonnen Coachella publiek. :-)

OK, ik ben te laat. Dit had ik voor het weekend moeten posten zie ik wel......
Cootje wrote:
Dat er zo’n plastic berg op het festivalterrein ligt, ligt toch aan de festivalbezoeker zelf?
Je kunt het ook in de plastic-afvalcontainer gooien!
Maar de mensheid is daar denk ik te ‘lui’ voor, schamen zich of zo om hun eigen rommel op te ruimen… bordjes/bestek-bekers ed laat men gewoon op de tafels staan terwijl een container/plastic zak er langs staat.

Je afval op de grond gooien is toch net beschamend? Als ik iemand dat zie doen voel ik in ieder geval plaatsvervangende schaamte. Blijf het sowieso een vreemde reflex vinden om je afval niet weg te gooien op een plek waar het letterlijk krioelt van de vuilnisbakken. Alleen helemaal vooraan een podium, waar je tussen het volk staat, kan ik nog ergens inkomen dat je dat doet. Maar dan nog voelt het wat raar om je lege beker op de grond te gooien. Komt nogal belachelijk over.
Helemaal mee eens, en de beligische mega-festivals geven het voorbeeld. Al dan niet gedwongen. het gaat niet over CO2 neutraal zijn het gaat over de message die je achterlaat. Met zijn allen op een plastcberg gaan zitten lijkt me de verkeerde message.
Nee, bij Pinkpop zorg je datiemand in je groep een stokje of iets bi jzich heeft, dan kan degene met wat handige wegtikbewegingen de rommel (het gaat niet alleen over plastic, maar ook over frietbakjes met saus en bijvoorbeeld ponchos die zijn volgekotst door een of andere gast die de avond te voor te veel pilletjes op heeft) van het plekje een beetje aan de kant schuiven, zodat je op gewoon gras (!) kunt zitten. ik vind Pinkpop een tof evenement, en ik denk dat we echt een veld zonder plastic kunnen kijgen elke dag.
Vorig jaar stond ik bij de waterstand, Ik heb er nog fotos van gemaakt, de grond voor het sustainable watertentje lag bezaaid met "water id goed voor je" bekertjes. Van plastic. Er lopen oo kvan die lui rond met prikkers. Die lopen echt op t terrein rond om water naar de zee te dragen.

Aangezien jan helemaal uit wordt gesloten van nieuws omtrent geboekte acts, is dit nog iets waar hij zich nog voor hij op pinkpop-pensioen gaat zich hard voor zou kunnen maken.

Cootje wrote:
Dat er zo’n plastic berg op het festivalterrein ligt, ligt toch aan de festivalbezoeker zelf?
Je kunt het ook in de plastic-afvalcontainer gooien!
Maar de mensheid is daar denk ik te ‘lui’ voor, schamen zich of zo om hun eigen rommel op te ruimen… bordjes/bestek-bekers ed laat men gewoon op de tafels staan terwijl een container/plastic zak er langs staat.

Je afval op de grond gooien is toch net beschamend? Als ik iemand dat zie doen voel ik in ieder geval plaatsvervangende schaamte. Blijf het sowieso een vreemde reflex vinden om je afval niet weg te gooien op een plek waar het letterlijk krioelt van de vuilnisbakken. Alleen helemaal vooraan een podium, waar je tussen het volk staat, kan ik nog ergens inkomen dat je dat doet. Maar dan nog voelt het wat raar om je lege beker op de grond te gooien. Komt nogal belachelijk over.
Ik hou ze bij tot de verzamelaars voorbij komen, of we maken er een weddenschap van hoe lang het duurt voor de beker opgepikt is. Met bekers waar ze er oprapen voor bonnetjes te verkrijgen vind ik het zo erg niet. Maar als je je pak friet niet opkrijgt dat gewoon op de grond gooien is iets anders. Tof om in te gaan zitten in het schemer/donker.

Gaan we allemaal stemmen forumleden? Kies je memorabele Pinkpopmomenten.
https://stem.npo.nl/pinkpop/1

bcmrmaybe wrote:

De winnaar zal ongetwijfeld al vast staan (Eddie’s stagedive).
Verder wel heel kwalijk dat Arcade Fire niet tussen de suggesties staat, die heb ik zeker erbij!
Idd, wat een geweldige show was dat. Misschien de meest memorabele show die ik ooit in mijn leven gezien heb. Die sfeer was zo geweldig toen. Er heerste echt een sfeer dat de wereld aan het vergaan was, en dat we nog 1x echt mogen genieten op onze aardbol. Net of we de apocalypse tegemoet aan het dansen waren. Het was bijna spiritueel te noemen.

Oasiss wrote:

bcmrmaybe wrote:

De winnaar zal ongetwijfeld al vast staan (Eddie’s stagedive).
Verder wel heel kwalijk dat Arcade Fire niet tussen de suggesties staat, die heb ik zeker erbij!

Idd, wat een geweldige show was dat. Misschien de meest memorabele show die ik ooit in mijn leven gezien heb. Die sfeer was zo geweldig toen. Er heerste echt een sfeer dat de wereld aan het vergaan was, en dat we nog 1x echt mogen genieten op onze aardbol. Net of we de apocalypse tegemoet aan het dansen waren. Het was bijna spiritueel te noemen.

Kan me hier alleen maar bij aansluiten. Krijg nog steeds kippenvel als ik aan dat optreden terugdenk.

Midden in dat fucking onweer in 2014. Ik was verkleumd tot op het bot. Dat was om meerdere redenen memorabel. Absoluut kut maar wel memorabel

Je kan Arcade Fire er natuurlijk zelf instemmen. Wat ook wel terecht zou zijn, als ik het zo hoor/zie. Was ik ook graag bij geweest.

De “plastic bekers” zijn overigens niet zo erg als het lijkt gezien die van bioproducten zijn gemaakt. Mensen zien veel zooi en hebben er gelijk gedachtes bij, maar in de praktijk werkt het toch anders. Mojo heeft hier al vaak genoeg naar gekeken namelijk.

En niet enkel Mojo. Zie ook: https://www.sprout.nl/artikel/podcast/een-volledig-circulair-festival-dat-blijkt-een-utopie-te-zijn

Of
“Ook MOJO onderzocht de afgelopen tijd of de hard cup een mogelijkheid was, vertelt Manders. ‘Maar onze evenementen zijn zo grootschalig dat je echt heel veel vrachtwagens nodig zou hebben om die bekers naar het evenement toe te brengen. Je hebt ook nog veel meer hard cups nodig dan er bezoekers zijn, want de bekers mogen niet gespoeld worden op het terrein. Dat moet in een aparte fabriek gebeuren. Dat is niet zo eenvoudig als het lijkt.’ Voor een club of kleinschaliger festival is de hard cup een prima optie, legt Manders uit, maar een Goffertpark-show met 65.000 toeschouwers is nou eenmaal een ander verhaal. ‘Dan kom je uit op een gigantische hoeveelheid bekers.’”

Dat het een teringzooi lijkt te zijn op een terrein wil niet zeggen dat het per direct slechter is dan hardcups. En dit kaar gaan ze weer met nieuwe afval methodes werken:
https://lowlands.nl/nieuws/2019/02/21/lowlands-sluit-zich-aan-bij-plastic-pact-nl/
Het is niet zo'n makkelijk verhaal als het lijkt. Wellicht dat het nog lang zo blijft dat Pinkpop aan de dun-plastic bekers blijft.

imo , prima ook... (ja meen ik nog steeds)

Een bende plastic troep kun je toch niet prima vinden????
Absoluut niet mileubewust van Pinkpop.

Collector tickets ontvangen!
Wel een saai keycord (helemaal zwart) maar wel weer steviger als 2 jaar geleden
Hier nu ook ontvangen!!

Keycord is idd van kwaliteit lik me vestje... Naast praktische reden één van de redenen om hem in de portemonnee te stoppen bij de rest van mijn pasjes.

Users who are viewing this thread