Ik denk dat dat een hele reëele verwachting is Dennis. En zoals ik eerder ook aangaf zou ik dat ook sterk vinden van Pinkpop. Hiermee kiezen ze ze een duidelijk profiel van radio acts met enkele grote headliners erboven. Alle genres krijgen hierin een paar bands. Blijkbaar slaat dit concept prima aan. Voor rock en alternatieve muziek moet je elders zijn. Daarom zal je mij ook elders vinden. Maar het kiezen voor een lijn en hieraan vasthouden vind ik getuigen van een stukje visie van de organisatie.
eigenlijk... is dat van ouds het concept wel, elke act vertegenwoordigd een genre uit de populaire hitlijsten...
dat was de opzet vanaf de eerste Pinkpop, zie je daarna ook wel terug en is eigenlijk ook wel laatste jaren met 4 podia meer en meer terug duidelijk.
De één zegt dat Pinkpop geen lijn aanhoud, of elk jaar een andere koers inzet. Maar dat is het gewoon hé, de radioacts met 3 grote headliners...
Ik denk dat Pinkpop mee schuift met wat (MOJO) op dat moment intressant vind.
Zo boekte men rond de eeuwwisseling de toen populaire dj-stroming... Dat ging aan de verkoopcijfers duidelijk tegen het traditionele Pinkpop-publiek in.
Laatste jaren zie je redelijk stabiele verkoopcijfers, 2015, 2016, 2017 en nu 2018.
Nu na dit weekend zp'n verkoopcijfers, zie je dat ook het traditionele Pinkpop-publiek nog wel gecharmeerd is van dit affiche.
Waarschijnlijk niet eens trek heeft in
"alternatieve onbekende" namen...
Qua koers, dit is Pinkpop, Pinkpop is Pinkpop.
...er is een maar...
gezien het aanbod van tourende rock-acts, had dat wel iets meer kunnen zijn... dat aanbod is dit jaar in juni enorm.
dat kan ik wel als kritiek geven, maar dat schemerde ik ook al door, in mijn reactie na de perspresentatie.