Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Hoewel zondag meer een pop dagje is zal Vuur als tegenhanger wel meer dan welkom zijn.
Ja een Nederlandse inbreng is wel voor de hand idd.

Ik mis ook nog wel wat Punk op die zondag, misschien is The Pink Slips een optie.
Nog niet veel data van de band geloof ik.
15 juni in Italië Firenze Rocks en 18 juni op Download Parijs, de 17e kan in principe.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
bassie1978 wrote:
Hoewel zondag meer een pop dagje is zal Vuur als tegenhanger wel meer dan welkom zijn.

Ja een Nederlandse inbreng is wel voor de hand idd.

Ik mis ook nog wel wat Punk op die zondag, misschien is The Pink Slips een optie.
Nog niet veel data van de band geloof ik.
15 juni in Italië Firenze Rocks en 18 juni op Download Parijs, de 17e kan in principe.
Die touren met Guns N'Roses mee (is ook de dochter van de bassist van GnR), dus die zal wel in het Gofferpark staan.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Ik vind dat Wolf Alice ook wel zou mogen komen. Heerlijk bandje. Staan al op BKS (dacht ik). Maar lijken me niet zo groot dat ze door 1 optreden in NL gelijk afgeschreven zijn. Mindere kans wel, maar ik wil ze niet gelijk a schrijn.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.897
994
Wolf Alice komt dit jaar niet naar Pinkpop. Worden in Nederland geboekt door Friendly Fire en die laten ze naast BKS echt niet op Pinkpop spelen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Wolf Alice komt dit jaar niet naar Pinkpop. Worden in Nederland geboekt door Friendly Fire en die laten ze naast BKS echt niet op Pinkpop spelen.
Ja oke, was even de Friendly Fire / MOJO chaos enzo vergeten. Net als vorig jaar dat Blink 182 door FF geboekt werd voor Ahoy en daardoor niet geboekt werden voor Pinkpop of Jera via MOJO
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Overigens is het wel opvallend dat van de "voorprogramma dingetjes" van Foo Fighters in principe niets mee komt naar Pinkpop.
Dat is wel waar ook ik lang aan dacht...
Daarnaast was Wolf Alice al geen optie meer doordat er op 17 juni 2 Brightlands-spots over zijn.
En het "Foo Fighters voorprogramma" de 17e op Download Parijs staat, waaronder ook Wolf Alcie...
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Overigens is het wel opvallend dat van de “voorprogramma dingetjes” van Foo Fighters in principe niets mee komt naar Pinkpop.
Dat is wel waar ook ik lang aan dacht…
Daarnaast was Wolf Alice al geen optie meer doordat er op 17 juni 2 Brightlands-spots over zijn.
En het “Foo Fighters voorprogramma” de 17e op Download Parijs staat, waaronder ook Wolf Alcie…

vandaar dat ik ook een act als the sturts op pinkpop verwachte. voorprogramma foos en beschikbaar op de foo fighters dag. Nu lijkt me dit een gevalletje dat pinkpop liever andere artiesten boekte voor die dag. en geen plek meer was voor the struts
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
daarbij... van dat Download Parijs affiche enkel Foo's, Offspring, Last Internationale en Greta van Fleet op Pinkpop.
verwacht je toch dat binnen het LiveNation circuit er nog wel wat meer bij kan uit dit genre?

Van NovaRock, enkel Nothing But Thieves en Last Internationale...
Van StoneFree UK enkel Triggerfinger
Firenze alleen Foo Fighters...
Qua Rock-muziek is het een vruchtbare periode, maar niet geheel terug te zien aan Pinkpop...
Weten we dat voor komende jaren, op die affiche's kijken is zoeken naar een speld in een hooiberg?

Eigenlijk hoop ik dat er nog minstens 1 rock'act bij komt in Brightlands, gelijk met Milky Chance op North.
Don Diablo zal wel afsluiten, maar zou het niet slim zijn Don Diablo gelijk te zetten met Triggerfinger op North en dan een rockband Brightlands te laten afsluiten gelijktijdig met Oscar op North. Er zit rond die tijd zo'n gat voor het rock-genre, naar mijn mening...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
daarbij… van dat Download Parijs affiche enkel Foo’s, Offspring, Last Internationale en Greta van Fleet op Pinkpop.
verwacht je toch dat binnen het LiveNation circuit er nog wel wat meer bij kan uit dit genre?

Van NovaRock, enkel Nothing But Thieves en Last Internationale…
Van StoneFree UK enkel Triggerfinger
Firenze alleen Foo Fighters…
Qua Rock-muziek is het een vruchtbare periode, maar niet geheel terug te zien aan Pinkpop…
Weten we dat voor komende jaren, op die affiche’s kijken is zoeken naar een speld in een hooiberg?

Eigenlijk hoop ik dat er nog minstens 1 rock’act bij komt in Brightlands, gelijk met Milky Chance op North.
Don Diablo zal wel afsluiten, maar zou het niet slim zijn Don Diablo gelijk te zetten met Triggerfinger op North en dan een rockband Brightlands te laten afsluiten gelijktijdig met Oscar op North. Er zit rond die tijd zo’n gat voor het rock-genre, naar mijn mening…

Ik denk dat dat een hele reëele verwachting is Dennis. En zoals ik eerder ook aangaf zou ik dat ook sterk vinden van Pinkpop. Hiermee kiezen ze ze een duidelijk profiel van radio acts met enkele grote headliners erboven. Alle genres krijgen hierin een paar bands. Blijkbaar slaat dit concept prima aan. Voor rock en alternatieve muziek moet je elders zijn. Daarom zal je mij ook elders vinden. Maar het kiezen voor een lijn en hieraan vasthouden vind ik getuigen van een stukje visie van de organisatie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Ik denk dat dat een hele reëele verwachting is Dennis. En zoals ik eerder ook aangaf zou ik dat ook sterk vinden van Pinkpop. Hiermee kiezen ze ze een duidelijk profiel van radio acts met enkele grote headliners erboven. Alle genres krijgen hierin een paar bands. Blijkbaar slaat dit concept prima aan. Voor rock en alternatieve muziek moet je elders zijn. Daarom zal je mij ook elders vinden. Maar het kiezen voor een lijn en hieraan vasthouden vind ik getuigen van een stukje visie van de organisatie.

eigenlijk... is dat van ouds het concept wel, elke act vertegenwoordigd een genre uit de populaire hitlijsten...
dat was de opzet vanaf de eerste Pinkpop, zie je daarna ook wel terug en is eigenlijk ook wel laatste jaren met 4 podia meer en meer terug duidelijk.
De één zegt dat Pinkpop geen lijn aanhoud, of elk jaar een andere koers inzet. Maar dat is het gewoon hé, de radioacts met 3 grote headliners...
Ik denk dat Pinkpop mee schuift met wat (MOJO) op dat moment intressant vind.
Zo boekte men rond de eeuwwisseling de toen populaire dj-stroming... Dat ging aan de verkoopcijfers duidelijk tegen het traditionele Pinkpop-publiek in.
Laatste jaren zie je redelijk stabiele verkoopcijfers, 2015, 2016, 2017 en nu 2018.
Nu na dit weekend zp'n verkoopcijfers, zie je dat ook het traditionele Pinkpop-publiek nog wel gecharmeerd is van dit affiche.
Waarschijnlijk niet eens trek heeft in "alternatieve onbekende" namen...
Qua koers, dit is Pinkpop, Pinkpop is Pinkpop.

...er is een maar...
gezien het aanbod van tourende rock-acts, had dat wel iets meer kunnen zijn... dat aanbod is dit jaar in juni enorm.
dat kan ik wel als kritiek geven, maar dat schemerde ik ook al door, in mijn reactie na de perspresentatie.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.648
703
Even helemaal wat anders. wat vinden jullie van het aantal kaarten wat op Swap wordt aangeboden?
70 vrijdagkaarten
65 zaterdagkaarten
36 zondagkaarten
127 weekendkaarten

Er wordt niet veel verkocht hoewel de vraagprijs al een klein stukje onder normale prijs zit. Ik denk persoonlijk dat er nog wel veel meer zullen volgen.

Zouden er veel opkopers zijn geweest? Na de mededeling die gedaan is dat 80% verkocht loopt het nog geen storm.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Even helemaal wat anders. wat vinden jullie van het aantal kaarten wat op Swap wordt aangeboden?
70 vrijdagkaarten
65 zaterdagkaarten
36 zondagkaarten
127 weekendkaarten

Er wordt niet veel verkocht hoewel de vraagprijs al een klein stukje onder normale prijs zit. Ik denk persoonlijk dat er nog wel veel meer zullen volgen.

Zouden er veel opkopers zijn geweest? Na de mededeling die gedaan is dat 80% verkocht loopt het nog geen storm.
ik denk dat iedereen die wil langzaam voorzien is.
die paar twijfelaars die er nog zijn komen er nog wel bij.
maar ik denk dat qua verkoop het nu wel langzaam tot stilstand komt.
zal ook niet veel bijkomen qua verwachting dat dat invloed heeft op een boost in verkoop op te wekken.
misschien dat het nog wat klimt richting 100.000 unieke bezoekers, met een paar duizend kaarten per dag en paar duizend voor het weekend.
daar zie ik niet nog grote verkoopcijfers meer te verwachten
denk ik dat we starks per dag aan rondom 60.000 bezoekers per dag zitten, prima imo
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.356
4.723
Met de creatieve blik - op dat gebied wel - van Pinkpop is dat gewoon uitverkocht, toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Met de creatieve blik – op dat gebied wel – van Pinkpop is dat gewoon uitverkocht, toch?
hoe ironisch ook, ja klopt.
Zit wel een klein verhaal achter....
Volgens de vergunning tot 70.000 bezoekers capaciteit per dag.
Door oganisatie ooit terug gezet tot capaciteit 60.000 bezoekers per dag, waar men nog wel door kan gaan tot een bezoekers aantal van 67.000 bezoekers om het voor beveiliging en voor comfort van bezoekers binnen het toelaatbare te houden.
Met 60.000 spreekt men daarom al over uitverkocht en met bezoekers aantal 60k+ over 'meer dan uitverkocht'.
Het stempel uitverkocht doelt op het aantal bezoekers op het terrein, niet of er wel of geen kaarten meer te krijgen zijn.

( edit : een snelle rekensom van de beschikbare kaarten dit jaar, 20.000 dagkaarten en 50.000 weekendkaarten beschikbaar is dus echt maximaal hé )
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
De Spotify Playlist is ook flink bijgewerkt...

Zelf overigens ook al gedaan, playlistje voor in de auto.
Met naast Pearl Jam, Foo Fighters en Bruno Mars, ook Editors, Blof, Blaudzun, Walking on Cars, Miss Montreal, Nothing But Thieves, A Perfect Circle, The Script, Greta van Fleet, Brian Fallon en Triggerfinger.
85 nummers en 5:45 aan luistervoer.
Wat hebben jullie zoal er in staan, of zouden jullie aan jullie Pinkpop-playlist toevoegen??

link naar de Officiele Pinkpop 2018 Spotify : https://t.co/nYDKp3Qz3P
 

Joey16178995531

Campingartiest
21 okt 2015
83
0
Ik heb de Festileaks playlist op Spotify gewoon gedownload. Genoeg muziek en lekkere afwisseling. Zo leer ik tijdens het rijden ook de artiesten en nummers kennen die ik nog niet kon van de Line up.

Overigens vind ik die 60.000 bezoekers meer dan prima. Geen absurd lange wachtrijen voor het eten en drinken. Campings niet overvol. Vind het helemaal prima ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken