Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
.waarom wordt Pinkpop bijna alleen maar vergeleken met Werchter?
Sinds het ontstaan van Werchter is het de grote concurent in de regio.
Meteen in het begin door het wel boeken van U2 waar Pinkpop niet wilde stijgen in betalen van gage's. Werchter won het daarna altijd van Pinkpop door het betalen van meer gage's.
Het zijn in principe van ouds de mainstream-concollega's...
Toch laatste jaren, vind ik. Zie je dat Wercher meer samenhang heeft met BKS en DTRH binnen de genre's.
Ik merk dat Werchter meer het alternatieve van (bijvoorbeeld) Primavera aandurft, vaak ook in de stroom zit met Roskilde.
Waar PInkpop het meer doet rondom de Pop-cultuur en binnen de Nederlandse hitlijsten, Top40/Top2000 aanhankelijk.
Ik geloof ook niet zo dat je Pinkpop kan vergelijken met andere 'grote' fetivals in de regio.
Ik weet niet of Werchter-organisatie het niet aandurft voor Rock Werchter, maar je ziet dat ze acts laten aan Boutique of TW die wel op Pinkpop staan.

Pinkpop programeerd breed, voor diverse doelgroepen.
De verkoopcijfers laten zien dat dat voor Nederland goed uitpakt, dit jaar zelfs beter in vergelijking met vorig jaar.
In 2017 merk je dat het wegblijven van 'vaste' bezoekers door Justin Bieber komt.
Wat dat betreft een slechte boeking voor de verkoopcijfers, maar qua Pop-act met zijn verkoopcijfers een goede boeking.
Ik denk zelfs dat er vooral gericht is op weekend bezoekers dit jaar.
De spreiding van de genre's over de drie dagen is duidelijker dan de programmering van 1 podium op 1 dag.
Dat laatste zal dag verkoop stimuleren. Nu lijkt het gericht op weekend-bezoekers en de beschikbare 50.000 tickets wijst daar op.
Dat er 42.000 weekend-tickets verkocht zijn, geeft wel aan dat dat een juiste keuze is geweest, het richten op weekend-bezoekers...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.529
6.406
Precies, allemaal van die goeie artiesten en mensen die blij zijn met de line up enzo…

Komt A Perfect Circle eigenlijk nog op RW? @Dr.Hannibal

Moet ik hier nog op reageren? Er is gelukkig nog zoiets als Graspop, dus ik maak mij daar geen zorgen over. Verder zeg ik niet dat alle goede artiesten op Werchter staan, maar wel genoeg om tevreden mee te zijn.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb al meerdere keren aangegeven Pinkpop niet te willen bashen. Maar je maakt het mij gewoon te makkelijk nog even olie op het vuur te gooien @bcmrmaybe.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
705
Moet ik hier nog op reageren?

Dat doe je al. Dat vind ik meer dan genoeg. :)

PS Graspop heeft echt wel een gvd lekkere line-up. Helaas is de vrouw het met dit feit niet eens en weinig Airbnb dus geen Graspop dit jaar.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.456
11.427
Moet ik hier nog op reageren?

Dat doe je al. Dat vind ik meer dan genoeg.
1f642.svg


PS Graspop heeft echt wel een gvd lekkere line-up. Helaas is de vrouw het met dit feit niet eens en weinig Airbnb dus geen Graspop dit jaar.

Tip voor volgend jaar: Metalpark. Huisjespark in de buurt dat volledig wordt verhuurd aan Graspoppers. Shuttlebus rijdt heen en weer. Echt perfect, rustig slapen en ontbijten en weer op tijd fris op het festivalterrein. Helaas heb ik niet zo'n goede tip om je vrouw mee te krijgen. Als deze line-up dat al niet kan..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Moet ik hier nog op reageren?

Dat doe je al. Dat vind ik meer dan genoeg.
1f642.svg


PS Graspop heeft echt wel een gvd lekkere line-up. Helaas is de vrouw het met dit feit niet eens en weinig Airbnb dus geen Graspop dit jaar.
beste lineup van 2018... met stip voor GMM
Eigenlijk zou MOJO nog Ayreon in de Brightlands moeten zetten op zondag... stiekem wel het meest jaloers op...
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
170
82
Rond september begint de discussie over Zwarte Piet en in februari de oer-Hollandse discussie over de Pinkpop line-up. Heerlijk om terug te lezen op een vrije middag. Oja, en iets met een mug en een olifant en dat dan maken zeg maar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
bcmrmaybe wrote:
Moet ik hier nog op reageren?


Dat doe je al. Dat vind ik meer dan genoeg.
1f642.svg


PS Graspop heeft echt wel een gvd lekkere line-up. Helaas is de vrouw het met dit feit niet eens en weinig Airbnb dus geen Graspop dit jaar.

Tip voor volgend jaar: Metalpark. Huisjespark in de buurt dat volledig wordt verhuurd aan Graspoppers. Shuttlebus rijdt heen en weer. Echt perfect, rustig slapen en ontbijten en weer op tijd fris op het festivalterrein. Helaas heb ik niet zo’n goede tip om je vrouw mee te krijgen. Als deze line-up dat al niet kan..
Thuis laten natuurlijk ;).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.327
9.052
bcmrmaybe wrote:
Moet ik hier nog op reageren?


Dat doe je al. Dat vind ik meer dan genoeg.
1f642.svg


PS Graspop heeft echt wel een gvd lekkere line-up. Helaas is de vrouw het met dit feit niet eens en weinig Airbnb dus geen Graspop dit jaar.

beste lineup van 2018… met stip voor GMM

Voor metalfans zeker! Zelfs Hellfest kan daar niet aan tippen. Net zoals Primavera het erg goed doet voor alternatieve muziekliefhebbers.

Maar als we het over meerdere genres/een breder publiek hebben, moet ik hier wel Mad Cool noemen. Verder vind ik Way Out West ook eentje om vingers bij af te likken. En Down The Rabbit Hole wanneer we het over een middelgrote festivals hebben.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.456
11.427
bcmrmaybe wrote:
Moet ik hier nog op reageren?


Dat doe je al. Dat vind ik meer dan genoeg.
1f642.svg


PS Graspop heeft echt wel een gvd lekkere line-up. Helaas is de vrouw het met dit feit niet eens en weinig Airbnb dus geen Graspop dit jaar.

beste lineup van 2018… met stip voor GMM
Eigenlijk zou MOJO nog Ayreon in de Brightlands moeten zetten op zondag… stiekem wel het meest jaloers op…

Dennis, een vraag waar ik wel benieuwd naar ben. Uit je posts gedurende de jaren en met name in dit topic blijkt dat je voorkeur het meest ligt bij gitaren (correct me if I'm wrong). Je geeft nu zelf ook aan dat GMM in jouw ogen de beste line-up heeft. Ik snap goed dat Pinkpop voelt als thuiskomen en het gemak van de nabijheid een erg grote factor is, maar heb je ooit weleens overwogen om een ander festival te gaan doen omdat de line-up je daar meer aansprak?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
...maar heb je ooit weleens overwogen om een ander festival te gaan doen omdat de line-up je daar meer aansprak?
ja, vorig jaar dagje Foo Fighters op Werchter overwogen. Maar rest van de dag maakte niet echt een toegevoegde waarde, plkus het tijdstp van Foo Fighters maakte op en neer rijden niet tot een aanlokkerige beslissing.
Dit jaar getwijfeld tussen Graspop-ticket of GelreDome voor Iron Maiden, maar toch voor GelreDome gekozen. Achteraf, wel beetje spijt van...
FortaRock vond ik een prima festival, Goffertpark al wel geweest voor concerten en locatie is wel oke...
Dit jaar eerste keer naar Bospop, was wel een bucketlist dingetje. Nu met LIVE en Billy Idol doorslaggevend.
Rock am Ring lijkt me wel een aardig festival, maar valt vaak in of vlak langs Pinkpop. Maar denk dat dat er in de toekomst wel een keer van komt.
Graspop verder wel prima, qua genre mijn ding, maar staat ook veel herrie. Op Pinkpop kan ik de gitaren afwisselen met wat rustigs en dat bevalt mij prima.
De programmering van Pinkpop bevalt me elk jaar prima, blindelings dat ik volgend jaar weer een spoorboekje vol heb.
Dus zomaar afwijken van PInkpop.... Nee, dat denk ik zomaar niet... Noem mij maar Mr.Pinkpop-lite...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.529
Ik denk dat door de felle discussies vooral opvalt dat ieder Pinkpop een warm hart toedraagt en dat velen gewoon teleurgesteld zijn in de richting die ze langzaam uitslaan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
705
Thuis laten natuurlijk ;).

Nahhhh, ik vind het gezellig met mijn vrouwtje dus ik hou dat wel aan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
705
Even heel wat anders. Ik moet zeggen dat er nog wel behoorlijk wat opkopers met kaarten zitten alleen Seatwave heeft geen enkel ticket staan. Dat was de vorige keren wel anders. Ook nog wel wat mensen op Marktplaats maar niet zo heel veel.

Via Swap loopt het gestaag door. met redelijk normale prijzen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.529
Tegen juni kun je voor niet al teveel geld een weekendticket op de Swap scoren, that's for sure.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
705
Tegen juni kun je voor niet al teveel geld een weekendticket op de Swap scoren, that’s for sure.

Met een beetje mazzel 150/160 euro met uitschieters van 130/140
 

rubberenrobbie

Playlistbediener
26 feb 2018
35
3
Ik denk dat door de felle discussies vooral opvalt dat ieder Pinkpop een warm hart toedraagt en dat velen gewoon teleurgesteld zijn in de richting die ze langzaam uitslaan.
Dat is de kern.
Na de eerste 6 namen stond voor mij vast, we gaan weer naar Pinkpop net als mijn laatste twee edities in 2014 (goed programma) en 2016 (programma vooraf acceptabel, matig achteraf, maar wel super gezellig).
Oppas voor de hond al geregeld, inloggen Ticketservice gecontroleerd, banksaldo voldoende.
De persconferentie met de nieuwe namen was een formaliteit voor me, omdat ik Snow Patrol, Offspring al had genoteerd en Borsato (nu Blof), 30 seconds en the Script wel kon gedogen. Voor ieder wat wils toch??? En Smeets had nog wat moois om uit zijn hoed te toveren na al zijn mooie uitspraken....
Maar wat daarna volgde was toch echt een drama. Ik wilde zo graag naar Pinkpop, maar alles heeft grenzen.
Ik zal het maar puntsgewijs opnoemen:
pluspunten: Pinkpop is altijd supergezellig en heeft dit jaar goede headliners en subheadliners (waarvan een aantal achteraf natuurlijk kan tegenvallen, zie RHCP in '16)
Maar doorslaggevend om toch niet te gaan:
-prijsstijging, met 2 personen ben je 1000 euro verder en voor die prijs wil ik ook overdag wat te genieten (en te kiezen!) hebben. Is toch de prijs voor een skivakantie, voor 1 persoon weliswaar...
-dagprogramma is matig tot slecht, ook voor Pinkpopbegrippen. Fantasieloos ook.
-veel te veel hiphop ondanks dat Jan zei dat er minder zou komen. Tevens, de hiphop die komt is allemaal van hetzelfde, op De likt na. Had Rico & Sticks erbij gezet en bijvoorbeeld Sevn Kleine Donny eruit gehaald.
-programma is een bijeengeraapt zooitje. Zet de hiphop op 1 dag na elkaar. Net als Offspring tussen Pearl Jam en Snow Patrol, zodat je niet steeds eerder moet gaan lopen op weg naar je favo bands om een beetje vooraan te komen. Al eerder door anderen gezegd.
Nu staat er dagelijks een rapper op de mainstage de dag af te trappen. Dat werkt echt niet. Lekker met een biertje in de hand in het zonnetje op de weide liggen met Lil Kleine op de achtergrond. Ik krijg al stress bij de gedachte :wink:
Valt er dan helemaal geen acceptabele route samen te stellen? Tuurlijk wel, met een beetje dorst, honger, geluk en geduld tussendoor gaat dat zeker lukken.
Volgend jaar dan maar weer, al zal ik de quotes van Smeets niet meer in me opnemen. De speciale reunie van The Verve zal het niet worden, maar zoals iemand al eerder noemde. Schrijf maar op: Krezip reunited.....
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Joslittel wrote:
…maar heb je ooit weleens overwogen om een ander festival te gaan doen omdat de line-up je daar meer aansprak?

ja, vorig jaar dagje Foo Fighters op Werchter overwogen. Maar rest van de dag maakte niet echt een toegevoegde waarde, plkus het tijdstp van Foo Fighters maakte op en neer rijden niet tot een aanlokkerige beslissing.
Dit jaar getwijfeld tussen Graspop-ticket of GelreDome voor Iron Maiden, maar toch voor GelreDome gekozen. Achteraf, wel beetje spijt van…
FortaRock vond ik een prima festival, Goffertpark al wel geweest voor concerten en locatie is wel oke…
Dit jaar eerste keer naar Bospop, was wel een bucketlist dingetje. Nu met LIVE en Billy Idol doorslaggevend.
Rock am Ring lijkt me wel een aardig festival, maar valt vaak in of vlak langs Pinkpop. Maar denk dat dat er in de toekomst wel een keer van komt.
Graspop verder wel prima, qua genre mijn ding, maar staat ook veel herrie. Op Pinkpop kan ik de gitaren afwisselen met wat rustigs en dat bevalt mij prima.
De programmering van Pinkpop bevalt me elk jaar prima, blindelings dat ik volgend jaar weer een spoorboekje vol heb.
Dus zomaar afwijken van PInkpop…. Nee, dat denk ik zomaar niet… Noem mij maar Mr.Pinkpop-lite…

Op Bospop ga je je vermaken, dat kan haast niet anders als de line up je bevalt. Lekker ontspannen festival, geen gedoe om ergens vooraan bij te moeten staan en een feesttent die beter is dan menig artiest. De gemiddelde leeftijd ligt over het algemeen wel een stuk hoger.

Rock am Ring vond ik persoonlijk teleurstellend. Line up is vaak wel goed en het terrein op de racebaan heeft wel wat (zeker als je in de pendelbus er heen zit). Wat mij tegenviel was het mainstage. Daar zijn 2 voorvakken die je alleen kunt bereiken via de pitstraat. Daar staan lampen die op groen/rood staan. Aangezien je drank kunt kopen in de voorvakken dien je dus echt heel vroeg de vakken in te gaan omdat je anders op een behoorlijke afstand staat (denk ongeveer de helft van het Pinkpop terrein). Geen probleem als je alleen maar voor main stage wilt staan, als je wilt switchen zul je ver naar achteren staan. Ik heb mij er wel bij vermaakt, maar zal zelf toch eerder voor een ander festival kiezen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Oké....

Ik slinger er toch even nog een theorie in om over mee te denk....

Nog 2 spots over in Brightlands tent.
( er van uitgaande dat Sigrid idd in Stage 4 staat)

Maar vind het een hele rare spot voor De Jeugd van Tegenwoordig.
Daarbij Roxeanne Hazes zal rond die tijd ongeveer uitgerekend zijn, ik denk niet dat ze rond die periode zal optreden.

Daarom, wat zouden de opties zijn voor Brightlands tent?
Ik denk vooral een een tegenhanger qua genre aan Milky Chance, Years & Years, Triggerfinger of Oscar and the Wolf op North in de tijdspots...
(al lijkt Don Diablo wel de afsluiter van Brightlands denk ik wel)
Bijvoorbeeld een NL-band als Haevn ontbreekt, of Wulf die vaker genoemd werd, of een andere TopNotch-act als Rico & Sticks.
Of Tash Sultana vooraf veel genoemd voor de tenten.

Roept u maar...
 

rubberenrobbie

Playlistbediener
26 feb 2018
35
3
Haevn zou een leuke toevoeging zijn, of wellicht My Baby of Thomas Azier. Rico en Sticks kan ook, maar dan wel ipv De Jeugd
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken