Sinds het ontstaan van Werchter is het de grote concurent in de regio..waarom wordt Pinkpop bijna alleen maar vergeleken met Werchter?
Meteen in het begin door het wel boeken van U2 waar Pinkpop niet wilde stijgen in betalen van gage's. Werchter won het daarna altijd van Pinkpop door het betalen van meer gage's.
Het zijn in principe van ouds de mainstream-concollega's...
Toch laatste jaren, vind ik. Zie je dat Wercher meer samenhang heeft met BKS en DTRH binnen de genre's.
Ik merk dat Werchter meer het alternatieve van (bijvoorbeeld) Primavera aandurft, vaak ook in de stroom zit met Roskilde.
Waar PInkpop het meer doet rondom de Pop-cultuur en binnen de Nederlandse hitlijsten, Top40/Top2000 aanhankelijk.
Ik geloof ook niet zo dat je Pinkpop kan vergelijken met andere 'grote' fetivals in de regio.
Ik weet niet of Werchter-organisatie het niet aandurft voor Rock Werchter, maar je ziet dat ze acts laten aan Boutique of TW die wel op Pinkpop staan.
Pinkpop programeerd breed, voor diverse doelgroepen.
De verkoopcijfers laten zien dat dat voor Nederland goed uitpakt, dit jaar zelfs beter in vergelijking met vorig jaar.
In 2017 merk je dat het wegblijven van 'vaste' bezoekers door Justin Bieber komt.
Wat dat betreft een slechte boeking voor de verkoopcijfers, maar qua Pop-act met zijn verkoopcijfers een goede boeking.
Ik denk zelfs dat er vooral gericht is op weekend bezoekers dit jaar.
De spreiding van de genre's over de drie dagen is duidelijker dan de programmering van 1 podium op 1 dag.
Dat laatste zal dag verkoop stimuleren. Nu lijkt het gericht op weekend-bezoekers en de beschikbare 50.000 tickets wijst daar op.
Dat er 42.000 weekend-tickets verkocht zijn, geeft wel aan dat dat een juiste keuze is geweest, het richten op weekend-bezoekers...