Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik ben geen Pinkpop hater, het was voor mij traditie om elk jaar naar Pinkpop te gaan. Maar dit is het eerste jaar dat voor mij, en mijn vrienden, de grens bereikt is. Vorig jaar waren we ook al erg teleurgesteld, in de auto op weg naar huis vroegen we elkaar wat onze top-5 optredens was, helaas kwamen we niet verder dan 2-3 optredens per persoon. Dit jaar is het qua headliners verbeterd, maar het dagprogramma is voor mij persoonlijk waardeloos. Ik heb het nog een kans gegeven, ben naar voor mij onbekende bands op de line-up gaan luisteren, maar ik werd daar niet heel vrolijk van. Ik vind de line-up van Pinkpop 2018 een beetje op een tweedehands winkel lijken: zoeken door alle zooi om misschien iets moois te vinden. Helaas kon ik op de headliners en subs na, niets moois vinden dit jaar. Jammer.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.101
Dit topic en met uitbreiding heel Pinkpop blijft goud waard. Keep up the good work!
1f609.svg

Helemaal eens. Nooit van plan geweest naar Pinkpop te gaan dit jaar maar dit topic is eindeloos vermaak.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.597
660
Helemaal eens. Nooit van plan geweest naar Pinkpop te gaan dit jaar maar dit topic is eindeloos vermaak.

Wordt tijd dat ze dat bij RW ook doen. Das een saaie bende.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.101
Helemaal eens. Nooit van plan geweest naar Pinkpop te gaan dit jaar maar dit topic is eindeloos vermaak.

Wordt tijd dat ze dat bij RW ook doen. Das een saaie bende.

Precies, allemaal van die goeie artiesten en mensen die blij zijn met de line up enzo...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Maar het is toch ironisch dat de voorspellingen hier zó boven de realiteit lagen en dat dit zelfs met een prijsstijging nog steeds wordt goed gepraat. Dat er kritiek wordt geuit is toch vrij logisch en dat dit programma zo makkelijk verkoopt bewijst toch alleen maar hoe gemakkelijkshalve ze een line up kunnen presenteren dat super top down is samengesteld ("3 sterke headliners en de rest is bijzaak" - mentaliteit) is volgens mij geen goed teken..
 

jorgo

Playlistbediener
26 feb 2018
5
0
Na lang (jaren) alleen maar gelezen te hebben, ga ik me nu dan toch ook maar eens in de discussie mengen.
Ik ben jarenlang naar Pinkpop geweest. Het ligt om de hoek, je zag er leuke tot hele leuke artiesten en ook ieder jaar grote kleppers.
Voor mij is het jarenlang geen vraag geweest om naar Pinkpop te gaan, dat deden we altijd.
Toen ik ook nog eens een relatie kreeg met een super Pinkpopfan, dacht ik dat Pinkpop voor altijd een blijvertje zou zijn.
In 2016 echter kreeg ik het idee dat ik met mijn Pinkpop kaartje ik me een beetje bekocht voelde ten opzichte van Werchter, waar naar mijn mening een veel beter programma stond, met ook mijn held Paul McCartney er gewoon bij. Ik heb op dat moment met mij partner de afspraak gemaakt om het jaar erna toch eens een keer Werchter te gaan proberen. Zo gezegd, zo gedaan. En wat was ik blij, want het programma was voor mij vorig jaar echt wel beter op Werchter dan op Pinkpop.
Ik heb op Pinkpop wel de green day dag gewerkt en daardoor grote gedeeltes van het programma wat ik op papier niet sterk vond meegekregen (aangezien het alleen tijdens Green Day zelf echt druk en daardoor hard werken was) en ook in de praktijk viel me dat niet mee.
De ervaring op Werchter was ook nog eens positiever voor mij en mijn vriendin. De Belgen zijn gewoon beleefder, relaxter. Het eten vond ik beter, de aankleding is leuker (want laten we eerlijk zijn, behalve de muziek is er ook niets op Pinkpop om de festivalsfeer er goed in te brengen, dus het festival is ook echt afhankelijk van de line-up) en zoals gezegd, het programma was top (mede dankzij die andere band waar ik groot fan van ben: Radiohead).
Wij hebben dus ook blind gekozen voor Werchter dit jaar ten opzichte van Pinkpop. Natuurlijk was ik wel benieuwd naar het programma van Pinkpop, aangezien ik de headliners van Pinkpop zelf leuker vind dan de meeste van Werchter en we misschien wel de zondag een kaartje voor hadden willen kopen.
Echter, behalve die headliners viel het mij enorm tegen. De zondag is dan nog wel leuk, maar ga ik niet dat bedrag voor betalen. Ik hoop via TicketSwap goedkoper er aan te kunnen kopen, dan zullen we nog wel gaan denk ik.
Als we dan gaan kijken waar het "betere" programma staat lijkt het me duidelijk dat in de breedte ook nu weer Werchter de absolute winnaar is. Het is ook niet het programma dat ik zou hebben samengesteld (Nick Cave is niet mijn ding, maar natuurlijk wel een prima boeking, net zoals Bruno Mars dat op Pinkpop is, wat ik dan wel weer leuk vind).
Mara je kunt toch moeilijk volhouden dat het Werchter programma slecht is (zoals iemand beweerde) met acts als: QOTSA, Gorillaz, James Bay, the Killer, London Grammar, Ben Howard, Anderson.Paak, Angus & Julia Stone, Jack White, Fleet Foxes, Stereophonics, Arctic Monkeys, Nick Cave, NIN, Eels. En dan heb ik de dubbele namen niet vermeld. Als ik dit nu ook weer opschrijf, dan is het me wel weer duidelijk dat het programma in de breedte veel sterker is.
En als ik dan naar het Pinkpop programma kijk, dan vind ik het te makkelijk om de al eerder genoemde NL-se artiesten te boeken en dan ook nog zo'n prijsstijging door te voeren. Ik mis een gedeelte van de eerder bij Werchter vermelde namen.
En als ze dan daar iets mee zouden doen in de festival ervaring, dan is het ook prima. Naar Sziget ga ik echt niet voor het programma, maar omdat ik naast de "grote" acts nog zoveel andere dingen kan doen. Als ik wil kan ik een hele dag andere dingen bekijken/doen dan naar het hoofdpodium te gaan en dan nog heb ik een topdag. Maar ook daarin staat Pinkpop naar mijn mening stil.
Zo, dat was mijn eerste berichtje.
En voor de mensen die wel naar Pinkpop gaan, veel plezier, maar dat zal wel lukken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.091
Maar het is toch ironisch dat de voorspellingen hier zó boven de realiteit lagen en dat dit zelfs met een prijsstijging nog steeds wordt goed gepraat. Dat er kritiek wordt geuit is toch vrij logisch en dat dit programma zo makkelijk verkoopt bewijst toch alleen maar hoe gemakkelijkshalve ze een line up kunnen presenteren dat super top down is samengesteld (“3 sterke headliners en de rest is bijzaak” – mentaliteit) is volgens mij geen goed teken..
Je hebt deels gelijk. Maar in principe spenderen we allemaal onze tijd om over festivals en dien acts te lullen dan een... hoe zal ik het even zeggen "normaal persoon" (je snapt wel wat ik bedoel denk ik). Over ieder forumlid die hier reageert staan misschien wel 1000 andere mensen over die wel graag Lil KLeine, Sevn Alias, Donnie en Ronnie Flex willen zien.

Dus is de rest dan wel "bijzaak", of is het gemiddeld forumlid misschien gewoon niet de doelgroep van Pinkpop?

 

Roy Dykstra

Playlistbediener
27 apr 2014
43
15
Hierbij de link m.b.t. de kaartverkoop.

https://www.1limburg.nl/kaartverkoop-pinkpop-dag-optreden-pearl-jam-loopt-hardst?context=topstory

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.597
660
Precies, allemaal van die goeie artiesten en mensen die blij zijn met de line up enzo…

Komt A Perfect Circle eigenlijk nog op RW? @Dr.Hannibal
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Alle kritiek hier, tjonge jonge…

Men kijkt gewoon niet verder dan zijn eigen smaak, men durft gewoon niet verder te kijken
Het vergrootgals ligt op alles wat niet naar eigen behoefte is.
Er zijn 4 podia en er zijn verschillende genres geprogrammeerd van kleine nieuwe bands tot de grote stadion-acts.
Als men zo blijft kijken naar die paar dingen die “in bepaalde ogen” niet goed zijn, is Pinkpop niet je festival, simpel.
Wat ook vergeten wordt, lijkt wel dat Pinkpop een Nederlands festival is, ik snap niet dat men dan gek vind dat er Nederlandse acts geprogrammeerd worden.

Zoals het mij overkomt, het is gewoon Pinkpop-bashen, alleen maar zagen en zeuren op PInkpop…
Niet verder kijken! Niet kijken wat er wel goed en oke is.

Ik ging graag naar Pinkpop. Een combinatie van line up en sfeer. Vorig jaar naar Werchter geweest. Vind de sfeer er minder dan pinkpop. Dit jaar is het een Principe kwestie. Ik weiger geld uit te geven aan playback/autotune artiesten. Er zit werkelijks niks muzikaals in een lil kleine, sevn alias. Ronnie flex heeft vanwege de Deuxperience band nog iets muzikaals. Dit ook alleen maar door de backing band. Het is jammer dat het festival er voor kiest om deze richting op te gaan.

Wanneer ze zich meer zouden richten op alternatieve muziek zou er minder gezeik over zijn. Verjongen kan ook door nieuwere bands te plaatsen ipv je doelgroep volledig te gaan veranderen.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Yannick wrote:
Maar het is toch ironisch dat de voorspellingen hier zó boven de realiteit lagen en dat dit zelfs met een prijsstijging nog steeds wordt goed gepraat. Dat er kritiek wordt geuit is toch vrij logisch en dat dit programma zo makkelijk verkoopt bewijst toch alleen maar hoe gemakkelijkshalve ze een line up kunnen presenteren dat super top down is samengesteld (“3 sterke headliners en de rest is bijzaak” – mentaliteit) is volgens mij geen goed teken..

Je hebt deels gelijk. Maar in principe spenderen we allemaal onze tijd om over festivals en dien acts te lullen dan een… hoe zal ik het even zeggen “normaal persoon” (je snapt wel wat ik bedoel denk ik). Over ieder forumlid die hier reageert staan misschien wel 1000 andere mensen over die wel graag Lil KLeine, Sevn Alias, Donnie en Ronnie Flex willen zien.

Dus is de rest dan wel “bijzaak”, of is het gemiddeld forumlid misschien gewoon niet de doelgroep van Pinkpop?

Iemand die fan is van Lil Kleine, Sevn Alias, Donnie en Ronnie Flex noem ik geen "normaal persoon", die noem ik "16-jarig tienermeisje". :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.060
6.101
wacht eens... even vooropstellen, dat IK dit nooit gezegd heb
je kunt toch moeilijk volhouden dat het Werchter programma slecht is (zoals iemand beweerde)
een aantal niet naar mijn smaak, in een keuze puur op artiesten, dan zou op programma de keuze alsnog op muziek/ats Pinkpop zijn.

Deze zin slaat de spijker op z'n kop...
Dus is de rest dan wel “bijzaak”, of is het gemiddeld forumlid misschien gewoon niet de doelgroep van Pinkpop?
Om je eigen smaak heen kijken, niet met vergrootglas naar wat je slecht vind, maar optellen wat je positieve punten zijn...
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
In 2016 echter kreeg ik het idee dat ik met mijn Pinkpop kaartje ik me een beetje bekocht voelde ten opzichte van Werchter, waar naar mijn mening een veel beter programma stond, met ook mijn held Paul McCartney er gewoon bij.
Dit jaar heeft Pinkpop de Foo Fighters.....Werchter niet. Dat is in mijn ogen de beste band die dit jaar op de festivalvelden speelt. Dus niet naar RW, wel naar Pinkpop.
Nogmaals: ik denk dat de challenge ligt bij Pinkpop om niet dezelfde line-up te ambieren dan Werchter heeft.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Is toch leuk een discussie en tenslotte is een forum daarvoor.

Mijn mening; Jantje Smeets maakt graag het vergelijk.met champions league en dat zie ik dennis nu ook weer zeggen. De meesten vinden de headliners (barcelona, man city en bayern munchen) en het gros de subs (dortmund, napoli etc.) goed tot heel goed. De rest vinden ze niveautje sparta, ingolstadt, eibar. Dat mogen zij toch vinden?
Stel ze zouden de champions league in 1 weekend spelen en je bent gewend/de verwachting wordt geschept dat naast barca, bayern, city ook de liverpools, sevilla's en fiorentina's komen en het worden uiteindelijk de sparta's dan valt dat een beetje tegen voor diegenen. Er zijn ook liefhebbers voor die kleintjes en die zullen het weekendje mede daarom en/of omdat ze elk jaar gaan toch wel weer gaan.
Dit zegt verder weinig over hoe gevarieerd of hoe goed het deelnemersveld wordt gevonden.

Vind je het wat tegenvallen, prima. Vind je het goed (genoeg) dan ook even goede vrienden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.657
jorgo wrote:
In 2016 echter kreeg ik het idee dat ik met mijn Pinkpop kaartje ik me een beetje bekocht voelde ten opzichte van Werchter, waar naar mijn mening een veel beter programma stond, met ook mijn held Paul McCartney er gewoon bij.

Dit jaar heeft Pinkpop de Foo Fighters…..Werchter niet. Dat is in mijn ogen de beste band die dit jaar op de festivalvelden speelt. Dus niet naar RW, wel naar Pinkpop.
Nogmaals: ik denk dat de challenge ligt bij Pinkpop om niet dezelfde line-up te ambieren dan Werchter heeft.

Ik dacht er ook ooit zo over. Inmiddels zijn de Foo Fighters meer een achtergrondband voor de monologen van Dave Grohl geworden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.597
660
Iemand die fan is van Lil Kleine, Sevn Alias, Donnie en Ronnie Flex noem ik geen “normaal persoon”, die noem ik “16-jarig tienermeisje”.

Yep inderdaad. We kunnen dan Jessie J en The Script nog wel toevoegen. Meer dan genoeg om papa aan de oren te zeuren om kaartjes
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Dirk wrote:

jorgo wrote:
In 2016 echter kreeg ik het idee dat ik met mijn Pinkpop kaartje ik me een beetje bekocht voelde ten opzichte van Werchter, waar naar mijn mening een veel beter programma stond, met ook mijn held Paul McCartney er gewoon bij.


Dit jaar heeft Pinkpop de Foo Fighters…..Werchter niet. Dat is in mijn ogen de beste band die dit jaar op de festivalvelden speelt. Dus niet naar RW, wel naar Pinkpop.
Nogmaals: ik denk dat de challenge ligt bij Pinkpop om niet dezelfde line-up te ambieren dan Werchter heeft.

Ik dacht er ook ooit zo over. Inmiddels zijn de Foo Fighters meer een achtergrondband voor de monologen van Dave Grohl geworden.

Viel mij vorig jaar ook erg tegen.. bovenstaande plus het uitrekken van de nummers aan het eind steeds. Verschrikkelijk
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Dirk wrote:

jorgo wrote:
In 2016 echter kreeg ik het idee dat ik met mijn Pinkpop kaartje ik me een beetje bekocht voelde ten opzichte van Werchter, waar naar mijn mening een veel beter programma stond, met ook mijn held Paul McCartney er gewoon bij.


Dit jaar heeft Pinkpop de Foo Fighters…..Werchter niet. Dat is in mijn ogen de beste band die dit jaar op de festivalvelden speelt. Dus niet naar RW, wel naar Pinkpop.
Nogmaals: ik denk dat de challenge ligt bij Pinkpop om niet dezelfde line-up te ambieren dan Werchter heeft.

Ik dacht er ook ooit zo over. Inmiddels zijn de Foo Fighters meer een achtergrondband voor de monologen van Dave Grohl geworden.

Weet je : Ga jij lekker naar Nick Cave's suicidale songs of Bjork haar onverstaanbare brainfarts luisteren, ga ik lekker rocken op Pinkpop op Dave en z'n vrienden! Zoals het op een echt Pinkpop hoort te gaan ! HELL YEAH !
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Geweldig toch dat ik net als gisteren bij die DJ discussie, waar ik niet ben op in gegaan wederom uit de context wordt gehaald.
De "3 headliners en de rest is bijzaak"-mentaliteit werd volgens mij al vaak aangehaald in hoe PP z'n programma precies samen gesteld, werd volgens mij al eens bevestigd in die letterlijke woorden door Pinkpop zélf. Ik heb hier geen woord gezegd over smaak maar heb 't letterlijk over het top down programmeren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken